Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's Patty - Deel 1 2011

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Foto's Patty - Deel 1

Ongelezen bericht door Reny »

DanseMacabre schreef:
Machie schreef:
DanseMacabre schreef:Als ze het op een andere manier had aangepakt was het wellicht een stuk handiger geweest.
zeker, en dat heeft ze op pagina 2 ofzo ook al verteld :)
Nouja, dat dus.
Het is niet handig en ook niet netjes, dat zeker niet.
Maar ik denk niet dat Patty dit doelbewust heeft gedaan om iedereen eens even lekker keihard te naaien. Ik denk dat ze er gewoon niet goed over heeft nagedacht.
Ik keur het niet goed ofzo, dat niet maar mensen maken nu eenmaal fouten.

En ik zal wel een softie zijn, maar ik vind het ook sneu om Patty zo te bashen. Ik denk wel dat ze het nu wel snapt zo onderhand.
:ok:
En wat ik zei: ik vind het echt stom dat mensen Patty meevragen alleen vanwege de foto's (jaaaaaaaaa ik weet het: langspeelplaat, maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij)
En de groeten van de mannen :zwaai
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Eens met Esther. :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

renee-uk schreef: doe maar een pilsje, zó oud ben ik nou ook nog niet :P
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Esther1963 schreef:
Hilde schreef:
Esther1963 schreef:Ik vraag mij alleen in hoeverre er mensen zullen zijn die nog met Patty "vrijwillig" zullen gaan wandelen nu ze weten dat er betaald moet gaan worden voor de foto's.
Nou, ik wel hoor. Vind Patty gewoon een gezellige vrouw. Of ze nou wel of niet foto's maakt van Beau, 't zal me eigenlijk een zorg wezen. Ben enorm blij met de foto's die ze van hem heeft gemaakt, maar daarvoor ga ik niet met haar wandelen.
Ik stel toch ook helemaal niet ter discussie of ze wel of niet gezellig is? Maar net wat ik zeg.... de toekomst zal het uitwijzen.
Die mensen die alleen maar met Patty meewandelen vanwege haar 'gratis' foto's is ze beter kwijt dan rijk :roll:

Ik denk dat het niet handig was van Patty om de foto's van de doedag voor geld aan te bieden maar ik vind haar foto's wel van een hele goede kwaliteit en ik kan mij voorstellen dat ze daar nu wat meer van wil maken dan alleen maar een hobby. De doedag en forumwandelingen zijn daar niet voor geschikt, ik denk dat ze die boodschap nu ook wel snapt en dat ze het volgende keer niet weer zo aanpakt.

Ze kan haar camera volgende keer thuis laten op een forumwandeling, als mensen dan nog goede foto's van haar willen moeten ze maar om een betaalde shoot vragen.
Ik ga wel gezellig 'vrijwillig' met Patty wandelen :ok:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:
alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
Dan ben ik het ook :F:
ik ook, maar hoewel ik dat normaal helemaal niet zo fijn vind ben ik er nu toch wel blij om!
Laat mij dan maar oud zijn, dat bevalt me beter dan de mentaliteit van sommige jongeren.
Ik vind het in elk geval volkomen belachelijk om geld te vragen voor de foto's die je maakt op een wandeling of op een doedag als je daar niet speciaal om gevraagd bent.
helemaal met jullie eensch :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk er net zo over als jij MJ, maar ik ben dan ook van jouw generatie. :wink:
Het lijkt als je dit topic leest ook bijna wel gewoon aan de generatiekloof te liggen. Een jaar of 5 geleden was ik vaker dan nu het geval is bij forumwandelingen en jphad ik bijna altijd mijn camera bij me. Als afwisseling op het fotograferen van mijn eigen honden probeerde ik dan ook leuke plaatjes te schieten van de andere honden die mee waren. De mooiste plaatste ik dan op het forum en daarbij gaf ik direct aan dat mensen de foto's in groot formaat van me konden krijgen. En daar is vest aardig wat animo voor geweest altijd. Het is echt niet in mijn kop opgekomen om daar ook maar enige vergoeding voor te vragen. :19:

In dit geval gaat het dan ook nog eens om een groots opgezet forumevenement als de Doe Dag, waar heel veel mensen met hun honden waren en bovenal heel veel gefotografeerd werd. Het is dan toch helemaal een beetje vreemd dat er van al doe mensen maar 1 persoon is die geld voor de groot formaat fotos vraagt? En dat terwijl ik van anderen dan Patty echt kwalitatief heel goede fotos heb gezien. Die van Patty vond ik in vergelijking daarmee zeker niet met kop en schouders boven die fotos uit steken als ik eerlijk ben.

Het gaat helemaal niet om die paar centen op zich, maar vooral om het principe. Je hond wordt in principe ongevraagd voor je op de foto gezet, en vervolgens kun je je eige hond terugvonden op een site waar iedereen die dat zou willen een betaalde vestelling kan doen, zonder dat je daarvan van tevoren op de hoogte gesteld bent.
Ik blijf het gewoon raar vinden, kan er niks aan doen.

Het verhaal dat Patty alleen meegevraagd wordt voor haar fotos en dat mensen misbruik van haar maken om in het bezit te komen van fotos van bovengemiddelde kwaliteit vind ik een beetje vaag. Als je dat als fotograaf weet zet je de hond van die persoon toch gewoon niet specifiek op de foto? Probleem ook opgelost en zo hoeven de goeden niet onder de kwaden te "lijden".
Saskia241
Zeer actief

Nouja, generatiekloof. Ik ben 22 en ik vind het ook niet netjes en meer mensen van mijn leeftijd die dat ook zo vinden.
En van fotokwaliteit heb ik de ballen verstand van dus daar zeg ik ook niks over.

Ik vind het alleen wat ver gaan om hier maar over door te blijven gaan terwijl de boodschap volgens mij al lang duidelijk is.
MJ
Zeer actief

Ha ....wat kan je toch verhelderd tikken, Suzanne. :J:

maar toch he...dat eerste zinnetje en die generatiekloof....waarom zijn dingen die idd zó duidelijk zijn toch zo moeilijk te accepteren. ik word echt oud. :jank: :LOL:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Rahne schreef:
Esther1963 schreef:
Hilde schreef:[..]
Nou, ik wel hoor. Vind Patty gewoon een gezellige vrouw. Of ze nou wel of niet foto's maakt van Beau, 't zal me eigenlijk een zorg wezen. Ben enorm blij met de foto's die ze van hem heeft gemaakt, maar daarvoor ga ik niet met haar wandelen.
Ik stel toch ook helemaal niet ter discussie of ze wel of niet gezellig is? Maar net wat ik zeg.... de toekomst zal het uitwijzen.
Die mensen die alleen maar met Patty meewandelen vanwege haar 'gratis' foto's is ze beter kwijt dan rijk :roll:

Ik denk dat het niet handig was van Patty om de foto's van de doedag voor geld aan te bieden maar ik vind haar foto's wel van een hele goede kwaliteit en ik kan mij voorstellen dat ze daar nu wat meer van wil maken dan alleen maar een hobby. De doedag en forumwandelingen zijn daar niet voor geschikt, ik denk dat ze die boodschap nu ook wel snapt en dat ze het volgende keer niet weer zo aanpakt.

Ze kan haar camera volgende keer thuis laten op een forumwandeling, als mensen dan nog goede foto's van haar willen moeten ze maar om een betaalde shoot vragen.
Ik ga wel gezellig 'vrijwillig' met Patty wandelen :ok:

Eens :ok: Ik vond het ook geen strakke actie maar er wordt wel iets groters van gemaakt dan het in mijn ogen is.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

MJ schreef:Ha ....wat kan je toch verhelderd tikken, Suzanne. :J:

maar toch he...dat eerste zinnetje en die generatiekloof....waarom zijn dingen die idd zó duidelijk zijn toch zo moeilijk te accepteren. ik word echt oud. :jank: :LOL:
De jongelui worden gewoon steeds jonger, zo kun je het beter zien denk ik, dat doet ook niet zo'n zeer... :engel:
MJ
Zeer actief

LongFields schreef:
MJ schreef:Ha ....wat kan je toch verhelderd tikken, Suzanne. :J:

De jongelui worden gewoon steeds jonger, zo kun je het beter zien denk ik, dat doet ook niet zo'n zeer... :engel:
Dat klinkt idd een heulll stuk beter, ja ! :lol1:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
Dan ben ik het ook :F:
ik ook, maar hoewel ik dat normaal helemaal niet zo fijn vind ben ik er nu toch wel blij om!
Laat mij dan maar oud zijn, dat bevalt me beter dan de mentaliteit van sommige jongeren.
Ik vind het in elk geval volkomen belachelijk om geld te vragen voor de foto's die je maakt op een wandeling of op een doedag als je daar niet speciaal om gevraagd bent.
helemaal met jullie eensch :ok:
maar je krijgt mooi geen slokje van mijn bier :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saskia241
Zeer actief

Maar, wat vinden jullie dan jongeren?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Rebble schreef:Ik vond het ook geen strakke actie maar er wordt wel iets groters van gemaakt dan het in mijn ogen is.
Het gaat toch niet om Patty als persoon als ik het goed lees? Het gaat om het principe op zich en er wordt een 'ding' van gemaakt omdat dit voor veel mensen niet is waar zo'n Doe-Dag voor staat. Ik ben het helemaal met Longfields eens hierboven, ik heb er helemaal geen moeite mee om voor een mooie foto van mijn hond te betalen, als ik vantevoren vraag of die persoon die foto wil maken. Als iemand voor zijn of haar eigen plezier een foto maakt van míjn hond zou ik het uiterst vreemd vinden dat ik als eigenaar van die hond een foto op eigen initiatief genomen niet (gratis) zou mogen hebben. Zou ik die foto vervolgens op een web- of verkoopsite zien staan zonder mijn toestemming en medeweten dan zou ik dat echt heel erg vervelend vinden.

Oh en voor de generatieklooftheorie: ik ben 28 :mrgreen:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ben 24 :pffff:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ik ben 22.
Maar even m'n fopspeentje zoeken. :pffff:

:engel:
Rebble
Zeer actief

Expecting schreef:
Rebble schreef:Ik vond het ook geen strakke actie maar er wordt wel iets groters van gemaakt dan het in mijn ogen is.
Het gaat toch niet om Patty als persoon als ik het goed lees? Het gaat om het principe op zich en er wordt een 'ding' van gemaakt omdat dit voor veel mensen niet is waar zo'n Doe-Dag voor staat. Ik ben het helemaal met Longfields eens hierboven, ik heb er helemaal geen moeite mee om voor een mooie foto van mijn hond te betalen, als ik vantevoren vraag of die persoon die foto wil maken. Als iemand voor zijn of haar eigen plezier een foto maakt van míjn hond zou ik het uiterst vreemd vinden dat ik als eigenaar van die hond een foto op eigen initiatief genomen niet (gratis) zou mogen hebben. Zou ik die foto vervolgens op een web- of verkoopsite zien staan zonder mijn toestemming en medeweten dan zou ik dat echt heel erg vervelend vinden.

Oh en voor de generatieklooftheorie: ik ben 28 :mrgreen:
Ik ben het ook helemaal met Longfields eens en ik vind het ook absoluut not done. Maar ik bedoel met iets groters eigenlijk meer dat het wel duidelijk is en dat we alleen nog maar aan het bevestigen zijn dat we het allemaal eigenlijk niet zo'n strakke actie vinden en aan het herhalen zijn waarom we er ergens toch wel een beetje begrip voor hebben of echt helemaal niet.

Overigens ben ik 31 :pffff:
Laatst gewijzigd door Rebble op 26 aug 2011 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

dan zitten jullie in de lichamen van 'ouwe wijven' blijkt dus. of zoiets. :engel:

edit : ik zit ook nog in de 30 hoor :pffff: ....hoewel de eind 30 met rasse schreden nadert . :schrik: :schrik:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind trouwens niet dat iemand verplicht is foto's op groot formaat te geven :)
Doet iemand het, dan is dat lief maar moeten mag ook niet de norm zijn denk ik.
Rebble
Zeer actief

MJ schreef:dan zitten jullie in de lichamen van 'ouwe wijven' blijkt dus. of zoiets. :engel:
Nee hoor wij hebben alleen de wijsheid van de ouderdom en het lichaam van een jonge blom :cool2:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ik ben een oude ziel. :pffff:
:mrgreen:
Naima
Zeer actief

Rebble schreef:
MJ schreef:dan zitten jullie in de lichamen van 'ouwe wijven' blijkt dus. of zoiets. :engel:
Nee hoor wij hebben alleen de wijsheid van de ouderdom en het lichaam van een jonge blom :cool2:
Speak for yourself :jank: :jank: Ik heb het lichaam van wel 3 jonge blommen :engel:
MJ
Zeer actief

jullie winnen.....ik zak uit. :jank:
tekkel
Erelid

renee-uk schreef: maar je krijgt mooi geen slokje van mijn bier :pffff:
:jank:
dan neem ik nog maar even een kopje thee, met een wolkje melk :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Saskia241
Zeer actief

MJ schreef:jullie winnen.....ik zak uit. :jank:
:tong:
MJ
Zeer actief

DanseMacabre schreef:
MJ schreef:jullie winnen.....ik zak uit. :jank:
:tong:
Haha !
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tekkel schreef:
gadver :kotz:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:
tekkel schreef:
gadver :kotz:
hahaha, vink lekker, eg wa -- onbegrijpelijk, snap het zelf ook niet :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Dit ouwe wijf heeft net een lekkere dikke joint aangestoken :cool2: overigens gaat het mij ook niet om Patty als persoon maar wel om het principe.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

alm@ schreef:Dit ouwe wijf heeft net een lekkere dikke joint aangestoken :cool2: overigens
Lekkerrr daar heb ik ook wel zin in. Maar ja, ben de enige volwassene aanwezig hier dus helaas. Verantwoordelijkheden :tong:
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”