Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Camping en tent gezocht

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Camping en tent gezocht

Ongelezen bericht door meg1986 »

Hallo all,

Een vriend en ik willen samen een weekendje met een tent op vakantie (eigenlijk het liefst een vouwwagen of (bus)campertje maar we willen redelijk low-budget dus dat valt af). Nu hebben we de volgende vragen en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Het zou gaan om het weekend van 12, 13 en 14 augustus. We willen graag op een camping of boerderijcamping die of dicht bij een natuurgebied of zelfs nog liever dicht bij een strand ligt (waar de hond op dat moment ook op mag). We willen daar best een stukje voor rijden, dat is ook geen probleem maar geen uur zeg maar. 20 minuten is dan toch echt het maximale.

Verder mag de camping geen hoofdprijzen vragen, want we willen dus vrij low-budget op vakantie. Het liefst wel een schone sanitaire voorziening, water op de plaats is niet noodzakelijk, maar het liefst wel in de buurt. Het moet een camping zijn waar bbq'en in de avond is toegestaan... Wie heeft er goede ervaringen of tips?

Verder zoeken we ook een tent. We zijn nog nooit met een tent op vakantie geweest, wel met een tourcaravan. Ik heb dus geen tent en zou er best een willen aanschaffen maar ik zie prijzen van bijna 300 euro voor een tent. Nou vind ik het geen probleem om zoveel voor een tent uit te geven, maar wel omdat ik niet weet of we daarna ooit nog gaan. Misschien vinden we het wel helemaal niets en zeggen we nee dat doen we nooit meer... Weet iemand of je ergens tenten kan huren (hoeft geen enorme tent te zijn) of heeft er hier iemand een tent die ik een weekendje mag lenen/huren?

Ik hoop dat ik veel tips en adviezen krijg...

Liefs, Meg en Boomertje :J:
Laatst gewijzigd door meg1986 op 11 jul 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Camping en tent gekocht

Ongelezen bericht door Judith »

Uhm je topic titel klopt niet helemaal.
Je hebt staan gekocht i.p.v gezocht :mrgreen:
Afbeelding
meg1986
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:Uhm je topic titel klopt niet helemaal.
Ja ik zag het ook.. Weet niet waar ik met mijn hoofd zat..even zien hoe ik dat aan kan passen... :S
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kijk eens hier, misschien kun je bij de last minutes iets vinden
heb zelf prima ervaringen met vacansoleil
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

meg1986 schreef:
Ja ik zag het ook.. Weet niet waar ik met mijn hoofd zat..even zien hoe ik dat aan kan passen... :S
terug naar je eerste bericht, op wijzigen drukken en de titel veranderen :D
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
meg1986
Zeer actief

renee-uk schreef:kijk eens hier, misschien kun je bij de last minutes iets vinden
Ik had hier al naar gekeken en deze zitten rond de 40 euro per nacht incl alles. Dit vinden wij best veel eigenlijk, aangezien we bijv ook een hadden gevonden van de 14 per nacht. Zoveel eisen hebben we niet, het hoeft geen zwembad of zo te hebben. Als we willen zwemmen gaan we wel biuten de camping een zwembad opzoeken, we zijn er toch maar 1 hele dag.

Vrijdag avond aankomen, zaterdag overdag de hort op, zondag weer terug....
meg1986
Zeer actief

renee-uk schreef:
meg1986 schreef:
terug naar je eerste bericht, op wijzigen drukken en de titel veranderen :D
found it! :D Thanks!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: Camping en tent gezocht

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een beetje jammer is, is dat als je een heel goedkoop en te klein tentje koopt, je daarna idd waarschijnlijk nooit meer wilt tentkamperen :wink:
Ken je niemand met een beetje fatsoenlijke tent die je mag lenen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief

meg1986 schreef:
renee-uk schreef:kijk eens hier, misschien kun je bij de last minutes iets vinden
Ik had hier al naar gekeken en deze zitten rond de 40 euro per nacht incl alles. Dit vinden wij best veel eigenlijk, aangezien we bijv ook een hadden gevonden van de 14 per nacht. Zoveel eisen hebben we niet, het hoeft geen zwembad of zo te hebben. Als we willen zwemmen gaan we wel biuten de camping een zwembad opzoeken, we zijn er toch maar 1 hele dag.

ja maar heb je dan ook de kosten van een tent en de rest van het campinggerei aanschaffen erbij geteld?
Hier heb je een kant en klare tent waar je zo in kunt en waar je nauwelijks wat voor hoeft mee te nemen.
Afbeelding

meg1986
Zeer actief

Jaap* schreef:Wat een beetje jammer is, is dat als je een heel goedkoop en te klein tentje koopt, je daarna idd waarschijnlijk nooit meer wilt tentkamperen :wink:
Ken je niemand met een beetje fatsoenlijke tent die je mag lenen?
Ik kende wel iemand die er een had maar die heeft hem verkocht, gebruikte hem niet... En nu dus niet, vandaar dat ik dus zeg ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet en of ik die ook als losse tent kan huren en zelf kan plaatsen waar ik wil.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Kijk voor campings ook eens op http://www.svr.nl.

Oh, dan moet je wel lid zijn!
Maar als je googled op svr campings kom je vast ook wel tegen.
Als je lid bent is het goedkoper om er te overnachten.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
meg1986
Zeer actief

renee-uk schreef:
meg1986 schreef:

ja maar heb je dan ook de kosten van een tent en de rest van het campinggerei aanschaffen erbij geteld?
Hier heb je een kant en klare tent waar je zo in kunt en waar je nauwelijks wat voor hoeft mee te nemen.

Het gaat om 2 nachten, koelbox voor in de auto/stroom hebben we al. Bovendien hebben we besloten een dagje zo'n wegwerpbbq te gaan gebruiken en dag twee frietjes te halen. Kan verder niet veel spullen bedenken die ik nog nodig heb die ik niet thuis heb. Luchtbed en slaapzakken heb ik hier voor logees. Ik weet wat ik verder vergeet?
renee-uk
Zeer actief

meg1986 schreef: Het gaat om 2 nachten, koelbox voor in de auto/stroom hebben we al. Bovendien hebben we besloten een dagje zo'n wegwerpbbq te gaan gebruiken en dag twee frietjes te halen. Kan verder niet veel spullen bedenken die ik nog nodig heb die ik niet thuis heb. Luchtbed en slaapzakken heb ik hier voor logees. Ik weet wat ik verder vergeet?
dan zou ik ergens een goedkoop tentje kopen en hopen dat het niet gaat regenen ;)
Afbeelding

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Wij gaan dit jaar voor het eerst hier heen http://www.de-eskamp.nl/index.html ligt aan een natuurgebied en we vonden het niet te duur.

Ik zou ook zeer zeker geen te kleine tent dan ben je er al snel zat van. En kijk eens op Marktplaats daar hebben wij onze vouwcaravan gratis van af gehaald moest wel even flink gesopt worden maar is nu weer zo goed als nieuw :D
Afbeelding
meg1986
Zeer actief

Kiran schreef:Wij gaan dit jaar voor het eerst hier heen http://www.de-eskamp.nl/index.html ligt aan een natuurgebied en we vonden het niet te duur.

Ik zou ook zeer zeker geen te kleine tent dan ben je er al snel zat van. En kijk eens op Marktplaats daar hebben wij onze vouwcaravan gratis van af gehaald moest wel even flink gesopt worden maar is nu weer zo goed als nieuw :D
Die ziet er goed uit!! Die ga ik op ons lijstje zetten! :D

Tnxxx!!!
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou gewoon een goedkoop tentje kopen, of van marktplaats halen, deze is gratis:
http://verkopers.marktplaats.nl/981697 maar voor een paar euro vind je er ook wel eentje.

Goedkoop kamperen? SVR of zo'n andere stichting, of via vakantieveilingen.nl! Daar zou ik dan aan denken.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

op vakantieveilingen staat een camping in flevoland, daar is het erkemederhondenstrand natuurlijk vlak bij.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Renske schreef:Ik zou gewoon een goedkoop tentje kopen, of van marktplaats halen, deze is gratis:
http://verkopers.marktplaats.nl/981697 maar voor een paar euro vind je er ook wel eentje.

Goedkoop kamperen? SVR of zo'n andere stichting, of via vakantieveilingen.nl! Daar zou ik dan aan denken.
Ik zou beslist niet als eerste kampeerervaring met zo'n klein minitentje gaan. Dan weet je heel zeker dat als je slecht weer hebt je nóóit meer wilt kamperen :schrik:

Eventueel heb ik wel een tent voor je die je mag lenen hoor, maar ik gok maar zo dat er heel veel meer tenten-bezitters in je eigen omgeving zijn. Ik zou in elk geval wel een tent nemen waar je in kunt staan, en waar je een stukje leefruimte in hebt.
En qua camping.... keus uit duuzenden. Ik zou eerst het gebied waar je heen wilt vaststellen, en dan naar campings zoeken daar. SVR of boerencamping zijn het goedkoopst. Staatsbosbeheer (of Natuurmonumenten) hebben ook natuurcampings, maar daar moet je wel een kaart voor aanschaffen. Te koop bij de ANWB.

Edit, met natuurcamping bedoel ik deze bijvoorbeeld http://www.natuurkampeerterreinen.nl/de ... sbeek.html
Geen voorzieningen, wel op mooie plekken altijd.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik zou inderdaad de eerste keer ook niet met een klein tentje gaan, als je zo'n weer hebt als vandaag en je kunt niet fatsoenlijk staan/zitten in een tent dan ben je meteen klaar met kamperen haha.

Mocht je interesse hebben; wij hebben een bungalowtent voor 4 personen die weg maar voor €50.
Heb nu geen foto, maar ik ga vrijdag zelf nog kamperen en dan kan ik wel even een foto maken als hij staat.
Je hebt 2 slaapcabines, een woon gedeelte en een keukengedeelte.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”