Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toestellen om mee te nemen

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Toestellen om mee te nemen

Ongelezen bericht door Linsey »

Welke toestellen die gemakkelijk mee te nemen zijn, vinden jullie handig?
Ik zoek ook een weave die je niet in de grond moet zetten, maar toch makkelijke mee te nemen is om ergens anders te trainen. Ik weet niet of zoiets bestaat. En dan wat sprongen (maar niet zoals van zooplus bv).
Syllvero

Re: Toestellen om mee te nemen

Ongelezen bericht door Syllvero »

Die paaltjes van Zooplus zitten geloof ik in een hoes en er zit ook een meet dingetje bij om de juiste afstand te meten tussen de paaltjes.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... lurf/28487

En ik geloof dat deze ook in een handige tas zit :

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... alom/49565

Maar dat is wel van zooplus.

Zelf heb ik geen agility toestellen, ik train onderweg met dingen die ik tegenkom, zoals omgevallen boomstammen etc.
Of paaltjes die in de grond steken.
Voor de rest train ik op de hondenschool.
Marlon
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlon »

Ik vond laatst deze op de duitse Amazon:

Amazon
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Marlon schreef:Ik vond laatst deze op de duitse Amazon:

Amazon
Ziet er goed uit! en ook handig dat het opgevouwen kan worden. Heb jij dit zelf? Zo ja wat zijn je ervaringen ermee?
Marlon
Actief
Contacteer:

Nog niet, ik ben wel van plan deze te bestellen. Die steekpaaltjes vind ik maar lastig, ook met dat touw. Ik hoop wel dat deze een beetje stevig zijn... :scratch:
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief

Marlon schreef:Nog niet, ik ben wel van plan deze te bestellen. Die steekpaaltjes vind ik maar lastig, ook met dat touw. Ik hoop wel dat deze een beetje stevig zijn... :scratch:
Oke. Staat er ook ergens hoeveel de verzendkosten zijn? Ik heb dat nog niet kunnen vinden..
Dat probleem heb ik ook met steekpaaltjes, duurt even voordat ik ze recht heb staan (heb geen lint, heb de palen zelf gemaakt) en Ginger duwt ze een klein beetje omver omdat ze niet super stevig in de grond staat. Dus palen op zo'n ijzeren standdaard staan denk ik een stuk steviger en omdat hij inklapbaar is is het handig mee te nemen. Dus ik zit er ook over te denken deze te bestellen.
Marlon
Actief
Contacteer:

Mijn teef loopt gewoon rechtdoor in een rechte lijn, die drukt de steekpalen aan de kant, ik moet ze na één keer allemaal weer rechtzetten. Dit zou een stuk handiger zijn.

De verzendkosten weet ik niet voor Nederland, ik heb alleen gekeken voor Duitsland (6 euro nog wat), omdat mijn ouders daar wonen. Kan ik het daar laten bezorgen. Geen idee of ze het überhaupt naar Nederland bezorgen.
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Beike06 schreef:Die paaltjes van Zooplus zitten geloof ik in een hoes en er zit ook een meet dingetje bij om de juiste afstand te meten tussen de paaltjes.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... lurf/28487

En ik geloof dat deze ook in een handige tas zit :

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... alom/49565
Maar dat is wel van zooplus.

Zelf heb ik geen agility toestellen, ik train onderweg met dingen die ik tegenkom, zoals omgevallen boomstammen etc.
Of paaltjes die in de grond steken.
Voor de rest train ik op de hondenschool.
Afbeelding

Die slurf raad ik iedereen AF, Ik had hem keurig opgezet en vast gezet zoals het hoord, Jimmy erin, komt vast te zitten volledig in paniek, poten steken dwars door de stof heen en nu zit ik met de ellende hij is doodsbang voor elke slurf die hij tegen komt. :boos: De arme ziel

Hij rent erin, ziet dat ie dicht zit en komt er weer uit gerend. De ellende is dat er de nieuwe slurfen en tunnels er bij de ingang hetzelfde uit zien, komt ie eerste zo'n slurf tegen durft ie daarna niet meer in de buurt te komen van de tunnel die er net zo uit ziet :gvd:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Behalve de poten die er door steken, is die kans net zo groot bij een normale tunnel die ze bij FHN gebruiken. Afgelopen zaterdag nog in Vlagtwedde een herder die helemaal vastrolde(paar keer achterover over de kop) in de tunnel en gelukkig door snel ingrijpen van keurmeester en tijdwaarnemer dat de hond (er weliswaar wat ongelukkig maar toch )vrij snel weer bevrijd was. Gelukkig was het volgens mij een nogal onverschrokken type....
Afbeelding
Karlijn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Karlijn »

Marlon schreef:Mijn teef loopt gewoon rechtdoor in een rechte lijn, die drukt de steekpalen aan de kant, ik moet ze na één keer allemaal weer rechtzetten. Dit zou een stuk handiger zijn.

De verzendkosten weet ik niet voor Nederland, ik heb alleen gekeken voor Duitsland (6 euro nog wat), omdat mijn ouders daar wonen. Kan ik het daar laten bezorgen. Geen idee of ze het überhaupt naar Nederland bezorgen.

Wat een geweldige paaltjes zijn dat die je liet zien! Dat is nou precies wat ik zoek!! Zou je als jij hem gaat bestellen voor mij mee willen bestellen als ik alles vooraf naar je over maak? En dat ik hem dan bij je op kom halen?
SuusBG
Zeer actief

Marlon schreef:Mijn teef loopt gewoon rechtdoor in een rechte lijn, die drukt de steekpalen aan de kant, ik moet ze na één keer allemaal weer rechtzetten. Dit zou een stuk handiger zijn.

Ik heb ze gemaild en via die site is het niet mogelijk ze naar Nederland te versturen. Wel zeiden ze dat je de verkoper ( https://www.globalounge.de/product_info ... angen.html) kan benaderen met de vraag of ze het naar nederland willen versturen. Ik heb globalounge dus net gemaild, ben benieuwd of het mogelijk is. Zo niet dan zou ik ook via jouw de palen willen bestellen en dan bij jou in Groningen ophalen, als jij dit wilt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Pumi schreef:http://media.zooplus.com/bilder/trixie/ ... 2011_1.jpg[/img]

Die slurf raad ik iedereen AF, Ik had hem keurig opgezet en vast gezet zoals het hoord, Jimmy erin, komt vast te zitten volledig in paniek, poten steken dwars door de stof heen en nu zit ik met de ellende hij is doodsbang voor elke slurf die hij tegen komt. :boos: De arme ziel

Hij rent erin, ziet dat ie dicht zit en komt er weer uit gerend. De ellende is dat er de nieuwe slurfen en tunnels er bij de ingang hetzelfde uit zien, komt ie eerste zo'n slurf tegen durft ie daarna niet meer in de buurt te komen van de tunnel die er net zo uit ziet :gvd:
Hier rennen ze met 4 honden tegelijkertijd erdoor en niks aan de hand.
Ik vind het een super fijne slurf, helemaal voor die prijs :)
Karlijn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Karlijn »

SuusBG schreef:

Ik heb ze gemaild en via die site is het niet mogelijk ze naar Nederland te versturen. Wel zeiden ze dat je de verkoper ( https://www.globalounge.de/product_info ... angen.html) kan benaderen met de vraag of ze het naar nederland willen versturen. Ik heb globalounge dus net gemaild, ben benieuwd of het mogelijk is. Zo niet dan zou ik ook via jouw de palen willen bestellen en dan bij jou in Groningen ophalen, als jij dit wilt.
Ik ben benieuwd!
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Ik ben ook benieuwd. Niet voor in mijn lessen maar gewoon voor tussendoor trainen lijkt het mij een prima alternatief.
SuusBG
Zeer actief

als ik reactie heb van die verkoper zal ik het hier gelijk laten weten ;-)
BorderBlue
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie & Jack Russel

Ongelezen bericht door BorderBlue »

Je kan ook van die blauwe weidepaaltjes gebruiken, die steek je zo in de grond.
Mijn vriend heeft mijn sprongen zelf gemaakt en zijn dus ook makkelijk mee te nemen in de auto, maar ik train hier thuis in de wei dus neem ze eigenlijk nooit mee. :P

Afbeelding
(de achterste zijn makkelijk mee te nemen, waar die over heen springt niet)
SuusBG
Zeer actief

BorderBlue schreef:Je kan ook van die blauwe weidepaaltjes gebruiken, die steek je zo in de grond.
Mijn vriend heeft mijn sprongen zelf gemaakt en zijn dus ook makkelijk mee te nemen in de auto, maar ik train hier thuis in de wei dus neem ze eigenlijk nooit mee. :P

Afbeelding
(de achterste zijn makkelijk mee te nemen, waar die over heen springt niet)
Handig zo'n eigen wei! wil ik ook wel :mrgreen:
Weidepaaltjes zijn inderdaad makkelijk mee te nemen en in de grond te steken, maar voor paaltjes geven ze teveel mee. Terwijl echte agilitypalen (op training of op wedstrijd) niet tot bijna niet meegeven. Dus daar zit nogal een verschilletje in ;-)
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Die paaltjes zijn inderdaad wel interessant.
BorderBlue
Actief

Klopt. Daarom maakt mijn vriend net zon ding die ze ook voor de palen gebruiken en dan pvcbuizen er op. Handig kerel heb ik he..
SuusBG
Zeer actief

BorderBlue schreef:Klopt. Daarom maakt mijn vriend net zon ding die ze ook voor de palen gebruiken en dan pvcbuizen er op. Handig kerel heb ik he..
Ideaal zo'n vent! :E:
BorderBlue
Actief

Nu moet ik hem nog zo ver gebruiken om de wip en kattenloop te maken, maar dat vond die wel erg groot. :P
BorderBlue
Actief

SuusBG
Zeer actief

BorderBlue schreef:Nu moet ik hem nog zo ver gebruiken om de wip en kattenloop te maken, maar dat vond die wel erg groot. :P
Ja met de grotere toestellen ben je wel iets langer bezig inderdaad :mrgreen: Maar is wel heel leuk hoor als ze eindelijk af zijn :E: Ik heb zelf een wip gemaakt op echte grootte ;-)
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Nog niets gehoord?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
SuusBG
Zeer actief

Jacksel schreef:Nog niets gehoord?
Nee nog steeds niks gehoord... Op de site staat dat ze op dit moment alleen binnen Duitsland leveren, dus zolang ik geen mail heb gekregen kun je er vanuit gaan dat ze niet naar NL leveren denk ik.
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Iemand misschien nog iets gehoord van die blauwe/gele weave?

Ik heb ondertussen wel nog een site gevonden in Portugal die ze verkoopt. Ik weet ook waar ze gemaakt worden: in China, daarom waarschijnlijk dat je ze hier zo weinig ziet. Je kan ze daar wel bestellen, maar enkel per 200 stuks :mrgreen: Ze hebben daar ook een opvouwbare band en sprong van. Ik heb een email gezonden naar de webshop in Portugal.
In China hebben ze wel meer van die opvouwbare toestellen, een andere producent heeft zelfs een opvouwbare loopbrug, dak en wip.
Afbeelding
Is toch wel een gat in de markt hier in de omstreken, opvouwbare en makkelijk meeneembare toestellen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Die hele webshop lag er op een gegeven moment gewoon uit. Ik heb uiteindelijk dus toch gekozen voor prikpalen in de grond, hoewel mijn voorkeur nog steeds naar vaste palen gaat.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
SuusBG
Zeer actief

Ik heb ook niks meer gehoord van die webshop.
Ik heb uiteindelijk een vaste slalomset van favoriet gekocht. Duur, maar wel van super kwaliteit. Alleen beetje gedoe om steeds mee te nemen naar een veldje verderop in de wijk... Maar hij is ook gekocht met oog op later een eigen baan, dus niet enkel voor nu.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Linsey schreef:Iemand misschien nog iets gehoord van die blauwe/gele weave?

Ik heb ondertussen wel nog een site gevonden in Portugal die ze verkoopt. Ik weet ook waar ze gemaakt worden: in China, daarom waarschijnlijk dat je ze hier zo weinig ziet. Je kan ze daar wel bestellen, maar enkel per 200 stuks :mrgreen: Ze hebben daar ook een opvouwbare band en sprong van. Ik heb een email gezonden naar de webshop in Portugal.
In China hebben ze wel meer van die opvouwbare toestellen, een andere producent heeft zelfs een opvouwbare loopbrug, dak en wip.
Afbeelding
Is toch wel een gat in de markt hier in de omstreken, opvouwbare en makkelijk meeneembare toestellen.
Inderdaad, dit zijn handige toestellen!
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Oud topic, maar ze hebben nu ook palen met standaard bij zooplus, lijken veel op die van amazon, wel kortere palen:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... lom/383555
op de Duitse zooplus 20 euro goedkoper en dus maar 19,90 euro:
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundes ... ort/364350
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”