Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterililsatie reu, praktijk gezocht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Sterililsatie reu, praktijk gezocht

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik wil mijn reuen laten steriliseren, dus alleen de zaadlijders door.

Nu ben ik een beetje aan het informeren, wat de prijzen zijn en welke dierenartsen dit willen doen. Zijn er hier toevallig mensen uit mijn beurt die dit hebben laten doen bij hun reu? Hoe beviel het daar, en wat waren de kosten?

Ik woon in Putten. Wil er best een eindje voor rijden, maar langer dan een uur vind ik wel te ver.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Sterililsatie reu, praktijk gezocht

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Met welke reden? Dan blijft alles toch nog werken? Dan maakt het voor gedrag ofzo niet uit lijkt mij.
Of je moet als reden hebben dat hij niet kan dekken, maar dan nog.... daar ben je toch zelf bij.

Ben benieuwd.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Daisy@ schreef:Met welke reden? Dan blijft alles toch nog werken? Dan maakt het voor gedrag ofzo niet uit lijkt mij.
Of je moet als reden hebben dat hij niet kan dekken, maar dan nog.... daar ben je toch zelf bij.
Ben benieuwd.
Als ik reuen zou hebben en ik wil er geen pups meer van zou ik ook voor sterilisatie kiezen want ook al schrijf je zo mooi.....daar ben je toch zelf bij, die vlieger gaat niet altijd op want de heren kunnen erg vindingrijk zijn en een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje. En als je niet de bijkomende ongemakken van een castratie wilt kies je dus voor sterilisatie als je geen pups wilt van de betreffende reu(en).
Sandra
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn reu is gesteriliseerd. Dat heb ik bij Kortenoord in Wageningen laten doen.

Er zijn niet veel artsen in NL die er ervaring mee hebben. Bij Kortenoord heb ik wel een arts met ervaring gevonden.

Hele goede praktijk, aanrader dus. Van de kosten heb ik echt geen idee meer, maar dat kunnen ze je telefonisch melden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

empyree schreef:
Daisy@ schreef:Met welke reden? Dan blijft alles toch nog werken? Dan maakt het voor gedrag ofzo niet uit lijkt mij.
Ben benieuwd.
Als ik reuen zou hebben en ik wil er geen pups meer van zou ik ook voor sterilisatie kiezen want ook al schrijf je zo mooi.....daar ben je toch zelf bij, die vlieger gaat niet altijd op want de heren kunnen erg vindingrijk zijn en een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje. En als je niet de bijkomende ongemakken van een castratie wilt kies je dus voor sterilisatie als je geen pups wilt van de betreffende reu(en).
Exact! :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.

Nou een van de reuen is er heel gedreven in om stiekem te dekken. De ander heb ik al 9,5 jaar bij teven, en hem is het nooit gelukt! De "stiekemerd" dus wel;-)

Natuurlijk houden ze dan hun geslachtsdrift nog, maar mocht het dan nog eens een hele enkele keer mis gaan, dan is het niet erg. Verder wil ik dat ze gewoon hun hormonen behouden. Ze zijn qua karakter zoals ik wil, de een heeft nu al een mega vacht, de ander is al 9,5 jaar en ik wil niet dat hij een spierloos oud schraal mannetje gaat worden. Juist hij heeft wel wat testosteron nodig om nog wat te lijken :mrgreen:

Bedankt "zoek stok". Ik ga eens bellen naar Wagingen, dat is nog wel te doen ook qua afstand!
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Is dierenkliniek Ermelo niets voor je? Ik heb zeer goede ervaringen met hen...
Geen idee als ze dat doen of hoeveel het kost hoor, maar het is bijna bij je om de hoek ;-)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Daan Kranendonk, www.dierenkliniekputten.nl doet dat denk ik ook wel....
balou2000
Actief

Ongelezen bericht door balou2000 »

de waterland kliniek in purmerend is goed en goedkoop
geen idee hoe ver rijden dat van je is
het scheelde voor mij teefje te laten sterliseren 200 euro dan met mijn DA
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

iedere DA moet dit wel kunnen, toch? Zo moeilijk is het niet lijkt me. Alleen een beetje 'raar' vinden ze het.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik ben nog steeds aan het nadenken of ik Kenzo laat steriliseren of niet, ik denk dat het ooit wel gaat gebeuren.
Heb dus bij verschillende praktijken geïnformeerd en bijna allemaal vonden het maar vreemd en begonnen me over te halen om hem gewoon te laten castreren. Als het dus gebeurd dan ga ik ook naar Wageningen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ben benieuwd.
Wat is daar raar aan?
Ik wil mijn honden niet laten castreren; heb geen behoefte aan hun gedrag en gezondheid te sleutelen.
Maar constant uit elkaar houden of pups heb ik ook geen zin in en zelf vinden ze het 3 x niks om niet samen te zijn.

Dus krijgt Pluisje volgend jaar een vasectomie, problem solved.
Zoek stok!
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:iedere DA moet dit wel kunnen, toch? Zo moeilijk is het niet lijkt me. Alleen een beetje 'raar' vinden ze het.
Ik heb toch liever een arts die het al een aantal keer gedaan heeft. Al geloof ik direct dat het geen lastige ingreep is. En aangezien het bijna niet gebeurt, zijn er maar weinig artsen die het gedaan hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Is meer m'n eigen gevoel hoor, dat ik het misschien 'raar' vind. Heb er eigenlijk nog nooit echt goed over gedacht om dit bij een reu te doen. :wink:
Oké, het is opassen geblazen! Mike gaat Indy ook weer leuker vinden... augustus zou ze loops moeten worden.
Scheelt dat ze allebei appart zitten, buiten. Ik heb nooit een intakte reu en teef gelijkertijd in huis gehad. Dus die ervaring heb ik niet. En dat dat niet handig is... kan ik heul goed voorstellen :engel:
mex71
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mex71 »

Dierenkliniek de Thij in Oldenzaal doet ook sterillisaties. Dierenarts M. van Zuijlen voert ze uit. Ik vind dit een prettige dierenarts, ik heb er goede ervaringen mee. Ik heb geen idee wat de kosten van een sterillistaie zijn bij hen.

edit: toevoeging
Jippie
Zeer actief

Nou het gaat toch gebeuren bij mijn DA in Putten, en Daan Kranendonk doet de operatie.
Bedankt voor de reacties! Andere dierenartsen vonden het trouwens ook raar, of deden het gewoon ook niet.
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

empyree schreef:
Ben benieuwd.
Mijn Mechel reu Jerry is al járen geleden gesteriliseerd, fluitje van een cent,...... hij is op en top reu, ook voor de sport, maar erg gedreven klimmer en gaat nog over stroomdraad heen als r een loopse teef is.
Zijn broer,Chico, een co-own hond van me is net zo behendig, maar niet geholpen,...hij was hier 1 dag; resultaat 8 puppen!
Die gluiperd was gewoon weer terug in de andere wei gejumpt blijkbaar, want ik kwam er pas veel te laat achter, maar t resultaat is gelukkig érg mooi geworden nu 7 mnd later. (Deze dekking was overigens wél in de planning, maar pas over 18 mnd of later,...) Dus ik ben een voorstander van deze methode!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Jippie schreef:Nou het gaat toch gebeuren bij mijn DA in Putten, en Daan Kranendonk doet de operatie.
Bedankt voor de reacties! Andere dierenartsen vonden het trouwens ook raar, of deden het gewoon ook niet.
Daan staat voor een hoop dingen open gelukkig. Ik vind het een hele prettige praktijk. Ik was afgelopen keer op de open dag en bij de voorbereidingskamer en operatiekamers lijkt het net of je in een mensen ziekenhuis bent. Zo mooi en zo goed uitgerust, echt top. De rest trouwens ook
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”