Wij zijn afgelopen weekend naar "De Smederij" geweest, appartement "Droom".
http://www.smederijtexel.nl/index.html
Honden zijn er MEER dan welkom; er is een aankomstattentie voor hen zelfs
Kleine, eenvoudige "zitkamer" met eettafel(tje). In de buffetkast staan een klein koelkastje (koelt niet heel super), senseo en waterkoker. Verder geen kitchenette.
Een slaapkamer met apart bed (niet geschikt voor mensen die beperkt in hun mobiliteit zijn) en een ruime douchekabine (handig als je wat forser bent) en een toilet.
Goed schoon, handdoeken naar believe te pakken, fohn aanwezig.
Er is een omheinde tuin (voor algemeen gebruik); of die omheining 100% is heb ik niet gecontroleerd voor die ene nacht dat wij daar waren. Deze tuin grenst aan een "afgeschermde" tuin van de eigenaren. Eventueel kunnen de honden met hun honden spelen voor zover dat klikt.
Binnen het complex "De Smederij" zijn 4 appartementjes; om bij dit appartement te komen moet je nadat je binnen bent gekomen door de voordeur, weer naar buiten door de achterdeur. Die is "dubbel" dwz je moet 2 deuren door direct na elkaar. Geen van de andere appartementjes komt daar uit, maar mensen van de andere appartemntjes die gebruik willen maken van de tuin komen door die twee deuren langs het raam van Droom naar de tuin. Als je een weglopende hond hebt KAN die in dat moment dus die twee deuren door en dan evt de voordeur uit.
Of, als je hond besluit de tuin te gaan verdedigen ....
Wij waren er met 2 shelties en 1 collie en dat was vol genoeg. Met 2 grote honden nog te doen, maar 3 of meer en het wordt krapjes vrees ik.
Met meer dan 2 volwassenen lijkt het me klein al zou je een campingbedje nog wel kwijt kunnen voor heel jonge kinderen.
Ik weet niet hoe de andere appartementen eruit zien; nog 1 ander appartement kent "honden welkom".
Het is in het centrum van De Cocksdorp en je kunt niet altijd voor de deur parkeren. Er zijn in de omgeving 3 parkeerplekken die niet verder dan een paar honderd meter lopen zijn.
Maar:
Het gevoel van welkom vond ik heerlijk. Relaxte mensen en een geweldig ontbijt
Restaurantjes in de omgeving. Ze doen niet moeilijk als je de hond alleen wilt laten mits je er zeker van bent dat die niet blaft of de tent afbreekt
Echt: een aanrader!!
Suzanne