Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar op letten bij herplaatsen hond.
Moderator: moderatorteam
- Renke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi
waar op letten bij herplaatsen hond.
Sommige van jullie hebben misschien al in een ander topic gelezen dat de husky (10 maanden) van mijn nichtje dringend herplaatst moet worden. Ze kan het beest niet aan en heeft zich compleet verkeken op het type hond wat ze heeft aangehaald. Waar moeten we op letten bij de mensen die komen om te zien of het wat is om de hond bij hun te plaatsen?
Je hebt natuurljk altijd wel een oergevoel wat zegt, ok of niet. Zijn er dingen die jullie aanraden om te vragen?
Je hebt natuurljk altijd wel een oergevoel wat zegt, ok of niet. Zijn er dingen die jullie aanraden om te vragen?
groetjes van Renny & pootje van Fred
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Re: waar op letten bij herplaatsen hond.
Ik zou kijken of de dingen waar zij de mist mee in gaat wel bij anderen tot uiting kan komen... Of zij daar dus wel mee om kunnen gaan...Renke schreef:Sommige van jullie hebben misschien al in een ander topic gelezen dat de husky (10 maanden) van mijn nichtje dringend herplaatst moet worden. Ze kan het beest niet aan en heeft zich compleet verkeken op het type hond wat ze heeft aangehaald. Waar moeten we op letten bij de mensen die komen om te zien of het wat is om de hond bij hun te plaatsen?
Ik heb even gemist het hoe en wat of waarom, maar zou dit een hond zijn voor iemand die werkt?
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je gevoel vertelt je gelukkig vaak een hoop.
Met een hond als een husky zou ik wel aftasten in hoeverre de mensen weten wat voor hond ze in huis halen, dat hij niet van huis naar huis gaat dadelijk!
Neem contact op met de rasvereniging (bij stamboom), de fokker en dergelijke voor hulp bij herplaatsing. Deze mensen weten waar ze op moeten letten.
Geen stamboom en geen fokker bekend? Neem contact op met http://poolhondje.hyves.nl. Deze dame heeft contact met vele liefhebbers van het ras.
Met een hond als een husky zou ik wel aftasten in hoeverre de mensen weten wat voor hond ze in huis halen, dat hij niet van huis naar huis gaat dadelijk!
Neem contact op met de rasvereniging (bij stamboom), de fokker en dergelijke voor hulp bij herplaatsing. Deze mensen weten waar ze op moeten letten.
Geen stamboom en geen fokker bekend? Neem contact op met http://poolhondje.hyves.nl. Deze dame heeft contact met vele liefhebbers van het ras.
-
tineke
Dit is een prima tip en als jullie het toch zelf gaan doen maak een vragenlijstje en neem je tijd.Lief schreef:Je gevoel vertelt je gelukkig vaak een hoop.
Laat mensen kennis komen maken ,of maak bij hun kennis, en bouw daarna een korte bedenktijd in.
Breng de hond zelf weg ,of het opvangadres zodat je ziet waar hij terecht komt.
- Renke
- Vaste gebruiker
In antwoord op je vraag. Nee de hond kan niet bij iemand die veel weg is voor zijn werk, ze sloopt namelijk alles wat los en vast zit als ze alleen is.meg1986 schreef:Ik zou kijken of de dingen waar zij de mist mee in gaat wel bij anderen tot uiting kan komen... Of zij daar dus wel mee om kunnen gaan...Renke schreef:Sommige van jullie hebben misschien al in een ander topic gelezen dat de husky (10 maanden) van mijn nichtje dringend herplaatst moet worden. Ze kan het beest niet aan en heeft zich compleet verkeken op het type hond wat ze heeft aangehaald. Waar moeten we op letten bij de mensen die komen om te zien of het wat is om de hond bij hun te plaatsen?
Ik heb even gemist het hoe en wat of waarom, maar zou dit een hond zijn voor iemand die werkt?
- Renke
- Vaste gebruiker
beste mensen,
bedankt voor de tips!! ik ga zo even kijken op de poolhondje.hyves.
Dat zou ik vanmiddag al doen maarja toen liep de laptop vast.
Ondertussen moest ik ook nog leren voor een tentamen wat ik morgen heb, dus even hectisch.
maar in elk geval bedankt allemaal.
bedankt voor de tips!! ik ga zo even kijken op de poolhondje.hyves.
Dat zou ik vanmiddag al doen maarja toen liep de laptop vast.
Ondertussen moest ik ook nog leren voor een tentamen wat ik morgen heb, dus even hectisch.
maar in elk geval bedankt allemaal.
-
j@ck
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwarte mechelaar
Hoe is het nu met deze herplaatsing Renske??
Als hij nog niet weg is....
Laat je niet inpalmen door heel vriendelijke mensen die hem gelijk wel mee willen nemen, enz.
Handelaren en broodfokkers zijn artiesten in het meeleven en liefde tonen voor de hond.
Ze kunnen je hele verhalen vertellen met foto's en al, hoe ze leven en hun leven ingericht hebben op het hebben van een hond.
Hoe zielig ze zijn, omdat ze pas een hond hebben moeten laten inslapen en hoeveel deze er op lijkt.
Ze zullen je op de hoogte houden over her wèl en wee...
EN GA ZO MAAR DOOR!!
Je wil niet weten hoe ze daarna men de hond omgaan!!!
Verder is een husky absoluut geen hond voor beginners!!
Hoe lief ze er ook uitzien en hoe mooi ze ook zijn.
J@ck
Als hij nog niet weg is....
Laat je niet inpalmen door heel vriendelijke mensen die hem gelijk wel mee willen nemen, enz.
Handelaren en broodfokkers zijn artiesten in het meeleven en liefde tonen voor de hond.
Ze kunnen je hele verhalen vertellen met foto's en al, hoe ze leven en hun leven ingericht hebben op het hebben van een hond.
Hoe zielig ze zijn, omdat ze pas een hond hebben moeten laten inslapen en hoeveel deze er op lijkt.
Ze zullen je op de hoogte houden over her wèl en wee...
EN GA ZO MAAR DOOR!!
Verder is een husky absoluut geen hond voor beginners!!
Hoe lief ze er ook uitzien en hoe mooi ze ook zijn.
J@ck
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ik zou het inderdaad via de rasvereniging proberen en anders - als dat kan - op zoek gaan naar iemand die eerder een dergelijk type hond gehad heeft.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
yvonne dl
- Zeer actief
of de klik er is tussen beiden,hebben ze kleine kinderen/hebben ze een gebied waar ze de hond goed uit kunnen laten?
Hoe veel werken ze/
hebben ze katten?
hebben ze andere huisdieren?
hebben ze een tuin/zoja ... is die goed afgezet?
Hoe veel werken ze/
hebben ze katten?
hebben ze andere huisdieren?
hebben ze een tuin/zoja ... is die goed afgezet?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Wat al gezegd is: zelf wegbrengen!
- Renke
- Vaste gebruiker
De mensen die haar ophalen hebben al twee husky's, mijn nichtje (jopie) is er heen geweest om te zien hoe en wat het daar thuis gaat. De nieuwe eigenaar is een aow'er die tijd zat heeft voor zijn honden en ook ruimte zat. Het lijkt heel goed en vertrouwd allemaal volgens haar. Ik bemoei mij er verder ook niet mee. Het is haar hond en alles wat ik doe of zeg is eigenlijk tegen het zere been. Ik heb alleen bemiddeld tussen haar en een nieuwe eigenaar. Zaterdag belde Jopie me op om te bedanken dat ik haar help en dat het goed lijkt bij het nieuwe thuis voor de hond. Gistermiddag zat ze met een norse kop op het verjaardagsfeest van mijn man en wou ze niks eten of drinken. Zo is Jopie nou eenmaal, iedereen moet er vooral van overtuigd zijn hoe slecht ze het heeft. Dat ze zo sneu is omdat haar hond weg moet voordat ie haar opvreet. Ik weet heel goed hoe mijn nicht is en ik kan veel hebben maar ik vind niet dat ik dit heb verdiend. Iedereen om haar heen heeft gewaarschuwd, meid neem een schoothondje want je kunt zo'n hond niet aan! en voila ze rukt wel een husky aan. Mijn zus zegt weleens als er een haai in een vissekom paste dan moest Jopie er eentje hebben. 
(de naam jopie is gefingeerd
)
(de naam jopie is gefingeerd
-
Angelique.
Ben benieuwd of het al gelukt is ?