Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantie X Stafford zonder stamboom
Moderator: moderatorteam
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Vakantie X Stafford zonder stamboom
Waar is het mogelijk om op vakantie te gaan met een 'gevaarlijk ras' ZONDER stamboom?
Zomer: Warm land (minstens 20 graden) en met de auto te doen zijn. Of beter, indien mogelijk, waarbij je met de trein/bus heen kan. Eigen huisje, appartement of hotel maakt niet uit. Wel dicht bij een strand en/of met zwembad. Liefst waar de hond ook ergens kan rennen.
Winter: Met de auto te doen zijn. Of beter, indien mogelijk, waarbij je met de trein/bus heen kan. Eigen huisje, appartement of hotel maakt niet uit. Dichtbij de pistes blauw en rood, en dus ook sneeuwzeker (december of februari). Liefst waar de hond ook ergens kan rennen.
Zomer: Warm land (minstens 20 graden) en met de auto te doen zijn. Of beter, indien mogelijk, waarbij je met de trein/bus heen kan. Eigen huisje, appartement of hotel maakt niet uit. Wel dicht bij een strand en/of met zwembad. Liefst waar de hond ook ergens kan rennen.
Winter: Met de auto te doen zijn. Of beter, indien mogelijk, waarbij je met de trein/bus heen kan. Eigen huisje, appartement of hotel maakt niet uit. Dichtbij de pistes blauw en rood, en dus ook sneeuwzeker (december of februari). Liefst waar de hond ook ergens kan rennen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Vakantie X Stafford zonder stamboom
ik zou niet weten waar dat niet mogelijk zou zijn... Storm ziet er uit als een stafford en ik heb nog geen problemen gehad, zwitserland, oostenrijk,duitsland, belgie, frankrijk, italie. moet ook eerlijk zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb. we nemen wel altijd een muilkorf mee.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb er geen verstand van, maar word je vaak ergens gewijgerd op basis van het ras van je hond??
Wellicht dat je voor de zomervakantie kunt kijken in Spanje? Of Zuid Frankrijk? (als is dat wel een heel eind gaan met de trein/ auto).
Wij zijn eens heerlijk op vakantie geweest nabij Kassel in Duitsland. Niet gegarandeerd goed weer, maar voor de honden was het fantastisch!!! Veel natuur, de meeste Duitsers waren hartstikke gastvrij voor de honden, heel plezier.
Wellicht dat bij Winterberg mogelijkheden liggen voor de winter dan?
Wellicht dat je voor de zomervakantie kunt kijken in Spanje? Of Zuid Frankrijk? (als is dat wel een heel eind gaan met de trein/ auto).
Wij zijn eens heerlijk op vakantie geweest nabij Kassel in Duitsland. Niet gegarandeerd goed weer, maar voor de honden was het fantastisch!!! Veel natuur, de meeste Duitsers waren hartstikke gastvrij voor de honden, heel plezier.
Wellicht dat bij Winterberg mogelijkheden liggen voor de winter dan?
RIP Cena
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voor zover ik weet is (door) Frankrijk en (delen van) Duitsland een probleem.
Goed navragen, geen risico's nemen zou ik zeggen.
Suzanne
Goed navragen, geen risico's nemen zou ik zeggen.
Suzanne
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Ja, België en Duitsland zat ik ook aan te denken. Maar inderdaad het weer...
Frankrijk en Spanje zit er niet in. In Frankrijk mogen deze honden NIET in, en dus ook niet op doorreis. Gevolg is dat ik dus ook niet met haar naar Spanje kan... Of we moeten om heel Frankrijk rijden, haha! Risico's neem ik niet.
Frankrijk en Spanje zit er niet in. In Frankrijk mogen deze honden NIET in, en dus ook niet op doorreis. Gevolg is dat ik dus ook niet met haar naar Spanje kan... Of we moeten om heel Frankrijk rijden, haha! Risico's neem ik niet.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
~Suzanne~
- Zeer actief
http://www.dogsincluded.nl/invoer/invoer-regels.htm
Lees het hier even door.
Let op: als je naar Spanje gaat, kom je (normaliter) door Belgie en Frankrijk. Dan moet je dus aan de regels voor 3 landen voldoen.
Suzanne
Lees het hier even door.
Let op: als je naar Spanje gaat, kom je (normaliter) door Belgie en Frankrijk. Dan moet je dus aan de regels voor 3 landen voldoen.
Suzanne
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
RIP Cena
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zou ik toch maar wel even goed nakijken; zeker bij Frankrijk en (delen van) Duitsland.StormenRoxy schreef:ik zou niet weten waar dat niet mogelijk zou zijn... Storm ziet er uit als een stafford en ik heb nog geen problemen gehad, zwitserland, oostenrijk,duitsland, belgie, frankrijk, italie. moet ook eerlijk zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb. we nemen wel altijd een muilkorf mee.
In alle eerlijkheid zou ik daar met een "staf-look-a-like" geen risico's nemen.
Suzanne
- StormenRoxy
- Zeer actief
frankrijk gaan we alleen heen voor wintersport, toen hebben we ze 1x meegenomen maar dat was geen succes met 12 vrienden dus op wintersport gaan ze niet meer mee.Suzanne123 schreef:Zou ik toch maar wel even goed nakijken; zeker bij Frankrijk en (delen van) Duitsland.StormenRoxy schreef:ik zou niet weten waar dat niet mogelijk zou zijn... Storm ziet er uit als een stafford en ik heb nog geen problemen gehad, zwitserland, oostenrijk,duitsland, belgie, frankrijk, italie. moet ook eerlijk zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb. we nemen wel altijd een muilkorf mee.
In alle eerlijkheid zou ik daar met een "staf-look-a-like" geen risico's nemen.
Suzanne
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit op geled heb dus hij is overal mee naar toe geweest. en nooit wat gezegd bij zwitserland de grens over waar ze toch ook nog goed in je auto kijken geen probleem alleen in italie is een keer gezegd dat ie zijn muilkorf aanmoest.
ik zal is op de site kijken

- dagmar88
- Zeer actief
Dat zou ik wel doen ja... In fr mag Storm niet verblijven op of doorreis zijn.
Allebei mijn honden ook niet en je loopt een reëel risico dat je zonder hond terug komt.
Allebei mijn honden ook niet en je loopt een reëel risico dat je zonder hond terug komt.
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik zal inderdaad beter kijken waar we hem mee naar toe nemen

-
vlichi
- Vaste gebruiker
Vind ik eigenlijk wel goed, want zo kopen meer mensen deze honden met stamboom (aangezien honden van dit ras met stamboom wel het land in mogen).SannePP schreef:Jemig wat een gedoe zeg!! En dat alleen maar vanwege een ras(voor)oordeel...
Dat dat kan zeg!
en er van uitgaande dat stamboom honden toch minder makkelijk te kopen zijn door jan en alleman en mensen die een hond met stamboom kopen toch vaak verder kijken dan hun neus lang is.... zeg ik
maar het is wel rottig voor hondjes uit het asiel die nu niet met hun baasjes mee mogen, omdat er zo´n wet is
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou het is niet zo dat in Frankrijk geen pittbulls of kruising staffs zijn hoor...die zijn er zat...alleen toeristen met dit soort honden hebben ze inderdaad liever niet...Shaggy onze vorige hond (ambull + stamboom) is altijd meegeweest naar frankrijk op vakantie...nooit problemen mee gehad..ik had altijd een kopie van de stamboom en muilkorf bij me .... maar ik zou het risico niet nemen met een stamboomloze staff....tsjechie en hongarije hebben geloof ik geen invoerregels tegen pitts, maar zijn na horen zeggen niet zo'n hondvriendelijke landen...wat dat betreft is frankrijk echt super...de honden hebben op een terras eerder drinken dan wij...ze mogen overal mee naar toe geen probleem
...
let er ook op dat je accomodatie niet nog extra regels heeft m.b.t. dit soort honden. (voorbeeld in de bungalowparken in belgie mogen staff's of pitt's niet binnen)
let er ook op dat je accomodatie niet nog extra regels heeft m.b.t. dit soort honden. (voorbeeld in de bungalowparken in belgie mogen staff's of pitt's niet binnen)

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Tsjechie is echt het meest hondvriendelijke land wat ik ken! Overal mogen de honden los en vrijwel overal mogen de honden mee naar binnen (musea, restaurants, enz.). Wij mochten destijds Lana zelfs meenemen in een kristalwinkeltje!RachelleAmericanBulldog schreef:tsjechie en hongarije hebben geloof ik geen invoerregels tegen pitts, maar zijn na horen zeggen niet zo'n hondvriendelijke landen...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Scooby schreef:Tsjechie is echt het meest hondvriendelijke land wat ik ken! Overal mogen de honden los en vrijwel overal mogen de honden mee naar binnen (musea, restaurants, enz.). Wij mochten destijds Lana zelfs meenemen in een kristalwinkeltje!RachelleAmericanBulldog schreef:tsjechie en hongarije hebben geloof ik geen invoerregels tegen pitts, maar zijn na horen zeggen niet zo'n hondvriendelijke landen...
ok dan hebben kennissen van mij andere ervaringen mee

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik ben nu drie keer op vakantie in Tsjechie geweest op hele verschillende plaatsen in het land. Ook een dag in Praag. Met doggen. En we hadden er geen enkel probleem mee. Overal waren we meer dan welkom.RachelleAmericanBulldog schreef:ok dan hebben kennissen van mij andere ervaringen meeScooby schreef:Tsjechie is echt het meest hondvriendelijke land wat ik ken! Overal mogen de honden los en vrijwel overal mogen de honden mee naar binnen (musea, restaurants, enz.). Wij mochten destijds Lana zelfs meenemen in een kristalwinkeltje!RachelleAmericanBulldog schreef:tsjechie en hongarije hebben geloof ik geen invoerregels tegen pitts, maar zijn na horen zeggen niet zo'n hondvriendelijke landen...misschien afhankelijk van de plaats...ze mochten zelfs niet op het terrasje zitten met de honden...en het zijn twee kleine hondjes ("boomers")
Groetjes, Karen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Datzelfde zeiden mijn ouders ook 
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Bij www.dogwalktrail.nl zijn alle rassen welkom.
Ze hebben een prachtig appartement en 2 huizen in Oostenrijk.
Ze hebben een prachtig appartement en 2 huizen in Oostenrijk.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als de stamboom van jouw Shaggy waarde had, dan wil ik voor alle stamboomloze stafs wel een boompje uitdraaien hoor. Kunnen ze overal naar toe, alleen een muilkorfje mee.RachelleAmericanBulldog schreef:Shaggy onze vorige hond (ambull + stamboom) is altijd meegeweest naar frankrijk op vakantie...nooit problemen mee gehad..ik had altijd een kopie van de stamboom en muilkorf bij me .... maar ik zou het risico niet nemen met een stamboomloze staff....
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Inderdaad, Frankrijk mogen geen honden zoals staffords zonder stamboom naar binnen. Wij zijn een paar keer naar Spanje geweest, maar Taiga gaat niet mee. Wij willen dat risico niet lopen. Dus lees je goed in naar welk land, en door welke landen, je op vakantie gaat.
Volgens mij zijn Frankrijk en Duitsland de strengste, maar dat kan je ook vinden op de site van dogs included.
Trouwens mocht je wel een stamboom hebben, moet deze een FCI erkende stamboom zijn. Anderen zijn niet geldig.
Volgens mij zijn Frankrijk en Duitsland de strengste, maar dat kan je ook vinden op de site van dogs included.
Trouwens mocht je wel een stamboom hebben, moet deze een FCI erkende stamboom zijn. Anderen zijn niet geldig.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
Floortje
- Zeer actief
Mee eens! Ben er verschillende keren geweest met een bull terrier en een herder/molloser kruising en voelde me zeer welkom.Scooby schreef:Tsjechie is echt het meest hondvriendelijke land wat ik ken! Overal mogen de honden los en vrijwel overal mogen de honden mee naar binnen (musea, restaurants, enz.). Wij mochten destijds Lana zelfs meenemen in een kristalwinkeltje!RachelleAmericanBulldog schreef:tsjechie en hongarije hebben geloof ik geen invoerregels tegen pitts, maar zijn na horen zeggen niet zo'n hondvriendelijke landen...
(1x een aanvaring gehad, maar hysterische hondenhaters heb je overal, dat ligt niet aan het land
En in Hongarije ben ik ook geweest (zonder hond, dus ik weet niet hoe ze in restaurants ed zijn) maar daar heb je in het centrum van Budapest heel veel omheinde hondenveldjes met speeltoestellen.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Toevallig vroeg de dierenarts bij het laatste bezoek of ik plannen had om naar het buitenland te gaan.
Sandy is ook een stafford zonder stamboom. De dierenarts kan voor je nakijken welke landen wel of niet kunnen, Frankrijk en Duitsland werden door mijn DA ook al benoemd. De DA gaf aan heel voorzichtig te zijn met reizen en ze kon het voor me checken welke landen wel of niet kunnen, maar ik heb geen plannen voorlopig.
Sandy is ook een stafford zonder stamboom. De dierenarts kan voor je nakijken welke landen wel of niet kunnen, Frankrijk en Duitsland werden door mijn DA ook al benoemd. De DA gaf aan heel voorzichtig te zijn met reizen en ze kon het voor me checken welke landen wel of niet kunnen, maar ik heb geen plannen voorlopig.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik wil even wat zeggen over duitsland en een kruising staff.
Het is in duitsland zo dat ze er in mogen mits het voor vakantie is van max 4 weken of op doorreis. Ook ten alle tijden aangelijnd ( lijn max 1 meter) en muilkorf om.
Maar ik ga 2 a 3 keer per jaar naar mijn schoonouders die in duitsland wonen in de provincie Brandenburg. Ik ben nu al een stuk of 7x met diesel in duitsland geweest. Altijd muilkorf in mijn zak en wel aangelijnd. We zijn nu al meerdere keren polizei tegen gekomen en nog nooit hebben ze ergens naar gevraagd.
De strengste provincie is volgens mij nordrein westfalen (geen idee hoe je het schrijft)
Je mag dus duitsland gewoon in met een staff kruising op vakantie of op doorreis in tegenstelling met frankrijk waar ze echt verboden zijn.
Het is in duitsland zo dat ze er in mogen mits het voor vakantie is van max 4 weken of op doorreis. Ook ten alle tijden aangelijnd ( lijn max 1 meter) en muilkorf om.
Maar ik ga 2 a 3 keer per jaar naar mijn schoonouders die in duitsland wonen in de provincie Brandenburg. Ik ben nu al een stuk of 7x met diesel in duitsland geweest. Altijd muilkorf in mijn zak en wel aangelijnd. We zijn nu al meerdere keren polizei tegen gekomen en nog nooit hebben ze ergens naar gevraagd.
De strengste provincie is volgens mij nordrein westfalen (geen idee hoe je het schrijft)
Je mag dus duitsland gewoon in met een staff kruising op vakantie of op doorreis in tegenstelling met frankrijk waar ze echt verboden zijn.

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Kijk dat wist ik niet!Judith-Diesel schreef:Ik wil even wat zeggen over duitsland en een kruising staff.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011