Hier een link van de weblog, een toppertje

Mijn gefokte poedel

Moderator: moderatorteam
Hé lekker ding ben je weer terug van je vacantie.chrico schreef:Het eerste wat ik deed toen ik terug kwam was lezen of er al een update van Shai was. Ik vond het eerste verslag al zo mooi om te lezen dat zij al gewaarschuwd had maar dit is gewoon gaaf, wat een knap grietje is het toch![]()
Was wel even een traantje wegpinken het tweede verslag, ben gewoon super trots op haar. Verwacht had ik het zeker wel, dat liet zij hier al zien maar het blijft altijd spannend of ik het wel goed had gezien allemaal![]()
Het afscheid nemen van haar was verdrietig maar wij wisten waar wij het voor gedaan hadden en na Judith ontmoet te hebben en de stress van die sensor meegemaakt te hebben maakte het een stukje makkelijker allemaal. Je weet dat zij heel hard nodig is en met haar charme erbij, haar flexibel zijn enz enz wist ik dat zij goed zou zitten, dat zij daar haar draai gaat vinden in dit gezin.
Voor ons was het een hele ervaring en zij heeft niet alleen van en bij ons het 1 en ander geleerd maar wij ook van haar. Van altijd beschadigde honden naar de mannen was een niet echt merkbare overgang maar de overgang naar de supergevoeligheid, slimme en doortastende Shai was best wel groot. Regelmatig moest ik bedenken van oh nee, hoeft niet of oh nee gewoon de basis zonder omwegen of aanpassingen. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen maar wel dat ik regelmatig besefte wat een ontzettende aparte hond zij is en hoe zij reageerde. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb en dat ik een jaar voor haar heb mogen zorgen
Ik zit ook een beetje te snotteren bij het lezen van die weblog, maar wat een knappe meid! Letterlijk en figuurlijk, goed gefokt en goed opgevoed bij Whera en haar gezin, die Shaina van IPO poedel naar Hypo poedelmim schreef:Tjonge, wat super zeg!! Ik ben zo'n emo doos ( zal de leeftijd wel zijn) dat ik het haast niet droog kan houden met zo'n verhaal.
hier staat al een beetje: viewtopic.php?f=5&t=222098&p=4901939&hilit=shaina#p4901939Inge O schreef:k
maar nuchter als ik ben knaagt het toch dat er nergens iets wordt uitgelegd over hoe dit getraind wordt, wat er van de hond verwacht wordt, wat als een waarschuwing gezien wordt en wat niet. zoals ik het nu van shaina lees zou je haast gaan denken dat ze er niet eens hoeven voor getraind te worden en dat lijkt me dan weer over the top. over mijn top in ieder geval wel.
maar misschien wordt mijn nieuwsgierigheid de volgende weken/maanden nog bevredigd.
geweldig hoe jullie haar hebben afgeleverd!chrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.
Inge heeft gelijk, dat bedoel ik maar, ideaal gezin voor dit soort hulphondenInge O schreef:nou, wherachrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.![]()
!
![]()
Dat weet ik nog niet, ligt eraan wat er op mijn pad komttekkel schreef:geweldig hoe jullie haar hebben afgeleverd!chrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.
gaan jullie het nog een keer doen?
Zo heb ik ook niets kunnen verpestenInge O schreef:
nou, whera![]()
!
![]()
Ach Whera heeft er alleen maar eten in hoeven gooien.tekkel schreef:geweldig hoe jullie haar hebben afgeleverd!chrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.
Dat is meestal de beste methode.chrico schreef:Dat weet ik nog niet, ligt eraan wat er op mijn pad komttekkel schreef:geweldig hoe jullie haar hebben afgeleverd!chrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.
gaan jullie het nog een keer doen?als het maar een poedel is. Ik vond het wel erg leuk om te doen alhoewel dat jaar omvloog.
Zo heb ik ook niets kunnen verpestenInge O schreef:
nou, whera![]()
!
![]()
![]()
Ik werd niet gehinderd door enige vorm van kennis
Tsssssssss dat dacht jijbouvierpoedel schreef:Ach Whera heeft er alleen maar eten in hoeven gooien.tekkel schreef:geweldig hoe jullie haar hebben afgeleverd!chrico schreef:Klopt, het opleiden moet nog beginnen, hoe en wat heb ik ook geen kaas van gegeten hoor.
Ze was namelijk al helemaal kant en klaar geboren die Shai.