Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oefenen met koud wild
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
oefenen met koud wild
Met Flow zit ik op puppycursus met jacht er al in verwerkt. Ze moet dus wel al koud wild apporteren. Eerst wilde ze dat niet echt maar vandaag heeft ze zomaar een duif geapporteerd. Thuis heb ik een dummy daar doet ze alleen nog niet zoveel mee komt nog wel.
Nu vroeg ik mij af oefenen jullie thuis ook met koud wild? En zo ja hoe komen jullie aan een duif? Of aan de vleugels?
Nu vroeg ik mij af oefenen jullie thuis ook met koud wild? En zo ja hoe komen jullie aan een duif? Of aan de vleugels?

-
- Zeer actief
Re: oefenen met koud wild
Ik oefen thuis nooit met koud wild. Heb wel een nepeend van Dokken waar ik mee train. Alleen op de les train ik met echt wild.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan af en toe een konijn overnemen van een jager.
In de diepvries heb ik van de proeven van vorig jaar nog twee eenden.
Kraaien en duiven krijg ik af en toe van een buurman.
Een gans komt sporadisch ook mijn kant op.
Voor vleugeltjes en velletjes kan je bij sommige poeliers terecht.
En van de traininggroep waar ik train mogen we na afloop het nog geschikte wild verdelen.
Op buitenweggetjes kan je af en toe ook nog een redelijk uitziend verkeersslachtoffer vinden.
Tot nu toe is me dat overigens nog niet gelukt.
Anderen zijn daar gelukkiger in.
Buiten de officiële training train ik dus ook wel eens met wild.
Niet dagelijks hoor!
Ik train ook vaak met dummy's.
In de diepvries heb ik van de proeven van vorig jaar nog twee eenden.
Kraaien en duiven krijg ik af en toe van een buurman.
Een gans komt sporadisch ook mijn kant op.
Voor vleugeltjes en velletjes kan je bij sommige poeliers terecht.
En van de traininggroep waar ik train mogen we na afloop het nog geschikte wild verdelen.
Op buitenweggetjes kan je af en toe ook nog een redelijk uitziend verkeersslachtoffer vinden.
Tot nu toe is me dat overigens nog niet gelukt.
Anderen zijn daar gelukkiger in.

Buiten de officiële training train ik dus ook wel eens met wild.
Niet dagelijks hoor!
Ik train ook vaak met dummy's.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eenden kan ik bij de fokker meenemen, vleugels van duiven of eenden halen ze eraf als het beest "op" is. Verse dode duiven vind ik hier in de wei soms, die neem ik dan ook mee naar huis. En laatst had iemand een konijn van een maan of 6 wat dood lag. Die ligt nou ook in de vriezer
Thuis oefen ik soms met wild, vergeet het meestal uit de vriezer te halen en als ik ineens zin heb om te trainen is het nog niet ontdooid.

Thuis oefen ik soms met wild, vergeet het meestal uit de vriezer te halen en als ik ineens zin heb om te trainen is het nog niet ontdooid.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Soms krijg ik van de training wat koud wild mee.. om nog 1 keer te gebruiken bijvoorbeeld.
Maar het meeste train ik gewoon met kale dummy's of dummy met konijnenvel.
Maar het meeste train ik gewoon met kale dummy's of dummy met konijnenvel.
- carlos
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): duitse staande langhaar
Duivenmelkers hebben regelmatig "oude duiven", in het seizoen zijn bij de echte ambachtelijke poeliers, fazantenvleugels, eenden, konijnen/hazenvellen te krijgen.
Dus ook verse eenden, hazen enz.
Kraaien, informeer eens bij boeren in de omgeving, die weten vaak wel de adresjes.
Verder, heb oog voor "roadkill" wild, aangereden haas, konijn en in het voorjaar eend.
Mogelijkheden genoeg, en je moet zelf niet al te "vies"zijn uitgevallen
Zorg voor wat diepvries ruimte en je kan het hele jaar door trainen met koud wild.
Gr Carlos
Dus ook verse eenden, hazen enz.
Kraaien, informeer eens bij boeren in de omgeving, die weten vaak wel de adresjes.
Verder, heb oog voor "roadkill" wild, aangereden haas, konijn en in het voorjaar eend.
Mogelijkheden genoeg, en je moet zelf niet al te "vies"zijn uitgevallen

Zorg voor wat diepvries ruimte en je kan het hele jaar door trainen met koud wild.
Gr Carlos

- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Thnx allemaal, ik ga maandag eens kijken of de poelier wat heeft. En duivenmelkers echt nooit aan gedacht. Top dank jullie. Ik ga er mee aan de slag.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou zeker in het begin niet teveel met wild doen, niet voordat ze de dummy helemaal geweldig vinden.
Je loopt dan het risico dat ze "wildgeil" worden en de dummy helemaal niet leuk meer vinden en aangezien jou hondje nog niet echt gek is op de dummy, zou ik dat risico niet nemen
Je loopt dan het risico dat ze "wildgeil" worden en de dummy helemaal niet leuk meer vinden en aangezien jou hondje nog niet echt gek is op de dummy, zou ik dat risico niet nemen

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik oefen thuis ook wel met wild.
Dit bestel ik gewoon mee met het hondenvoer.
Ik zou inderdaad wat Lunatic zegt wel uitkijken met teveel met wild werken in het begin.
Als je verder wilt hierin zou ik ook zorgen dat ze eerst helemaal gek is op de dummy.
Je kan natuurlijk wel al af en toe met wild trainen om haar ook daaraan te laten wennen maar zorg ook echt dat ze de dummy ook geweldig gaat vinden.
Dit bestel ik gewoon mee met het hondenvoer.
Ik zou inderdaad wat Lunatic zegt wel uitkijken met teveel met wild werken in het begin.
Als je verder wilt hierin zou ik ook zorgen dat ze eerst helemaal gek is op de dummy.
Je kan natuurlijk wel al af en toe met wild trainen om haar ook daaraan te laten wennen maar zorg ook echt dat ze de dummy ook geweldig gaat vinden.