Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband en riem of tuig etc. voor staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Re: Halsband en riem of tuig etc. voor staffords

Ongelezen bericht door Hayley84 »

S@ndr@ schreef:heel fijn, ik kan weer een dag toe, morgen ga ik weer verder :engel: :ok:
Huillie :jank:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hayley84 schreef:
S@ndr@ schreef:Als we het dan toch over mauwen hebben :wink: , ik snap dat gemauw niet zo dat een staf nou zo geweldig sterk is dat hij alles aan flarden trekt :F: . :cool2: ( klinkt een beetje overdreven)
Er werd nergens gemauwd, enkel een opmerking van Valerie dat je een stevige halsband moet heben.
Lijkt mij geen achterlijk advies of wel dan?

Mauwerd. :U:

Wees blij met de verantwoordelijke mensen hier ipv elk topic waar een Stafford in voor komt zo te gaan lopen mauwen.
Het begint al met de eerste post. Oh oh wat een lol.
tja, of ik lol wil hebben daar heb jij geen reet mee te maken :F:
Mauwerd. :Q: voregah zeiden we altijd wat je zegt...................... :flower:
Hayley84
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja, of ik lol wil hebben daar heb jij geen reet mee te maken :F:
Mauwerd. :Q: voregah zeiden we altijd wat je zegt...................... :flower:
Ohh snap and burn ... :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Hayley84 schreef:
S@ndr@ schreef:heel fijn, ik kan weer een dag toe, morgen ga ik weer verder :engel: :ok:
Huillie :jank:
nou ja zeg :knuffel1: niet huilen, nergens voor nodig.
porbeer gewoon enige nuance erin te brengen, er hoeft gelijk geen veiligheids sluiting overal op, gewoon een beetje een stevige band is gewoon goed, en dan kun ze atlijd later nog verder kijken wat ze wil, en wat nodig is - kan per hond zo schelen
die doemdenkerij, bah.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat baggetaliseren, bah.

maar ik ga hier niet het volgende staff bash topic beginnen.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

S@ndr@ schreef:porbeer gewoon enige nuance erin te brengen, er hoeft gelijk geen veiligheids sluiting overal op, gewoon een beetje een stevige band is gewoon goed
Ja dat zeggen we toch ook?

Ik denk dat jij degene bent die er enige nuance in moet brengen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Bagatelliseren, welnee nuchter kijken noem ik dat.
Hayley84
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Bagatelliseren, welnee nuchter kijken noem ik dat.
Godwin's Law noemen we dat :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

jij duidelijk wel, ik zie het iets anders ook al kan dat geen genade vinden.
Hayley84
Zeer actief

S@ndr@ schreef:jij duidelijk wel, ik zie het iets anders ook al kan dat geen genade vinden.
Synoniem voor:

"Ik wil niet rellen hoor, maar zet het toch maar even hier neer"

:roll:

Dit was mijn laatste post in dit topic want helaas... desondanks jij morgen verder zou gaan ben je nog steeds aan het :jank:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Voor een puppy zijn veel banden wel geschikt, maar voor een volwassen stafford zou ik wel iets stevigs kopen. Powerdogs heeft ontzettend mooie banden en MAG heeft ook erg leuke.
Heus niet elke stafford zal banden stuk trekken maar als ik Jigzy vergelijk met Kenzo dan is Jigz toch echt sterker terwijl ze een stuk kleiner is. Zij trekt mij omver als ik even niet oplet :oeps:
Kenzo krijgt dat niet zo heel gauw voor elkaar.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Denise. schreef:Voor een puppy zijn veel banden wel geschikt, maar voor een volwassen stafford zou ik wel iets stevigs kopen. Powerdogs heeft ontzettend mooie banden en MAG heeft ook erg leuke.
Heus niet elke stafford zal banden stuk trekken maar als ik Jigzy vergelijk met Kenzo dan is Jigz toch echt sterker terwijl ze een stuk kleiner is. Zij trekt mij omver als ik even niet oplet :oeps:
Kenzo krijgt dat niet zo heel gauw voor elkaar.
Denise dat kan niet hoor :19: staffords zijn helemaaaaaaal niet sterker dan andere honden anders moet jij Kenzo ook een chihuahua noemen :denken:

Mensen verkijken zich vaak op de kracht van zo een onderdeurtje. Jigzy trekt inderdaad een stuk harder dan honden 3x haar gewicht. Ik kan er ook niets aan doen, ik vind het niet stoer ofzo het doet ontzettend pijn aan je armen/schouders. Het is alleen maar onhandig. Maar ik doe haar echt niet zomaar een halsband of lijn om. Dat andere niet willen zien dat honden door sommige spullen trekken is tot daar aan toe, het bagatelliseren is gewoon gevaarlijk. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat mensen een simpel bandje omhangen en er ineens een hond los rent.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Valerie schreef:
Mensen verkijken zich vaak op de kracht van zo een onderdeurtje. Jigzy trekt inderdaad een stuk harder dan honden 3x haar gewicht. Ik kan er ook niets aan doen, ik vind het niet stoer ofzo het doet ontzettend pijn aan je armen/schouders. Het is alleen maar onhandig. Maar ik doe haar echt niet zomaar een halsband of lijn om. Dat andere niet willen zien dat honden door sommige spullen trekken is tot daar aan toe, het bagatelliseren is gewoon gevaarlijk. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat mensen een simpel bandje omhangen en er ineens een hond los rent.

Klopt, mensen verkijken zich daar heel erg op.
Julia is helemaal niet groot, en weegt maar 23kg.
Een paar verschillende mannen hebben haar eens vastgehouden aan riem, en ik heb ze van tevoren gewaarschuwd over haar kracht. Dat werd dus duidelijk niet serieus genoeg genomen, want ze gingen allemaal zowat onderuit toen Julia een ruk gaf.
Ze voelden zich een beetje in hun mannelijkheid aangetast (vond ik wel grappig) omdat ze niet konden begrijpen hoe ík dan met haar over straat kan :E:
:zweep:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Als Charlie echt wil trekt ze Pluis er uit.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Valerie schreef:
Denise dat kan niet hoor :19: staffords zijn helemaaaaaaal niet sterker dan andere honden anders moet jij Kenzo ook een chihuahua noemen :denken:

Kenzo is stiekem ook een Chihuahua, ik heb eigenlijk helemaal geen Akita :mrgreen:

Maar mensen verkijken zich inderdaad, ik ook hoor want ik was de eerste keer ook echt verbaasd over hoe sterk Jigzy was :80: Misschien moeten mensen maar een rondje met haar gaan lopen :smile2:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Pffff beetje nuance kan inderdaad geen kwaad...

niet iedere stafford trekt meteen alles aan gort...
En er hoeven niet meteen banden omgehangen te worden van 30 à 40 euro per stuk...

Mijn amerikaanse stafford loopt al 3 jaar aan een goedkope halsband met kliksluiting.
Een kliksluiting betekend niet meteen dat het ook zwak is. Ze kan daar best met haar volle gewicht in klappen geen probleem ding houd het nog steeds...
Niet dat ze dat uberhaupt mag maar ze kan het wel...

En als er dan gezegd wordt dat de mededeling van Sandra er niet toe doet omdat DuCain geen staffje was... Is een beetje onzin. De gemiddelde bull kan net zo hard cq nog harder trekken dan een staff...
De pitt van mijn zus loopt ook gewoon aan een halsband met kliksluiting en dat gaat ook prima. En die heeft pas een trekkracht in zijn lijf... maar ach wacht dat is geen stafford dus dat telt ook niet...

Een beetje sterke halsband kan geen kwaad... Natuurlijk niet maar is dat niet bij iedere middelgrote tot grote hond zo?!
Als iemand zijn, uhm ik noem maar even wat, ridgeback aan een gammele halsband laat lopen klopt toch net zo goed niet?!
Wat maakt Staffords dan zo speciaal dat ze een loeisterke band moeten hebben?!
S@ndr@
Zeer actief

:J: dank je wel..
"Krijg altijd de neiging een beetje te gaan geiten" als ik gediskwalificeerd word, omdat ik niet zou weten hoe het is om met een sterkte hond te lopen die uitvalt/ agressief is en schade aan kan richten.
helaas ik heb meer dan eens, het asfalt(van dichterbij ) gezien dan me lief was, was vaak geen houden aan als die het in zijn kop kreeg .

Kan me voorstellen dat je voor het veiligste van het veiligste gaat,( uit angst- dat je hond los komt en schade aanricht- of een andere hond vermoord) of het nodig is bij iedere staff/ sterkte hond , is een heel ander ding.
Maar als je geen nuances wilt zien, ga ik ze er ook niet inpraten en alles is wel gezegd denk ik :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 aug 2011 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief

Heb je de rest van het topic wel gelezen? Het staat al 10x uitgelegd namelijk. En ik durf best te wedden dat Jigzy harder trekt dan welke OEB dan ook.
S@ndr@
Zeer actief

ik heb gelezen en weet je :wink:
dan zou een halsband je helemaal niet redden en wordt je voortgesleurd over de grond als ze trekt :cool2:
Valerie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik heb gelezen en weet je :wink:
dan zou een halsband je helemaal niet redden en wordt je voortgesleurd over de grond als ze trekt :cool2:
Nee hoor, ik kan mijn hond prima aan zo ook haar zorgvuldig uitgekozen halsbanden.
Daarnaast zijn MAG banden echt geen 30 a 40 euro.
S@ndr@
Zeer actief

Nou als ze 3 keer harder trekt dan welke OEB ook, dan is er geen houden aan,
dan kun je net zo goed een lijn vastmaken aan een wegrijdende auto :wink: , dat voelt net zo.
zo op naar wat anders, ik verval in herhaling :ok:
succes verder
Valerie
Zeer actief

Ja als je dingen gaat verzinnen dan schiet het ook niet op :F: ik heb nergens geschreven dat ze 3x harder trekt dan een OEB.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

amy is ook maar een kg of 20, en die kan ook onverwacht zo hard trekken dat je stevig in je schoenen moet staan. Een vriend van mij heeft er ook al eens laten schieten en vloog er een X zo achteraan :mrgreen: want je verwacht niet dat der nog zoveel kracht inzit, rio is ruim 2,5 x zo zwaar, maar amy is bijna net zo sterk :oeps:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”