Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopgebied west-brabant/Zeeland?
Moderator: moderatorteam
Losloopgebied west-brabant/Zeeland?
Wie weet er een mooi gebied in west-brabant/zeeland om met de honden te lopen? 

- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Losloopgebied west-brabant/Zeeland?
Ik wilde 'm idd hier ook weer posten

- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Het Veerse bos kan ik aanraden, dit is helemaal losloopgebied. Het is niet zo heel groot maar maar wel een mooi bos en lekker rustig. Ik loop er altijd een wandeling van een uur. Maar als je beide kanten van de weg pakt ben je langer bezig. Je kan parkeren bij 'Het klein museum veerse gat" (Landschuurweg 5 4351 RR Veere). Je kan aan die weg op verschillende plekken het bos in. Makkelijkst is om de blauwe wandeling ergens op te pikken. Dan kom je overal en kom je ook altijd weer terug bij de weg waar je auto staat.
Nadeel is wel dat er bij langer warmer weer snel blauw alg in de kreken komt. Als je hond dus zomaar in water gaat en er heerst blauw alg, is dat niet zo handig. Er is nu nog geen blauw alg. Vorig jaar wel midden zomer. Er lopen trouwens ook veel ruiterpaden door het bos.
Je kan ook doorsteken naar het Veerse Meer, dat blijft meestal schoon. Dat moet je wel klein stukje aangelijnd lopen geloof ik. Je kan dan ook lang het Veerse Meer zo naar Veere zelf lopen en daar een terrasje pakken
Het hondenstrand bij Oostkapelle is ook een aanrader. Hele jaar mogen honden los en Strandpaviljoen Berkenbosch schenkt hondenbier
(http://www.broodjepieter.nl/?file=kop1.php.
Ikzelf begin altijd bij landgoed Westhove. Parkeerplaats van het Hostel Domburg (Duinvlietweg 8
4356 ND Oostkapelle) In seizoen wel betaald. Dit is een aanlijngebied maar met ruime paden dus prima te doen aan lange lijn of flex. En het is werkelijk een prachtig bos en duingebied. Niet op zondag gaan, dan is het wat drukker.
Je kan zo 2 uur lopen daar of binnen 10/15 minuten op het strand zijn. Even opletten dat je de goede strandopgang pakt waar het hondenstrand is. Je moet de opgang nemen waar het bordje staat van Strandpaviljoen Berkenbosch. Op warme dagen liggen er wel mensen op het strand natuurlijk.
Edit:
Langs het kanaal lopen over het oude jaagpad tussen Middelburg en Veere is ook mooi. Beetje saai misschien maar wel rustig en weids. Het is geen losloopgebied, maar beschermd natuurgebied. Maar ik heb er nog nooit iemand gezien en zie eerlijk gezegd niet zo wat een hond daar kwaad kan.
Mooi beginpunt is theeschenkerij De Blauwe Reiger. http://www.deblauwereiger-veere.nl/index.html. Je mag bij hun parkeren op het erf om te wandelen. Kopje thee is dan aan te raden dan natuurlijk 
Nadeel is wel dat er bij langer warmer weer snel blauw alg in de kreken komt. Als je hond dus zomaar in water gaat en er heerst blauw alg, is dat niet zo handig. Er is nu nog geen blauw alg. Vorig jaar wel midden zomer. Er lopen trouwens ook veel ruiterpaden door het bos.
Je kan ook doorsteken naar het Veerse Meer, dat blijft meestal schoon. Dat moet je wel klein stukje aangelijnd lopen geloof ik. Je kan dan ook lang het Veerse Meer zo naar Veere zelf lopen en daar een terrasje pakken

Het hondenstrand bij Oostkapelle is ook een aanrader. Hele jaar mogen honden los en Strandpaviljoen Berkenbosch schenkt hondenbier

Ikzelf begin altijd bij landgoed Westhove. Parkeerplaats van het Hostel Domburg (Duinvlietweg 8
4356 ND Oostkapelle) In seizoen wel betaald. Dit is een aanlijngebied maar met ruime paden dus prima te doen aan lange lijn of flex. En het is werkelijk een prachtig bos en duingebied. Niet op zondag gaan, dan is het wat drukker.
Je kan zo 2 uur lopen daar of binnen 10/15 minuten op het strand zijn. Even opletten dat je de goede strandopgang pakt waar het hondenstrand is. Je moet de opgang nemen waar het bordje staat van Strandpaviljoen Berkenbosch. Op warme dagen liggen er wel mensen op het strand natuurlijk.
Edit:
Langs het kanaal lopen over het oude jaagpad tussen Middelburg en Veere is ook mooi. Beetje saai misschien maar wel rustig en weids. Het is geen losloopgebied, maar beschermd natuurgebied. Maar ik heb er nog nooit iemand gezien en zie eerlijk gezegd niet zo wat een hond daar kwaad kan.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
't Appeltje in Bergen op Zoom.
Dat is bos en hei en er is ook nog horeca waar de honden welkom zijn!
http://www.hetappeltje.nl/partycentrum.htm
Tegenover het partycentrum is het bos.
Ah, is hier ook een route te volgen o.i.d.?petra1 schreef:'t Appeltje in Bergen op Zoom.

En is daar een adres van? Is dat ook echt een losloopgebied?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik lees meePattyB schreef:Ah, is hier ook een route te volgen o.i.d.?petra1 schreef:'t Appeltje in Bergen op Zoom.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
PattyB schreef:Ah, is hier ook een route te volgen o.i.d.?petra1 schreef:'t Appeltje in Bergen op Zoom.
Dat is waar je geweest ben (trainen met ons)

- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Ik woon zelf op het eiland Tholen, hier kun je ook langs de waterkant aan de dijken de hond lekker los laten lopen
en zelf uitwaaien!
(als je bij de Oesterdam begint, kun je bijna een rondje doen, je komt in Sint-Annaland uit)
en zelf uitwaaien!
(als je bij de Oesterdam begint, kun je bijna een rondje doen, je komt in Sint-Annaland uit)

- Kiwah2014
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Oud duitse herder
- Aantal honden: 1
Al een gedateerd onderwerp, maar ik kan iedereen verzekeren dat het bosgebied bij "het appeltje" en stukje verder "stay-okay" geen losloopgebied is helaas. Uiteraard word het veel gedaan, maar officieel mag 't dus niet. Zelden tot nooit heb ik er problemen ondervonden met andere hondenbezitters, dus ga gerust eens een kijkje nemen. Bevalt het niet, er is ontzettend veel bosgebied te vinden in de omgeving. Dit bos is onderdeel van landgoed Lievensberg.
Tegenwoordig is er in 't bos ook een "klimbos" gevestigd. Dus bij mooi weer kan 't behoorlijk druk zijn. Het een en ander valt terug te lezen hierover op de site van "stay-okay".
http://www.stayokay.com/nl/hostel/berge ... oCQKzw_wcB
Even een kanttekening hierbij. De stay-okay ondergaat momenteel een verbouwing. Dit houdt in dat alles gesloopt is, en inmiddels zijn ze deze week gestart met de nieuwbouw. Dit wil niet zeggen dat je er niet terecht kunt, een restaurantje en terras is aanwezig, maar je moet rekening houden met nogal wat bouwactiviteiten door de week.
Verder een erg leuk bos, vooral voor kinderen.
Tegen landgoed Lievensberg begint 't volgende landgoed. Landgoed Zoomland. Ook dit is geen losloopgebied. Ik kom hier niet zo veel, dus ik kan het mis hebben. Voor zover ik weet komen er veel mountainbikers en oudere mensen. Honden zie ik er niet vaak, en als ik ze tegenkom dan meestal aangelijnd.
Je hebt hier ook nog de heide. Tevens ook geen losloopgebied, maar het word toegestaan voor zover ik weet. De heide is omringd door bos waar je door heen kunt wandelen, en ook een grote vlakte met "geel" zand, gravennnnnn
Stukje water is er ook bij, tijdens de warmere maanden wel uitkijken voor blauwalg. Als je uitgelopen bent, dan is er brasserie de Berk waar je terecht kunt, erg goede koffie mag ik zeggen, en de salades zijn MEGA groot
http://www.brasseriedeberk.nl/
Het Meilustbos.
Dit is wel losloopgebied met opruimplicht. Voor het laatst een weekje geleden geweest.
Dit is een bos wat niet heel erg groot is, maar wel in Bergen op Zoom zelf. Viel mij erg op dat ondanks dat dit min of meer in een woonwijk ligt, dat het erg schoon is.
De kleine en grote Melanen.
2 grote vijvers waar je rond kunt lopen. Wel uitkijken voor de mensen die zitten te vissen natuurlijk. Dit is dan ook geen losloopgebied. Tevens in de warmere maanden uitkijken voor blauwalg. Ik kan er zelf weinig meer over vertellen, ik kom er zelden tot nooit omdat mijn hond te graag het water in gaat, en dat is niet handig met de hengelsport liefhebbers.
Fort de Roovere
Erg mooi wandelgebied, maar hier ook helaas geen losloopgebied.
Er zijn dus genoeg plaatsen in de omgeving van Bergen op Zoom waar je goed kunt wandelen met de hond. Ook al zijn 't geen officiele losloopplaatsen, je zult er weinig problemen tegenkomen. Gewoon je verstand gebruiken en opletten, dan valt 't reuze mee.
Op de site van de VVV staan legio mogelijkheden in deze omgeving. Toeristen komen hier ook veel naar toe voor de Brabantse Wal. Diverse wandelroutes zijn te downloaden via de site. Wist ik ook niet eerlijk gezegd
Er zijn natuurlijk nog veel meer gebieden waar je kunt lopen met de hond.
http://www.vvvbrabantsewal.nl/
Tegenwoordig is er in 't bos ook een "klimbos" gevestigd. Dus bij mooi weer kan 't behoorlijk druk zijn. Het een en ander valt terug te lezen hierover op de site van "stay-okay".
http://www.stayokay.com/nl/hostel/berge ... oCQKzw_wcB
Even een kanttekening hierbij. De stay-okay ondergaat momenteel een verbouwing. Dit houdt in dat alles gesloopt is, en inmiddels zijn ze deze week gestart met de nieuwbouw. Dit wil niet zeggen dat je er niet terecht kunt, een restaurantje en terras is aanwezig, maar je moet rekening houden met nogal wat bouwactiviteiten door de week.
Verder een erg leuk bos, vooral voor kinderen.
Tegen landgoed Lievensberg begint 't volgende landgoed. Landgoed Zoomland. Ook dit is geen losloopgebied. Ik kom hier niet zo veel, dus ik kan het mis hebben. Voor zover ik weet komen er veel mountainbikers en oudere mensen. Honden zie ik er niet vaak, en als ik ze tegenkom dan meestal aangelijnd.
Je hebt hier ook nog de heide. Tevens ook geen losloopgebied, maar het word toegestaan voor zover ik weet. De heide is omringd door bos waar je door heen kunt wandelen, en ook een grote vlakte met "geel" zand, gravennnnnn

Stukje water is er ook bij, tijdens de warmere maanden wel uitkijken voor blauwalg. Als je uitgelopen bent, dan is er brasserie de Berk waar je terecht kunt, erg goede koffie mag ik zeggen, en de salades zijn MEGA groot
http://www.brasseriedeberk.nl/
Het Meilustbos.
Dit is wel losloopgebied met opruimplicht. Voor het laatst een weekje geleden geweest.
Dit is een bos wat niet heel erg groot is, maar wel in Bergen op Zoom zelf. Viel mij erg op dat ondanks dat dit min of meer in een woonwijk ligt, dat het erg schoon is.
De kleine en grote Melanen.
2 grote vijvers waar je rond kunt lopen. Wel uitkijken voor de mensen die zitten te vissen natuurlijk. Dit is dan ook geen losloopgebied. Tevens in de warmere maanden uitkijken voor blauwalg. Ik kan er zelf weinig meer over vertellen, ik kom er zelden tot nooit omdat mijn hond te graag het water in gaat, en dat is niet handig met de hengelsport liefhebbers.

Fort de Roovere
Erg mooi wandelgebied, maar hier ook helaas geen losloopgebied.
Er zijn dus genoeg plaatsen in de omgeving van Bergen op Zoom waar je goed kunt wandelen met de hond. Ook al zijn 't geen officiele losloopplaatsen, je zult er weinig problemen tegenkomen. Gewoon je verstand gebruiken en opletten, dan valt 't reuze mee.
Op de site van de VVV staan legio mogelijkheden in deze omgeving. Toeristen komen hier ook veel naar toe voor de Brabantse Wal. Diverse wandelroutes zijn te downloaden via de site. Wist ik ook niet eerlijk gezegd

Er zijn natuurlijk nog veel meer gebieden waar je kunt lopen met de hond.
http://www.vvvbrabantsewal.nl/