Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ahoy 27 en 28 Aug
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ahoy 27 en 28 Aug
het was leuk, vond het in de erering ook leuk. Ik heb de wetter baby gezien, wat een leukerdje! En de labrador was best in show, dat was ook erg tof! (vond ik dan haha). Weer een hele hoop rassen voor het eerst in het echt gezien. Ik zag Suzanne met Tapas langsflitsen maar had even geen tijd om wat te zeggen en later zag ik je niet meer. Anders had ik wel wat gezegd over je behaalde punt
Gefeliciteerd trouwens!!

Joh, ze was supertrots!Josee schreef:iedereen van harte met de goede resultaten!
Hier zelf niet geweest maar door mij gefokt hondje kreeg 1U in de jeugdklas en werd tevens beste teef!! Ziva werd door de dochter van de eigenaresse geshowd omdat ze zelf door een ongelukje Ziva niet voor kon brengen. Was voor haar dohter eerste keer een ehte show! Super trots dus!!
Ze hadden een bench naast ons, ze stonden echt te glunderen. Was echt heel leuk om te zie

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): weimaraner en cocker spaniel
Dat kun je wel zeggen dat we super trots waren op dochter Annaly en weimpje Ziva
. En we hadden inderdaad leuke buren bij de bench!!
Ik weet dat er door iemand foto's zijn gemaakt van Annaly en Ziva toen ze beste teef werden bij de Weimaraners. Ik zou zo er zo graag een foto van willen hebben. Ben zelf vergeten er een te maken doordat we het niet verwacht hadden dat het zo goed zou gaan. Het was voor Annaly (12 jr) de 1e keer dat ze in het echie een show liep met Ziva. Weet iemand wie dat is geweest of weet iemand hoe ik in contact kan komen met die gene. Alvast bedankt.

Ik weet dat er door iemand foto's zijn gemaakt van Annaly en Ziva toen ze beste teef werden bij de Weimaraners. Ik zou zo er zo graag een foto van willen hebben. Ben zelf vergeten er een te maken doordat we het niet verwacht hadden dat het zo goed zou gaan. Het was voor Annaly (12 jr) de 1e keer dat ze in het echie een show liep met Ziva. Weet iemand wie dat is geweest of weet iemand hoe ik in contact kan komen met die gene. Alvast bedankt.
Iedereen gefeliciteerd. Wilde ook nog even Melo's resultaat laten zien, met trots.
Melo was echt super relaxed. Wat ben ik onwijs trots op hem. Hij is zo vrij en vond alles prima. Spelen met andere hondjes, maar ook lekker slapen. In de ring was hij super attent en liep hij lekker met me mee.
Hij werd Beste Baby v.h. ras. Op zich leuk, maar zijn keurrapport maakte me echt APETROTS!
1 VB
4 mnd
Al goed ontwikkelde pup met een uitmuntend rasbeeld
Mooi hoofd
Goed oor, oog met veel expressie
Schaargebit
Uitgebalanceerd lichaam
Prima bone, hele goede voeten
Uitstekende beharing (en daar ben ik hélemaal blij mee)
Op dit moment een blikvangertje
Loopt goed met veel allure
Ik ben echt heel erg blij met dit rapportje. Toch erg trots. Eerste eigen gefokte pup op een show en dan zo'n leuk commentaar.
Melo was echt super relaxed. Wat ben ik onwijs trots op hem. Hij is zo vrij en vond alles prima. Spelen met andere hondjes, maar ook lekker slapen. In de ring was hij super attent en liep hij lekker met me mee.
Hij werd Beste Baby v.h. ras. Op zich leuk, maar zijn keurrapport maakte me echt APETROTS!
1 VB
4 mnd
Al goed ontwikkelde pup met een uitmuntend rasbeeld
Mooi hoofd
Goed oor, oog met veel expressie
Schaargebit
Uitgebalanceerd lichaam
Prima bone, hele goede voeten
Uitstekende beharing (en daar ben ik hélemaal blij mee)
Op dit moment een blikvangertje
Loopt goed met veel allure
Ik ben echt heel erg blij met dit rapportje. Toch erg trots. Eerste eigen gefokte pup op een show en dan zo'n leuk commentaar.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo hee, dat is een keurverslag om in te lijsten zeg, gefeliciteerd!!!
Jammer dat ik jou en Melo niet gezien heb, ik heb regelmatig bij jullie ring een kijkje genomen maar blijkbaar steeds op het cerkeerde moment.

Jammer dat ik jou en Melo niet gezien heb, ik heb regelmatig bij jullie ring een kijkje genomen maar blijkbaar steeds op het cerkeerde moment.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zeker een mooi keurrapport 

-
- Zeer actief
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
Isa heeft 't weer voorbeeldig gedaan. Zo'n heerlijk showhondje, ze showt zichzelf gewoon
Zelfs als ik d'r op tafel moet zetten hoef ik alleen maar "show" te zeggen en ze staat in stand. Heerlijk toch? Niks in stand zetten en pootjes goed zetten etc. gewoon altijd uit zichzelf in stand
Ze had een práchtig keurrapport. Niks, echt niks, op aan te merken. De keurmeester viel helaas voor de ranke inimini's, dat is Isa gelukkig niet. Isa is 3e (U) geworden van de 9 in de jeugdklasse. Ben erg tevreden voor haar 3e show.
Isa heeft 't weer voorbeeldig gedaan. Zo'n heerlijk showhondje, ze showt zichzelf gewoon

Ze had een práchtig keurrapport. Niks, echt niks, op aan te merken. De keurmeester viel helaas voor de ranke inimini's, dat is Isa gelukkig niet. Isa is 3e (U) geworden van de 9 in de jeugdklasse. Ben erg tevreden voor haar 3e show.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Gefeliciteerd, leuk dat je niet aan je hondje hoeft te frobelen om haar te presenteren.
Het viel me gisteren wel heel erg op dat alle Chi's die ik tegenkwam als ik met Tapas liep nogal fel uit de hoek kwamen. Deze werden pok allemaal vervoerd op de arm of in een wagentje en volgens hen zelf betekende dat blijkbaar dat er tegen alle passerende honden lelijk gedaan mocht worden. Tapas reageerde er helemaal niet op verder, maar ik vond het persoonlijk best irritant.

Het viel me gisteren wel heel erg op dat alle Chi's die ik tegenkwam als ik met Tapas liep nogal fel uit de hoek kwamen. Deze werden pok allemaal vervoerd op de arm of in een wagentje en volgens hen zelf betekende dat blijkbaar dat er tegen alle passerende honden lelijk gedaan mocht worden. Tapas reageerde er helemaal niet op verder, maar ik vond het persoonlijk best irritant.
-
- Zeer actief
Ja er zaten heel wat felle donders bij..
Veel fokkers hebben ook gewoon een bench/ren vol met chi's en zie je de hele dag niet bij de hondjes. Alleen even één eruit plukken om in de ring te zetten.
Tsja, dan kun je ook niet veel van opvoeding verwachten denk ik. Erg jammer dat het zo gaat.
Ik heb je trouwens nog wel zien rijden haha, een Longfields auto.
Veel fokkers hebben ook gewoon een bench/ren vol met chi's en zie je de hele dag niet bij de hondjes. Alleen even één eruit plukken om in de ring te zetten.
Tsja, dan kun je ook niet veel van opvoeding verwachten denk ik. Erg jammer dat het zo gaat.
Ik heb je trouwens nog wel zien rijden haha, een Longfields auto.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Dat viel mij ook erg op inderdaad.LongFields schreef:Gefeliciteerd, leuk dat je niet aan je hondje hoeft te frobelen om haar te presenteren.![]()
Trouwens ik heb een laekense zien lopen, maar volgens mij was jij het niet. Heb nog wel ff rondgekeken of ik je zag. Had graag je hond een keertje in het echt willen zien!

Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Jaa, Isa deed het erg goed! Ze stond écht mooi te showen! Je mag zo trots op haar zijn!
@Longfields
Kan me voorstellen dat je het irritant vindt als je allemaal van die felle Chi's tegen komt.
Noah heeft bijna de hele dag aan de riem rondgelopen en alle honden vrolijk begroet, groot of klein, maakte hem niks uit. Veel chi's zaten idd in een bench/ren en daar zag je de eigenaren vaak niet komen, heel erg jammer en wat sjm ook al zegt; dan hoef je natuurlijk van de opvoeding ook niet al te veel te verwachten.
Als Noah er voorbij liep werd er vaak behoorlijk tegen hem tekeer te gaan. Noah begreep dat niet zo goed en reageerde er gelukkig niet op.
Gelukkig hoéft een Chihuahua helemaal niet zo fel te zijn, maar jammer genoeg zie je vaak dat het wel zo is, maar ik heb gelukkig wel een paar hele lieve, sociale chihuahuas gezien.
Ik zag Isa gisteren voor het eerst en zij is ook echt zo'n schatje.. en wat deed ze het goed!
Was een leuke dag! Zelfs het treinen was gezellig met Tring en Keeffer, Keeffer is ook echt ontzettend lief en sociaal en nooit te beroerd om iemand eens flink te kussen. Zo lief!
Was voor herhaling vatbaar!
@Longfields
Kan me voorstellen dat je het irritant vindt als je allemaal van die felle Chi's tegen komt.
Noah heeft bijna de hele dag aan de riem rondgelopen en alle honden vrolijk begroet, groot of klein, maakte hem niks uit. Veel chi's zaten idd in een bench/ren en daar zag je de eigenaren vaak niet komen, heel erg jammer en wat sjm ook al zegt; dan hoef je natuurlijk van de opvoeding ook niet al te veel te verwachten.
Als Noah er voorbij liep werd er vaak behoorlijk tegen hem tekeer te gaan. Noah begreep dat niet zo goed en reageerde er gelukkig niet op.
Gelukkig hoéft een Chihuahua helemaal niet zo fel te zijn, maar jammer genoeg zie je vaak dat het wel zo is, maar ik heb gelukkig wel een paar hele lieve, sociale chihuahuas gezien.
Ik zag Isa gisteren voor het eerst en zij is ook echt zo'n schatje.. en wat deed ze het goed!

Was een leuke dag! Zelfs het treinen was gezellig met Tring en Keeffer, Keeffer is ook echt ontzettend lief en sociaal en nooit te beroerd om iemand eens flink te kussen. Zo lief!
Was voor herhaling vatbaar!

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
3U van 9 is ook heul niet slechtsjm schreef:Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
Isa heeft 't weer voorbeeldig gedaan. Zo'n heerlijk showhondje, ze showt zichzelf gewoonZelfs als ik d'r op tafel moet zetten hoef ik alleen maar "show" te zeggen en ze staat in stand. Heerlijk toch? Niks in stand zetten en pootjes goed zetten etc. gewoon altijd uit zichzelf in stand
![]()

Is er trouwens iemand een beetje handig in kynologen-duits? Op Ol z'n keurrapport staat "in richtigen rahmen" en ik denk dat het er op neer komt dat ie goed in verhouding lengte-hoogte is, maar voor hetzelfde geldt zit ik er volkomen naast

-
- Zeer actief
Klopt! Jij gefeliciteerd met je NJK!grover schreef:3U van 9 is ook heul niet slechtsjm schreef:Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
Isa heeft 't weer voorbeeldig gedaan. Zo'n heerlijk showhondje, ze showt zichzelf gewoonZelfs als ik d'r op tafel moet zetten hoef ik alleen maar "show" te zeggen en ze staat in stand. Heerlijk toch? Niks in stand zetten en pootjes goed zetten etc. gewoon altijd uit zichzelf in stand
![]()
Ze had een práchtig keurrapport. Niks, echt niks, op aan te merken. De keurmeester viel helaas voor de ranke inimini's, dat is Isa gelukkig niet. Isa is 3e (U) geworden van de 9 in de jeugdklasse. Ben erg tevreden voor haar 3e show.Zat je ook echt bij de chi-ring? Want dan zat je vlak bij mij namelijk
![]()
Is er trouwens iemand een beetje handig in kynologen-duits? Op Ol z'n keurrapport staat "in richtigen rahmen" en ik denk dat het er op neer komt dat ie goed in verhouding lengte-hoogte is, maar voor hetzelfde geldt zit ik er volkomen naast
Ja we hadden daar wel onze spullen staan, nouja. Iets erbuiten. Maar ik heb bijna niet gezeten. Was er wel veel te vinden. Ik heb nog wel allemaal Ollie's gezien, maar niet de échte Ollie herkend haha.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
We zaten ook echt in een grote groep, en die roodwitte monsters lijken (voor buitenstaanders althans, en ook voor m'n vriend trouwenssjm schreef:Klopt! Jij gefeliciteerd met je NJK!grover schreef:
3U van 9 is ook heul niet slechtZat je ook echt bij de chi-ring? Want dan zat je vlak bij mij namelijk
![]()
Ja we hadden daar wel onze spullen staan, nouja. Iets erbuiten. Maar ik heb bijna niet gezeten. Was er wel veel te vinden. Ik heb nog wel allemaal Ollie's gezien, maar niet de échte Ollie herkend haha.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
datlijkt me idd dat ie goed in het raamwerk past zeg maar, dus dat is dan idd zijn verhoudingen. Of had ie een kozijn om zijn nek?grover schreef:3U van 9 is ook heul niet slechtsjm schreef:Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
![]()
Ze had een práchtig keurrapport. Niks, echt niks, op aan te merken. De keurmeester viel helaas voor de ranke inimini's, dat is Isa gelukkig niet. Isa is 3e (U) geworden van de 9 in de jeugdklasse. Ben erg tevreden voor haar 3e show.Zat je ook echt bij de chi-ring? Want dan zat je vlak bij mij namelijk
![]()

-
- Zeer actief
Mijn terror wawa die overal keurig staat

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ohh dan werden de chi's vlakbij de mopsjes gedaan, daar zat ik veel!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gefeliciteerd!grover schreef:Net weer thuis, rare keuring :') Maarrrr Ollie is met een 1U nu definitief NJK
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oh, jij ook?LongFields schreef:Maar door het RCAC mag ik Tapas nu wel Nederlands Kampioen noemen, iets waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben.

Groetjes, Karen
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
sbientje schreef:datlijkt me idd dat ie goed in het raamwerk past zeg maar, dus dat is dan idd zijn verhoudingen. Of had ie een kozijn om zijn nek?grover schreef:

@Scooby Dankjewel!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je!Scooby schreef:Oh, jij ook?LongFields schreef:Maar door het RCAC mag ik Tapas nu wel Nederlands Kampioen noemen, iets waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben.Gefeliciteerd!
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
gefeliciteerd allemaal 

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Iedereen nog van harte gefeliciteerd!
Widok werd beste reu, en Halna werd reserve beste teef.
Al met al geen slechte dag.
Dat we aankwamen reed er een longfileds auto voor ons, wilde kijken maar je was zo leuk in gesprek dat ik dacht komt later wel maar dat kwam er niet meer van.
Dat we aankwamen reed er een longfileds auto voor ons, wilde kijken maar je was zo leuk in gesprek dat ik dacht komt later wel maar dat kwam er niet meer van.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Beetje laat, maar afgelopen zondag was ik er ook (ring 9) met Elsa en ik was heel tevreden en trots weer op mijn meisje want ze showt enorm makkelijk. Ze kreeg een 3e plaats met een Uitmuntend!
Elsa haar keurrapport loog er ook niet om
Feminine girl, good outline
Sweet expression
Dark eye, good stop
Small and tidy ears, well set
Arched neck
Good bone + substance for age
Good sweep
Well angulated
covers ground well
Well handled + presented
3 Excellent
Elsa haar keurrapport loog er ook niet om

Feminine girl, good outline
Sweet expression
Dark eye, good stop
Small and tidy ears, well set
Arched neck
Good bone + substance for age
Good sweep
Well angulated
covers ground well
Well handled + presented
3 Excellent
Esther en d'r beestenboel

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Die auto is geloof ik niet te missen he?Melanie 74 schreef:Iedereen nog van harte gefeliciteerd!

Ik was inderdaad nogal vaak aan de klets, jammer dat we elkaar verder niet meer gesproken hebben. Gefeliciteerd met de mooie resultaten van Widok en Halna! Wie kreeg de BOB?
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klopt helemaal... je reed voor mij... je hield je trouwens redelijk netjes aan de snelheidLongFields schreef:Die auto is geloof ik niet te missen he?![]()

Esther en d'r beestenboel

NLongFields schreef:Die auto is geloof ik niet te missen he?Melanie 74 schreef:Iedereen nog van harte gefeliciteerd!
Dat we aankwamen reed er een longfileds auto voor ons, wilde kijken maar je was zo leuk in gesprek dat ik dacht komt later wel maar dat kwam er niet meer van.![]()
Ik was inderdaad nogal vaak aan de klets, jammer dat we elkaar verder niet meer gesproken hebben. Gefeliciteerd met de mooie resultaten van Widok en Halna! Wie kreeg de BOB?
Bob werd het teefje uit de jeugdklasse, ik wist nu weer waarom ik niet had ingeschreven. De keurmeester is Pools en qua plaatsing en type is er geen peil op te trekken.
Eerst de poolse honden en dan de rest en bij gebrek aan poolse honden dan de import maar en dan de rest. Volgend keurt hij zoiets, hij deed vorig jaar ook de wds en dat was een aanfluiting.
Maar je auto is niet te missen

- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Oh ik zie nu pas dat ik Isa ook gezien heb. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
Ik vond wel dat er heel veel inimienie chi'tjes waren. 1 was zelfs zo klein daar schrok ik echt van. Ik denk dat die nog geen kilo woog.
Ik vind ze zelf mooier als ze iets groter zijn.
Ik vond wel dat er heel veel inimienie chi'tjes waren. 1 was zelfs zo klein daar schrok ik echt van. Ik denk dat die nog geen kilo woog.
Ik vind ze zelf mooier als ze iets groter zijn.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi