Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelgebied rondom Haarlem gezocht
Moderator: moderatorteam
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Wandelgebied rondom Haarlem gezocht
Ik ben op zoek naar een natuurgebied, waar ik rustig kan wandelen met de hond los.
Dus zonder fiets- en brommerpaden, waar je steeds op je hoede moet zijn voor moutainbikers en racebrommers.
Het mag best een eindje weg zijn, ik heb een auto, maar binnen ongeveer 30 minuten rijden.
Zijn er b.v. duingebieden, waar de hond los mag?
Strand is ook prima.
Ik vind rust heerlijk, ik ga nu wel wandelen in de Groene Weelde, maar daar loopt iedereen, lijkt het wel.
Het is altijd druk.
Wie weet er iets?
Dus zonder fiets- en brommerpaden, waar je steeds op je hoede moet zijn voor moutainbikers en racebrommers.
Het mag best een eindje weg zijn, ik heb een auto, maar binnen ongeveer 30 minuten rijden.
Zijn er b.v. duingebieden, waar de hond los mag?
Strand is ook prima.
Ik vind rust heerlijk, ik ga nu wel wandelen in de Groene Weelde, maar daar loopt iedereen, lijkt het wel.
Het is altijd druk.
Wie weet er iets?
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Re: Wandelgebied rondom Haarlem gezocht
De langevelderslag ,bij Noorwijkerhout,afrit aan de N 206.
Daar loopt een wandelpad paralel aan een fietspad maar met een groot stuk duin er tussen.
Het is er in de regel wel rustig ,behalve in de weekenden met mooi weer.
Vanaf 15-8 is het weer geopend voor loslopende honden.
Je komt er wel groot wild en konijnen tegen
Daar loopt een wandelpad paralel aan een fietspad maar met een groot stuk duin er tussen.
Het is er in de regel wel rustig ,behalve in de weekenden met mooi weer.
Vanaf 15-8 is het weer geopend voor loslopende honden.
Je komt er wel groot wild en konijnen tegen

- marion nijboer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): x garafiano/herder
Ik weet van haarlem dat je met je hond in caprera kunt lopen...Heb hier ook altijd met onze vorige hond gelopen..prachtig stuk bos..
[img]en%20dan%20na%20de%link[/img].[https://lh4.googleusercontent.com/-Ue3B ... rros-1.jpg]
- Simonne
- Zeer actief
Waar is dat?marion nijboer schreef:Ik weet van haarlem dat je met je hond in caprera kunt lopen...Heb hier ook altijd met onze vorige hond gelopen..prachtig stuk bos..
Als ik op caprera googel, krijg ik een openluchttheater en een restaurant in Bloemendaal.
Langevelderslag staat genoteerd, dank je wel!
Zijn er nog meer gebieden?
Ik wil er graag zo veel mogelijk hebben, dan kan ik eens lekker afwisselen.
Groetjes,
Simonne

Simonne

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Groene Weelde vind ik fijn wandelgebied. Het kan er wel onwijs druk zijn met wandelaars en je hebt 1 fietspad daar lopen, maar erg weinig fietsers meegemaakt. Er is ook een ruiterpad, maar (even afkloppen!!) ik ben er nog nooit een paard tegen gekomen. Het is daar echt een hondenlosloopgebied, als je niet van buurtende honden houd zou ik daar weg blijven
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Strand: IJmuiderslag daar mag je als je eht strand op gaat naar links het hele jaar door met je hond vertoeven + je bent welkom bij de BEach Inn voor een drankje/hapje samen met je hond (staan emmers water en alle sloopt daar vrolijk door elkaar heen)
Wel betaald parkeren maar als je aan de andere kant van de batterij duinen parkeert en 1,5 km wil wandelen parkeer je gratis
Verder heb je spaarnwoude, al weet ik neit of je daar legale losloopgebieden hebt..
Velserbeek mag je hond op het veld los
Beeckesteijn moet aangelijnt
Volgens mij mag je hier in de buurt nergens de duinen in met je hond, ook niet aangelijnt.
Wel betaald parkeren maar als je aan de andere kant van de batterij duinen parkeert en 1,5 km wil wandelen parkeer je gratis

Verder heb je spaarnwoude, al weet ik neit of je daar legale losloopgebieden hebt..
Volgens mij mag je hier in de buurt nergens de duinen in met je hond, ook niet aangelijnt.
- Mieke337
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Entlebucher Sennenhond en een kruising Border collie x Boerenfox
Het ligt er ook aan op welke tijd je wandelt in de groene weelde als je er om een uur of 6 (avond) komt is het vaakerg rustig.
Ook leuk is het Groenendaelse bos in Heemstede maar ook daar kan het erg druk zijn.
Ook leuk is het Groenendaelse bos in Heemstede maar ook daar kan het erg druk zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Spaarnwoude is al enkele weken moeilijk bereikbaar, er zijn allerlei festivals. Verder heb je daar fietsers, paarden en vooral: heel veel bbq afval!Joey.K schreef:Verder heb je spaarnwoude, al weet ik neit of je daar legale losloopgebieden hebt..

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Beeckesteijn was ook altijd los, wel op bepaalde plekken, net als in velserbeek.Joey.K schreef:Strand: IJmuiderslag daar mag je als je eht strand op gaat naar links het hele jaar door met je hond vertoeven + je bent welkom bij de BEach Inn voor een drankje/hapje samen met je hond (staan emmers water en alle sloopt daar vrolijk door elkaar heen)
hoewel velserbeek ook overdag veel fietsers zijn en veel mensen die hun hond maar laten gaan...
spaarnwoude is na het festival seizoen een geweldige plek om je Hond los te laten, vooral in de buurt van de klimmuur, wel goed op de bordjes letten waar je hond niet los mag. er rijd regelmatig iemand van spaarnwoude rond.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
oh ja, aan de ampèrestraat in IJmuiden kan je goed het duingebied in, lekker een rondje struinen door de duinen.tis niet heel groot maar met de route over de duintoppen kan je een uurtje zoet zijn...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
-
- Zeer actief
Die was ik nog vergeten jalaura23 schreef:oh ja, aan de ampèrestraat in IJmuiden kan je goed het duingebied in, lekker een rondje struinen door de duinen.tis niet heel groot maar met de route over de duintoppen kan je een uurtje zoet zijn...

Met puppycursus werd ons verteld dat beeckestijn verplicht aanlijnen is, maar op internet zie j neits anders dan losloop :S naja het is hier af en toe ook niet te volgen.
We zijn tijdje geleden op vakantie geweest bij MIerlo, daar werden in de bossen aangegeven wat los en wat aanlijn geieden waren, veel gemakkelijker.
- Simonne
- Zeer actief
Hartstikke bedankt allemaal!
Ik heb alles genoteerd.
IJmuiden is goed te bereiken, de Ampérestraat zal ik ook wel vinden.
IJmuiderslag, is dat het strand richting Zandvoort?
Beeckesteijn is toch dat grote landhuis?
Is daar een bos achter of zo?
Wijk a/Zee is ook goed te doen, ietsje verder, maar geen probleem.
De Groene Weelde, daar loop ik zelf vaak, maar daar kan het erg druk zijn, dus voor mij valt dat eigenlijk af.
Spaarnwoude is ook een vaste uitlaatstek, maar inderdaad door die dagrecreatieterreinen veel afval.
Dat zal 's winters wel weer meevallen natuurlijk.
Mochten er nog meer tips komen: ik houd me aanbevolen!
Ik heb alles genoteerd.
IJmuiderslag, is dat het strand richting Zandvoort?
Beeckesteijn is toch dat grote landhuis?
Is daar een bos achter of zo?
De Groene Weelde, daar loop ik zelf vaak, maar daar kan het erg druk zijn, dus voor mij valt dat eigenlijk af.
Spaarnwoude is ook een vaste uitlaatstek, maar inderdaad door die dagrecreatieterreinen veel afval.
Groetjes,
Simonne

Simonne

-
- Zeer actief
Simonne schreef:Hartstikke bedankt allemaal!
Ik heb alles genoteerd.
IJmuiderslag, is dat het strand richting Zandvoort? Nee dat is een strand in IJmuiden maar dan strand ijmuiderslag ipv het gewone strand.Heerenduinweg helemala afrijden daar zie je bordjes ijmuiderslag
Beeckesteijn is toch dat grote landhuis? Ja
Is daar een bos achter of zo?Ja
- Simonne
- Zeer actief
Okee, TT is er goed voor!
Dank je wel!
Dank je wel!
Groetjes,
Simonne

Simonne

- marion nijboer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): x garafiano/herder
Dat is het zelfde..Je kunt daar heerlijk met je hond lopen en het is tevens een openluchttheater..het ligt aan het kopje van bloemendaal 10 min rijden van Haarlem..
[img]en%20dan%20na%20de%link[/img].[https://lh4.googleusercontent.com/-Ue3B ... rros-1.jpg]
- Simonne
- Zeer actief
Dank je wel!
Die gaat ook op mijn lijst.
Die gaat ook op mijn lijst.
Groetjes,
Simonne

Simonne