Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's Patty - Deel 1 2011

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Foto's Patty - Deel 1

Ongelezen bericht door billy »

Hier nog een oud wijf, geen joint maar een biertje :ok: :mrgreen:

Je kan dat gewoon niet maken, ik snap zowiezo niet dat je dat durft na een doedag geld vragen voor foto's, dat is een dag voor en door forummers en dat doe je gewoon niet punt :pffff:

Ik weet nog de puppy meeting een jaar of bijna 4 geleden, het was prachtig en ik heb van oa Jessica en Angeniet hele mooie foto's van Baco gekregen, zomaar helemaal voor niks :ok:
Ik zou trouwens ook niet willen dat er mensen rondlopen waarvan later blijkt dat ze geld vragen op een website waar je hond ongevraagd op staat. :ugh:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Machie schreef:Ik vind trouwens niet dat iemand verplicht is foto's op groot formaat te geven :)
Doet iemand het, dan is dat lief maar moeten mag ook niet de norm zijn denk ik.
Helemaal mee eens. Ik kan niet begrijpen dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat je de foto digitaal gratis in groot formaat ontvangt. Maar goed, misschien kijk ik er als fotograaf iets anders naar.
Ik heb ondertussen ook begrepen dat Patty door forummers is gevraagd om mee te gaan zodat zij foto's kan maken van de honden van die forummers. Dat vind ik al een slechte insteek, van de forummers welteverstaan. En van Patty is het niet handig om op zulke verzoeken in te gaan.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

billy schreef:Ik zou trouwens ook niet willen dat er mensen rondlopen waarvan later blijkt dat ze geld vragen op een website waar je hond ongevraagd op staat. :ugh:
Dat kun je helaas niet voorkomen. Zodra je op een show of ander evenement komt (maar het kan ook tijdens een wandeling op openbaar terrein gebeuren) dan heb je altijd het risico dat een fotograaf jouw hond op de foto zet en die foto gebruikt op zijn website.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Muk schreef:
Machie schreef:Ik vind trouwens niet dat iemand verplicht is foto's op groot formaat te geven :)
Doet iemand het, dan is dat lief maar moeten mag ook niet de norm zijn denk ik.
Helemaal mee eens. Ik kan niet begrijpen dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat je de foto digitaal gratis in groot formaat ontvangt. Maar goed, misschien kijk ik er als fotograaf iets anders naar.
Ik heb ondertussen ook begrepen dat Patty door forummers is gevraagd om mee te gaan zodat zij foto's kan maken van de honden van die forummers. Dat vind ik al een slechte insteek, van de forummers welteverstaan. En van Patty is het niet handig om op zulke verzoeken in te gaan.
In het begin had Sjaak gevraagd of ze ook een workshop wilde doen, ze zou volgens mij zoekhonden doen met Senna..maar Senna kon niet mee ofzo. Geen idee welke mensen gevraagd hebben of ze foto's kwam maken, dan had ik ook wel wat meer foto's verwacht;) , aan ons is in ieder geval niet gevraagd of ze foto's mocht maken die ze wilde verkopen.

Ach ja..weten de mensen dat voor volgend jaar dat dat niet de bedoeling is. Dat is hetzelfde als dat er mensen zomaar dingen gaan verkopen, terwijl ze niet gevraagd zijn om met een kraampje te komen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Van mij mag er hier verder ook wel een slotje op, beetje jammer als het nu alleen hier nog over gaat..terwijl er nog zat mooie gratis foto's te bewonderen zijn :pffff: :F:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Muk schreef:
billy schreef:Ik zou trouwens ook niet willen dat er mensen rondlopen waarvan later blijkt dat ze geld vragen op een website waar je hond ongevraagd op staat. :ugh:
Dat kun je helaas niet voorkomen. Zodra je op een show of ander evenement komt (maar het kan ook tijdens een wandeling op openbaar terrein gebeuren) dan heb je altijd het risico dat een fotograaf jouw hond op de foto zet en die foto gebruikt op zijn website.
Ik ging in dit geval uit van de doedag, voor de andere dingen show enz weet ik en kan je ook verwachten dat het gebeurt :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

MJ schreef:Dan zit daar al het verschil.....normaal was het een cadeautje. Werd nergens op gerekend.
En voor de mensen hier in het topic die het met me eens zijn weet ik eigenlijk ook zeker dat zij er ook zo over denken.
Toch een mooi mentaliteitsverschil dus tussen de mensen die voorheen forumwandelingen samen liepen en sommigen mensen die nu meelopen en dat zeggen.
Helemaal me eens. Ben al heel lang lid van dit forum en heb heel wat wandelingen mee gelopen en ook 2 keer naar de doedag geweest, maar betalen voor foto's?? Ja als ik aan Githa vraag of ze mee gaat voor een shoot in het bos daar betaal ik voor. Niet omdat iemand toevallig zonder dat ik erom gevraagd heb een mooie foto gemakt heeft van een van mijn honden. Ik zou ze graag hebben, maar om er op dat soort dagen voor te betalen, nou nee.
En Patty als ik jou was zou ik gewoon lekker mee wandelen zonder je camera, is voor jou toch ook een stuk leuker af en toe?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Oh jee ....
Ik heb wel eens foto's op oypo geplaatst. Niet omdat ik er geld voor wilde hebben, maar omdat ik bij Picasa vol zat en oypo uploaden ging zooo onwijs makkelijk. Mensen mailden mij later om een foto en die heb ik dan wel gewoon gemaild. Maar ja, aan de andere kant, dat waren dan mensen die mij kenden en me dus wisten te vinden. Als ze me niet weten te vinden lukt dat niet natuurlijk .....

Kortom, je hoeft niet meteen van het slechtste uit te gaan. Anders ben ik nu ook in de categorie "slecht" gezet. :schrik: Nou ja, so be it.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Muk schreef:
Nou als iemand foto's van mijn honden zou verkopen zou ik eerst vriendelijk verzoeken om daarmee op te houden en als dat niet zou gebeuren zou ik toch juridisch kijken wat ik eraan zou kunnen doen. Een beetje geld verdienen over de rug van mijn honden :neenee: echt niet.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Valerie schreef:
Muk schreef:Dat kun je helaas niet voorkomen. Zodra je op een show of ander evenement komt (maar het kan ook tijdens een wandeling op openbaar terrein gebeuren) dan heb je altijd het risico dat een fotograaf jouw hond op de foto zet en die foto gebruikt op zijn website.
Nou als iemand foto's van mijn honden zou verkopen zou ik eerst vriendelijk verzoeken om daarmee op te houden en als dat niet zou gebeuren zou ik toch juridisch kijken wat ik eraan zou kunnen doen. Een beetje geld verdienen over de rug van mijn honden :neenee: echt niet.
Volgens mij is een hond voor de wet hetzelfde als een fiets... Kan me iig niet voorstellen dat je er iets tegen kunt doen. Als je hond er normaal op staat snap ik ook niet wat het probleem zou zijn, lekker belangrijk :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

YvetteJ schreef:
Valerie schreef:
Muk schreef:Dat kun je helaas niet voorkomen. Zodra je op een show of ander evenement komt (maar het kan ook tijdens een wandeling op openbaar terrein gebeuren) dan heb je altijd het risico dat een fotograaf jouw hond op de foto zet en die foto gebruikt op zijn website.
Volgens mij is een hond voor de wet hetzelfde als een fiets... Kan me iig niet voorstellen dat je er iets tegen kunt doen. Als je hond er normaal op staat snap ik ook niet wat het probleem zou zijn, lekker belangrijk :19:
Je weet niet wat een rechter zal zeggen wanneer jouw hond zonder toestemming misbruikt wordt voor commercieel gebruik.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Die hond slaapt er niet minder om inderdaad. :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Die foto's zijn er toch af; waar gaat dit nog over? :roll:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Dat begrijp ik ook niet zo goed. :wink:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Volgens mij heeft het niets meer met Patty te maken maar meer algemeen. :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Valerie schreef:Je weet niet wat een rechter zal zeggen wanneer jouw hond zonder toestemming misbruikt wordt voor commercieel gebruik.
Die lacht je finaal uit. Er is ook geen advocaat die zo'n zaak aan zal nemen. Er is niets strafbaar aan het maken en verkopen van huisdierenfoto's. Hooguit als ze zonder toestemming in jouw tuin of huis gemaakt zijn, maar zelfs dan verwacht ik niet dat je veel kans van slagen hebt.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Reny schreef:Volgens mij heeft het niets meer met Patty te maken maar meer algemeen. :wink:
Ja, als jij het had gedaan was dezelfde discussie hier geweest, net als bij ieder ander forumlid.
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Dat denk ik ook wel.
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”