Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border collie
Moderator: moderatorteam
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Border collie
Ik heb een border collie van 10 maanden. Ik mag met haar niet naar een behendigheidscursus, dus wilde ik andere vormen van activiteit doen met haar. Ik heb geen idee wat.
Wie kan mij helpen? Ze is al heel goed met een balletje, trucjes enzo. Ik wil iets anders met haar proberen.
Groetjes
Wie kan mij helpen? Ze is al heel goed met een balletje, trucjes enzo. Ik wil iets anders met haar proberen.
Groetjes

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Border collie
Mag ik vragen waarom je niet naar een behendigheidscurcus mag?"
Maar uuh, dogdance, frisbeeën? zoiets?
Maar uuh, dogdance, frisbeeën? zoiets?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Oh, okee dat wist ik nietMachie schreef:Omdat ze nog te jong is Char7

Dan zou ik lekker leuke kunstjes gaan oefenen en wat filmpjes bekijken op youtube, daar staan hele leuke op, krijg je nog wat leuke ideeën van

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Treibball?
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Oke, ik zal eens op youtube kijken. Ze is idd nog te jong voor veel intensieve beweging.

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): australian kelpie
Ik kan op mijn hondenschool een cursus voorbereidend sporten volgen. Dat houdt in dat ze rekening houden met dat het een jonge hond is. Ze leren je alleen het begin van agility aan. Zoals raakvlakken, links en rechts, tunnel. Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt?
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb zelf een Border Collie van acht maanden, ik doe naast gehoorzaamheid dogdance met haar. Ze vindt het echt hartstikke leuk, er zijn genoeg leuke dingen te leren die niet belastend zijn. En ze mag na de behendigheidstraining van mijn andere hond af en toe door de tunnel en slurf rennen. Ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd ze bij de schapen mogen, kan niet echt inschatten in hoeverre dat belastend is. We gaan binnenkort wel een keer snuffelen bij de schapen van de fokker.
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Treibball
Rally-O
dat zijn sporten die ze nu kan doen zonder zware belasting.
Dogdance kan wel maar lang niet alle oefeningen.
Rally-O
dat zijn sporten die ze nu kan doen zonder zware belasting.
Dogdance kan wel maar lang niet alle oefeningen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
De meeste border collies gaan vanaf een leeftijd van 9 a 10 maanden voor het eerst bij de schapen snuffelen en afhankelijk van aanleg en rijpheid voor trainen kan er vervolgens opgebouwd worden in training drijven.
Kay heeft met 6 maanden een workshop treiball gevolgd en dat ben ik daarna gedoseerd zelf blijven doen. Verder vanaf pups af aan zelf via youtube en wat boekjes uit de bieb wat kunstjes aangeleert die voor jongen honden goed kunnen. Met 1,5 jaar ook nog een workshop doggydance wat ons nog meer kunstjes opleverde.
Kay heeft tot hij met behendigheid kon beginnen gewoon gehoorzaamheid gedaan. Met 1 jaar eerst breitensport geprobeerd en vervolgens met 1,5 jaar laten rontgenen en begonnen met behendigheid.
Kay heeft met 6 maanden een workshop treiball gevolgd en dat ben ik daarna gedoseerd zelf blijven doen. Verder vanaf pups af aan zelf via youtube en wat boekjes uit de bieb wat kunstjes aangeleert die voor jongen honden goed kunnen. Met 1,5 jaar ook nog een workshop doggydance wat ons nog meer kunstjes opleverde.
Kay heeft tot hij met behendigheid kon beginnen gewoon gehoorzaamheid gedaan. Met 1 jaar eerst breitensport geprobeerd en vervolgens met 1,5 jaar laten rontgenen en begonnen met behendigheid.

- Quando
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat vindt je zelf leuk? Voor behendigheid is een cursus gehoorzaamheid wel handig. Dat kan je goed als voorbereiding voor behendigheid gebruiken. Doggydance is ook heel goed. Pas wel op want ook daar zitten belastende oefeningen in. Die zou ik nog even over slaan gezien de leeftijd van je border.
Quando is met 6 maanden begonnen met schapendrijven.
Kijk wat je leuk vindt en wat je bordertje leuk vindt en kies dan iets uit wat niet te belastend is.
Quando is met 6 maanden begonnen met schapendrijven.
Kijk wat je leuk vindt en wat je bordertje leuk vindt en kies dan iets uit wat niet te belastend is.