Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Baarmoederontsteking? Weer thuis!
Moderator: moderatorteam
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Help! Baarmoederontsteking?
He Marion wat een zorgen....
Ik duim voor ..en sterkte !
Ik duim voor ..en sterkte !
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
sterkte straks, ik denk ook dat het niet heel acuut is
heb je nu al getempt?
heb je nu al getempt?

-
Marion.
Ik heb hier Doetinchem maar gebeldbram en thijs schreef:Ook leuker straks voor Ome Marcel of Ome Kees
Mochten zij met niets bevredigends komen, dan ga ik naar ome Marcel.
Vulva schoonlikken doet ze noooooooooooit, daar heeft ze mama Saar voor. En die heeft er vandaag nog niet aangezeten
En Miran, het wc-papiertje geeft gewoon bij haar staart enzo dezelfde kleur.
Schoon krijg ik haar trouwens niet. Maar dit is de plek achter me, waar ze net lag. Onderin waar dus haar kont lag, en rechts bovenin (veel natter nog) waar haar bek lag. Het droogt op als dezelfde kleur.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Kom je daar vaker?Marion. schreef:Ik heb hier Doetinchem maar gebeldbram en thijs schreef:Ook leuker straks voor Ome Marcel of Ome Kees![]()

-
Marion.
Dat stelt me gerust, want haar hele broek is zwart. Was eigenlijk vanochtend om 7 uur al, want toen al heb ik de megaplekken in ons dekbed goed bekeken en beroken (ze is vannacht ook een aantal keer naar buiten gegaan om te graven en weer naar boven gekomen). Ze heeft wel doodnormaal gepiest en gepoept vanochtend.Nanna schreef:Stèl dat het een baarmoederontsteking is, dan is er alleen haast geboden als het een gesloten ontsteking is (dus dat de troep niet naar buiten komt zetten).
In dit geval kun je best even rustig afwachten tot je straks aan de beurt bent.
Zou ze dan toch gewoon ineens schijnzwanger zijn? Op 9-jarige leeftijd? Nou ja, misschien is ze dan eindelijk baby-af nu. Maar ik kan niet wachten tot het kwart over 5 is.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hoop dat het meevalt!
-
Marion.
In het begin, met Saar. Maar toen ik daar kwam met klachten als geen loopsheid, dik worden van de lucht, olifantenhuid krabben op de buik (schildklier???) wuifde ze ons weg met "dikke mensen zijn gezellige mensen, dus dat geldt voor honden ook" (ze had zelf Goldens en was erg gezet). Toen ben ik er niet meer heen gegaan.bram en thijs schreef:Kom je daar vaker?Marion. schreef:Ik heb hier Doetinchem maar gebeldbram en thijs schreef:Ook leuker straks voor Ome Marcel of Ome Kees![]()
Maar de andere da hier in Doetinchem (beetje alternatief, stond zelfs 9 jaar geleden ook open voor barf enzo) heeft, toen Saar vreselijk mankte, haar verkeerde poot op de foto gezet. Daarna ben ik eigenlijk alleen nog maar naar Dieren gegaan. Maar ja, na dat manken hebben we ook nooit meer een DA nodig gehad. En al helemaal niet met spoed.
Maar ik ga er dus vanavond wel heen met het nodige scepsis.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik duim mee dat het niets ernstigs is voor je meisje!
- bram en thijs
- Zeer actief
Dan doe je dat maar mooi niet en bel je met Oom Kees of Oom Marcel, ze hebben avondspreekuur en je kunt daar gewoon terecht. Met buikpijn naar een dierenarts gaan waar je geen vertrouwen in hebt is ook niet zo zinvol.Marion. schreef:Maar ik ga er dus vanavond wel heen met het nodige scepsis.bram en thijs schreef:Kom je daar vaker?Marion. schreef:Ik heb hier Doetinchem maar gebeldbram en thijs schreef:Ook leuker straks voor Ome Marcel of Ome Kees![]()

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dat klinkt mij erg logisch in de orenbram en thijs schreef: Dan doe je dat maar mooi niet en bel je met Oom Kees of Oom Marcel, ze hebben avondspreekuur en je kunt daar gewoon terecht. Met buikpijn naar een dierenarts gaan waar je geen vertrouwen in hebt is ook niet zo zinvol.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Marion.
Nee, die ligt hier wel in de la (toen huppelkut sooooooooooo sielug was, omdat ze van Sinterklaas zowel de kauwring van Saar als die van haarzelf had opgevroten). Maar dan moet ik eerst weer ergens een gebruiksaanwijzing opsnorren.Hutsje schreef:heb je nu al getempt?
Ze heeft geen verhoging denk ik, zo te zien aan haar gedrag. Maar het is ook geen grap, want haar bekkie en voorpoten zitten wel onder de modder, maar haar buik helemaal niet. Echt alleen haar broek
-
Marion.
Hmmm, je hebt wel een punt.bram en thijs schreef:Dan doe je dat maar mooi niet en bel je met Oom Kees of Oom Marcel, ze hebben avondspreekuur en je kunt daar gewoon terecht. Met buikpijn naar een dierenarts gaan waar je geen vertrouwen in hebt is ook niet zo zinvol.
Edit. Maar ik - trut - vind het ook weer rot om een afspraak af te bellen, maar ik zag dat Dieren van half 7 tot 8 spreekuur heeft. Dus ik ga gewoon naar de afspraak in Doetinchem, en anders rij ik direct door naar Dieren voor het spreekuur. Hopen dan dat ome Marcel dienst heeft.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ach, gelukkig ben jij iemand met een geldboom in de tuin. Wat is er mis met zeggen dat de afspraak niet nodig is omdat het bij nader inzien vals alarm is? Of ben je bang dat ze komen controleren?Marion. schreef:Hmmm, je hebt wel een punt.bram en thijs schreef:Dan doe je dat maar mooi niet en bel je met Oom Kees of Oom Marcel, ze hebben avondspreekuur en je kunt daar gewoon terecht. Met buikpijn naar een dierenarts gaan waar je geen vertrouwen in hebt is ook niet zo zinvol.
Edit. Maar ik - trut - vind het ook weer rot om een afspraak af te bellen, maar ik zag dat Dieren van half 7 tot 8 spreekuur heeft. Dus ik ga gewoon naar de afspraak in Doetinchem, en anders rij ik direct door naar Dieren voor het spreekuur. Hopen dan dat ome Marcel dienst heeft.

-
Marion.
Het gat van onze geldboom is zo ongeveer net zo diep als dat gat naar Chinabram en thijs schreef:Ach, gelukkig ben jij iemand met een geldboom in de tuin. Wat is er mis met zeggen dat de afspraak niet nodig is omdat het bij nader inzien vals alarm is? Of ben je bang dat ze komen controleren?
Afspraken afzeggen vind ik vervelend. Wat kan een consult kosten? Bovendien kan ik een uur eerder hier in Doetinchem terecht
Ook Marcel heeft Mieppie nog nooit gezien (ja wel gezien, maar alleen voor een enting of als ik met Saar kwam). En ik ben over 2 dagen jarig dus krijg ik sowieso geld van moeder en schoonmoeder, dat gaat dan naar een goed doel dit jaar
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Marion. schreef:Hmmm, je hebt wel een punt.bram en thijs schreef:Dan doe je dat maar mooi niet en bel je met Oom Kees of Oom Marcel, ze hebben avondspreekuur en je kunt daar gewoon terecht. Met buikpijn naar een dierenarts gaan waar je geen vertrouwen in hebt is ook niet zo zinvol.
Laatst gewijzigd door mim op 01 aug 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Nou hier ben ik bijvoorbeeld al 30 euro kwijt voor een consult zonder iets erbij. Dus het is zonde als je toch daarna naar een andere gaat.
Ik zou ook die ene afbellen en naar de arts gaan waar je vertrouwen in hebt. Anders blijf je toch aan de diagnose twijfelen.
Ik zou ook die ene afbellen en naar de arts gaan waar je vertrouwen in hebt. Anders blijf je toch aan de diagnose twijfelen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het niet heel erg alarmerend klinken, het lijkt wel wat oud bloed wat je op het wc-papiertje hebt. Je schreef volgens mij dat je er ook aan geroken hebt, rook het erg penetrant of juist helemaal niet?
Bij een baarmoederontsteking ruik je een enorm penetrante lucht, ijzerachtig en pussig tegelijk. Ik heb dat bij Sjefke meegemaakt, en dat was een enorm misselijkmakende lucht die om haar heen hing toen de rommel er eenmaal uitkwam.
Het lijkt me voor je eigen gemoedsrust het beste dat je inderdaad even langs de dierenarts gaat met haar, die kan met een scoop haar baarmoedermond en verder bekijken of er inderdaad een ontsteking zit.
Ik duim dat het loos alarm zal zijn.
Bij een baarmoederontsteking ruik je een enorm penetrante lucht, ijzerachtig en pussig tegelijk. Ik heb dat bij Sjefke meegemaakt, en dat was een enorm misselijkmakende lucht die om haar heen hing toen de rommel er eenmaal uitkwam.
Het lijkt me voor je eigen gemoedsrust het beste dat je inderdaad even langs de dierenarts gaat met haar, die kan met een scoop haar baarmoedermond en verder bekijken of er inderdaad een ontsteking zit.
Ik duim dat het loos alarm zal zijn.
-
Marion.
Maar het is wel 30 km verderop he. Wel een mooie weg trouwens. Ik ga zo wel even overleggen wat Pieter denkt (hoewel eten/gezondheid van de honden meestal mijn ding is).Kristina schreef:Nou hier ben ik bijvoorbeeld al 30 euro kwijt voor een consult zonder iets erbij. Dus het is zonde als je toch daarna naar een andere gaat.
Ik ga wel heel veel liever naar Dieren.
Nee, ik ga maar gewoon naar Dieren.
(kutttt, word ik straks uitgelachen daar dat ik gewoon met een modder-kut aankom
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Maak het jezelf niet zo moeilijk en ga gewoon naar de arts die je vertrouwd.Marion. schreef:Maar het is wel 30 km verderop he. Wel een mooie weg trouwens. Ik ga zo wel even overleggen wat Pieter denkt (hoewel eten/gezondheid van de honden meestal mijn ding is).Kristina schreef:Nou hier ben ik bijvoorbeeld al 30 euro kwijt voor een consult zonder iets erbij. Dus het is zonde als je toch daarna naar een andere gaat.
(kutttt, word ik straks uitgelachen daar dat ik gewoon met een modder-kut aankom)
En dan wordt je maar uitgelachen om een modderslibmossel, so what?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
Marion.
Helemaal niet. Het ruikt gewoon naar modder (maar ja, ik rook, dus mijn reukvermogen is niet optimaal, maar ik ruik wel als iets penetrant ruikt).LongFields schreef:Je schreef volgens mij dat je er ook aan geroken hebt, rook het erg penetrant of juist helemaal niet?
Pieter moet zo maar even aan haar doos ruiken. Naar de dierenarts ga ik in elk geval even. Dan maar uitgelachen worden dat ik gewoon met een modderkut aankom.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik zal ze vast bellen.Marion. schreef:Maar het is wel 30 km verderop he. Wel een mooie weg trouwens. Ik ga zo wel even overleggen wat Pieter denkt (hoewel eten/gezondheid van de honden meestal mijn ding is).Kristina schreef:Nou hier ben ik bijvoorbeeld al 30 euro kwijt voor een consult zonder iets erbij. Dus het is zonde als je toch daarna naar een andere gaat.
(kutttt, word ik straks uitgelachen daar dat ik gewoon met een modder-kut aankom)

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Marion.
Maar stél he, stel... dat het een baarmoederontsteking is, maar dan "open". Wat gebeurt er dan? AB?
Ze ligt nu eigenlijk de laatste uren heel erg rustig, wel gewoon alert hoor maar het kind is ook doodop natuurlijk.
Oud bloed? Gespleten loopsheid misschien? (ze was net een week loops toen mijn vader overleed, en die week daarna was ook voor hen natuurlijk hectisch; en ik heb echt niet bijgehouden tot wanneer ze bloedde en wanneer het rozig werd).
Ik heb vanochtend Pieter wel gelijk gemaild dat ze niet normaal was. Juist door dat in de lijn hangen en voorop lopen. En dat pieperige.
Nou ja, Irene heeft gelijk. Ik ga strakjes naar Dieren en zeg de afspraak in Doetinchem af.
Ze ligt nu eigenlijk de laatste uren heel erg rustig, wel gewoon alert hoor maar het kind is ook doodop natuurlijk.
Oud bloed? Gespleten loopsheid misschien? (ze was net een week loops toen mijn vader overleed, en die week daarna was ook voor hen natuurlijk hectisch; en ik heb echt niet bijgehouden tot wanneer ze bloedde en wanneer het rozig werd).
Ik heb vanochtend Pieter wel gelijk gemaild dat ze niet normaal was. Juist door dat in de lijn hangen en voorop lopen. En dat pieperige.
Nou ja, Irene heeft gelijk. Ik ga strakjes naar Dieren en zeg de afspraak in Doetinchem af.
- Rebble
- Zeer actief
Ik zou haar broek gewoon even wassen, papiertjes in een boterhamzakje doen en mee nemen. Mocht het toch uit haar vulva komen dan zie je dat over een uur ook wel weer en de da ziet dat ook echt wel.
Succes!
Succes!

- bram en thijs
- Zeer actief
Je zet haar even in een sopje, daardoor kun jij beter bijhouden of er rotzooi uit haar komt, is het voor de dokter straks fijner om haar te onderzoeken en is het kind zowaar eens schoon.

-
Marion.
Het kind is heel vaak schoonbram en thijs schreef:Je zet haar even in een sopje, daardoor kun jij beter bijhouden of er rotzooi uit haar komt, is het voor de dokter straks fijner om haar te onderzoeken en is het kind zowaar eens schoon.
Maar het is echt enorm plakkerige zooi, ik krijg het gewoon niet schoon. Ook niet met Jasparo Verde. Ik heb zelfs de auto-spons erbij gepakt
En dokter straks moet niet zeuren. Had hij maar een vak moeten leren
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
nou ik hoop dat ze je gaan uitlachen en dat het een modderdoos is, dan is er tenminste niets ergs aan de hand
Hoe laat kun je nu terecht?

- bram en thijs
- Zeer actief
Jah, maakt dat je moeder wijs. Grotere puinbakken als dat soort van jou heb ik nog noiit gezien.Marion. schreef:Het kind is heel vaak schoonbram en thijs schreef:Je zet haar even in een sopje, daardoor kun jij beter bijhouden of er rotzooi uit haar komt, is het voor de dokter straks fijner om haar te onderzoeken en is het kind zowaar eens schoon.

-
Marion.
Half 6 hier in Doetinchem (ik heb nog niks afgezegd) of half 7 in Dieren. Pieter is nu onderweg naar huis.pooh schreef:nou ik hoop dat ze je gaan uitlachen en dat het een modderdoos is, dan is er tenminste niets ergs aan de hand
En Miep eet samen met mij Ringelings