tineke schreef:dagmar88 schreef:Ja, daar komt het karakter van Charlie om de hoek kijken.
Zit er ook maar iets van onzekerheid in een hond dan gaat ie voor de ratten.
Maar zowel zelfverzekerde honden als angsthazen vind je bijna toch wel onder ieder ras.
Sowieso zal een pup zeker de eerste tijd onder haar staan ,ongeacht het ras.
Klopt, dat is de eerste maanden ook zo met Pluis geweest.
Maar er zijn heel duidelijk types waar zij wel en niet mee door 1 deur kan.
Grote herders (HH, DH, ZWH) gaat met haar heel goed, bouviers en rottweilers ook, ambullen soms, molossers eigenlijk altijd, zelfs teven.

Haar manier van spelen valt bij veel andere honden niet in de smaak.
tineke schreef:dagmar88 schreef:Met Charlie zijn we nog steeds vol op aan het werken aan het uitvallen aan de riem; met resultaat dat ze nu aan de halti een andere hond (zelfs kleintjes) op korte afstand kan passeren zonder uit te vallen
Met haar ben ik bang dat al haar frustratie weer terug komt wanneer het al te lang duurt voor er weer een tweede hond in huis komt.
Pluis was de enige waar ze qua contact echt haar ei kwijt kon.
Dan zou ik wachten met aanschaffen van een tweede hond tot dit gedrag helemaal over is,voor je het weet neemt pupsel het over
Rio speelde ook altijd met Orson en na diens dood heeft hij zelden nog zo leuk gepeeld als met hem.
Dat heb ik ook erg jammer voor hem gevonden.
Hij heeft wel contacten met andere honden maar dat is nooit zoals met Orson ,al is hij er niet gefrustreerd door geworden.
Maar goed dat is zijn aard ook niet
De keren dat hij wel met spelen uit zijn dak ging waren wel altijd molosserachtige honden ,ons kent ons wat Rio betreft qua spel

Ik wandel met Charlie weinig overdag, met haar doe ik veel meer aan fietsen, frisbeeën, spelen met haar running egg, wat htk behendigheid, heel veel clickertraining.
Pup zal dus alleen samen met Charlie lopen op de P&P rondjes overdag en de laatste ronde op een leeg strand

Ze valt niet meer uit, maar het zal ook nooit helemaal vanzelf gaan.
Charlie heeft eigenlijk geen contacten met andere honden, dat, en dat ik voor mijn gezondheid er overdag meer uit moet, waren eigenlijk dé redenen om Pluis te kopen.
Want ze heeft er wel heel duidelijk behoefte aan, het lukt alleen niet met wat er hier in de buurt loopt.