Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?MJ schreef:Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.Machie schreef:Nee natuurlijk niet.MJ schreef: * was even eten*
Dat weet ik dat ze er stonden .
Maar het is niet zoals ik dit forum en zijn leden ken om geld te vragen voor het origineel.
Ik vind het ook een rare gedachte .
Je fotografeert voor de leut op zo'n evenement en op wandelingen.
om de sfeer vast te leggen, omdat fotografie je hobby is,omdat je met meerdere forummers op stap bent en het leuk hebt met elkaar.
Maar als je foto's maakt bent je toch niet verplicht tot het geven van foto's op hoge resolutie aan anderen?
Ik heb wel eens gevraagd aan iemand om een foto op hoge resolutie en diegene deed daar niet aan (ook hier op hf) nou, ook prima toch?
Patty zegt, hoge resolutie prima, voor 1 euro via de site. En weer een ander zegt, ja hoor prima. mag je hebben. Allemaal goed toch?
En ik hoop van harte dat de oude mentaliteit blijft.
Dat mensen die die pracht foto gemaakt heeft die foto gunt aan het forumlid en er trots op is dat degene zo blij is met de bewuste foto.
Vraag ik om foto's te maken...wil ik graag een shoot...met alle liefde betaal ik dan .
Maar nogmaals ..dat is een heel andere setting.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto's Patty - Deel 1 2011
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Foto's Patty - Deel 1
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Maar dat is toch iets anders als dat je alleen postzegels krijgt, of iets groter met dikke reclame erin?Veronique & Kyra schreef:Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?

Normaal zet ik de foto's ook 600 of 800 pixels breed allemaal online, met mijn eigen "logo". Niet die kleine dingen. Nu wel. Nu had ik die tijd niet. Dus heb er een paar uit gepikt.
Ik zag op verschillende websites dat ze al meteen, zonder ook maar te zeggen dat ze gepakt zijn, zijn gebruikt.
Maar voor de rest had ik zondag dus niet de tijd. Sorry.
Op de rest ga ik niet in. Iedereen die me goed kent, weet hoe ik ben en dat is niet hoe ik door de meesten hier afgeschilderd wordt.
Ik heb een hele tijd terug ontzettend veel foto's naar iemand doorgestuurd. Toen kreeg ik een kleine "dankje" na een uur zoeken in verschillende mappen van verschillende wandelingen en zelfs nog: "ja, die en die heb ik niet". Daar heb ik dus geen zin meer in.
Maar goed. Jullie zien geen foto's meer van mij verschijnen van wandelingen en zoiets als de doedag. Prima. Met dit gezeik.... Jeetje.
Ik zag op verschillende websites dat ze al meteen, zonder ook maar te zeggen dat ze gepakt zijn, zijn gebruikt.
Maar voor de rest had ik zondag dus niet de tijd. Sorry.
Op de rest ga ik niet in. Iedereen die me goed kent, weet hoe ik ben en dat is niet hoe ik door de meesten hier afgeschilderd wordt.
Ik heb een hele tijd terug ontzettend veel foto's naar iemand doorgestuurd. Toen kreeg ik een kleine "dankje" na een uur zoeken in verschillende mappen van verschillende wandelingen en zelfs nog: "ja, die en die heb ik niet". Daar heb ik dus geen zin meer in.
Maar goed. Jullie zien geen foto's meer van mij verschijnen van wandelingen en zoiets als de doedag. Prima. Met dit gezeik.... Jeetje.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto'sVeronique & Kyra schreef: Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
sjaak-k schreef:Maar dat is toch iets anders als dat je alleen postzegels krijgt, of iets groter met dikke reclame erin?Veronique & Kyra schreef:Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?
Nogmaals, normaal krijg je ze toch ook iets groter en zonder dikke reclame?
Je kunt er ook over door blijven zeuren zeg. Kijk maar eens in de andere foto topics van haar, van gewone wandelingen. Daar zie je gewoon het formaat zoals normaal in een topic. En daar is niets mis mee.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dat weet ik ook niet. Maar heb het hier wel eens vaker gezien. Je mag ze uit het topic halen, maar daar houd het dan ook op. En daar doet ook niemand moeilijk over.Valerie schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto'sVeronique & Kyra schreef: Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?ik snap sowieso niet wat je met die foto's moet dan.
Meningen verschillen nu eenmaal en iedereen doet het op zijn manier.
Maar jullie doen net alsof Patty hier geld wil verdienen over de rug van forummers en dat lijkt me wel erg overdreven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik voel mij daar niet tot aangesproken aangezien ik algemeen reageer. Ik denk absoluut niet dat Patty een geldwolf is, ik snap alleen niet waarom mensen geen foto's willen sturen naar de eigenaar van de hond. En daar bedoel ik iedereen mee die het niet zou willen. Ik snap het echt niet, waarom maak je de foto's dan? Wat heb je daar zelf aan? Waarom zou je iemand daar niet blij mee willen maken?Veronique & Kyra schreef:Dat weet ik ook niet. Maar heb het hier wel eens vaker gezien. Je mag ze uit het topic halen, maar daar houd het dan ook op. En daar doet ook niemand moeilijk over.Valerie schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto'sVeronique & Kyra schreef: Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?ik snap sowieso niet wat je met die foto's moet dan.
Meningen verschillen nu eenmaal en iedereen doet het op zijn manier.
Maar jullie doen net alsof Patty hier geld wil verdienen over de rug van forummers en dat lijkt me wel erg overdreven.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Dit gaat over nu, niet over normaalVeronique & Kyra schreef:sjaak-k schreef:Maar dat is toch iets anders als dat je alleen postzegels krijgt, of iets groter met dikke reclame erin?Veronique & Kyra schreef:Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?
Nogmaals, normaal krijg je ze toch ook iets groter en zonder dikke reclame?
Je kunt er ook over door blijven zeuren zeg. Kijk maar eens in de andere foto topics van haar, van gewone wandelingen. Daar zie je gewoon het formaat zoals normaal in een topic. En daar is niets mis mee.

En als het niet om de winst gaat, dan vind ik het alsnog raar om ze aan te bieden voor 1.50 en dan achteraf te zeggen "want ik had geen tijd". Dan moet je ze of niet maken, of gewoon toegeven dat je geld voor wil hebben.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja ik tel gewoon nooit in uren ik maak ook bv ook wel eens een psp bewerking op aanvraag dat ze op een site willen gebruiken.
is soms uren werk maar ik vind het een hele eer dat hij dan ergens op een site staat.
Ik vind dat gewoon leuk om te doen.
En als modje steek je bv ook uren in een forum geen probleem ik hoef er ook niks voor.
Soms ben je nu eenmaal uren ergens mee bezig voor een ander als hobby.
En ja je mag van je hobby ook best je geld maken.
maar op dit forum hebben we daar een rommelhoek voor.
En het blijft gewoon dat sommige dit heel normaal vinden ,sommige vinden dat niet.
maar zijn we er nu eens klaar mee anders moet ik weer smily's pikken bij Caro

Kijkt wel of hier een onderlinge strijd gaande is tussen 2 groepjes
is soms uren werk maar ik vind het een hele eer dat hij dan ergens op een site staat.
En als modje steek je bv ook uren in een forum geen probleem ik hoef er ook niks voor.
En het blijft gewoon dat sommige dit heel normaal vinden ,sommige vinden dat niet.
maar zijn we er nu eens klaar mee anders moet ik weer smily's pikken bij Caro

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat snap ik dus ook niet.Valerie schreef:Ik voel mij daar niet tot aangesproken aangezien ik algemeen reageer. Ik denk absoluut niet dat Patty een geldwolf is, ik snap alleen niet waarom mensen geen foto's willen sturen naar de eigenaar van de hond. En daar bedoel ik iedereen mee die het niet zou willen. Ik snap het echt niet, waarom maak je de foto's dan? Wat heb je daar zelf aan? Waarom zou je iemand daar niet blij mee willen maken?
En als je het wel wilt maar alleen tegen betaling voelt het toch anders.
Dat snap ik niet.
En dat geldt wat mij betreft ook voor iedereen die geen pro is, hoor.
En verder wat Twink zegt

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik vind het idioot als je geld wil voor foto's van een wandeling of doedag. als je het te lastig vind om iets op te sturen of te laten zien dan moet je gewoon je camera thuislaten.
word je gevraagd mag je geld vragen.
@patty. je mag van mij nu ze zielige gebeten hond uit gaan hangen maar ik vind het gewoon heel vreemd en dat mag ik vinden. als mijn (en meerdere met mij) mening ervoor zorgt dat jij geen foto's meer plaatst.. so be it. kan ik niks aan doen, dat doe jij alleen jezelf aan.
@patty. je mag van mij nu ze zielige gebeten hond uit gaan hangen maar ik vind het gewoon heel vreemd en dat mag ik vinden. als mijn (en meerdere met mij) mening ervoor zorgt dat jij geen foto's meer plaatst.. so be it. kan ik niks aan doen, dat doe jij alleen jezelf aan.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
twinkeltje schreef:Ja ik tel gewoon nooit in uren ik maak ook bv ook wel eens een psp bewerking op aanvraag dat ze op een site willen gebruiken.
maar zijn we er nu eens klaar mee anders moet ik weer smily's pikken bij Caro![]()
Over hoe en waar het op het forum moet daar zeg ik ook niets van. Daar zijn de regels voor en als dat niet goed staat kan daar gewoon op gewezen worden zonder zo'n mega discussie

Ik vind het ook jammer dat het nu gaat lijken op een strijd, dat lijkt mij helemaal niet nodig.
Iedereen die het anders doet of vind prima toch. Maar Patty word hier onderhand neer gezet als iemand die grof geld wil gaan verdienen aan foto's van wandelingen en dat is gewoon overdreven. En iedereen die haar een beetje kent zal dit ook gewoon beamen.
En verder zal ik er niets meer van zeggen, ik denk gewoon: laat een ieder dat op zijn manier doen, daar kun je iets van vinden, of het zelf op een andere manier doen. Maar als we hier straks nog regels moeten gaan opstellen over hoe en in welk formaat foto's wel of niet doorgestuurd moeten gaan worden dan is het eind zoek lijkt me.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Mijn idee.massam schreef:ik vind het idioot als je geld wil voor foto's van een wandeling of doedag. als je het te lastig vind om iets op te sturen of te laten zien dan moet je gewoon je camera thuislaten.

Veronique & Kyra schreef: Maar Patty word hier onderhand neer gezet als iemand die grof geld wil gaan verdienen aan foto's van wandelingen en dat is gewoon overdreven. En iedereen die haar een beetje kent zal dit ook gewoon beamen.

- twinkeltje
- moderator
Ik kan er niet uit wijs woorden dat ze neer gezet wordt als grof gelt verdienen.Veronique & Kyra schreef:twinkeltje schreef:Ja ik tel gewoon nooit in uren ik maak ook bv ook wel eens een psp bewerking op aanvraag dat ze op een site willen gebruiken.
maar zijn we er nu eens klaar mee anders moet ik weer smily's pikken bij Caro![]()
Over hoe en waar het op het forum moet daar zeg ik ook niets van. Daar zijn de regels voor en als dat niet goed staat kan daar gewoon op gewezen worden zonder zo'n mega discussie![]()
Ik vind het ook jammer dat het nu gaat lijken op een strijd, dat lijkt mij helemaal niet nodig.
Iedereen die het anders doet of vind prima toch. Maar Patty word hier onderhand neer gezet als iemand die grof geld wil gaan verdienen aan foto's van wandelingen en dat is gewoon overdreven. En iedereen die haar een beetje kent zal dit ook gewoon beamen.
En verder zal ik er niets meer van zeggen, ik denk gewoon: laat een ieder dat op zijn manier doen, daar kun je iets van vinden, of het zelf op een andere manier doen. Maar als we hier straks nog regels moeten gaan opstellen over hoe en in welk formaat foto's wel of niet doorgestuurd moeten gaan worden dan is het eind zoek lijkt me.
Ik denk dat aan de interpretatie van de mensen zelf ligt.
Dat is net als dat 1 de zelfde bijbel op tich verschillende manieren gelezen wordt.
Ik zie eigenlijk gewoon dat het voor de meeste een soort Principe kwestie is en niet het bedrag.
Nou en dat is ook vertelt het wordt alleen allemaal opgeblazen, het is net als de wolken, ze woorden grote en groter, ze botsen tegen elkaar en ontladen, dat noemt men onweer.
Het lijkt wel of ze op het forum overal aan donderen zijn

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
twinkeltje schreef:
*knip*
Nou en dat is ook vertelt het wordt alleen allemaal opgeblazen, het is net als de wolken, ze woorden grote en groter, ze botsen tegen elkaar en ontladen, dat noemt men onweer.
Het lijkt wel of ze op het forum overal aan donderen zijn

Iedereen vind er het zijne van en dat mag, en nu laat ik het er echt bij

- twinkeltje
- moderator
Jij bent een wijze vrouwVeronique & Kyra schreef:twinkeltje schreef:
*knip*
Het lijkt wel of ze op het forum overal aan donderen zijnDaar ben ik het mee eens
![]()
Iedereen vind er het zijne van en dat mag, en nu laat ik het er echt bij

- Rebble
- Zeer actief
Ik trok vorige week mijn wenkbrauw even op toen ik voor het eerst een link van Patty aanklikte om foto's te kijken.
Als ik Patty was zou ik dus foto's gewoon op het forum plaatsen of mailen na een wandeling aan iemand die ze graag wil. Gewoon lekker onbewerkt plaatsen of mailen. Mocht er een keer een vraag om foto's komen wat gewoon veel werk is dat dan tegen die persoon zeggen en dat je dat niet meer doet, je bent het nl. niet verplicht toch. Wordt je uitgenodigd op bijv. een wandeling omdat je mooie plaatjes schiet kun je aangeven dat je wel mee wilt (gezellig enz enz) maar dat je de foto's dan op een website zet en dat er dan een kleine bijdrage gevraagd wordt. Op die manier hou je het een beetje in balans.
Als ik Patty was zou ik dus foto's gewoon op het forum plaatsen of mailen na een wandeling aan iemand die ze graag wil. Gewoon lekker onbewerkt plaatsen of mailen. Mocht er een keer een vraag om foto's komen wat gewoon veel werk is dat dan tegen die persoon zeggen en dat je dat niet meer doet, je bent het nl. niet verplicht toch. Wordt je uitgenodigd op bijv. een wandeling omdat je mooie plaatjes schiet kun je aangeven dat je wel mee wilt (gezellig enz enz) maar dat je de foto's dan op een website zet en dat er dan een kleine bijdrage gevraagd wordt. Op die manier hou je het een beetje in balans.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik ben het helemaal met MJ eens 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Patty en ik hebben het er van de week lang over gehad, over fotos plaatsen en gratis weggeven. Op de Doedag is het misschien niet helemaal handig geweest, maar feit is dat er mensen zijn die Patty meevragen naar wandelingen of evenementen vanwege de goede fotos die zij maakt. Is het dan reeel om alles maar gratis weg te blijven geven?
Juist van professionals kreeg zij de tip om de orginelen voor een bepaald bedrag te verkopen. Om op die manier haar hobby te kunnen blijven bekostigen. Want leuke en goede fotos maken is een dure hobby. Natuurlijk, daar kiest zij zelf voor, maar als je dan merkt dat anderen dat wel heel erg makkelijk gaan vinden, wat is er dan mis om voor jezelf er iets aan over te houden? Dan blijft het wel leuk zeg maar...
Natuurlijk, ik heb zelf een flutcamera (he Ellen
) en ik ben heel heel blij met de fotos van Patty bij wandelingen. Dus toen Pat tegen me zei dat ze best bereid was mij de originelen te geven, als ik daar een klein bedrag voor over had, wat is daar dan mis mee?
Nogmaals: hoe het nu is gegaan, is niet geheel handig. Door gebrek aan tijd heeft Patty gedacht dat het op deze manier wel even kon. Niet om daar bergen met geld aan te verdienen, maar vooral om iedereen de fotos toch te kunnen laten zien. Want er is niks mis met trots zijn op het mooie werk dat je maakt. Ik zou willen dat ik zulke fotos van mijn of andere honden kon maken! Maar ik begrijp dat het hondenforum daar op deze manier niet voor bedoelt is. Ik hoop alleen dat de discussie over Patty (als persoon) hiermee stopt, want die is misplaatst en overtrokken. En dat is jammer!!!
Je hoeft de originelen niet te kopen. En je hoeft de kleinere formaten niet op te slaan of te gebruiken als je die niet goed genoeg vindt. Laat het daar dan gewoon bij en klik door naar het volgende topic!!!
Juist van professionals kreeg zij de tip om de orginelen voor een bepaald bedrag te verkopen. Om op die manier haar hobby te kunnen blijven bekostigen. Want leuke en goede fotos maken is een dure hobby. Natuurlijk, daar kiest zij zelf voor, maar als je dan merkt dat anderen dat wel heel erg makkelijk gaan vinden, wat is er dan mis om voor jezelf er iets aan over te houden? Dan blijft het wel leuk zeg maar...
Natuurlijk, ik heb zelf een flutcamera (he Ellen

Nogmaals: hoe het nu is gegaan, is niet geheel handig. Door gebrek aan tijd heeft Patty gedacht dat het op deze manier wel even kon. Niet om daar bergen met geld aan te verdienen, maar vooral om iedereen de fotos toch te kunnen laten zien. Want er is niks mis met trots zijn op het mooie werk dat je maakt. Ik zou willen dat ik zulke fotos van mijn of andere honden kon maken! Maar ik begrijp dat het hondenforum daar op deze manier niet voor bedoelt is. Ik hoop alleen dat de discussie over Patty (als persoon) hiermee stopt, want die is misplaatst en overtrokken. En dat is jammer!!!
Je hoeft de originelen niet te kopen. En je hoeft de kleinere formaten niet op te slaan of te gebruiken als je die niet goed genoeg vindt. Laat het daar dan gewoon bij en klik door naar het volgende topic!!!
RIP Cena

- Saskia241
- Zeer actief
Dat vind ik dan ook wel weer lullig, Patty alleen meevragen voor haar foto's.
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Toch nog 1 ding, ik ga er vanuit dat die foto´s op de desbetreffende site er dus gewoon op vol formaat op staan, waarom verander je het €1.50 download knopje niet gewoon in €0.00?
Dan lijkt het excuus "tijdgebrek" me namelijk wel heel zwak 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit dus inderdaad.MJ schreef: Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.
Dat mensen die die pracht foto gemaakt heeft die foto gunt aan het forumlid en er trots op is dat degene zo blij is met de bewuste foto.
Vraag ik om foto's te maken...wil ik graag een shoot...met alle liefde betaal ik dan .
Maar nogmaals ..dat is een heel andere setting.

Toen ik Patty's topic opende na de Doe Dag moest ik mezelf ook wel even achter de oren krabben over het feit dat de foto's besteld konden worden maar dan tegen betaling.
Het is helemaal niet het bedrag dat me daarin tegenstaat, want daar valt heel gemakkelijk overheen te komen, maar het feit dat 1 iemand op de hele dag een bijdrage wil voor gemaakte foto's, terwijl er tientallen mensen geweest zijn die foto's gemaakt en geplaatst hebben.
Het komt mij ook wat te commercieel over zo. Ik had er niets over geschreven hier omdat het me ook niet erg hoog zat verder, ik ben gewoon verder gegaan met het genieten van andermans foto's.

Zelf maak ik ook al aardig wat jaren (redelijke) kiekjes tijdens allerlei evenementen en ook (forum)wandelingen, maar dat is altijd op eigen initiatief en omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Het is echt nog nooit in mijn hoofd opgekomen om daar een vergoeding voor te vragen en ik vind het ook geen probleem om daarna op verzoek de foto's in groot formaat te mailen aan degenen die daarom vragen, ook al gaat daar flink wat tijd in zitten. Dan had ik die foto's in de eerste plaats gewoon helemaal niet moeten maken.

Als ik benaderd wordt door iemand die foto's in opdracht wil laten maken, dan vraag ik er tegenwoordig in principe wel een kleine vergoeding voor, maar dan krijgen de mensen alle gelukte foto's in groot formaat en hoeft er dus niets apart besteld te worden. Ik ben gewoon een hobbyist die aardige kiekjes kan maken en sta verre van fotografen als Jessica, Bonnie of Ernst, waarvan ik vind dat ze met de kwaliteit van hun materiaal wel bewezen hebben Professional te zijn en in mijn ogen gewoon alle recht hebben om geld voor hun foto's te vragen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
LongFields schreef:Dit dus inderdaad.MJ schreef: Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.
Maar nogmaals ..dat is een heel andere setting.![]()
Toen ik Patty's topic opende na de Doe Dag moest ik mezelf ook wel even achter de oren krabben over het feit dat de foto's besteld konden worden maar dan tegen betaling.
Het is helemaal niet het bedrag dat me daarin tegenstaat, want daar valt heel gemakkelijk overheen te komen, maar het feit dat 1 iemand op de hele dag een bijdrage wil voor gemaakte foto's, terwijl er tientallen mensen geweest zijn die foto's gemaakt en geplaatst hebben.
Het komt mij ook wat te commercieel over zo. Ik had er niets over geschreven hier omdat het me ook niet erg hoog zat verder, ik ben gewoon verder gegaan met het genieten van andermans foto's.![]()
Zelf maak ik ook al aardig wat jaren (redelijke) kiekjes tijdens allerlei evenementen en ook (forum)wandelingen, maar dat is altijd op eigen initiatief en omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Het is echt nog nooit in mijn hoofd opgekomen om daar een vergoeding voor te vragen en ik vind het ook geen probleem om daarna op verzoek de foto's in groot formaat te mailen aan degenen die daarom vragen, ook al gaat daar flink wat tijd in zitten. Dan had ik die foto's in de eerste plaats gewoon helemaal niet moeten maken.![]()
Als ik benaderd wordt door iemand die foto's in opdracht wil laten maken, dan vraag ik er tegenwoordig in principe wel een kleine vergoeding voor, maar dan krijgen de mensen alle gelukte foto's in groot formaat en hoeft er dus niets apart besteld te worden. Ik ben gewoon een hobbyist die aardige kiekjes kan maken en sta verre van fotografen als Jessica, Bonnie of Ernst, waarvan ik vind dat ze met de kwaliteit van hun materiaal wel bewezen hebben Professional te zijn en in mijn ogen gewoon alle recht hebben om geld voor hun foto's te vragen.
helemaal met je eens op een klein stukje na.
in opdracht moet je wat vragen. lijkt mij logisch. maar zoals op de doedag verwacht ik ook van de zogenaamde profi's geen commerciele inzet. natuurlijk wél als ze in opdracht zijn of daar een tafeltje hadden gemaakt voor shoots.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik bedoelde die opmerking ook in zijn algemeenheid, en niet specifiek op de Doe Dag gericht, want wat dat betreft ben ik het gewoon ook weer eens met jou.massam schreef: helemaal met je eens op een klein stukje na.
in opdracht moet je wat vragen. lijkt mij logisch. maar zoals op de doedag verwacht ik ook van de zogenaamde profi's geen commerciele inzet. natuurlijk wél als ze in opdracht zijn of daar een tafeltje hadden gemaakt voor shoots.

-
- Zeer actief
pattyb,
Knap hoor dat je zulke foto's kunt maken
Knap hoor dat je zulke foto's kunt maken

Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
- Zeer actief
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten.LongFields schreef:Dit dus inderdaad.MJ schreef: Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.
Het komt mij ook wat te commercieel over zo. Ik had er niets over geschreven hier omdat het me ook niet erg hoog zat verder, ik ben gewoon verder gegaan met het genieten van andermans foto's.![]()
Zelf maak ik ook al aardig wat jaren (redelijke) kiekjes tijdens allerlei evenementen en ook (forum)wandelingen, maar dat is altijd op eigen initiatief en omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Het is echt nog nooit in mijn hoofd opgekomen om daar een vergoeding voor te vragen en ik vind het ook geen probleem om daarna op verzoek de foto's in groot formaat te mailen aan degenen die daarom vragen, ook al gaat daar flink wat tijd in zitten. Dan had ik die foto's in de eerste plaats gewoon helemaal niet moeten maken.![]()
Ook ik heb het met verbazing gelezen. Nu heb ik genoeg foto's van mijn honden, dus heb er verder geen aandacht aanbesteed. Maar ze had de foto's ook kunnen uploaden bij "mijn album" oid. Is zo gebeurd en op normaal formaat te zien.
En wat voor moeite is het nu om die foto's te mailen

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Jeannettebo
- Zeer actief
Sita schreef:Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten.LongFields schreef:Dit dus inderdaad.MJ schreef: Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.
Ook ik heb het met verbazing gelezen. Nu heb ik genoeg foto's van mijn honden, dus heb er verder geen aandacht aanbesteed. Maar ze had de foto's ook kunnen uploaden bij "mijn album" oid. Is zo gebeurd en op normaal formaat te zien.
En wat voor moeite is het nu om die foto's te mailen

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Het lijkt me wel heel lullig om mee gevraagd te worden alleen vanwege je camera en fotomaak kwaliteit
Mij lijkt het leuk om te wandelen met mensen/honden vanwege de mensen/honden
Patty, gewoon je camera eens niet meenemen!
Voor een fotoshoot is het weer heel iets anders en dan vind ik het helemaal niet gek om te betalen.

Mij lijkt het leuk om te wandelen met mensen/honden vanwege de mensen/honden

Voor een fotoshoot is het weer heel iets anders en dan vind ik het helemaal niet gek om te betalen.
En de groeten van de mannen 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als dieren geen portretrechten hebben (of weet ik hoe dat genoemd werd), hoe zit het dan met dieren die ingeschreven staan bij castingsbureau en die alleen tegen betaling gefotografeerd worden?
(gewoon even benieuwd naar)
(gewoon even benieuwd naar)