Sorry, ga helemaal off topic, maar wil nog even iets toelichten.
Inge O schreef:
ah, oké, dan is het beeld dat ik kreeg van de catahoula (en dat daarom niet negatief is hoor) misschien verkeerd gevormd op die manier

.
Dat zou heel goed kunnen en kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb mijn beeld ook bijgesteld.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen teven aan zou raden om als hulphond op te leiden. Ook een reu kan leren andere reuen te negeren, maar als er een onbeschofte reu in zijn cirkel komt is het bij de meeste Catahoula reuen toch echt hommeles en dat is niet handig. Het is heel jammer dat de meeste Catahoula's in Nederland uit dezelfde lijnen komen. Mijn beeld over het ras is heel erg verbeterd na de laatste Catahouladag, waar veel honden waren uit andere lijnen dan de lijnen waar ik tot nu toe bekend mee was.
En ook Rhodin gaat nog steeds vooruit. Hij is echt zo'n fijne hond, volgt me op de voet, doet alles wat ik zeg, maar hij zorgt er wel voor dat het nooit saai wordt.

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n hond gehad, zo trouw en toegewijd. Alles, echt alles zou hij voor me doen als hij zou kunnen, zonder nerveus of ongedurig te zijn.
Er er zijn natuurlijk ook verbeterpunten.

Zijn chagrijnige houding naar andere honden en zijn belastbaarheid zou ik wel wat anders willen zien, maar daar is goed mee te leven.