Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's Patty - Deel 1 2011

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Foto's Patty - Deel 1

Ongelezen bericht door sjaak-k »

gyanty schreef:Als dieren geen portretrechten hebben (of weet ik hoe dat genoemd werd), hoe zit het dan met dieren die ingeschreven staan bij castingsbureau en die alleen tegen betaling gefotografeerd worden?

(gewoon even benieuwd naar)
Die rechten liggen bij de fotograaf of de eigenaar (koper) van de foto's. Je krijgt betaald om met je dieren naar een studio (of fotolocatie) te komen. Als diezelfde fotograaf jouw hond in het park fotografeert betaald 'ie niks en heeft hij toch de rechten.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Jeannettebo schreef:
Sita schreef:
LongFields schreef:
MJ schreef: Ja dat is prima als jullie dat vinden...maar dat is dan een heel andere mentaliteit als dat er hier normaal heerste.
En ik hoop van harte dat de oude mentaliteit blijft.

Dat mensen die die pracht foto gemaakt heeft die foto gunt aan het forumlid en er trots op is dat degene zo blij is met de bewuste foto.

Vraag ik om foto's te maken...wil ik graag een shoot...met alle liefde betaal ik dan .
Maar nogmaals ..dat is een heel andere setting.
Dit dus inderdaad. :ok:
Toen ik Patty's topic opende na de Doe Dag moest ik mezelf ook wel even achter de oren krabben over het feit dat de foto's besteld konden worden maar dan tegen betaling.
Het is helemaal niet het bedrag dat me daarin tegenstaat, want daar valt heel gemakkelijk overheen te komen, maar het feit dat 1 iemand op de hele dag een bijdrage wil voor gemaakte foto's, terwijl er tientallen mensen geweest zijn die foto's gemaakt en geplaatst hebben.
Het komt mij ook wat te commercieel over zo. Ik had er niets over geschreven hier omdat het me ook niet erg hoog zat verder, ik ben gewoon verder gegaan met het genieten van andermans foto's. :wink:

Zelf maak ik ook al aardig wat jaren (redelijke) kiekjes tijdens allerlei evenementen en ook (forum)wandelingen, maar dat is altijd op eigen initiatief en omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen. Het is echt nog nooit in mijn hoofd opgekomen om daar een vergoeding voor te vragen en ik vind het ook geen probleem om daarna op verzoek de foto's in groot formaat te mailen aan degenen die daarom vragen, ook al gaat daar flink wat tijd in zitten. Dan had ik die foto's in de eerste plaats gewoon helemaal niet moeten maken. :mrgreen:

Als ik benaderd wordt door iemand die foto's in opdracht wil laten maken, dan vraag ik er tegenwoordig in principe wel een kleine vergoeding voor, maar dan krijgen de mensen alle gelukte foto's in groot formaat en hoeft er dus niets apart besteld te worden. Ik ben gewoon een hobbyist die aardige kiekjes kan maken en sta verre van fotografen als Jessica, Bonnie of Ernst, waarvan ik vind dat ze met de kwaliteit van hun materiaal wel bewezen hebben Professional te zijn en in mijn ogen gewoon alle recht hebben om geld voor hun foto's te vragen.
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten.

Ook ik heb het met verbazing gelezen. Nu heb ik genoeg foto's van mijn honden, dus heb er verder geen aandacht aanbesteed. Maar ze had de foto's ook kunnen uploaden bij "mijn album" oid. Is zo gebeurd en op normaal formaat te zien.

En wat voor moeite is het nu om die foto's te mailen :19:
:ok:
Eens.
Ik vind het vooral erg sneu dit.
Veel mensen mailen gewoon de foto's in origineel formaat op verzoek.
Ik heb er in ieder geval van de Doe Dag een aantal gevraagd en gewoon gekregen.
Zelf doe ik dat ook en wanneer het er veel zijn wil ik ze ook nog wel op een schijfje zetten en dit opsturen zonder kosten.

Het is dat ik die agilityfoto van Kaiou (uit het Kaiou zwaait topic) graag wilde hebben dat ik deze heb gedownload.
Ik vond er nog twee van Kaiou, ook erg mooi, maar helaas, ik ga verder niet voor foto's van mijn eigen hond betalen.
Ik had geen zin om er moeilijk over te gaan zitten doen, laat staan over te gaan PBen.
Het was de energie niet waard.
Foto was trouwens niet 1,50 maar 2,25.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kaiou schreef:
Jeannettebo schreef:
Sita schreef:[..][..]

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten.

Ook ik heb het met verbazing gelezen. Nu heb ik genoeg foto's van mijn honden, dus heb er verder geen aandacht aanbesteed. Maar ze had de foto's ook kunnen uploaden bij "mijn album" oid. Is zo gebeurd en op normaal formaat te zien.

En wat voor moeite is het nu om die foto's te mailen :19:
:ok:
Eens.
Ik vind het vooral erg sneu dit.
Veel mensen mailen gewoon de foto's in origineel formaat op verzoek.
Ik heb er in ieder geval van de Doe Dag een aantal gevraagd en gewoon gekregen.
Zelf doe ik dat ook en wanneer het er veel zijn wil ik ze ook nog wel op een schijfje zetten en dit opsturen zonder kosten.

Het is dat ik die agilityfoto van Kaiou (uit het Kaiou zwaait topic) graag wilde hebben dat ik deze heb gedownload.
Ik vond er nog twee van Kaiou, ook erg mooi, maar helaas, ik ga verder niet voor foto's van mijn eigen hond betalen.
Ik had geen zin om er moeilijk over te gaan zitten doen, laat staan over te gaan PBen.
Het was de energie niet waard.
Foto was trouwens niet 1,50 maar 2,25.
Die van Patty, gewoon 1 foto :U:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

€1.50 is toch niet te duur voor een leuke foto van je hond? :19: Als je dat wel vindt koop je hem niet, het is zo simpel.
Als je zo'n goede foto's maakt als Patty vind ik dat je daar best een vergoeding voor mag vragen. Het uitzoeken van de foto's, het bewerken etc. etc. kost toch allemaal tijd en een kleine vergoeding mag dan best. Dat de rest dat niet doet, ook prima. Iedereen heeft daar zijn eigen ideeën bij waarom wel of geen vergoeding te vragen.
Ik heb tijdens het Animal event foto's laten maken van Joris. Kreeg een klein formaat gratis, van 1 foto. De rest kon ik kopen a €9,50 per stuk. Nou het waren super leuke en mooie foto's maar dat vond ik echt te veel.

@Patty: Ik vind dat je mooie foto's maakt! Zou het jammer vinden als je ze hier niet meer laat zien.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik heb geen verstand van foto's, met m'n agfa click, maar waar zitten de kosten eigenlijk van even een foto naar iemand mailen? dat kost toch niets? behalve een minuutje kutten&peesten?
verder ben ik het helemaal met mj en longfields (beste fotograaf van het forum :ok: ) eens.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

tekkel schreef: verder ben ik het helemaal met mj en longfields (beste fotograaf van het forum :ok: ) eens.
Je weet dat je niet mag liegen he? :mrgreen:
Ik moet wel blozen van dit enorme compliment trouwens. :mann:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb 2 foto's gekocht bij Patty vond ik overigens geen enkel probleem. Ik heb veel mooie foto's gehad van mensen van het forum van mijn honden en ben daar altijd super blij mee, ik pronk ermee :mrgreen: maar wel gewoon onder de naam van de maker en die laat ik er als die erop staat ook gewoon erop staan.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb een tijd geleden enorm veel foto's van Beau gehad van Patty, op groot formaat, zonder naam/logo van Patty er op. Allemaal onbewerkt (dus ook geen uitsnede oid, gewoon de foto zoals 'ie gemaakt is). Daar ben ik haar (nog steeds) enorm dankbaar voor. Jammer dat het nu anders moet.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik kan mij best voorstellen dat Patty (of wie dan ook) geen foto's meer gratis weggeeft. Dat doe ik ook niet als ik (op vraag van een organisatie) op een dierenevenement (of wat dan ook) fotografeer. Al zou ik het voor een Doe Dag zeker niet doen. Net zoals ik het ook niet voor een forumwandeling zou doen. Dit zijn namelijk activiteiten waar ik voor mijn plezier naartoe ga en niet voor mijn werk (als fotograaf). Zodra het een activiteit betreft waar ik niet uit mijzelf en voor mijn plezier naartoe zou gaan moet er gewoon betaald worden voor mijn foto's.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Muk schreef:Ik kan mij best voorstellen dat Patty (of wie dan ook) geen foto's meer gratis weggeeft. Dat doe ik ook niet als ik (op vraag van een organisatie) op een dierenevenement (of wat dan ook) fotografeer. Al zou ik het voor een Doe Dag zeker niet doen. Net zoals ik het ook niet voor een forumwandeling zou doen. Dit zijn namelijk activiteiten waar ik voor mijn plezier naartoe ga en niet voor mijn werk (als fotograaf). Zodra het een activiteit betreft waar ik niet uit mijzelf en voor mijn plezier naartoe zou gaan moet er gewoon betaald worden voor mijn foto's.
Zoals jij het doet vind ik het ook gewoon logisch en kan ik me helemaal in vinden ook. :ok:
Muk

Valerie schreef:
Veronique & Kyra schreef: Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?
Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto's :19: ik snap sowieso niet wat je met die foto's moet dan.
Het spijt mij, maar hier denk ik toch anders over. Je moet eens weten hoeveel je van dit soort vragen krijgt als je goed kan fotograferen. Mensen mogen mijn foto's van het web plukken (in normaal formaat + mijn naam erop), maar gratis originele bestanden weggeven doe ik allang niet meer. Alleen aan hele goede vrienden / familie wil ik zoiets nog wel doen.
Voor een schilderij betaalt men ook, waarom voor een goede foto dan niet? Dat is voor mij hetzelfde.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Muk schreef:
Valerie schreef:
Veronique & Kyra schreef: Maar er zijn toch ook genoeg mensen die al van te voren zeggen dat ze foto's niet op origineel formaat sturen? Dat heb ik regelmatig gezien. Daar word toch ook niet moeilijk over gedaan?
Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto's :19: ik snap sowieso niet wat je met die foto's moet dan.
Het spijt mij, maar hier denk ik toch anders over. Je moet eens weten hoeveel je van dit soort vragen krijgt als je goed kan fotograferen. Mensen mogen mijn foto's van het web plukken (in normaal formaat + mijn naam erop), maar gratis originele bestanden weggeven doe ik allang niet meer. Alleen aan hele goede vrienden / familie wil ik zoiets nog wel doen.
Voor een schilderij betaalt men ook, waarom voor een goede foto dan niet? Dat is voor mij hetzelfde.
Dan laat je je camera toch thuis. Je bent niet verplicht om foto's te maken op zo een evenement als de doedag. Ergens uitgenodigd worden om betaald foto's te maken is wat anders maar daar gaat het hier niet om.
Muk

Valerie schreef:
Muk schreef:
Valerie schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat ook onzin. Als je geen zin hebt in dat gedoe laat je je camera lekker thuis. Het is wel andermans hond die je op de foto zet en als je diegene er blij mee kunt maken is dat een kleine moeite. Wil je dat niet maak je toch lekker geen foto's :19: ik snap sowieso niet wat je met die foto's moet dan.
Dan laat je je camera toch thuis. Je bent niet verplicht om foto's te maken op zo een evenement als de doedag. Ergens uitgenodigd worden om betaald foto's te maken is wat anders maar daar gaat het hier niet om.
Ik zou (als ik al naar de Doe Dag zou gaan, want ik ben daar nog nooit geweest) mijn camera zeker wel meenemen. En ik zou ook fotograferen, want ik vind het ontzettend leuk om honden in actie te fotograferen. Maar of ik die foto's online zou zetten weet ik niet. Als ik het doe, dan alleen op webformaat voor de liefhebber, de grote bestanden bewaar ik meestal namelijk niet van dit soort uitjes. Dus dan zul je het gewoon moeten doen met het webformaat. En ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn. Netzoals ik ook niet zie waarom mensen klagen dat zij de foto's alleen in het webformaat mogen hebben. Wees blij dat je die foto's kan downloaden. Beter iets dan niets.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

En vervolgens worden van de webformaten gewoon de naam van de fotograaf eraf geknipt en op eigen sites gezet :LOL:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Muk schreef: Ik zou (als ik al naar de Doe Dag zou gaan, want ik ben daar nog nooit geweest) mijn camera zeker wel meenemen. En ik zou ook fotograferen, want ik vind het ontzettend leuk om honden in actie te fotograferen. Maar of ik die foto's online zou zetten weet ik niet. Als ik het doe, dan alleen op webformaat voor de liefhebber, de grote bestanden bewaar ik meestal namelijk niet van dit soort uitjes. Dus dan zul je het gewoon moeten doen met het webformaat. En ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn. Netzoals ik ook niet zie waarom mensen klagen dat zij de foto's alleen in het webformaat mogen hebben. Wees blij dat je die foto's kan downloaden. Beter iets dan niets.
Maar wat zou er dan op tegen zijn om de foto's tijdelijk wel op groot formaat op te slaan en er mensen die er je specifiek om vragen enorm blij te maken met een groot formaat foto?
Dát begrijp ik dan gewoon niet. Op zo'n evenement ben je toch allemaal als forummers onder elkaar en of je nou bovengemiddeld mooie foto's kunt maken of niet, daar hoeft toch geen prijskaartje aan gehangen te worden?
Zo veel werk is het niet hoor, om foto's in groot formaat te mailen aan de geïnteresseerde. Alleen wat tijd, de rest is gewoon gratis als je niet hoeft te internetten via een telefoonmodem, en ik denk dat dat nog maar heel weinig mensen wél hebben.
Het is ook niet zo dat evenementen als dit wekelijks plaatsvinden, zodat je er zowat een dagtaak aan hebt voor een langere periode.
Laatst gewijzigd door LongFields op 25 aug 2011 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:En vervolgens worden van de webformaten gewoon de naam van de fotograaf eraf geknipt en op eigen sites gezet :LOL:
Dat vind ik niet netjes, en zou ik zelf ook niet doen.
Muk

Machie schreef:En vervolgens worden van de webformaten gewoon de naam van de fotograaf eraf geknipt en op eigen sites gezet :LOL:
Inderdaad, dat gebeurt vaak genoeg. Maar met een webformaat foto kun je verder toch weinig doen, dus dat maakt mij minder uit. Het copyright verandert niet. Je ziet daardoor echter wel dat fotografen steeds meer hun naam / logo in het midden van de foto plaatsen, dwars door het onderwerp. En dan kun je helemaal niks meer met de foto.
Valerie
Zeer actief

LongFields schreef:
Muk schreef: Ik zou (als ik al naar de Doe Dag zou gaan, want ik ben daar nog nooit geweest) mijn camera zeker wel meenemen. En ik zou ook fotograferen, want ik vind het ontzettend leuk om honden in actie te fotograferen. Maar of ik die foto's online zou zetten weet ik niet. Als ik het doe, dan alleen op webformaat voor de liefhebber, de grote bestanden bewaar ik meestal namelijk niet van dit soort uitjes. Dus dan zul je het gewoon moeten doen met het webformaat. En ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn. Netzoals ik ook niet zie waarom mensen klagen dat zij de foto's alleen in het webformaat mogen hebben. Wees blij dat je die foto's kan downloaden. Beter iets dan niets.
Maar wat zou er dan op tegen zijn om de foto's tijdelijk wel op groot formaat op te slaan en er mensen die er je specifiek om vragen enorm blij te maken met een groot formaat foto?
Dát begrijp ik dan gewoon niet. Op zo'n evenement ben je toch allemaal als forummers onder elkaar en of je nou bovengemiddeld mooie foto's kunt maken of niet, daar hoeft toch geen prijskaartje aan gehangen te worden?
Zo veel werk is het niet hoor, om foto's in groot formaat te mailen aan de geïnteresseerde. Alleen wat tijd, de rest is gewoon gratis als je niet hoeft te internetten via een telefoonmodem, en ik denk dat dat nog maar heel weinig mensen wél hebben.
Het is ook niet zo dat evenementen als dit wekelijks plaatsvinden, zodat je er zowat een dagtaak aan hebt voor een langere periode.
Precies :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

LongFields schreef:
Dat vind ik niet netjes, en zou ik zelf ook niet doen.
Maar het gebeurt bij het leven. Echt heel erg veel.

En natuurlijk is het opzich niet zoveel moeite om foto's uit te zoeken en te versturen. Maar als je zeg, 3 x per maand, met een stel gaat wandelen (zeg min. 5 personen) dan kost het wel zeeen van tijd ;)
Normaal zet patty alle foto's in een normaal webmaatje online en vervolgens zegt e, wil je groot formaat, via die site. Alleen vanwege haar haast dit keer heeft ze er maar 3 of 4 per serie in normaal formaat online gegooit en de rest via die link. Dat was misschien niet handig :) Maar aangezien vrijwel iedereen hier even haar geschiedenis van foto's had kunnen doorkijken dan weet men dat patty normaal de foto's wel op webformaat post :)

Daarbij heb ik bij zeker 2 forummers in het verleden gevraagd om een orgineel. Kreeg ik niet. Ja, jammer maar wel begrijpelijk :)
Muk

LongFields schreef:
Is ook niks op tegen en op zo'n evenement als de Doe Dag zou ik ook zeker geen geld vragen voor mijn foto's. Alleen ik bewaar mijn foto's van dit soort evenementen waar ik voor mijn plezier kom meestal niet. Wat de beweegredenen van anderen zijn om hun foto's (van dit soort activiteiten) alleen maar op webformaat aan te bieden weet ik niet.
Valerie
Zeer actief

Machie schreef: En natuurlijk is het opzich niet zoveel moeite om foto's uit te zoeken en te versturen. Maar als je zeg, 3 x per maand, met een stel gaat wandelen (zeg min. 5 personen) dan kost het wel zeeen van tijd ;)
Nee hoor je drukt op control en dan het pijltje naar beneden en dan verzenden en dan heeft iedereen de foto's :19: 1 minuut tijd, het kost veel meer tijd om de foto's te maken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Muk schreef:
LongFields schreef:
Is ook niks op tegen en op zo'n evenement als de Doe Dag zou ik ook zeker geen geld vragen voor mijn foto's. Alleen ik bewaar mijn foto's van dit soort evenementen waar ik voor mijn plezier kom meestal niet. Wat de beweegredenen van anderen zijn om hun foto's (van dit soort activiteiten) alleen maar op webformaat aan te bieden weet ik niet.
Zou ook niet zo gek zijn hoor als je het in overleg doet met de organisatie.
Bij veel festivals zijn er ook van die fotografen.
Net als in pretparken enzo
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Wat een discussie, wat doet iedereen moeilijk over 1,50. Als je er een mooie foto van je hond tussen vindt zitten en je vindt het het geld waard wat is 1,50 dan. Ik heb wel is vaker foto's van forummers gekocht en daar moest ik echt het 8 voudige voor het origineel betalen. Op paarden evenementen lopen ook weet ik het hoeveel fotografen rond, wordt je doorverwezen naar de website en kan je ook rustig voor je foto betalen. Inderdaad naam door het midden dus zelf met webformaat kan je helemaal niks.
Als je 20 aanvragen krijgt van mesnen die foto's willen hebben en ieder wil er 3 foto's dan ben je wel even bezig met versturen. Ik vind Patty persoonlijk ontzettend mooie foto's maken en voor 1,50 rustig kopen. En moeilijk doen over 1,50 vind ik echt verschrikkelijk kinderachtig.
En schijnbaar als je ze opvraagt bij Patty wil je die foto graag hebben, doe dan ook niet zo moeilijk over het geld.
Tja sommige zijn toch echte nederlanders, zo verschrikkelijk gierig!
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

bekooij schreef: Tja sommige zijn toch echte nederlanders, zo verschrikkelijk gierig!
Geen ene flikker met gierigheid te doen. Lees de uitleg van sommigen.
Maar goed...het is gewoon heel erg duidelijk dat er een totaal verschillende mentaliteit heerst die voor ons ( en ja, ik kan in meervoud praten want meerderen zijn het met me eens) met zulke :80: ogen bekeken wordt.

dat jij en anderen er een andere mening op na houden prima ( en dan nogmaals...mag het niet op het forum want het is tegen de regels) ....maar post even wat genuanceerder want geld heeft er geen donder mee te doen. :roll:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

PattyB schreef:Voor een gewone wandeling doe ik het ook zo hoor.
Niemand die daar raar over doet, terwijl ik dat zelf wel stom vond.
Ik ga je echt niet het originele bestand sturen van Nilo, waar Sjaak ook al om vroeg, want dat vind ik niet eerlijk tegenover anderen. 1,50 is toch geen onoverkomelijk bedrag en als je de foto niet wil kopen voor 1,50, doe je het toch niet. Maakt mij niet uit. :19:
Dus als je die ene foto wel gratis had gegeven dan was er nooit iemand begonnen over het betalen voor de foto's :Q:
Ik begrijp deze hele discussie niet zo, wil je niet betalen voor een foto doe je het niet. Wil je het wel dan doe je het wel.
Best heel erg simpel eigenlijk :cheer: Een beetje gaan stampvoeten omdat je een foto niet gratis krijgt vind ik behoorlijk kinderachtig.

Dat Patty de foto's niet mag verkopen volgens de regels van het forum begrijp ik wel, en dat is een prima reden om het niet toe te staan. Maar Patty neerzetten als een of andere geldwolf vind ik veel te ver gaan, ik gok maar zo dat er heel veel mensen zijn die misbruik hebben gemaakt van Patty en dat ze daar nu gewoon klaar mee is. :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bekooij schreef:Wat een discussie, wat doet iedereen moeilijk over 1,50. Als je er een mooie foto van je hond tussen vindt zitten en je vindt het het geld waard wat is 1,50 dan. Ik heb wel is vaker foto's van forummers gekocht en daar moest ik echt het 8 voudige voor het origineel betalen. Op paarden evenementen lopen ook weet ik het hoeveel fotografen rond, wordt je doorverwezen naar de website en kan je ook rustig voor je foto betalen. Inderdaad naam door het midden dus zelf met webformaat kan je helemaal niks.
Als je 20 aanvragen krijgt van mesnen die foto's willen hebben en ieder wil er 3 foto's dan ben je wel even bezig met versturen. Ik vind Patty persoonlijk ontzettend mooie foto's maken en voor 1,50 rustig kopen. En moeilijk doen over 1,50 vind ik echt verschrikkelijk kinderachtig.
En schijnbaar als je ze opvraagt bij Patty wil je die foto graag hebben, doe dan ook niet zo moeilijk over het geld.
Tja sommige zijn toch echte nederlanders, zo verschrikkelijk gierig!

gelukkig lees je de argumenten wel.. :U: :piew:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Denise. schreef: Dat Patty de foto's niet mag verkopen volgens de regels van het forum begrijp ik wel, en dat is een prima reden om het niet toe te staan. Maar Patty neerzetten als een of andere geldwolf vind ik veel te ver gaan, ik gok maar zo dat er heel veel mensen zijn die misbruik hebben gemaakt van Patty en dat ze daar nu gewoon klaar mee is. :ok:
Misbruik??

Wat is dat voor onzin? Dus als ik foto's maak en mensen vragen die foto's, maken ze misbruik van mij? Wat een flauwekul.
Foto's maak je voor je lol en als iemand die foto's mooi vindt is dat een compliment. Wat heeft dat in vredesnaam met misbruik te maken?

Als je ze niet wil sturen doe je het niet, klaar.
Het is een hobby en doorsturen kost niks, alleen wat tijd. Nou, dan doe je dat niet als je niet wilt.
Maar er geld voor vragen vind ik van de zotte.
Dat is iets dat een pro doet en die fotografeert dan alleen op verzoek. Dat is dus totaal iets anders.

Ik zou als amateur mijn ogen uit mijn hoofd schamen.
En wat ik ook niet snap: als die 1,50 zo weinig is dat er geen winst wordt gemaakt, waarom wordt het dan gevraagd?
En waarom vraag je het überhaupt? Om de kosten te dekken? Wélke kosten? Het erheen rijden? Of moeten de mensen een bijdrage leveren aan andermans hobby opeens?
Nee, sorry, hier snap ik helemaal niets van.

En dat gaat echt absoluut niet om die paar lullige rotcenten. Het gaat om het principe.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Marjoleine schreef:
Denise. schreef: Dat Patty de foto's niet mag verkopen volgens de regels van het forum begrijp ik wel, en dat is een prima reden om het niet toe te staan. Maar Patty neerzetten als een of andere geldwolf vind ik veel te ver gaan, ik gok maar zo dat er heel veel mensen zijn die misbruik hebben gemaakt van Patty en dat ze daar nu gewoon klaar mee is. :ok:
Misbruik??

Wat is dat voor onzin? Dus als ik foto's maak en mensen vragen die foto's, maken ze misbruik van mij? Wat een flauwekul.
Foto's maak je voor je lol en als iemand die foto's mooi vindt is dat een compliment. Wat heeft dat in vredesnaam met misbruik te maken?

Als je ze niet wil sturen doe je het niet, klaar.
Het is een hobby en doorsturen kost niks, alleen wat tijd. Nou, dan doe je dat niet als je niet wilt.
Maar er geld voor vragen vind ik van de zotte.
Dat is iets dat een pro doet en die fotografeert dan alleen op verzoek. Dat is dus totaal iets anders.

Ik zou als amateur mijn ogen uit mijn hoofd schamen.
En wat ik ook niet snap: als die 1,50 zo weinig is dat er geen winst wordt gemaakt, waarom wordt het dan gevraagd?
En waarom vraag je het überhaupt? Om de kosten te dekken? Wélke kosten? Het erheen rijden? Of moeten de mensen een bijdrage leveren aan andermans hobby opeens?
Nee, sorry, hier snap ik helemaal niets van.

En dat gaat echt absoluut niet om die paar lullige rotcenten. Het gaat om het principe.
Ik vind het geen onzin, dus je mag best wat minder heftig reageren. Als ik iets zeg hoef jij dat niet af te doen als flauwekul.
Ik zou dan weer mijn ogen uit mijn hoofd schamen als ik mij zo druk ging maken om een stel foto's van een amateurfotograaf.

Volgens de regels mag dit niet, helemaal prima. Maar sommige in dit topic maken zich wel heel erg druk :80:
Machie
Zeer actief

Als mensen tijdens wandelingen al zeggen, "toch jammer dat patty niet mee kon, ik had graag ook eens zulke mooie foto's van mijn hond (en) gehad maar een echte shoot is zo duur" Dan zegt dat toch meer dan genoeg over de kwaliteit van de foto's van Patty? Die kwalitiet vind ik stukker beter dan van de gemiddelde huistuinenkeuken fotograaf met een spiegelreflex. Voor kwaliteit mag je best geld vragen, vind ik.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Dan zit daar al het verschil.....normaal was het een cadeautje. Werd nergens op gerekend.
En voor de mensen hier in het topic die het met me eens zijn weet ik eigenlijk ook zeker dat zij er ook zo over denken.
Toch een mooi mentaliteitsverschil dus tussen de mensen die voorheen forumwandelingen samen liepen en sommigen mensen die nu meelopen en dat zeggen.
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”