Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Denken jullie aan ons?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Denken jullie aan ons?
Dit is wel een scheetje, kruising sint bernard labrador
van 16 weken en in de opvang...

- Tank
- Zeer actief
aaahhh 
-
Ήυs
Zeker leukdagmar88 schreef:Dit is wel een scheetje, kruising sint bernard labradorvan 16 weken en in de opvang...
-
JR Fan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
15 jaar is een utopie wanneer je van de grote lobbessen bent, een jaar of 8 zou ik heel tevreden mee zijn...dagmar88 schreef:flamme schreef:Ik denk eigenlijk aan een leonberger, maar misschien verklaar je me voor gek![]()
Ze hebben een vriendelijke uitstraling, zijn makkelijk met andere honden en zijn best groot![]()
Ik weet zo geen nestje trouwens, maar moest er gewoon aan denken toen ik je pist las.
Ik hoop in ieder geval dat jullie een pupsel vinden die perfect bij jullie past en fluitend 15 jaar wordt bij jullie
Leonberger vind ik zelf erg leuk, er loopt hier een enorme pup waar ik helemaal weg van ben.
Maar mam heeft het aan d'r longen en heeft duidelijk meer last van langharige honden.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat vind je van een Kortharige Sint Bernard?
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ooooh dat is inderdaad een leukerd zegdagmar88 schreef:Dit is wel een scheetje, kruising sint bernard labradorvan 16 weken en in de opvang...
Ik ken 2 volwassen honden van deze kruising en dat zijn echt geweldige honden.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik weet niet of je in de molussergroep zoekt, of een kruising, of ook een andere rasgroep? Want bv een viszla dan? Atletisch, actief en sociaal? wel een heel andere rasgroep..
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Die is inderdaad schattig, ik vind het alleen net even te toevallig dat ze 2 oudere pups en 1 nest pups hebben.dagmar88 schreef:Dit is wel een scheetje, kruising sint bernard labradorvan 16 weken en in de opvang...
Daar zet ik dan wel mijn vraagtekens bij.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik weet het niet.Denise. schreef:Die is inderdaad schattig, ik vind het alleen net even te toevallig dat ze 2 oudere pups en 1 nest pups hebben.dagmar88 schreef:Dit is wel een scheetje, kruising sint bernard labradorvan 16 weken en in de opvang...
Daar zet ik dan wel mijn vraagtekens bij.
De info die ik heb gekregen:
Hij is van uit Zweden naar NL gekomen met 8 weken en naar een gezin gegaan dat hem heeft onderschat.
De kinderen daar waren bang van hem, dus hebben ze hem weer terug genomen.
Iemand bekend met de hondenbemiddeling uit wezep?
- dagmar88
- Zeer actief
Hij is terug gegaan naar de fokker omdat de nieuwe baas er achter kwam dat hij toch wel erg groot werd
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Rottweiler te klein?
Er liep er hier vroeger 1, is nu overleden.
DOGGIE, 70 kg schoon aan de haak zonder 1 gram vet. Een beer van heb ik jouw daar en een bek waar ik mijn auto in kon parkeren.
Hij was ook een afgestudeert en officieel erkent doetje eerste klas
Grote vriend van King indertijd. Aparte manier van drinken ook, in het meer stappen tot je buik, dan met die grote voorpoot telkens een klap in het water geven, en de druppels opvangen. Wat een heerlijkheid was dat, behalve voor de hondjes die hij niet moest uiteraard.
Trouwens, die Sandor, kruising Rottweiler die ik gister zag had ook al snel een schofthoogte van een dikke 70 cm? Ook lekker massief van bouw.
Het kan dus best met een Rotti, maar denkelijk moet je dan bij de öude boeren Rottweilers"kijken?
Nou ja moeten? Je moet natuurlijk niets
DOGGIE, 70 kg schoon aan de haak zonder 1 gram vet. Een beer van heb ik jouw daar en een bek waar ik mijn auto in kon parkeren.
Hij was ook een afgestudeert en officieel erkent doetje eerste klas
Trouwens, die Sandor, kruising Rottweiler die ik gister zag had ook al snel een schofthoogte van een dikke 70 cm? Ook lekker massief van bouw.
Het kan dus best met een Rotti, maar denkelijk moet je dan bij de öude boeren Rottweilers"kijken?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- dagmar88
- Zeer actief
ArCee schreef:Rottweiler te klein?
Hij was ook een afgestudeert en officieel erkent doetje eerste klasGrote vriend van King indertijd. Aparte manier van drinken ook, in het meer stappen tot je buik, dan met die grote voorpoot telkens een klap in het water geven, en de druppels opvangen. Wat een heerlijkheid was dat, behalve voor de hondjes die hij niet moest uiteraard.
Maar misschien ligt het meer aan mijn idee, ik kom eigenlijk alleen vrij kleine rottweilers tegen.
Pluisje was 75 cm schofthoogte...
-
tineke
Spannend hoor.dagmar88 schreef:Als hij er volgende week nog is gaan wij kennis maken met het lelijk ding.
Hij is terug gegaan naar de fokker omdat de nieuwe baas er achter kwam dat hij toch wel erg groot werd![]()
![]()
- dagmar88
- Zeer actief
tineke schreef:Spannend hoor.dagmar88 schreef:Als hij er volgende week nog is gaan wij kennis maken met het lelijk ding.
Hij is terug gegaan naar de fokker omdat de nieuwe baas er achter kwam dat hij toch wel erg groot werd![]()
![]()
Ja, ik heb hem aan mijn vriend laten zien, er een nachtje over geslapen en eigenlijk bevalt hij ons allebei toch wel erg.
De fokker klonk erg vriendelijk en het is gewoon een lief, vrolijk pupperig ding nog.
Vriend is pas zondag weer vrij, dus hopen dat er tot dan niemand komt
En ons bezwaar was eigenlijk mijn huisje, ter grootte van een eengezinswoning.
Maar het scheelt net een paar cm in schofthoogte en met Spike woonde ik de eerste maanden in een 2 kamer flat.
Allebei lagen altijd aan mijn voeten, dus eigenlijk was ik aan het miepen
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Is dat geen broertje van een hond op het forum?
- dagmar88
- Zeer actief
Vulkan of Kilian?Aimee schreef:Is dat geen broertje van een hond op het forum?
Ik ken niemand met een Tosa die regelmatig post, Kilian lijkt enorm op het pupje van Belle. Dora geloof ik?
- dagmar88
- Zeer actief
Vulkan is trouwens de kleinzoon van Tar Heel/Thor, waar ik al jaren zwaar verliefd op ben 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ga je kijken naar de tosa? Ik moet zeggen ik heb woensdag een heel stel gezien en vind ze kwa gedrag erg meevallen. Er zal vast veel verschil zitten tussen lijnen/honden maar het zijn echt niet allemaal monsters.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.Valerie schreef:Ga je kijken naar de tosa? Ik moet zeggen ik heb woensdag een heel stel gezien en vind ze kwa gedrag erg meevallen. Er zal vast veel verschil zitten tussen lijnen/honden maar het zijn echt niet allemaal monsters.
Zo niet dan kunnen we zondag komen kijken.
Mijn Spike was als jonge reu qua karakter vooral Tosa, en ik ken nog een andere reu
Heerlijke beesten.
Het zijn Japanners he... Vrij afstandelijk en zelfs arrogant naar de buitenwereld.
Maar bij spike kon ik aan de minste verandering aan z'n rimpels en oogopslag zien wat hij van plan was
- Valerie
- Zeer actief
Ik heb ook een Japannerdagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.Valerie schreef:Ga je kijken naar de tosa? Ik moet zeggen ik heb woensdag een heel stel gezien en vind ze kwa gedrag erg meevallen. Er zal vast veel verschil zitten tussen lijnen/honden maar het zijn echt niet allemaal monsters.
Mijn Spike was als jonge reu qua karakter vooral Tosa, en ik ken nog een andere reu![]()
Heerlijke beesten.
Het zijn Japanners he... Vrij afstandelijk en zelfs arrogant naar de buitenwereld.
Maar bij spike kon ik aan de minste verandering aan z'n rimpels en oogopslag zien wat hij van plan was
-
tineke
Dat vind ik dan wel weer raar van zo'n fokker.dagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.
Hij zoekt toch een goed baasje en dan kan je daar toch wel even een weekje op wachten.
Nu is het dus wie het eerst komt het eerst maalt principe lijkt het wel.
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Ik heb ook een Japannerdagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.Valerie schreef:Ga je kijken naar de tosa? Ik moet zeggen ik heb woensdag een heel stel gezien en vind ze kwa gedrag erg meevallen. Er zal vast veel verschil zitten tussen lijnen/honden maar het zijn echt niet allemaal monsters.
Mijn Spike was als jonge reu qua karakter vooral Tosa, en ik ken nog een andere reu![]()
Heerlijke beesten.
Maar bij spike kon ik aan de minste verandering aan z'n rimpels en oogopslag zien wat hij van plan wasIk heb daar ook met tosa's staan knuffelen, als vreemde in een vreemde omgeving. Ik vond sommige vriendelijker en sulliger dan de meeste Akita's. Die gaan doorgaans niet zomaar flirten met vreemde.
Maar natuurlijk klopt het wat je zegt, zeker als je de historie/het ontstaan van het ras bekijkt.
tineke schreef:Dat vind ik dan wel weer raar van zo'n fokker.dagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.
Hij zoekt toch een goed baasje en dan kan je daar toch wel even een weekje op wachten.
Als er nu iemand langs komt waarmee het geweldig klikt en alles klopt snap ik best dat hij daar mee mee gaat...
-
Gajes
Dat vind ik niet raar als iemand pas een week later kan komen kijken, voor het zelfde geld is er geen klik en is er iemand eerder die week waar wel een klik mee is , maar mischien meerdere honden op het oog heeft dus verder is gaan kijken.tineke schreef:Dat vind ik dan wel weer raar van zo'n fokker.dagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.
Dan blijf je met de hond zitten.
Of de persoon die pas een week later komt kijken komt helemaal niet meer opdagen, want hij/zij heeft al wat anders gevonden ondertussen en laat niks meer horen.
Dagmar doet dat niet maar er zijn genoeg mensen die het wel doen .
@Dagmar ik hoop dat hij er nog is en dat je volgende week weer een nieuw vriendje voor jullie en charlie mee mogen nemen
- dagmar88
- Zeer actief
Dat hoop ik ook, we zijn toch echt wel warm aan het lopen voor het lelijke eendje.Gajes schreef: @Dagmar ik hoop dat hij er nog is en dat je volgende week weer een nieuw vriendje voor jullie en charlie mee mogen nemen
Maar dan moet het in de praktijk ook nog klikken tussen iedereen.
Zoals ik het hoor van de fokker moet dat wel goed komen.
- Valerie
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat ik ook helemaal om ben. Ik wil ook een Tosa, een zwarte teef. Alleen dat kwijlen 
-
Gajes
Haha ja oke maar hij is wel jonger dan Charlie dushhhhdagmar88 schreef:Dat hoop ik ook, we zijn toch echt wel warm aan het lopen voor het lelijke eendje.Gajes schreef: @Dagmar ik hoop dat hij er nog is en dat je volgende week weer een nieuw vriendje voor jullie en charlie mee mogen nemen
Maar dan moet het in de praktijk ook nog klikken tussen iedereen.
Zoals ik het hoor van de fokker moet dat wel goed komen.
Vriendje? Hij is met 6 maanden Charlie al ver voorbij gegroeid hoor haha
Ik gaat hier gewoon duimen dat hij er nog is.
En als het allemaal klikt, moeten we ook is snel afspreken om te kijken of het ook met Gajes gaat
-
tineke
Maar je merkt toch wel of iemand een serieuze kandidaat is of niet.Gajes schreef:Dat vind ik niet raar als iemand pas een week later kan komen kijken, voor het zelfde geld is er geen klik en is er iemand eerder die week waar wel een klik mee is , maar mischien meerdere honden op het oog heeft dus verder is gaan kijken.tineke schreef:Dat vind ik dan wel weer raar van zo'n fokker.dagmar88 schreef:Ja, ik moet de fokker even vrijdag bellen of hij er nog is en geen andere afspraken heeft.
Dan blijf je met de hond zitten.
Of de persoon die pas een week later komt kijken komt helemaal niet meer opdagen, want hij/zij heeft al wat anders gevonden ondertussen en laat niks meer horen.
Dagmar doet dat niet maar er zijn genoeg mensen die het wel doen .
@Dagmar ik hoop dat hij er nog is en dat je volgende week weer een nieuw vriendje voor jullie en charlie mee mogen nemen
Een serieuze kandidaat maakt zich bekend geeft een mailadres en telefoonnummer en dat soort zaken .
Als wij met iemand in gesprek zijn voor een herplaatshond dan zeggen we dat gewoon eerlijk tegen iemand die ook interesse heeft als die zich meld.
Dan maken we eerst die procedure af , wat de uitkomst ook is ,en als die negatief is gaan we met de volgende in gesprek.
Iemand die echt verliefd is op een hond die wacht daar wel op ,mensen die aangeven interesse te hebben maar een dag later al voorzien zijn van een ander expemplaar moet je in de regel sowieso mijden.
-
Supernova
- Zeer actief
Dat zou inderdaad nog kunnen als het 1 pupje was, maar er zit nog 1 oudere pup en er ligt een heel nest puppies.dagmar88 schreef:
Ik weet het niet.
De info die ik heb gekregen:
Hij is van uit Zweden naar NL gekomen met 8 weken en naar een gezin gegaan dat hem heeft onderschat.
De kinderen daar waren bang van hem, dus hebben ze hem weer terug genomen.
Iemand bekend met de hondenbemiddeling uit wezep?
Dat klinkt meer als puppies verkopen voor de centen en er een mooi verhaal om heen draaien.
Maar ik geef je helemaal gelijk dat je naar de Tosa gaat kijken
- dagmar88
- Zeer actief
Ach joh.Valerie schreef:Ik moet zeggen dat ik ook helemaal om ben. Ik wil ook een Tosa, een zwarte teef. Alleen dat kwijlen
De drinkbakken staan in de keuken en daar komt dan nog een droogloop mat.
Het valt eigenlijk best mee.
Spike had wel iets strakkere lippen, maar als ze gewoon binnenshuis nooit wat extra's krijgen kwijlen ze weinig, Pluis ook nauwelijks tot op het einde.
En toen had ik gewoon een doek om zijn nek hangen om alles even droog te vegen
Met die witte prik haren van Charlie is er toch al geen hoop meer om zonder herinnering aan de honden de deur uit te stappen
Oh, en alle muren zijn geverfd met afwasbare buitenverf, dus met een spons en sopje is alles weer fris en fruitig.
- Valerie
- Zeer actief
Ja maar die dikke kwijlslierten wat uit hun mondhoeken hangt vind ik echt heel ranzig. Ik zag sommige echt kwijlen ook al was er geen eten in de buurt. Maar goed niemand is perfect zullen we maar zeggendagmar88 schreef:Ach joh.Valerie schreef:Ik moet zeggen dat ik ook helemaal om ben. Ik wil ook een Tosa, een zwarte teef. Alleen dat kwijlen
De drinkbakken staan in de keuken en daar komt dan nog een droogloop mat.
Het valt eigenlijk best mee.
Spike had wel iets strakkere lippen, maar als ze gewoon binnenshuis nooit wat extra's krijgen kwijlen ze weinig, Pluis ook nauwelijks tot op het einde.
En toen had ik gewoon een doek om zijn nek hangen om alles even droog te vegen![]()
Met die witte prik haren van Charlie is er toch al geen hoop meer om zonder herinnering aan de honden de deur uit te stappen![]()
Oh, en alle muren zijn geverfd met afwasbare buitenverf, dus met een spons en sopje is alles weer fris en fruitig.
- dagmar88
- Zeer actief
tineke schreef:
Maar je merkt toch wel of iemand een serieuze kandidaat is of niet.
Een serieuze kandidaat maakt zich bekend geeft een mailadres en telefoonnummer en dat soort zaken .
Als wij met iemand in gesprek zijn voor een herplaatshond dan zeggen we dat gewoon eerlijk tegen iemand die ook interesse heeft als die zich meld.
Dan maken we eerst die procedure af , wat de uitkomst ook is ,en als die negatief is gaan we met de volgende in gesprek.
Iemand die echt verliefd is op een hond die wacht daar wel op ,mensen die aangeven interesse te hebben maar een dag later al voorzien zijn van een ander expemplaar moet je in de regel sowieso mijden.
Het was echt zo'n boer aan de telefoon. Vriendelijk en geinteresseerd, maar van weinig woorden
Hij vond het in ieder geval allemaal goed genoeg klinken om af te willen spreken
Maar ik begrijp dat je niet een hond speciaal vast gaat houden voor iemand die je niet kent...
We gaan gewoon duimen dat er vrijdag nog niemand is geweest.