Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft een Leonberger

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laura93
Actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Wie heeft een Leonberger

Ongelezen bericht door laura93 »

kennis van ons heeft er 3, fokt er ook mee. vind het prachtige honden
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

lieke schreef:Ik heb ze niet, maar bij mij in de buurt woont er iemand die er 5 (!) heeft. Geweldige leuke honden en ik vind ze ontzettend lief.

De eerste keer dat Jack zijn voorganger zag (echt een enorme reu, helaas veel te vroeg overleden aan botkanker) dacht ik dat zijn ogen uit zijn kop zouden rollen van verbijstering, want in Jacks idee kon een hond gewoon niet zo groot zijn.
De eerste keer dat Cody ze zag, plaste hij zowat in z'n broek :mrgreen:
Ik heb hem nog nooit zo timide gezien.
Dat bedoel ik. :D Bij Jack ging elke haar op z'n lijf destijds recht overeind, complete verbijstering! En dan zeggen ze dat honden geen idee hebben van formaat van andere honden. Nou, Jack ziet prima of een hond een halve meter boven hem uit torent of niet. :D

Wat ik overigens wel begrijp van diverse eigenaren, is dat de teven vaak liever en 'makkelijker' zijn dan de reuen. Ik weet niet of dat echt zo is of puur op de eigen ervaringen van die mensen gebaseerd.

Hoe dan ook zijn het gave honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik heb er geen maar ik vind ze wel heel mooi. Ken er niet zoveel in het echt dus over het karakter kan ik weinig zeggen ;)
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
dn dwaos
Zeer actief

Ongelezen bericht door dn dwaos »

Jaren terug in het dierenpension waar ik werk kwamen er 2 regelmatig, 2 geweldige beesten, Vondel en Zacharov, zal ze nooit vergeten, ik kon alles met ze doen!!
En sinds die tijd hoort de leonberger ook zeker bij mn favo rasjes ;)
Liefs Ingrid

Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Ga nooit weg zonder te praten
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:
Ilupa schreef:
empyree schreef: Ik zie ze graag iets minder hooggesteld en wat zwaarder, maar het type is ook wel veranderd sinds ik ze had. Ik zal vanavond als ik thuis ben kijken of ik de mijnen kan scannen want die zijn nog uit het tijdperk van ouderwetse foto`s ;-)
Ahh bij mij is het net het tegengestelde. Ik zie ze graag wat atletischer en en lichter. :) Ik knap ook helemaal af op het overbouwd zijn van vele breed gebouwde leonbergers, ook al is dat dan standaard voor het ras. Deze hond vind ik bijvoorbeeld echt niks.
ik volg helemaal jouw smaak :ok: .
logisch natuurlijk, hoe zou ik het anders voor de hovawart kunnen hebben :engel: .
Toevallig vanochtend onze 'eigen' Leonbergervriend weer gezien, en die is (gelukkig) veel 'logischer' gebouwd dan die hond op die foto. Het is een joekel van een hond, maar wel in proportie, dus niet die rare korte poten.

Ik vind wel dat ze snel oud worden, en dan bedoel ik niet eens dat ze jong doodgaan, dat verschilt nogal, dacht ik. Maar die reu die wij vrij goed kennen is nou... zeven denk ik, en dan loopt mijn Jack van 10 daar naast en die oogt met al z'n mankementen toch jonger. Die leonberger doet zelfs geen sprintjes meer met Lilo als ze hem uitdaagt, het is allemaal wat bedaard en bejaard aan het worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Staan 2 mooie kruisingen om Marktplaats. Leo met een Herder, gok ik. Beetje jammer dat ze bijna nergens op reageren als je interesse hebt. Waarom zet je ze er dan op? :U:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

bij mij in de buurt woont een teefje van +- 9 maanden, een ondeugende, erg mooie, en lieve meid :I: geweldig vind ik haar. ↲
Ik vind berghonden toch wel erg leuk :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Tja zoveel leonbergers zo veel smaken, gelukkig zijn er nog heel veel types, tegenwoordig veel honden uit scandinavie, je haalt die er ook gelijk uit, typische koppen, geen mooie leonberger hoofden, vind ik.
Je ziet ook steeds zwaardere hoofden, ook mijn teef in het midden had dit ( finse hond) .
Qua kleur, kan mij echt niet schelen, maar vooruit mijn ideale leonberger alleen even op uiterlijk....: hou zelf van het leeuwengeel / rood, niet te veel zwart . Maar daar zou ik mijn keus helemaal niet op laten afhangen op kleur, vind een goed in elkaar zittende hond die goed beweegt veel belangrijker, Maskers niet tot over de kop, maar net voorbij de ogen zodat ze nog die typische uitdrukking krijgen. Niet te zware hoofden, waar de ogen als kleine varkens oogjes nog te zien zijn ( en dat zie je steeds meer, geen goed gevormde amandel ogen) , oogkleur passend bij het masker.
Niet overdreven hoog en zwaar, soms zie je leonbergers die echt voor mij overdreven hoog / te zwaar gebouwd zijn zijn, 76 cm voor de reu en 70 cm voor de teef is echt ideaal, goeie strakke ruggen niet overbouwd.
Nou ja.. kijk gewoon naar de standaard, daar zit niets overdrevens aan... maar ja de standaard en wat er rond loopt (ook op shows) ... dat kan wel heel verschillend zijn :wink:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Probleem is ook wat je wil lezen in een rasstandaard !!

Maar sluit me aan bij Irma qua type en kleur is voor mij ook ondergeschikt.
Sandra
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Erg veel rassen worden in Scandinavische landen zowat herfokt, door de eisen die ze daar stellen aan honden. Zo zijn veel rassen slechts een schim van zichzelf daar, maar het zal.

King kon vroeger zo heerlijk ravotten met 2 Leonberger teefjes. 2 zusjes die bij 1 en dezelfde eigenaar woonde op een boerderij. Heerlijke honden, heerlijke karakters, en voor zulke grote honden, lekker aktief. Dat zie niet vaak vaak bij zulke grote loebassen :I:
Op eigen terrein trouwens best goed waaks.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mijn schoonouders hebben een leonberger reu gehad. Geweldig leuk beest! Als ik al een minpuntje moet bedenken dan is het dat hij niet graag binnen wou liggen. Veel te warm met die vacht. Hij kwam wel binnen hoor, maar na een poosje wou hij er weer uit en dan ging hij buiten bij de achter deur liggen.

Hij was helemaal niet waaks, maar ik lees hier nu dat sommige dat wel zijn.
ArCee
Zeer actief

Die dikke vacht is ook een ideaal hulpmiddel om het halve bos in mee naar huis te smokkelen :F: Blijft zat aan takjes etc in hangen :W:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”