Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beauceron
Moderator: moderatorteam
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Beauceron
Hai hai,
Vroeger hebben wij thuis een Briard gehad..... en die had me toch een energie. Daar moest echt mee gewerkt worden en bezig gehouden worden.
Hoe zit dat eigenlijk met de Beauceron ? Bij mij komt zo'n Beauceron toch altijd heel rustig over, of heb ik hier een verkeerd beeld van ? Heeft deze ook zoveel beweging nodig ? Heeft een beauceron ook veel werkdrift (bijvoorbeeld net zoals een Border collie of een Kelpie ?)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Vroeger hebben wij thuis een Briard gehad..... en die had me toch een energie. Daar moest echt mee gewerkt worden en bezig gehouden worden.
Hoe zit dat eigenlijk met de Beauceron ? Bij mij komt zo'n Beauceron toch altijd heel rustig over, of heb ik hier een verkeerd beeld van ? Heeft deze ook zoveel beweging nodig ? Heeft een beauceron ook veel werkdrift (bijvoorbeeld net zoals een Border collie of een Kelpie ?)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatst gewijzigd door Charlie op 06 aug 2014 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Beauceron
Ik heb topics voor je opgezocht:
http://hondenforum.nl/plaza/viewtopic.p ... =beauceron
Verder kan je Basrouge benaderen en Madelief, hebben beide Beaucerons.
Verder kan je Basrouge benaderen en Madelief, hebben beide Beaucerons.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoi Sacha,
Even of topic...Ik weet niet of jij dezelfde bent die zich zojuist heeft aangemeld op het al langer dan een jaar verhuisde beauceronforum (die meldingen krijg ik nog wel, maar het is écht einde verhaal met dat forum
) maar het juiste adres van het verhuisde forum is: beauceronforum.yourbb.nl Je bent er van harte welkom!
Het antwoord is trouwens ja en nee. Je doet beaucerons echt groot verdriet als je niks met ze onderneemt. Ook de briards die ik ken zijn heel erg gemakkelijk en rustig, maar worden wel heel erg blij en enthousiast als je wél met ze gaat werken. Een beauceron heeft weliswaar niet zo'n fixatie als een border collie of kelpie, maar driemaal daags een blokje om is echt niet voldoende. Een enkele beauceron past zich daar wel aan aan, maar ik denk dat het echt niet een uitgangspunt moet zijn.
Het zijn boeren werkhonden die gemaakt zijn om de hele dag met grote kuddes mee te lopen (in andere functie dan een border of kelpie dus). Ze hebben dus uitermate veel uithoudingsvermogen. Ze hebben ook veel zelfstandig denkvermogen en bedenken wel leuke dingen
. Ze hechten heel sterk aan de baas en willen het liefst de hele dag bij ze zijn. Dit even in het héél kort. In huis rustig, buiten bommetje energie.
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je wel meer tegen over beaucerons en hun karakter.
Even of topic...Ik weet niet of jij dezelfde bent die zich zojuist heeft aangemeld op het al langer dan een jaar verhuisde beauceronforum (die meldingen krijg ik nog wel, maar het is écht einde verhaal met dat forum
Het antwoord is trouwens ja en nee. Je doet beaucerons echt groot verdriet als je niks met ze onderneemt. Ook de briards die ik ken zijn heel erg gemakkelijk en rustig, maar worden wel heel erg blij en enthousiast als je wél met ze gaat werken. Een beauceron heeft weliswaar niet zo'n fixatie als een border collie of kelpie, maar driemaal daags een blokje om is echt niet voldoende. Een enkele beauceron past zich daar wel aan aan, maar ik denk dat het echt niet een uitgangspunt moet zijn.
Het zijn boeren werkhonden die gemaakt zijn om de hele dag met grote kuddes mee te lopen (in andere functie dan een border of kelpie dus). Ze hebben dus uitermate veel uithoudingsvermogen. Ze hebben ook veel zelfstandig denkvermogen en bedenken wel leuke dingen
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je wel meer tegen over beaucerons en hun karakter.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Hier iemand die haar huishouden mag delen met een beauceron dame van 2 jaar. Fijne hond, waanzinnig sportief, wil graag werken, wil echt alles doen en op mijn uitnodiging doet ze echt alles, niets is haar te gek.
Rustig is ze nooit, tenzij ik op de bank ga liggen in de avond, dan gaat ze aan mijn voeten liggen en komt niet eerder weer omhoog dan wanneer we op bed gaan. Overdag is ze altijd actief, overal bij en overal met die dikke neus in, je zou eens wat missen.
Deze zomer weer meegeweest kamperen, blijft keurig bij de tent, zoekt andere mensen alleen op als ik daar toestemming voor geef maar heeft wel elke dag uren gelopen, dat bewegen is wel een groot punt en is ook echt iets wat moet, omdat ze anders andere dingen gaan doen.
Rustig is ze nooit, tenzij ik op de bank ga liggen in de avond, dan gaat ze aan mijn voeten liggen en komt niet eerder weer omhoog dan wanneer we op bed gaan. Overdag is ze altijd actief, overal bij en overal met die dikke neus in, je zou eens wat missen.
Deze zomer weer meegeweest kamperen, blijft keurig bij de tent, zoekt andere mensen alleen op als ik daar toestemming voor geef maar heeft wel elke dag uren gelopen, dat bewegen is wel een groot punt en is ook echt iets wat moet, omdat ze anders andere dingen gaan doen.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik dacht zelf dat de Picaderische Herder de drukste Fransoos was? 
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
- Aantal honden: 2
ik denk dat je dan de Pyreneese herder onderschat. Ik vind dat de drukste van de 4.
Maar een Beauceron is zeker gelijkwaardig aan een briard. Je zult ongetwijfeld bij de Briard wat temperamentvollere lijnen hebben, zo ook bij de Beauceron, maar 4 keer een blokje om vind geen enkele Beauce een pretje
Maar een Beauceron is zeker gelijkwaardig aan een briard. Je zult ongetwijfeld bij de Briard wat temperamentvollere lijnen hebben, zo ook bij de Beauceron, maar 4 keer een blokje om vind geen enkele Beauce een pretje
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Dat vind ik zelfs voor mijzelf niet genoeg, en daar proviteerd Gila van mee
Staan de laatste tijd redelijk wat kruisingen Beaceron x Rottweiler op MP. helaas allemaal bijna via de zelfde herplaats club die niet echt positief bekend staat (spreek ook uit eigen ervaring, was daar ook mee in onderhandeling maar afgekapt).
Dit schijnt te maken te hebben met een nieuwe Franse wet, want daar komen zij zowat allemaal vandaan.
Misschien dat die wat rustiger zijn?
Staan de laatste tijd redelijk wat kruisingen Beaceron x Rottweiler op MP. helaas allemaal bijna via de zelfde herplaats club die niet echt positief bekend staat (spreek ook uit eigen ervaring, was daar ook mee in onderhandeling maar afgekapt).
Dit schijnt te maken te hebben met een nieuwe Franse wet, want daar komen zij zowat allemaal vandaan.
Misschien dat die wat rustiger zijn?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren