Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benefietwedstrijden Agility

Moderator: moderatorteam

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Re: Benefietwedstrijden Agility

Ongelezen bericht door S@nne »

Het was een afwisselende dag... qua weer dan haha... 's middag lekker in het zonnetje gelopen.

Ik had Raika mee voor 'spek en bonen' ...zij heeft al een jaar geen training gehad, liep dus ook 3x Disk maar ach, het vooruit sturen deed ze netjes dat viel me alles mee van d'r. De toestellen deed ze allemaal wel, maar voor de rest nog wat plakkerig en voor de voeten lopend haha. Van de winter weer trainen met 'r.

Nygel was ook mee, hij heeft het volgende gescoord:
spel 5e plaats
vp Disk - hij vond de schutting leuker dan de tunnel helaas
jumping 11e plaats

Ik merk wel aan 'm dat hij het niet uitdagend vind een debutanten parcours ivm de lagere large hoogte. Ik ga kijken of ik in Almere A of Open kan starten (weet nog niet precies wat mogelijk is). Ben heel benieuwd of hij dan enthousiaster wordt.

Wat ook erg leuk was, de frisbee workshop, nog even gedaan nadat we alle parcoursen gelopen hadden 's middags, veel worpen geleerd en Nygel is een zeer geschikte hond voor de sport, de instructrice was helemaal enthousiast over hem.

Daarna was Nygel toch wel uitgeteld, en vandaag heeft ie wel een beetje spierpijn zie ik aan 'm. Ik heb ook spierpijn en kijk weer uit naar de volgende keer...
:cheer:
Toen
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Voor de liefhebbers hier staan een aantal foto's van de wedstrijd.

http://92.254.124.178/gallery/jul09agil ... ord?page=1

Hier Sepp & Ik in actie.

Afbeelding

Afbeelding

Vind het wel erg mooi hoe Leen zijn running contact in beeld heeft gebracht (ik ga ervan uit dat hij hem heeft, ben niet met het raakvlak bezig, toch fijn om te zien achteraf dat Sepp het raakvlak vol heeft :D :D )

Die oren en tong haha... opperste concentratie en Sepp doet heel erg zijn best!
Afbeelding

Groetjes
Nanda
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik heb me ook maar ingeschreven met beide honden voor de 24e; de zondagse trainingen vallen uit de komende weken dus we zouden ons maar gaan vervelen :wink:

Heb toch maar voor debutanten parcours gekozen omdat ik begrijp dat open moeilijker is dan een A parcours? Ze kunnen wel beide alle toestellen en - vooral Spike - wel redelijk een simpel A parcours doorkomen maar we hebben nog totaal geen wedstrijdervaring dus gaan we maar voor safe. Heb er zin in!
Sepp
Zeer actief

spijkerhond schreef:Ik heb me ook maar ingeschreven met beide honden voor de 24e; de zondagse trainingen vallen uit de komende weken dus we zouden ons maar gaan vervelen :wink:

Heb toch maar voor debutanten parcours gekozen omdat ik begrijp dat open moeilijker is dan een A parcours? Ze kunnen wel beide alle toestellen en - vooral Spike - wel redelijk een simpel A parcours doorkomen maar we hebben nog totaal geen wedstrijdervaring dus gaan we maar voor safe. Heb er zin in!
Ik denk een goede keuze. Ik heb met Sepp 2 of 3 A wedstrijden gelopen vorig jaar, daarna tot de conclusie gekomen dat dit echt te vroeg voor ons was. Nu zijn wij op A niveau..dus kunnen beginnen met de wedstrijden. Voor de Benefiet had ik mij op A ingeschreven, maar bleek een open wedstrijd te zijn. Open-niveau is echt A plus...stukken op B en C niveau en af en toe A. Voor Sepp nog echt te moeilijk. Debutanten wellicht te makkelijk, maar wel heel fijn voor de 1e wedstrijd ervaring.

SuusBG was zo lief om ons te filmen..je kan dan ook een idee krijgen van de moeilijkheidsgraad van de parcoursen:

eerste 2 Open , 3 jumping debutanten. De volgende wedstrijd ga ik voor debutanten..liever iets te makkelijk dan te moeilijk voor een jonge hond.
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief

bedankt voor het filmpje en inderdaad doe mij het laatste debutanten jumping parcours maar dan!
Riri
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Lhasa apso
Shetland sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riri »

Hier ook nog een paar filmpjes om te kijken ;)
http://www.youtube.com/user/ChiiChiba?feature=mhee#p/u

Kaya is 1e(spel), 2e(jumping), en 3e(vast) geworden (mijn vader liep met haar)

En Noa is 3e geworden bij spel :D

't was heel erg leuk om mee te doen!
Greetz Richelle
en pootje van Kaya en Noa ;)

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Weet iemand hoe laat de wedstrijd volgende week begint in Almere? Ik kan nergens op de website van nimble een tijdstip vinden...Ik ga overigens met Fenna meedoen. Ben benieuwd, maar na de voorgaande filmpjes wel wat nerveus. :oeps:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het zal ongetwijfeld om 9 uur gaan starten denk ik, als het goed is zal ik morgenavond horen hoe laat ik verwacht wordt als ringhulp, dus je hoort het nog wel van me als het op een andere tijd begint dan 9 uur.
Anne&Taar
Zeer actief

LongFields schreef:Het zal ongetwijfeld om 9 uur gaan starten denk ik, als het goed is zal ik morgenavond horen hoe laat ik verwacht wordt als ringhulp, dus je hoort het nog wel van me als het op een andere tijd begint dan 9 uur.
Bedankt! :ok:
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Anne&Taar schreef:Weet iemand hoe laat de wedstrijd volgende week begint in Almere? Ik kan nergens op de website van nimble een tijdstip vinden...Ik ga overigens met Fenna meedoen. Ben benieuwd, maar na de voorgaande filmpjes wel wat nerveus. :oeps:
nimble? Het is toch bij Speed Almere? :oeps:
Anne&Taar
Zeer actief

SuusBG schreef:
Anne&Taar schreef:Weet iemand hoe laat de wedstrijd volgende week begint in Almere? Ik kan nergens op de website van nimble een tijdstip vinden...Ik ga overigens met Fenna meedoen. Ben benieuwd, maar na de voorgaande filmpjes wel wat nerveus. :oeps:
Ja, maar das de algemene wedstrijd-site. :mrgreen:
http://www.nimble.nl/
SuusBG
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
SuusBG schreef:
Ja, maar das de algemene wedstrijd-site. :mrgreen:
http://www.nimble.nl/
ahaaa, nu snap ik het :mrgreen:
Sepp
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
LongFields schreef:Het zal ongetwijfeld om 9 uur gaan starten denk ik, als het goed is zal ik morgenavond horen hoe laat ik verwacht wordt als ringhulp, dus je hoort het nog wel van me als het op een andere tijd begint dan 9 uur.
Bedankt! :ok:
Afgelopen keer was het secretariaat geopend vanaf 8 uur, en 9 uur begon de wedstrijd.

Groetjes
Nanda
Afbeelding
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Op FB staat dat het om 9.00 h begint. Wij zijn er ook en doen uiteraard ook mee :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Vanavond nog een keertje trainen en dan zijn we er klaar voor!

Ben nu al zenuwachtig, dat gaat wat worden :oeps:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik zie er toch vanaf. Maar komt misschien wel kijken!!!
Sepp
Zeer actief

Sita schreef:Vanavond nog een keertje trainen en dan zijn we er klaar voor!

Lijkt mij leuk om Rowan in actie te zien! Volgens mij is het een onwijs gave hond geworden, heb hem alleen maar als pup & puber gezien.

Sepp heb ik ook definitief ingeschreven bij de debutanten, maar dan buiten mededinging. Het gaat mij alleen maar om de kattenloop ivm hertrainen... Dan liever een makkelijker parcours waar ik vol op de kat kan letten ipv moeilijk open parcours.

Tot zaterdag!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Sepp schreef:
Sita schreef:Vanavond nog een keertje trainen en dan zijn we er klaar voor!

Lijkt mij leuk om Rowan in actie te zien! Volgens mij is het een onwijs gave hond geworden, heb hem alleen maar als pup & puber gezien.

Sepp heb ik ook definitief ingeschreven bij de debutanten, maar dan buiten mededinging. Het gaat mij alleen maar om de kattenloop ivm hertrainen... Dan liever een makkelijker parcours waar ik vol op de kat kan letten ipv moeilijk open parcours.

Tot zaterdag!
Rowan vindt behendigheid echt geweldig. Sowieso vindt hij zichzelf ook helemaal geweldig :F: Je kan Sepp alvast voorbereiden, dat er veel goldens zijn. De paps, mams en zusje van Rowan zijn er ook :ok:

Verstandig om gewoon debutanten te starten dan. Heb je idd de tijd om op de kattenloop te concentreren. Netjes dat je trouwens dan buiten mededinging start :ok: Denk dat veel mensen dat niet hadden gedaan.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik mag om7 uur al opdraven om te helpen ringen uitzetten en parcours bouwen, en tijdens de wedstrijd in de ring helpen met latten leggen en de boel verbouwen. En dan ook nog eens tussendoor 3 rondjes lopen met Tapas.
Mocht er iemand van de forummers mij even willen aflossen als ik met mijn eigen hond loop, dan hoor ik het graag even via PB. We moeten namelijk zelf voor vervanging zorgen voor de momenten dat we even niet in de ring kunnen zijn vanwege onze eigen deelname, of een sanitaire stop of zo.
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Hoi Suzanne,
ik wil je wel aflossen hoor, als het met mijn eigen lopen uitkomt.

Ben er zelf lekker niet om 7 uur (met 2 kinderen erbij wordt het dan een errug lange dag...), maar Peter uiteraard wel.

Groetjes
Anne&Taar
Zeer actief

Sita schreef:[

Rowan vindt behendigheid echt geweldig. Sowieso vindt hij zichzelf ook helemaal geweldig :F: Je kan Sepp alvast voorbereiden, dat er veel goldens zijn. De paps, mams en zusje van Rowan zijn er ook :ok:
.
Leuk, er doen echt een hoop Goldens mee dus!
Rowan doet t vast super...En anders ga je gewoon na Fenna, met dr raakvlakken-fetisj; maak je zeker een goede beurt. :mrgreen:
(Overigens, Sepp, de wedstrijd is zondag! :wink: )
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

SimoneA schreef:Hoi Suzanne,

Ben er zelf lekker niet om 7 uur (met 2 kinderen erbij wordt het dan een errug lange dag...), maar Peter uiteraard wel.

Groetjes
Bedankt voor het aanbod, Yvette had ook al gereageerd dus het gaat vast lukken voor mij om af en toe even een break te nemen om tapas wat aandacht te geven, mijn rondjes te lopen of even te toiletteren. :ok:
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Komt wel goed. Ik zag alleen dat we allebei open lopen, dus fijn als Yvette ook kan

Groetjes Simone
Sita
Zeer actief

De deelnemerslijst staat op http://www.speed-almere.nl :ok:

Doen er echt veel mee in de debutanten :O: Zag er trouwens ook iemand tussen staan die al B1 loopt. Beetje flauw om dan debutanten te starten. :19:

Afbeelding
Sepp
Zeer actief

LongFields schreef:
SimoneA schreef:Hoi Suzanne,

Groetjes
Bedankt voor het aanbod, Yvette had ook al gereageerd dus het gaat vast lukken voor mij om af en toe even een break te nemen om tapas wat aandacht te geven, mijn rondjes te lopen of even te toiletteren. :ok:
Ik ben er ook nog, en kan helpen. Dus gaat zeker lukken met Simone, Yvette en ik!

Groetjes
Nanda
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief

er doen er best veel mee inderdaad en ik dacht nog wel met een lekker rustig wedstrijdje te beginnen! Voordeel is dan weer dat ik tijd zat heb om uit te hijgen tussen Gimmick en Spike :mrgreen:
SuusBG
Zeer actief

wow inderdaad wat een boel debutanten large :O: dat wordt lekker druk met verkennen :mrgreen:
Annemarie1961
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Annemarie1961 »

de tijden en startnummers staan nu op www.speed-almere.nl
Sepp
Zeer actief

Helaas moeten Sepp & ik mij afmelden voor zondag :cry: .

Na de laatste wedstrijd liep hij mank, rust gehouden en alleen gefiets en rustig gewandeld, geen behenidigheid..niets meer aan hem te zien ... maar afgelopen week woensdag na de training ook weer. Tijdens de training is niets te zien, ook niet bij het uitlopen, alleen als ik hem na de autorit uit zijn bench haal dan is bij mank. Duurt dan 2 daagjes en vandaag loopt hij weer normaal. Voor de zekerheid ga ik dinsdag toch met hem naar Maarten Kappen in Eersel. Hij kan beter inschatten of het een spier of gewricht of rug is. Ik kan aan alles trekken en sleuren..mijnheer vind het zalig..krult op zijn rug...maar naar mijn mening hoort een jonge hond niet te kreupelen na een training...dus ff geen training en wedstrijd voor mij...eerst check-up. Spookt natuurlijk door mijn hoofd..maar het zal wel meevallen.

Veel plezier zondag!
Afbeelding
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

oh wat balen...beterschap, hopelijk kan het met een beetje rust/aangepaste training opgelost worden!
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”