Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.

Ongelezen bericht door Caro. »

joyce83 schreef:DebbieZ je geeft het goed aan. Het is gewoon erg frustrerend dat het zo tergend langzaam gaat, je hond ziet krabben, de hotspots die komen enz enz. Als je nu precies zou weten bij wijze van op die brok/vlees doet ze het goed maar probeer ook maar niet om een snoepje van iets anders te geven dan komt er een reactie dat zou zo veel makkelijker zijn. Dan is het gewoon dat je ook precies weet waar dan vandaan komt. Bij Do gaat het steeds op en neer. Zo denk ik he het gaat goed en twee dagen later veranderd het weer dan heeft ze ineens meer jeuk terwijl er niks veranderd is.
Dat is ook wel kenmerkend hoor van allergie. Zo gaat het goed en een dag later is het weer doffe ellende.
Vorige week liep ik nog te juichen en nu is er besloten Puchu weer voor een maand Atopica te geven, het is ineens weer mis.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Caro. schreef:
joyce83 schreef:DebbieZ je geeft het goed aan. Het is gewoon erg frustrerend dat het zo tergend langzaam gaat, je hond ziet krabben, de hotspots die komen enz enz. Als je nu precies zou weten bij wijze van op die brok/vlees doet ze het goed maar probeer ook maar niet om een snoepje van iets anders te geven dan komt er een reactie dat zou zo veel makkelijker zijn. Dan is het gewoon dat je ook precies weet waar dan vandaan komt. Bij Do gaat het steeds op en neer. Zo denk ik he het gaat goed en twee dagen later veranderd het weer dan heeft ze ineens meer jeuk terwijl er niks veranderd is.
Dat is ook wel kenmerkend hoor van allergie. Zo gaat het goed en een dag later is het weer doffe ellende.
Vorige week liep ik nog te juichen en nu is er besloten Puchu weer voor een maand Atopica te geven, het is ineens weer mis.
Hier ook ineens weer mis, Kenzo heeft vreselijke jeuk :( En Iz dan ook met haar allergieen en haar demodex die wordt af en toe gestoord van de jeuk. En ik ook, ik loop de hele dag te roepen, niet krabben, euh nee niet doen, hou op :gvd:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Caro. schreef:
Hier ook ineens weer mis, Kenzo heeft vreselijke jeuk :( En Iz dan ook met haar allergieen en haar demodex die wordt af en toe gestoord van de jeuk. En ik ook, ik loop de hele dag te roepen, niet krabben, euh nee niet doen, hou op :gvd:
Het is triest hoor een hond met zoveel jeuk :(
Puchu ligt ineens ook weer helemaal depressief te zijn :jank:

Kenzo kan geen Atopica krijgen of wel? Voor Izzy is het helemaal drama natuurlijk, want die kan je niets geven. Alles werkt op het immuunsysteem en dat mag bij haar natuurlijk niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Re: Bij de allergietest kwam grassen en mijten uit, en nu?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

mercedes2803 schreef:Weerstand hoog houden is in elk geval een toverwoord.
De Groene Os heeft daar wel wat middletjes voor - overigens niet heel goedkoop - dus misschien heeft iemand nog ander tips
Groene Os heeft in elk geval weerstand drankjes.

Zelf kun je ookbvb 2 keer in de week een goedje maken van bvb geitenyoghurt of biogarde met een scheutje honing (koud geslingerd en niet verhit, geen langnese dus bvb) daarbij een lepel stuifmeelkorrels en wat gedroogde heermoes / en of brandnetel.
Allemaal goed voor de weerstand/huid.
Stuifmeelkorrels geven bij een allergie? :O:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Bij de allergietest kwam grassen en mijten uit, en nu?

Ongelezen bericht door joyce83 »

AnneMarie schreef:
mercedes2803 schreef:Weerstand hoog houden is in elk geval een toverwoord.
De Groene Os heeft daar wel wat middletjes voor - overigens niet heel goedkoop - dus misschien heeft iemand nog ander tips
Groene Os heeft in elk geval weerstand drankjes.

Zelf kun je ookbvb 2 keer in de week een goedje maken van bvb geitenyoghurt of biogarde met een scheutje honing (koud geslingerd en niet verhit, geen langnese dus bvb) daarbij een lepel stuifmeelkorrels en wat gedroogde heermoes / en of brandnetel.
Allemaal goed voor de weerstand/huid.
Stuifmeelkorrels geven bij een allergie? :O:
Brandnetel staat ook in haar 'hier krijg ik jeuk van' lijstje :oeps:
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Caro. schreef:
Demi schreef:
Caro. schreef:
Het is triest hoor een hond met zoveel jeuk :(
Puchu ligt ineens ook weer helemaal depressief te zijn :jank:

Kenzo kan geen Atopica krijgen of wel? Voor Izzy is het helemaal drama natuurlijk, want die kan je niets geven. Alles werkt op het immuunsysteem en dat mag bij haar natuurlijk niet.
Kenzo krijgt al jaren prednison, maar dat hadden we een heel stuk afgebouwd, omdat hij er heel sterk op reageert.
Kenzo is de hele dag aan het krabben en likken, zijn huid is rood en op sommige plekke zwart. Izzy heeft door de jeuk en het krabben en likken een dikke zweer op haar teen die steeds open gaat even weer weg is en dan weer vollop terug komt. En verder zit Izzy onder de rode kale plekken :(
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

joyce83 schreef:Massam hebben jullie zij Sam een hyposensibilisatie gedaan of was dat geen mogelijkheid?

jawel maar die heeft niet geholpen.

op www.pasmas.nl en dan sammy vind je zijn hele verhaal.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Massam een heel dagboek, knap hoor dat jullie het zo goed hebben gedaan. Jammer dat sommige dierenartsen op een andere manier kijken dan gehoopt.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Kenzo krijgt al jaren prednison, maar dat hadden we een heel stuk afgebouwd, omdat hij er heel sterk op reageert.
Kenzo is de hele dag aan het krabben en likken, zijn huid is rood en op sommige plekke zwart. Izzy heeft door de jeuk en het krabben en likken een dikke zweer op haar teen die steeds open gaat even weer weg is en dan weer vollop terug komt. En verder zit Izzy onder de rode kale plekken :(

Waarom geef je Kenzo dan geen Atopica?
Puchu en prednison was ook geen succes, maar Atopica ging vorige keer prima (en hopelijk nu weer).

Izzy is echt triest, want je kan d'r niks geven :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Genoemde allergien zijn allemaal omgevingsallergien toch. Kun je regulier niet laten testen op voedselallergie?
Waarom zit dat er niet bij?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:Hoe moet je dat Puur Pollen eigenlijk geven? Ik dacht dat je het voor het seizoen moest gaan geven, dus dan zou het nu te laat zijn om mee te beginnen. Heb hier een jeukpoedel sinds de lente. Ik zit ook aan een allergietest te denken. Zijn last is minimaal, en hij is al 10+, maar ik wil gewoon weten wat hij heeft. Maar als dan de waardes niet altijd precies overeenkomen met waar hij de meeste last van heeft, lijkt me dat wel erg vervelend. Ik ben dolblij dat hij het maar minimaal heeft. Ik zou die heftige allergieen echt vreselijk vinden voor de hond (en eigenaar, al die frustratie!).
Bij een hond ouder dan 10 jaar en minimale last, zou ik niet teveel sleutelen hoor :wink:
Een allergie wordt vaak opgebouwd in het leven, dus begint jong - meestal al rond de één jaar - en wordt in de jaren daarna heviger.
De kans dat jouw hond op zijn leeftijd dus nog heel veel last ervan krijgt, is niet erg groot (gelukkig).

Op zich maakt het niet zo heel veel uit waar hij het meeste last van heeft bij een desensibilisatie behandeling. De hond wordt namelijk behandeld voor alle allergieën die uit de test komen. Zo krijgt mijn hond voor 9 allergieën de behandeling en of nu mijt of boompollen hoog
op de lijst staat, dat maakt weinig uit.
Alleen zal wellicht de allergie die het meest aanwezig is, ondanks de behandeling toch weer kunnen opspelen.
Zoals het er nu naar uitziet, slaat bij mijn hond de behandeling wel aan, maar werkt niet voldoende in de maanden waar hij vorige jaren
het meeste last had. Dus het is net niet afdoende, zeg maar.

Daar trek je dan weer een plan uit: voor nu dus ondersteuning met medicijnen en volgend jaar in de aanloop naar augustus, wordt er
vaker de injecties gegeven. Hij kreeg ze nu elke 4 weken en dat werkt niet genoeg in augustus en september. Dus volgend jaar gaan
we vanaf maart/april elke 3 weken injecties geven totdat het seizoen weer voorbij is en dan weer terug naar 4-wekelijks.

Het is een gepuzzel, er is geen kant en klare oplossing en het is zoeken naar wat voor jouw hond werkt. Helaas is dat ook voor iedere hond anders, dus je kan ook geen passend antwoord geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

joyce83
Zeer actief

Oke aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :mep: :mep: :mep: :mep: :mep:
Zo dat moest er even uit. Kan beter met poppetjes dan in het echt.

Nou Do heeft dus hotspots. Paar dagen schoon gemaakt met betadine en sinds gisteren tea tree erop gedept. Moet zeggen vanmorgen zag het er rustig uit. Foto is van gisteren.
Afbeelding

Ik twijfel twijfel wel of niet de homeopaat bellen. Redenatie om toch te bellen was als hij niet weet wat er aan de hand is kan hij niks doen. Echter geen goed gevoel blijft steeds bij mij hangen. Aan de andere kant je moet het ook de kans en de tijd geven. Dubbel dubbel dus.
Nou ik net toch maar gebeld, aangegeven dat ze de keel open gekrabt heeft, hotspots heeft op de kaak. Dat ik met betadine en tea tree bezig ben. Advies was om toch maar weer op de rijstvoeding over te gaan :hmmm: op de vraag hoe lang ze daar dan wel op moest blijven kwam misschien toch een paar maanden :hmmm: . Daarbij nog een andere druppel http://simicur.com/homeopathische-medic ... lacur.html (ik heb toch aangegeven dat het al wat minder aan het worden is?). Na het neerleggen van de telefoon had ik echt zoiets van :denken: :19: :piew: :cry:

Redenatie van mij nu. Ik ga de dierenkliniek bellen waar ik normaal kom en vraag naar een dermatoloog waar ze mee samenwerken. Deze wil ik dan gaan bellen voor advies eventueel zou ik ook nog willen bellen naar tannetje koning (hier vind ik toch wel wat goede ervaringen over) of we gaan terug naar de voeding waar ze eerst op stond en het redelijk mee ging en gaan toch hyposensibilisatie doen.

Of moet ik toch gewoon in het advies mee gaan en het de kans geven.
joyce83
Zeer actief

Nou net even mijn dierenkliniek gebeld. Wilde toch liever even met hun overleggen om wat meer op een rij te krijgen. Ze geven aan dat de moeilijkheid ligt in het hebben van een vermoedelijke voedingsallergie samen met de omgevingsallergieen. Om te proberen geven ze aan om een echte hypoallergene voeding te geven (royal canin of Hills) of om zelf te gaan samenstellen en zo een elementatiedieet te gaan doen. Heb aangegeven dat ik ivm meelmijt toch het gevoel heb dat we van brok af moeten.
Over het doorverwijzen naar een dermatoloog gaf ze aan dat het traject hetzelfde zou worden. Ze zou best een verwijzing willen schrijven maar dat zou alleen extra kosten op zich pakken met hetzelfde advies waarschijnlijk. Tevens zouden de onderzoeken hier al gedaan zijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

och germ hondje.... :-(
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Ja massam helemaal gelijk in hoor. Probeer ook alles eraan te doen dat de jeuk minder is. Vanacht heeft ze helemaal niet gekrabt en als ze overdag wil krabben dan komt ze naar ons zodat wij het met de handen kunnen doen.
joyce83
Zeer actief

Dit is trouwens voor haar extreem. Normaal is alleen haar hals lichtelijk geirriteerd en heeft ze daar niet altijd wondjes. Dit is de tweede keer in haar leven dat ze hotspots heeft.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ach wat ziet haar keel eruit, echt heel zielig.
Ik heb ook een hond Golden Retriever met jeuk.
Ook ik heb de hyposensibilisatie gedaan, en dat heeft niet geholpen, heb het bijna een jaar gedaan.
Toen heb ik drie kuren gedaan van Natuurlijk in Balans, en ook dat heeft niet geholpen.
Nu krijgt Beau een dag één prednisolon en dan twee dagen niet dan weer één prednisolon, en weer twee dagen niet.
Hij heeft nu nog wel wat jeuk af en toe, maar gelukkig niet meer zo erg als voor die tijd, ook heeft Beau nog nooit niets kapot gekrabt gelukkig.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
joyce83
Zeer actief

Nou weer een nachtje erover kunnen slapen. De brokken van de homeopaat ga ik weg doen en mijn vriend gaf gisteren zelf ook aan geen goed gevoel erbij te hebben dus we stoppen bij deze homeopaat.
Denk dat ik vandaag nog wat brok bij gaan halen wat ze hiervoor kreeg waar het redelijk op ging zodat we heel even tijd hebben om goed na te denken wat we gaan doen qua voeding. Dus kiezen tussen royal canin, hills of toch zelf samenstellen. Qua prijzen komt het zoiets overeen. Tevens ga ik toch ook telefonisch advies inwinnen bij anderen.
joyce83
Zeer actief

We staan nu weer een week zo te zien op canex. Ze heeft de nachten niet meer gekrabt, keel is rustig en de hotspots zijn opgedroogd en langzaam weg aan het gaan.
Verder verloop hebben we nog niet vastgezet.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Japie staat nu sinds bijna een week op Royal Canin Hypoallergeen voer en kan maar zo zijn dat mijn hersenen gek doen, maar hij lijkt nu al vooruit te gaan, vooral de gevoeligheid rondom de lippen. Die waren ook vrij rood en zijn nu mooi normaal roze. En een enorm voordeel van dit voer, de acceptatie is erg groot, dus de meeste honden vinden het erg lekker. Japie is een enorm moeizame eter, dus ik kan niet zomaar op ander voer gaan met hem, maar dit vreet hij beter dan wat dan ook (behalve gekookte aardappeltjes met gehaktbal en jus, zoals hij in zijn vorige leven kreeg...). Hij blijft nu op dit voer, ook omdat het prima voer is (hij krijgt de moderate energy-variant, omdat hij oud is en weinig beweegt). Als het over twee maanden minder is, kan het aan het voer liggen, maar ook aan de seizoenen, dus dat is een beetje lastig. Zijn oor is ook over, maar dat is dankzij een kuurtje Surolan. Jaap is ook ontzettend veel gelukkiger sinds zijn oorkuurtje en nieuwe voer. Is gewoon supervervelend, zo'n jeukoor.

Fijn dat het bij jouw hond ook allemaal wat rustiger is. We proberen bij Japie ook zo min mogelijk tegelijk uit te proberen. Wij houden in ieder geval zijn oren goed in de gaten (wekelijkse cleaner als onderhoud) en we houden zijn snor kort). Het enige dat ik er nog bij wil overwegen is een maandelijks bad met een goede anti-jeukshampoo. Als we daarmee zijn last goed onder controle kunnen houden, gaat hij wel gelukkig (nog) oud(er) worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”