Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dominatie probleempje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Re: Dominatie probleempje

Ongelezen bericht door Joswolf »

Dan denk ik dat het schoenen bijten niet echt geconditioneerd gedrag was. Anders had negeren echt erg moeilijk geworden om door te zetten. Maar ook dat is moeilijk om achter de pc te beoordelen. Maar om een goede beoordeling te geven via een forum is zo wieso al erg moeilijk. Maar ik hoop dat het verder beter gaat. Het probleem bij kleine honden als de Chi huahua is vaak ook dat ze vaak behandelt worden als baby hondtjes maar bij de opvoeding moet je oppassen ze gewoon als hond te behandelen, en misschien eens bedenken dat als het een Rotweiler was hoe zou je dan de hond opvoeden. Een slecht opgevoede hond van zo'n formaat kan een correctie van een grote hond wel eens niet overleven en een ongelukje wordt dan plots een ernstige zaak. Hier ben ik altijd weer bang voor met mijn best forse wolfhonden. Daarbij is zo'n hondtje weer zeer kwetsbaar.
Jos
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Dominatie probleempje

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hey Jos .

Ik ben het heeel erg eens met jou reactie , vooral dat een chihuahua ook gewoon een hond is ook al is die klein .
ik behandel hem als hond en niet als chihuahua . ik wil ook niet in dat hoekje gedrukt worden van de typische chihuahua (kleine honden) eigenaar . ik loop hier ook vaak mee met een groepje mensen met veel grote honden die eigenlijk nooit kleine honden mee laat lopen , toots blaft niet gromt niet en daagt de grote honden niet uit . waardoor het super goed gaat met andere honden.
Hij is niet bij mij gekomen omdat hij chihuahua is maar omdat het een leuk hondje is .
Maar ik ben maar een mens en ik maak fouten , en ik vind dat het wel kan om een vraag te stellen.
en het schoen bijten gaat nu wel een klein weekje goed maar of dat zo blijft is de vraag . ik ga er wel zeker aan werken .

En toots word niet behandeld als baby , of als de koningin . hij is hond en heeft zich te gedragen . Maar ik wil wel dat hij het zo goed mogelijk heeft . en d an bedoel ik dat hij lekker hond kan zijn en kan rennen en spelen met andere honden en ik ben niet van het oppakken .

owjah toots kan na genoeg met alle grote honden hier ze vinden hem leuk , enige is dat sommigen hem te leuk vinden daar loop ik wel een grote boog om heen . maar ben niet bang dat hij word aangevallen want hij daagt niet uit . Hij vind zelf grote honden ook leuke dan kleine .

wel is toots voorheen behandeld als handtas , hij heete toen gucci . kwam nooit buiten , was niet eens zindelijk , en kwam nooit bij andere honden . al die dingen gaan helemaal goed nu waar ik heeel erg blij om ben .

Hij is af en toe wel een beetje angstig in nieuwe drukke omgevingen maar dat neem ik hem niet kwalijk en dat kost ook gewoon tijd . ik ga nu straks naar een nieuwe wandel omgeving in leiden met een paar van dit forum , heel spannend voor toots.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”