Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ga het toch weer proberen!

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ik ga het toch weer proberen!

Ongelezen bericht door grover »

Jachttraining dus :D

Omdat ik dacht dat Ollie het waanzinnig leuk zou vinden, wilde ik in maart/april starten met jachttraining. Vanuit de WSSC wordt dat georganiseerd bij de spanielgroep in Krimpen, en das goed aan te rijden vanaf hier dus ik had er echt helemaal zin in. Werd wel druk, want op maandag EG, op donderdag ringtraining en dan ook nog eens op zaterdag jacht, maargoed dat moest geen probleem zijn dacht ik.. Dacht ik ja :P In de praktijk verliep de eerste les, nou, nogal rampzalig. Combinatie van factoren hoor, ik was moe, vreemd terrein, vreemde honden.. Meneer was volkomen over de rooie, hangen in de lijn, blaffen, vuurrooie ogen, niet willen apporteren... En aangezien het op de EG juist zo goed ging (op dat moment althans :P ) had ik zoiets van, dan is dit gewoon niet het moment, misschien ook gewoon een beetje teveel voor een jonge hond, drie trainingen in de week.. Dus helaas is het feest niet door gegaan.

Inmiddels zijn we een half jaar verder, zijn we 2 maanden geleden grándioos gezakt voor de EG, en staat het trainen dus even op een laag pitje. Ik zag van de week foto's op facebook van een andere welsh eigenaar die zo lekker bezig was met jachttraining en ohhh het blijft toch kriebelen, ik heb niet voor niks een jachthond natuurlijk ;) Dus ik heb even geïnformeerd, vanaf komende zaterdag start de training in Krimpen weer en ik mag gewoon instromen :D Dus we gaan het gewoon weer proberen, hopelijk zit er inmiddels iets meer rust in Ol en mij, en kunnen we de rest van het seizoen nog lekker bezig zijn :)

Ik heb er helemaal zin in, duimen jullie mee dat het dit keer wél een succes wordt? :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Ik ga het toch weer proberen!

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik duim met je mee dat het een succes wordt :ok:

Als hij over de rooie zou gaan, neem dan wat meer afstand van de groep en probeer zijn aandacht bij jou te houden.
Een aandachtoefening, een spelletje, wat dan ook.
Zorg er voor dat hij niet blijft hangen in hypergedrag.
Als je dat lukt kan je steeds ietsje dichter bij de groep komen zodat hij uiteindelijk in staat is zich daar te handhaven zonder over de rooie te gaan. :wink:

Zelfs als dat het enige is wat je in de komende weken kan doen ben je al een hele grote stap verder op weg naar een vruchtbare training :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
grover
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt, goeie tip inderdaad!

Oh ik ben zeker al heel tevreden als we gewoon op een gegeven moment mee kunnen trainen zonder de hyperhyper die het vorige keer met zich meebracht :) 1 oktober is de working test en ik maak me ook absoluut geen illusies dat we daar uberhaupt aan mee gaan doen ;) gaat mij echt gewoon meer om het trainen en lekker bezig zijn, en hopen dat we er een hoop van opsteken zodat we van de winter zelfstandig verder kunnen trainen :)
grover
Zeer actief
Contacteer:

Verslagje + foto's van onze tweede eerste jachttraining :D viewtopic.php?f=26&t=223265 :D
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Succes.
Zelf een jaar bij de spanielgroep-oost getraind en de WT in Krimpen gelopen. Mijn indruk toen fijne mensen en leuke sfeer.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
grover
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt! Afgelopen zaterdag hadden we de eerste training en dat was wel een succes :D Zie ook mijn vorige post met linkje :) Ik had er ook wel een goeie indruk van, leuke sfeer inderdaad (hoewel dat ook wel een beetje afhankelijk is van de groep waar je mee traint natuurlijk) en toevallig allemaal Welshjes dus dat is ook gelijk wel een aanknopingspunt natuurlijk ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb je foto's al gezien.
Leuk hoor dat je in een prettige groep zit en dat het zo goed gaat nu :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
grover
Zeer actief
Contacteer:

Nouja tis maar 1 keer geweest he ;) Kan best zijn dat we komende zaterdag weer volkomen de mist in gaan ;) Maar vooralsnog ben ik een blij meisje hahaha :D
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”