Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met je hond naar een buitenzwembad: einde zwemseizoen 2011
Moderator: moderatorteam
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
- Aantal honden: 2
Re: Met je hond naar een buitenzwembad: einde zwemseizoen 20
Wij waren ook in Geleen, dus Mojo, ik ben je zeker tegengekomen, maar wist niet dat je ook op het forum zit, haha. Ik vond het echt druk, maar het ging echt supergoed met Luna (was in het begin nogal huiverig namelijk...). Toen ze nog aan de riem zat, was ze nog wat zenuwachtig, maar zogauw die eraf was, was er echt niets aan de hand. Ze keek alleen maar naar mij en het speeltje dat ik bij me had en lette helemaal niet op die 40 andere honden die er rondliepen. Denk dat ik zeker op 4 oktober ook naar Gulpen ga!

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zat gister steeds te bedenken wat was er vandaag ook alweer.... zwemmen dus.... stom, helemaal vergeten 

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Ja haha Dorien zei al dat je hééééél misschien zou komen. We wisten alleen niet meer wat je forumnaam wasgyanty schreef:Ik zat gister steeds te bedenken wat was er vandaag ook alweer.... zwemmen dus.... stom, helemaal vergeten

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb Luna gezien! Ik herken haar met haar speeltje van de foto. Met Mojo ging het ook erg goed. Afgelopen jaar zijn we naar Mosaqua geweest en toen was hij nog wat afwachtend en durfde hij niet goed. Nou, dit jaar sprong hij gewoon van de rand af het diepe in. Wij gaan denk ik ook naar Gulpen 4 oktober.Gerrie schreef:Wij waren ook in Geleen, dus Mojo, ik ben je zeker tegengekomen, maar wist niet dat je ook op het forum zit, haha. Ik vond het echt druk, maar het ging echt supergoed met Luna (was in het begin nogal huiverig namelijk...). Toen ze nog aan de riem zat, was ze nog wat zenuwachtig, maar zogauw die eraf was, was er echt niets aan de hand. Ze keek alleen maar naar mij en het speeltje dat ik bij me had en lette helemaal niet op die 40 andere honden die er rondliepen. Denk dat ik zeker op 4 oktober ook naar Gulpen ga!
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
dat ziet er toch zo gezellig uit!!
ik dacht dat het in schoonhoven ook afgelopen weekend was, maar gelukkig is dat zaterdag pas dus heb net gelijk even mn vriendin opgetrommeld zodat we samen kunnen
kan zij een keer rijden haha
ik dacht dat het in schoonhoven ook afgelopen weekend was, maar gelukkig is dat zaterdag pas dus heb net gelijk even mn vriendin opgetrommeld zodat we samen kunnen
groetjes Tamara
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik kon helaas toch niet
4 Oktober gaat hem ook niet worden aangezien dat op dinsdag valt, dus ik ben bang dat wij dit jaar even overslaan. Volgend jaar nog maar eens proberen.
4 Oktober gaat hem ook niet worden aangezien dat op dinsdag valt, dus ik ben bang dat wij dit jaar even overslaan. Volgend jaar nog maar eens proberen.
- dagmar88
- Zeer actief
Eens kijken of dat volgend jaar wil lukken met Charlie.
De foto's zagen er zo leuk uit en dat zou ze echt geweldig vinden
De foto's zagen er zo leuk uit en dat zou ze echt geweldig vinden
-
Gerrie
- Zeer actief
Mojo2008 schreef:Ik heb Luna gezien! Ik herken haar met haar speeltje van de foto. Met Mojo ging het ook erg goed. Afgelopen jaar zijn we naar Mosaqua geweest en toen was hij nog wat afwachtend en durfde hij niet goed. Nou, dit jaar sprong hij gewoon van de rand af het diepe in. Wij gaan denk ik ook naar Gulpen 4 oktober.Gerrie schreef:Wij waren ook in Geleen, dus Mojo, ik ben je zeker tegengekomen, maar wist niet dat je ook op het forum zit, haha. Ik vond het echt druk, maar het ging echt supergoed met Luna (was in het begin nogal huiverig namelijk...). Toen ze nog aan de riem zat, was ze nog wat zenuwachtig, maar zogauw die eraf was, was er echt niets aan de hand. Ze keek alleen maar naar mij en het speeltje dat ik bij me had en lette helemaal niet op die 40 andere honden die er rondliepen. Denk dat ik zeker op 4 oktober ook naar Gulpen ga!
Haha, wat grappig! Luna is heel even in het diepe bad geweest, maar ben snel weer met haar naar het ondiepe gegaan. Als ze gaat zwemmen, gaat ze eigenlijk vooral haar balletje halen en zwemt ze daarna weer snel naar een plaats waar ze grond onder de voeten heeft. Het diepe vond ze dus toch een beetje eng... en daarbij kon ze er daar niet zelf uitkomen, bij het ondiepe wel. Verder alleen een beetje jammer dat een stafford(-kruising) op een gegeven moment Luna's speeltje had gejat (had expres haar favoriete speeltje meegenomen, omdat ik dan zeker wist dat haar aandacht bij mij zou liggen) en het kapot heeft gebeten... Hij zwom er mee rond en bleef erop kauwen. Toen zijn vrouwtje hem eindelijk uit het water had en het speeltje af kon pakken, had hij het al kapot gebeten. Het drijft nu dus niet echt meer, omdat het vol loopt met water... Binnenkort maar even een nieuwe gaan halen dus!

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
heeft ze geen vergoeding aan geboden dan?Gerrie schreef:Mojo2008 schreef:Ik heb Luna gezien! Ik herken haar met haar speeltje van de foto. Met Mojo ging het ook erg goed. Afgelopen jaar zijn we naar Mosaqua geweest en toen was hij nog wat afwachtend en durfde hij niet goed. Nou, dit jaar sprong hij gewoon van de rand af het diepe in. Wij gaan denk ik ook naar Gulpen 4 oktober.Gerrie schreef:Wij waren ook in Geleen, dus Mojo, ik ben je zeker tegengekomen, maar wist niet dat je ook op het forum zit, haha. Ik vond het echt druk, maar het ging echt supergoed met Luna (was in het begin nogal huiverig namelijk...). Toen ze nog aan de riem zat, was ze nog wat zenuwachtig, maar zogauw die eraf was, was er echt niets aan de hand. Ze keek alleen maar naar mij en het speeltje dat ik bij me had en lette helemaal niet op die 40 andere honden die er rondliepen. Denk dat ik zeker op 4 oktober ook naar Gulpen ga!
Haha, wat grappig! Luna is heel even in het diepe bad geweest, maar ben snel weer met haar naar het ondiepe gegaan. Als ze gaat zwemmen, gaat ze eigenlijk vooral haar balletje halen en zwemt ze daarna weer snel naar een plaats waar ze grond onder de voeten heeft. Het diepe vond ze dus toch een beetje eng... en daarbij kon ze er daar niet zelf uitkomen, bij het ondiepe wel. Verder alleen een beetje jammer dat een stafford(-kruising) op een gegeven moment Luna's speeltje had gejat (had expres haar favoriete speeltje meegenomen, omdat ik dan zeker wist dat haar aandacht bij mij zou liggen) en het kapot heeft gebeten... Hij zwom er mee rond en bleef erop kauwen. Toen zijn vrouwtje hem eindelijk uit het water had en het speeltje af kon pakken, had hij het al kapot gebeten. Het drijft nu dus niet echt meer, omdat het vol loopt met water... Binnenkort maar even een nieuwe gaan halen dus!
-
Gerrie
- Zeer actief
nee, maar nou moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik er niet echt iets over gezegd heb. Ik bedoel: ik ga naar een activiteit waar veel honden zijn en weet dus dat ik het risico loop dat het speeltje kwijt kan raken of kapot kan gaan... Het enige wat ik dan een beetje dom vind: als je weet dat je hond van balletjes en speeltjes houdt, neem dan zelf iets mee! Ze had zelf niets bij zich en die hond had de hele tijd een ander speeltje in zijn bek en was ook bijna niet bij zijn vrouwtje te krijgen om het af te geven... Ik weet dat Luna zonder speeltje niet doelloos in dat water gaat rondzwemmen, ze gaat echt alleen erin om te apporteren, dus zorg ik ervoor dat ik iets bij me heb, waardoor ze dat kan doen en ze niet van anderen hoeft af te pakken. Zij heeft ook een paar keer het speeltje van iemand anders in haar bek gehad, maar dan riep ik haar, moest ze het afgeven en gaf ik het terug aan de eigenaar...Sonnie1983 schreef:heeft ze geen vergoeding aan geboden dan?Gerrie schreef:

- Hailfall
- Zeer actief
Dat had je vorig jaar in Laren ook, allemaal van die labradors die constant het speeltje van mijn hond steelde en er dan mee wegrende. Ik heb dan ook zoiets van "neem zelf iets mee voor die hond dan". Al is zo'n oranje dummy heel leuk speelgoed natuurlijk.
Gaan er nog meer mensen naar Laren op zondag trouwens?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vind speeltjes meenemen bij grote groepen honden toch een beetje 'eng'. Honden die zich dingen toe-eigenen waardoor er ruzietjes ontstaan. Bij wandelingen wordt het altijd afgeraden met speeltjes/stokken te gooien, waarom dan wel in een zwembad?
-
Gerrie
- Zeer actief
Helemaal eens, hoor. Ik vroeg me ook af of dit wel mocht en of dit slim zou zijn. Had het speeltje dus meer meegenomen voor de zekerheid (naast de hondenkoekjes). Luna kan soms wat bitchy zijn en wilde zeker weten dat ik haar aandacht bij me kon houden als dit nodig was. Toen ik daar aankwam, zag ik dat er heel veel mensen en honden met speeltjes rondliepen. Ook weet ik dat als een andere hond Luna's speeltje heeft, ze hier niet fel op is. Ze drentelt er dan wel wat achteraan, maar wacht rustig tot de hond het weer neerlegt, ze probeert het niet af te pakken dus.veertje schreef:Ik vind speeltjes meenemen bij grote groepen honden toch een beetje 'eng'. Honden die zich dingen toe-eigenen waardoor er ruzietjes ontstaan. Bij wandelingen wordt het altijd afgeraden met speeltjes/stokken te gooien, waarom dan wel in een zwembad?
Ik moet ook zeggen dat er in de tijd dat ik er was helemaal niets voorgevallen is tussen honden om balletjes of speeltjes, ook niet met een andere reden trouwens...

- Mojo2008
- Zeer actief
Ik ben het er ook mee eens, maar ik denk wel dat dit een lastige kwestie is wat betreft hondenzwemmen. Dit wordt maar 1 keer per jaar georganiseerd en daar komen dan heel veel mensen en dus ook honden op af. Logisch dat deze mensen balletjes etc. bij zich hebben, want wat gaat je hond anders doen bij het zwembad? Baantjes trekken? De lol zit hem voor de meeste honden toch in het apporteren. Ik denk dat als de baasjes goed op hun eigen hond letten het niet mis hoeft te gaan. Het lijkt mij ook logisch dat als je weet dat je hond beschermend tegenover zijn speeltjes is en dan agressief kan reageren, je niet naar dit soort evenementen gaat. In Geleen is het voor zover ik weet goed gegaan afgelopen zondag.veertje schreef:Ik vind speeltjes meenemen bij grote groepen honden toch een beetje 'eng'. Honden die zich dingen toe-eigenen waardoor er ruzietjes ontstaan. Bij wandelingen wordt het altijd afgeraden met speeltjes/stokken te gooien, waarom dan wel in een zwembad?
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Als je de speeltjes van jouw hond niet bij hebt, is je hond toch ook niet agressief?Mojo2008 schreef:Het lijkt mij ook logisch dat als je weet dat je hond beschermend tegenover zijn speeltjes is en dan agressief kan reageren, je niet naar dit soort evenementen gaat.
Speeltjes is gewoon een ontzettende trigger, zelfs bij de liefste honden kan het om een speeltje toch misgaan. Als je speeltjes meeneemt naar een plaats met veel honden moet je gewoon echt goed opletten wat je doet.
Als je honden die dat hebben wilt uitsluiten kan er bijna geen hond meer meedoen....
- Mojo2008
- Zeer actief
Daar ben ik het niet mee eens. Zoals ik al zei, in Geleen heb ik geen enkele uitvaller gezien bij het zwembad waarbij ik stond. Mojo en ik zijn ook regelmatig bij de Roode beek en daar zijn vaak heel wat eigenaren met eigen speelgoed aan het apporteren en ook hier zie ik zelden dat er iets mis gaat, mits iedereen zijn eigen hond in de gaten houdt en corrigeert indien nodig. De meeste honden apporteren dan probleemloos elkaars speelgoed (meestal tennisballen). Ik wil trouwens helemaal geen honden uitsluiten hoor, maar ik ken honden die extreem beschermend tegenover hun speelgoed zijn en dan agressief uitvallen. Als ik dat op voorhand zou weten, zou ik niet naar zo'n evenement gaan. Ik vind trouwens dat Mojo zijn speeltje niet mag beschermen, dat speeltje is van mij en hij mag er mee spelen. Als iemand anders het afpakt, zorg ik dat hij het terug krijgt. Ik ben zijn leider en hij heeft geen reden uit te vallen zolang ik erbij ben. Maar goed, dat is mijn mening.Lief schreef:Als je de speeltjes van jouw hond niet bij hebt, is je hond toch ook niet agressief?Mojo2008 schreef:Het lijkt mij ook logisch dat als je weet dat je hond beschermend tegenover zijn speeltjes is en dan agressief kan reageren, je niet naar dit soort evenementen gaat.
Speeltjes is gewoon een ontzettende trigger, zelfs bij de liefste honden kan het om een speeltje toch misgaan. Als je speeltjes meeneemt naar een plaats met veel honden moet je gewoon echt goed opletten wat je doet.
Als je honden die dat hebben wilt uitsluiten kan er bijna geen hond meer meedoen....
-
Supernova
- Zeer actief
IkHailfall schreef:Dat had je vorig jaar in Laren ook, allemaal van die labradors die constant het speeltje van mijn hond steelde en er dan mee wegrende. Ik heb dan ook zoiets van "neem zelf iets mee voor die hond dan". Al is zo'n oranje dummy heel leuk speelgoed natuurlijk.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Gaan er nog mensen (mee) naar Eindhoven zondag?
RIP Cena
- bionca
- Actief
is wel mijn bedoeling om te komenHailfall schreef:Dat had je vorig jaar in Laren ook, allemaal van die labradors die constant het speeltje van mijn hond steelde en er dan mee wegrende. Ik heb dan ook zoiets van "neem zelf iets mee voor die hond dan". Al is zo'n oranje dummy heel leuk speelgoed natuurlijk.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
@Mojo
Ook ik heb geen problemen gehad in het zwembad. Mijn oudste is defensief tov haar speelgoed, maar dat gaat dus niet mee. Probleem opgelost. Ik zou het zonde vinden als ze hierdoor niet mee kon.
Maar de essentie is, en dat geef je zelf ook wel aan, dat je je eigen hond kent en in de smiezen houdt.
Ook ik heb geen problemen gehad in het zwembad. Mijn oudste is defensief tov haar speelgoed, maar dat gaat dus niet mee. Probleem opgelost. Ik zou het zonde vinden als ze hierdoor niet mee kon.
Maar de essentie is, en dat geef je zelf ook wel aan, dat je je eigen hond kent en in de smiezen houdt.
-
grobegni
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador x mechelse Herder
toevallig zag ik vandaag een papier hangen met hondenzwemmen in kampen 7 sept.
en laat dat nu net vandaag zijn! Ik ga er heen, ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
wel een beetje koud om te gaan zwemmen. hoe doen jullie dat met omkleden?
en gaan er nog meer vanavond naar Kampen?
en laat dat nu net vandaag zijn! Ik ga er heen, ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
wel een beetje koud om te gaan zwemmen. hoe doen jullie dat met omkleden?
en gaan er nog meer vanavond naar Kampen?

- Jacintha
- Zeer actief
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Yoda en ik ook!Denise. schreef:IkHailfall schreef:Dat had je vorig jaar in Laren ook, allemaal van die labradors die constant het speeltje van mijn hond steelde en er dan mee wegrende. Ik heb dan ook zoiets van "neem zelf iets mee voor die hond dan". Al is zo'n oranje dummy heel leuk speelgoed natuurlijk.
Gaan er nog meer mensen naar Laren op zondag trouwens?Mits het redelijk weer is en ik niet heel moe ben.
En we hebben Valerie en Kioyshi bij ons

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
tkuijernl
- Zeer actief
Laren is hier maar 40 km vandaan....ga even kijken hoe mn bui is (wel een hoop dingen die die dag zijn zeg,...wordt nog moeilijk kiezen)
groetjes Tamara
-
Supernova
- Zeer actief
Oh dan blijft ik thuis hoorJacintha schreef:Yoda en ik ook!Denise. schreef:IkHailfall schreef:Dat had je vorig jaar in Laren ook, allemaal van die labradors die constant het speeltje van mijn hond steelde en er dan mee wegrende. Ik heb dan ook zoiets van "neem zelf iets mee voor die hond dan". Al is zo'n oranje dummy heel leuk speelgoed natuurlijk.
Gaan er nog meer mensen naar Laren op zondag trouwens?Mits het redelijk weer is en ik niet heel moe ben.
En we hebben Valerie en Kioyshi bij ons
-
Janie
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Wie gaan er naar Apeldoorn of Nijmegen de 12 en de 18e?
Wij zijn bij 1 van de 2 zoiezo van de partij.
Ben héél benieuwd of die van mij gaat zwemmen!
Kan hij mooi met baasje mee het ondiepe in en dan steeds verder.
Wij zijn bij 1 van de 2 zoiezo van de partij.
Ben héél benieuwd of die van mij gaat zwemmen!
Kan hij mooi met baasje mee het ondiepe in en dan steeds verder.
-
Wilm@
Mijn tuin staat inmiddels dermate blank dat we ons eigen zwembad hebben. 
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Een beetje aan de late kant, maar hier zijn ze dan.nomo schreef:Ik wil foto's!![]()
viewtopic.php?f=26&t=225447
-
tkuijernl
- Zeer actief
ik stap zo de auto in om naar laren te gaan...ben benieuwd is voor mij en de honden de 1e keer neem wel mn fototoestel mee in ieder geval
groetjes Tamara
- Hailfall
- Zeer actief
Het was druk vandaag zeg.. wow..
Ik ga zo even wat foto's online zetten ervan, niet zo heel veel gemaakt deze keer omdat ik ook het water in ging.
Ik ga zo even wat foto's online zetten ervan, niet zo heel veel gemaakt deze keer omdat ik ook het water in ging.
-
tkuijernl
- Zeer actief
was zeker druk!!Hailfall schreef:Het was druk vandaag zeg.. wow..
maar ik vond het wel gaaf om te zien dat zoveel honden met elkaar samen gingen zonder gekke dingen....prachtig!!
ik heb ook maar een paar fotos gemaakt, iedere keer schudde die van mij zich uit terwijl ik net een foto wilde maken met als gevolg slechte foto's, kletsnat baasje en nog nattere mensen om ons heen
wel leuk dat we trouwens per hond een tas kregen met leuke spulletjes erin voor de honden!!
groetjes Tamara