Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GEBETEN????
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: GEBETEN????
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Als we hier allemaal alleen nog maar mogen reageren op wat specifiek tot je gericht is, is het snel over met dit forum.
Ja dat denk ik ook

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Wilm@
Achterlijke postingj@ck schreef:Sil,
Het is mijn manier van schrijven en IK vind het belangrijk om het ZO neer te schrijven. Als je er last van hebt, moet je het gewoon niet lezen.
Want, ik erger me aan de manier van reageren van jou.
Reageer eens op het onderwerp, in plaats van dit soort verder nietszeggende reacties!
Want zo kan iedereen "zeer actief" zijn!
J@ck
Niet iedereen hoeft "zeer actief" te zijn. Sommige blijven hangen bij de status; Beginner!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik weet niet beter als je vaak AB kuurtje tot je neemt dat er een grote kans is dat je er dan resistent er voor word, zegt mijn huisarts.dagmar88 schreef:j@ck schreef:Geen AB meegekregen, godzijdank, want dat wordt tegenwoordig als snoep uitgedeeld en kijk eens hoeveel resistente bacteriën dat oplevert!
Daarom wordt er ook altijd bijgezegd dat je de kuur MOET afmaken.
gr. J@ckoh ja, dus de frequentie waarmee antibiotica kuren worden voorgeschreven heeft er niets mee te maken, zolang de kuur maar afgemaakt wordt?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Jij wordt niet resistent maar de bacterie wel.->Chanty<- schreef:Ik weet niet beter als je vaak AB kuurtje tot je neemt dat er een grote kans is dat je er dan resistent er voor word, zegt mijn huisarts.dagmar88 schreef:j@ck schreef:Geen AB meegekregen, godzijdank, want dat wordt tegenwoordig als snoep uitgedeeld en kijk eens hoeveel resistente bacteriën dat oplevert!
gr. J@ckoh ja, dus de frequentie waarmee antibiotica kuren worden voorgeschreven heeft er niets mee te maken, zolang de kuur maar afgemaakt wordt?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik weet niet beter als je vaak AB kuurtje tot je neemt dat er een grote kans is dat je er dan resistent er voor word, zegt mijn huisarts.[/quote]
Jij wordt niet resistent maar de bacterie wel.[/quote]
Dus als je voor alles een kuurtje slikt dan komt resistentie snel om de hoek kijken.

- dagmar88
- Zeer actief
Of als je serieus pech hebt en veel/lang kuren hebt moeten doen.->Chanty<- schreef: Dus als je voor alles een kuurtje slikt dan komt resistentie snel om de hoek kijken.
En ja, mij werd in het begin ook voorgeschoteld dat dit alleen op zou gaan in % op een bevolking, niet per persoon.
Wel dus.
Bij mij duurt het heel lang eer een kuur aanslaat, moet vaak een kuur 2 of 3 keer zo lang slikken als gebruikelijk en heb bij bepaalde soorten AB een allergische reactie...
-
j@ck
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): zwarte mechelaar
Een kuur afmaken is het allerbelangrijkst.
Als je dat doet, gaan ALLE bacteriën dood.
dan kunnen ze niet resistent worden.
De bacteriën worden pas resistent als de kuur niet afgemaakt wordt. Dan bestaat de kans dat er nog bacteriën in leven zijn en ondanks de gedeeltelijke kuur dus blijven leven.
Ze zullen bij een volgende kuur er beter tegen kunnen.
Doe je dat vaker dan treedt resistentie op.
Als je dat doet, gaan ALLE bacteriën dood.
dan kunnen ze niet resistent worden.
De bacteriën worden pas resistent als de kuur niet afgemaakt wordt. Dan bestaat de kans dat er nog bacteriën in leven zijn en ondanks de gedeeltelijke kuur dus blijven leven.
Ze zullen bij een volgende kuur er beter tegen kunnen.
Doe je dat vaker dan treedt resistentie op.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zit je capslock vast? Je hoeft niet zo te schreeuwen, soms moet je je tekst aanpassen om mensen te bereiken ipv mensen tegen je in het harnas jagen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Tegenwoordig zijn er toch bergen bacteriën die resistent zijn hoor, en ik geloof écht niet dat dat alleen komt door niet afgemaakte kuurtjes.
Ben trouwens ook niet voor gelijk een kuurtje, laat het lichaam zelf maar werken zolang dat kan.
Ben trouwens ook niet voor gelijk een kuurtje, laat het lichaam zelf maar werken zolang dat kan.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja hoor...j@ck schreef: De bacteriën worden pas resistent als de kuur niet afgemaakt wordt.
Ach, als het domweg schreeuwerige onzin verklaren is, valt dat toch niet meer in een leuk jasje te verhullen.malinois schreef:zit je capslock vast? Je hoeft niet zo te schreeuwen, soms moet je je tekst aanpassen om mensen te bereiken ipv mensen tegen je in het harnas jagen.
- Nienke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever
Ik heb een keer een kat uit een hond gehaald en heb daarbij een gaatje opgelopen. Onduidelijk of het van hond of kat was, dus maar even langs de huisarts (als ik zeker had geweten dat het de hond was geweest, was ik ook niet gegaan). Een kuur omdat het misschien van de kat was, dat zijn smerige beten werd mij daar ook nog verteld. Voor een hondenbeet had ik geen kuur gekregen.. Dus zo gevaarlijk is een hondenbeet volgens mij niet hoor 
Het kan gaan ontsteken, maar dat kan elk wondje wat je oploopt..
Het kan gaan ontsteken, maar dat kan elk wondje wat je oploopt..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
HIJ DENKT WAARSCHIJNLIJK DAT WE DOOF ZIJN.malinois schreef:zit je capslock vast? Je hoeft niet zo te schreeuwen, soms moet je je tekst aanpassen om mensen te bereiken ipv mensen tegen je in het harnas jagen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
De reden van niet hechten van diepe wondjes met klein oppervlakte (zoals een "puncture" van een hondentand) is dat bij hechten de wond afgesloten wordt voor zuurstof, waardoor anaerobe bacteriën juist gaan vermenigvuldigen. Hechten is alleen nodig bij wonden met groter oppervlak. Hierbij is ook het risico op Tetanus veel kleiner, omdat de wond minder diep is. Tetanus is geen grapje, het is een dodelijke ziekte met een gruwelijk en snel verloop, veroorzaakt door een anaerobe bacterie clostridium tetani. Bij een diepe wond is (re)vaccinatie altijd zinnig zo niet noodzakelijk. Ik zou in ieder geval altijd overleggen met een arts of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Juist bij hondenbeten die oppervlakkig gezien niet zo ernstig lijken, loop je risico. Je weet immers niet of bij jouw beet deze bacterie mee naar binnen is gegaan. Ik zou het risico niet lopen
Iedereen moet natuurlijk zelf de afweging maken, maar doe dat wel met kloppende informatie en niet met vage geruchten, zou ik zeggen
Iedereen moet natuurlijk zelf de afweging maken, maar doe dat wel met kloppende informatie en niet met vage geruchten, zou ik zeggen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
@ J@ck:
Als je iets zinnigs te melden hebt, hoef je niet te schreeuwen, dan wordt het toch wel gelezen.
Zo niet, dan niet
Als je iets zinnigs te melden hebt, hoef je niet te schreeuwen, dan wordt het toch wel gelezen.
Zo niet, dan niet
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Nienke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever
Flevo Bordertje schreef:De reden van niet hechten van diepe wondjes met klein oppervlakte (zoals een "puncture" van een hondentand) is dat bij hechten de wond afgesloten wordt voor zuurstof, waardoor anaerobe bacteriën juist gaan vermenigvuldigen. Hechten is alleen nodig bij wonden met groter oppervlak. Hierbij is ook het risico op Tetanus veel kleiner, omdat de wond minder diep is. Tetanus is geen grapje, het is een dodelijke ziekte met een gruwelijk en snel verloop, veroorzaakt door een anaerobe bacterie clostridium tetani. Bij een diepe wond is (re)vaccinatie altijd zinnig zo niet noodzakelijk. Ik zou in ieder geval altijd overleggen met een arts of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Juist bij hondenbeten die oppervlakkig gezien niet zo ernstig lijken, loop je risico. Je weet immers niet of bij jouw beet deze bacterie mee naar binnen is gegaan. Ik zou het risico niet lopen![]()
Tetanusprik zal ik inderdaad wel altijd halen, deze was bij mij gelukkig nog net geldig.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Kijk dit is nu een correct stukje. En dat zonder te schreeuwen. Want dat TS dit topic goed bedoeld is wel duidelijk, alleen klopt de info van de arts niet helemaal en dan wordt het behalve schreeuwerig ook nog eens onjuist. Hondenbeten worden namelijk wel degelijk gehecht, als ze maar groot genoeg zijn. En de rest wat je hierboven vermeld Flevo Bordertje is ook helemaal juist.Flevo Bordertje schreef:De reden van niet hechten van diepe wondjes met klein oppervlakte (zoals een "puncture" van een hondentand) is dat bij hechten de wond afgesloten wordt voor zuurstof, waardoor anaerobe bacteriën juist gaan vermenigvuldigen. Hechten is alleen nodig bij wonden met groter oppervlak. Hierbij is ook het risico op Tetanus veel kleiner, omdat de wond minder diep is. Tetanus is geen grapje, het is een dodelijke ziekte met een gruwelijk en snel verloop, veroorzaakt door een anaerobe bacterie clostridium tetani. Bij een diepe wond is (re)vaccinatie altijd zinnig zo niet noodzakelijk. Ik zou in ieder geval altijd overleggen met een arts of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Juist bij hondenbeten die oppervlakkig gezien niet zo ernstig lijken, loop je risico. Je weet immers niet of bij jouw beet deze bacterie mee naar binnen is gegaan. Ik zou het risico niet lopen![]()
Gr. Aniek

- kipo
- Zeer actief
Capnocytophaga canimorsus
www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/nl ... capno.aspx - In cache
Capnocytophaga canimorsus-infecties: een mogelijke dodelijke complicatie van bijtwonden.
Nog een goede reden om toch bij elke bijtwond op zijn minst heel goed op te letten!
www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/nl ... capno.aspx - In cache
Capnocytophaga canimorsus-infecties: een mogelijke dodelijke complicatie van bijtwonden.
Nog een goede reden om toch bij elke bijtwond op zijn minst heel goed op te letten!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hel en verdoemenis zeg ik u
honden houden is een gevaarlijke bezigheid!
honden houden is een gevaarlijke bezigheid!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Wat dacht je van léven.renee-uk schreef:honden houden is een gevaarlijke bezigheid!
Ook heel gevaarlijk, ga je hartstikke dood aan
Ik denk ook dat TS het goed bedoelt, maar correcte informatie die rustig wordt gebracht (zonder schreeuwen), werkt toch altijd een stúk beter dan dit.
Schreeuwen en halve (on)waarheden, een mens haakt daardoor al snel af.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
mooie duidelijke uitlegFlevo Bordertje schreef:De reden van niet hechten van diepe wondjes met klein oppervlakte (zoals een "puncture" van een hondentand) is dat bij hechten de wond afgesloten wordt voor zuurstof, waardoor anaerobe bacteriën juist gaan vermenigvuldigen. Hechten is alleen nodig bij wonden met groter oppervlak. Hierbij is ook het risico op Tetanus veel kleiner, omdat de wond minder diep is. Tetanus is geen grapje, het is een dodelijke ziekte met een gruwelijk en snel verloop, veroorzaakt door een anaerobe bacterie clostridium tetani. Bij een diepe wond is (re)vaccinatie altijd zinnig zo niet noodzakelijk. Ik zou in ieder geval altijd overleggen met een arts of je tetanus vaccinatie nog up to date is. Juist bij hondenbeten die oppervlakkig gezien niet zo ernstig lijken, loop je risico. Je weet immers niet of bij jouw beet deze bacterie mee naar binnen is gegaan. Ik zou het risico niet lopen![]()

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Toen in jaren geleden in mijn beide benen en in mijn kont werd gebeten en de wonden niet bepaalt lullig waren, toen kreeg ik helemaal geen ab.
Wel een ontsteking uiteindelijk hoor, maar die heeft de ha gewoon open gesneden om het vuil eruit te laten lopen. Verdoving was wel fijn geweest overigens
Maar echt geen ab gehad. En de ha had gelijk, mijn lichaam kon het prima verder zelf genezen.

-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
bouvierpoedel schreef:HIJ DENKT WAARSCHIJNLIJK DAT WE DOOF ZIJN.malinois schreef:zit je capslock vast? Je hoeft niet zo te schreeuwen, soms moet je je tekst aanpassen om mensen te bereiken ipv mensen tegen je in het harnas jagen.
Halluvu zool!! Jij mag wel schreeuwen he want jij bent een vaste gebruiker.
Dat probeer ik ook te worden daarom reageer ik inhoudloos op zoveel mogelijk berichten. Word ik ook gepromoveerd
Nou, en "Adios" dan maar he TS.
- Liesbeth
- Zeer actief
j@ck schreef:Geen AB meegekregen, godzijdank, want dat wordt tegenwoordig als snoep uitgedeeld en kijk eens hoeveel resistente bacteriën dat oplevert!
gr. J@ck
Een AB-kuur weiger ik in eerste instantie altijd.
Een kuur kan altijd nog als het nodig blijkt te zijn, maar die zal ik never, nooit, niet 'preventief' nemen
Als ik dan wel een kuur krijg maak ik hem ook netjes af. Sterker nog, ik neem in dát geval die kuur liever iets langer dan aangegeven staat. Gewoon om zeker te zijn dat die beessies dood zijn en ik niet na een week weer aan een (andere) kuur moet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ben een paar jaar geleden nogal naar in mijn hand en pols gebeten door een hond ('s zondags). Ik heb de wonden lekker laten bloeden en daarna de boel goed uitgespoeld met biotex of soda. De dag erop toch maar even de HA laten checken en het enige dat hij nodig vond was een kuurtje tegen tetanus. Het was zeker 20 jaar geleden dat ik daar tegen ingeent was, dus ja, dat moest dan maar.ladybird schreef:Toen in jaren geleden in mijn beide benen en in mijn kont werd gebeten en de wonden niet bepaalt lullig waren, toen kreeg ik helemaal geen ab.Wel een ontsteking uiteindelijk hoor, maar die heeft de ha gewoon open gesneden om het vuil eruit te laten lopen. Verdoving was wel fijn geweest overigens
Maar echt geen ab gehad. En de ha had gelijk, mijn lichaam kon het prima verder zelf genezen.
Verder moest ik het behandelen zoals mij goeddunkte
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nou precies.Liesbeth schreef:Ik ben een paar jaar geleden nogal naar in mijn hand en pols gebeten door een hond ('s zondags). Ik heb de wonden lekker laten bloeden en daarna de boel goed uitgespoeld met biotex of soda. De dag erop toch maar even de HA laten checken en het enige dat hij nodig vond was een kuurtje tegen tetanus. Het was zeker 20 jaar geleden dat ik daar tegen ingeent was, dus ja, dat moest dan maar.ladybird schreef:Toen in jaren geleden in mijn beide benen en in mijn kont werd gebeten en de wonden niet bepaalt lullig waren, toen kreeg ik helemaal geen ab.Wel een ontsteking uiteindelijk hoor, maar die heeft de ha gewoon open gesneden om het vuil eruit te laten lopen. Verdoving was wel fijn geweest overigens
Verder moest ik het behandelen zoals mij goeddunkte. Geen AB-kuur in ieder geval en het waren toch niet echt lekkere wonden.

-
Ήυs
Nah.. Ben niet naar de dokter geweest. Wist goed welke behandeling ik moest uitvoeren.
1. 15 minuten spoelen met lauw stromend water
2. Dan ontsmetten (auw)
3. Dan verbinden met een steriel gaasje (vochtig) en verband erom. En een prik halen
prik had ik niet gehaald. Heel slecht want word ook vaak door ara's enz. gebeten.
1. 15 minuten spoelen met lauw stromend water
2. Dan ontsmetten (auw)
3. Dan verbinden met een steriel gaasje (vochtig) en verband erom. En een prik halen
prik had ik niet gehaald. Heel slecht want word ook vaak door ara's enz. gebeten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dus er is nog hoop dames en ik hoef niet van top tot teen verpakt in ondoorbijtbaar materiaal met mijn honden om te gaan?
kan gewoon in mijn spijkerbroekie en een tshirtje?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou in jouw geval mijn rug met kevlar bekleden uit voorzorg. Je weet maar nooit, met herdersrenee-uk schreef:dus er is nog hoop dames en ik hoef niet van top tot teen verpakt in ondoorbijtbaar materiaal met mijn honden om te gaan?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, Néé, NEE!renee-uk schreef:dus er is nog hoop dames en ik hoef niet van top tot teen verpakt in ondoorbijtbaar materiaal met mijn honden om te gaan?
Zoiets moet je hebben. Snáp dat dan, dom wicht!
Je hebt wél herders, hoor!

And few will ever climb