Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe is het met Bullet?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

daywalker schreef:
duitse herder schreef:
renee-uk schreef:ach hou toch op joh, zo lang je je reu nog laat chippen omdat je hem niet bij je teef kunt weghouden zal het met al die geweldige opvoedkundige hoedanigheden ook wel errug meevallen :roll:
En dat ligt volgens jou alleen aan opvoeding? :hmmm:
Ja volgens renee-uk ligt dat aan de opvoeding, geweldige redenatie nietwaar? :piew: Mijn reu heeft enorm veel last van hormonale onrust met een loopse teef in huis en hem heel de dag afleiden met spelletjes en andere leuke activiteiten is onmogelijk, er moet namelijk ook nog gewerkt worden door het baasje en de tijd dat hij dan (afgezondert) alleen thuis is, piept hij en huilt soms zodanig dat de buren komen klagen dat hij zo tekeer gaat. Daarom heb ik éénmalig geprobeerd of Chemische castratie misschien een oplossing zou kunnen zijn.
Ik ben echter niet tevreden over het resultaat en volgende keer, gaat hij logeren zodat mijn hond zich niet onnodig ellendig moet voelen en de buren geen overlast meer ondervinden.

Iemand die echter meent dat gebrek aan opvoeding te maken heeft met hoe een reu zich gedraagt tijdens zijn gierende hormonale onrust kan ik geen seconde serieus nemen :W: gebakken lucht noem ik dat

trouwens laat ons het terug hebben over waar het eigenlijk om draait, namelijk hoe moeizaam er maatregelen worden genomen bij aangifte van ernstige bijtincidenten. :ok:
Ehm ja voornamelijk opvoeding, maar vergeet daarbij niet wat ik al eerder zei het "overwicht" niet. Blijkbaar ben jij zo vervuld van je eigen kunnen dat je je zeer waarschijnlijk iets teveel credits geeft, en andere te weing. Al helemaal waar het "vrouwen" betreft.

Bij ons thuis van alles door elkaar hoor (doorgaans) maar niks geen "gezeik" van hormonale onrust als er een teef loops was. Laat staan moeilijkheden (getrek) tijdens het uitlaten. :19: Kom jij aan met je 25 jaar ervaring :LOL:

Misschien er nog een paar kleine 25 jaar tegen aan gooien :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

smoekie schreef:
daywalker schreef:
duitse herder schreef:
renee-uk schreef:ach hou toch op joh, zo lang je je reu nog laat chippen omdat je hem niet bij je teef kunt weghouden zal het met al die geweldige opvoedkundige hoedanigheden ook wel errug meevallen :roll:
En dat ligt volgens jou alleen aan opvoeding? :hmmm:
Ja volgens renee-uk ligt dat aan de opvoeding, geweldige redenatie nietwaar? :piew: Mijn reu heeft enorm veel last van hormonale onrust met een loopse teef in huis en hem heel de dag afleiden met spelletjes en andere leuke activiteiten is onmogelijk, er moet namelijk ook nog gewerkt worden door het baasje en de tijd dat hij dan (afgezondert) alleen thuis is, piept hij en huilt soms zodanig dat de buren komen klagen dat hij zo tekeer gaat. Daarom heb ik éénmalig geprobeerd of Chemische castratie misschien een oplossing zou kunnen zijn.
Ik ben echter niet tevreden over het resultaat en volgende keer, gaat hij logeren zodat mijn hond zich niet onnodig ellendig moet voelen en de buren geen overlast meer ondervinden.

Iemand die echter meent dat gebrek aan opvoeding te maken heeft met hoe een reu zich gedraagt tijdens zijn gierende hormonale onrust kan ik geen seconde serieus nemen :W: gebakken lucht noem ik dat

trouwens laat ons het terug hebben over waar het eigenlijk om draait, namelijk hoe moeizaam er maatregelen worden genomen bij aangifte van ernstige bijtincidenten. :ok:
Ehm ja voornamelijk opvoeding, maar vergeet daarbij niet wat ik al eerder zei het "overwicht" niet. Blijkbaar ben jij zo vervuld van je eigen kunnen dat je je zeer waarschijnlijk iets teveel credits geeft, en andere te weing. Al helemaal waar het "vrouwen" betreft.

Bij ons thuis van alles door elkaar hoor (doorgaans) maar niks geen "gezeik" van hormonale onrust als er een teef loops was. Laat staan moeilijkheden (getrek) tijdens het uitlaten. :19: Kom jij aan met je 25 jaar ervaring :LOL:

Misschien er nog een paar kleine 25 jaar tegen aan gooien :ok:
zal van reu tot reu afhangen nietwaar bijdehandje, alsmede van de situatie die ik reeds heb uitgelegd, maar die je in je relgeilheid waarschijnlijk met opzet links hebt laten liggen.

PS. met dat JRusseltje van je zal trekken aan de lijn wel meevallen inderdaad.

Mijn uitnodiging staat trouwens nog hoor, ik wil die snoekduik echt wel meemaken. How do you feel? plat op mijn bek!!! :LOL: enfin :cool2:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
smoekie
Zeer actief

daywalker schreef:zal van reu tot reu afhangen nietwaar bijdehandje, alsmede van de situatie die ik reeds heb uitgelegd, maar die je in je relgeilheid waarschijnlijk met opzet links hebt laten liggen.

Mijn uitnodiging staat trouwens nog hoor, ik wil die snoekduik echt wel meemaken. How do you feel? plat op mijn bek!!! :LOL: enfin :cool2:

Nee niet Gewijzigd door moderator Althans, niet als ik het op mijn "basis" betrek. Daar heeft mijn relgeiligheid ( leuk woord) niets mee te maken. Laat staan dat ik wat links heb laten liggen. :cool2:

En ja, met die kutkeffer van mij, ja mij valt het inderdaad zeker wel mee. Dat is ook niet mijn "uitgangspunt" :ok: Die houd ik met 2 vingers in min nase :cheer:

En ja, ik wil zeker jou wel eens die snoekduik zien maken hoor :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
miran
Actief

Ongelezen bericht door miran »

Ik ben neutraal in deze.
Ik heb twee intacte reuen en een teef tezamen in huis gehad en waar de ene reu redelijk te handhaven was ( niet eten en piepen) als de teef loops was , ging de ander compleet door het lint.
Het ligt dus niet alleen aan "opvoeding" maar ook aan het temperament van de hond.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er niets van kan...van dat opvoeden. :roos:

Om even on topic te blijven..

Mevrouw met de dog fietste vandaag weer...maar nu met gemuilkorfde hond langs mijn huis.
Deed ze voorheen nooit.
Weet niet wat ze denkt te bereiken.
Dat beide honden elkaar zien en dat ze dan opgefokt raken?
Afbeelding
daywalker
Zeer actief

smoekie schreef:
daywalker schreef:zal van reu tot reu afhangen nietwaar bijdehandje, alsmede van de situatie die ik reeds heb uitgelegd, maar die je in je relgeilheid waarschijnlijk met opzet links hebt laten liggen.

Nee niet gewijzigd door moderator. Althans, niet als ik het op mijn "basis" betrek. Daar heeft mijn relgeiligheid ( leuk woord) niets mee te maken. Laat staan dat ik wat links heb laten liggen. :cool2:

En ja, met die kutkeffer van mij, ja mij valt het inderdaad zeker wel mee. Dat is ook niet mijn "uitgangspunt" :ok: Die houd ik met 2 vingers in min nase :cheer:

kijk je wel uit wat je zegt snoekie, gewijzigd door moderator is een scheldwoord dat je beter niet gebruikt. :neenee: dat je zulke woorden in je mond moet nemen om iemand aan te spreken zegt genoeg over de zielige persoon die je bent.
Laatst gewijzigd door daywalker op 20 sep 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

miran schreef:Ik lees dat er sommige mensen zijn die niet goed begrijpen wat een hond van deze grootte en zwaarte met buitensporige agressie aan kan richten.
Met een beet was mijn hond op een haar na dood.
Dat heeft niets te maken met "meten met twee maten".
Een hond die zo groot en zwaar is is gewoon veel gevaarlijker nog dan een kleinere hond.

Het is idd mijn hond of die van haar.
Die hond schop ik niet even weg als die in opperste staat van opwinding is.
Daar zal ik mijzelf en mijn hond zwaarder tegen moeten beschermen.
Overigens werkt het ook niet mee dat de eigenaren zo asociaal zijn.
Toen ik vanmiddag terug kwam van mijn werk hoorde ik van verschillende buurtbewoners dat mevrouw met fiets en haar dog demonstratief provocerend heeel rustig door de straat en vlak langs mijn huis liep.
As de politie deze mensen niet aanpakt zal het niet lang duren voordat de hele situatie gaat escaleren.
Ze schijnen nmlk te denken dat de polite toch niets doet.
Ik heb niet alle vervolgpagina's gelezen, maar weet je zeker dat er niets met de melding gedaan is? Juridisch gezien is het namelijk zo dat mensen een beroepstermein krijgen van 6 weken om tegen een aanlijn- en muilkorfgebod in beroep te gaan.
Als je zeker weet dat er niets is gedaan dan zou ik contact opnemen met de gemeente. Zij zijn namelijk degene die zo'n gebod op moeten leggen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nou, weer eens mosterd na de maaltijd dus, mijn vorige reactie...... :Q:
Klaarblijkelijk heeft de politie dus wel gewoon iets gedaan en is er dus een muilkorf en aanlijngebod opgelegd. Gewoon zoals het hoort.
Dat die mevr. provocerend door de straat fietst is frustrerend, maar sommige mensen kun je nu eenmaal niet veranderen. Daar is helaas nu eenmaal weinig tegen te doen.
De hond draagt een muilkorf dus het grootste gevaar voor jouw hond is inmiddels geweken.
Gr. Aniek

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

daywalker schreef:
smoekie schreef:

Nee niet gewijzigd door moderator Althans, niet als ik het op mijn "basis" betrek. Daar heeft mijn relgeiligheid ( leuk woord) niets mee te maken. Laat staan dat ik wat links heb laten liggen. :cool2:

kijk je wel uit wat je zegt snoekie, gewijzigd door moderator is een scheldwoord dat je beter niet gebruikt. :neenee: dat je zulke woorden in je mond moet nemen om iemand aan te spreken zegt genoeg over de zielige persoon die je bent.

:roll: Stel je niet aan zeg.gewijzigd door moderator is hier een veelvuldig gebruikt woord niets meer of minder afgeleid van "softie". Dat jij daar direct diepgaande betekenis aan geeft en je tot op het bot gekrenkt voelt zegt dan weer alles over het zielige persoontje die "jij" bent :oeps:

Was gewoon net zo bedoeld als jij het ongetwijfeld lollig bedoelde mij bijdehand en relgeil te noemen. Maak er dan ook ff niet meer van dan bedoeld zeg :piew: Wat maakt dat jij het nodig vind zulke woorden te gebruiken dan? Dat zegt dan weer helemaal niets en is "normaal" voor jou??? De pot verwijt de ketel. :cool2:
daywalker
Zeer actief

smoekie schreef:
daywalker schreef:
smoekie schreef:

Nee niet gewijzigd door moderator. Althans, niet als ik het op mijn "basis" betrek. Daar heeft mijn relgeiligheid ( leuk woord) niets mee te maken. Laat staan dat ik wat links heb laten liggen. :cool2:

kijk je wel uit wat je zegt snoekie, gewijzigd door moderatoris een scheldwoord dat je beter niet gebruikt. :neenee: dat je zulke woorden in je mond moet nemen om iemand aan te spreken zegt genoeg over de zielige persoon die je bent.

:roll: Stel je niet aan zeg. gewijzigd door moderator is hier een veelvuldig gebruikt woord niets meer of minder afgeleid van "softie". Dat jij daar direct diepgaande betekenis aan geeft en je tot op het bot gekrenkt voelt zegt dan weer alles over het zielige persoontje die "jij" bent :oeps:

Was gewoon net zo bedoeld als jij het ongetwijfeld lollig bedoelde mij bijdehand en relgeil te noemen. Maak er dan ook ff niet meer van dan bedoeld zeg :piew: Wat maakt dat jij het nodig vind zulke woorden te gebruiken dan? Dat zegt dan weer helemaal niets en is "normaal" voor jou??? De pot verwijt de ketel. :cool2:
geef er je eigen draai maar aan Snoek, maar je gaat erg ver in je woordgebruik, als eens bij stil gestaan dat er misschien mensen zijn die dit lezen , die in de familie of kennissenkring een gewijzigd door moderator hebben en hoe die zich dan moeten voelen?? :piew: enfin ik heb hier het laatste over gezegd, de mensen zitten hier niet op te wachten :wink:
daywalker
Zeer actief

Budkes schreef:Nou, weer eens mosterd na de maaltijd dus, mijn vorige reactie...... :Q:
Klaarblijkelijk heeft de politie dus wel gewoon iets gedaan en is er dus een muilkorf en aanlijngebod opgelegd. Gewoon zoals het hoort.
Dat die mevr. provocerend door de straat fietst is frustrerend, maar sommige mensen kun je nu eenmaal niet veranderen. Daar is helaas nu eenmaal weinig tegen te doen.
De hond draagt een muilkorf dus het grootste gevaar voor jouw hond is inmiddels geweken.
ga ik in mee :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

daywalker schreef:
Budkes schreef:Nou, weer eens mosterd na de maaltijd dus, mijn vorige reactie...... :Q:
ga ik in mee :ok:
nou da's boffen dan Aniek :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
daywalker schreef:ga ik in mee :ok:
nou da's boffen dan Aniek :ok:
:LOL:
daywalker schreef:geef er je eigen draai maar aan Snoek, maar je gaat erg ver in je woordgebruik, als eens bij stil gestaan dat er misschien mensen zijn die dit lezen , die in de familie of kennissenkring een gewijzigd door moderator hebben en hoe die zich dan moeten voelen?? :piew: enfin ik heb hier het laatste over gezegd, de mensen zitten hier niet op te wachten :wink:
Is lezen nu zo verdomd moeilijk voor je of hoe zit dat??? :denken:
Smoekie schreef: Maak er dan ook ff niet meer van dan bedoeld zeg
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
daywalker schreef:al eens bij stil gestaan dat er misschien mensen zijn die dit lezen , die in de familie of kennissenkring een gewijzigd door moderator hebben en hoe die zich dan moeten voelen??
Ik kan soms zó moe worden van dat hypergevoelige gedoe :ugh:
nou, mijn betover-over-overgrootvader van vaders kant en daar de grootvader van is overleden aan de pest, ik voel me dan ook altijd zwaar aangesproken als ik iemand hoor zeggen dat ie 'de pest in' heeft en hetzelfde met de kelere, dat was wel cholera hoor en daar heeft de zoon van die voornoemde voorvader van me aan geleden.
Moeilijk te verkroppen hoor als daar zo mee gegooid wordt steeds :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
daywalker schreef:al eens bij stil gestaan dat er misschien mensen zijn die dit lezen , die in de familie of kennissenkring een softenonkindje hebben en hoe die zich dan moeten voelen??
nou, mijn betover-over-overgrootvader van vaders kant en daar de grootvader van is overleden aan de pest, ik voel me dan ook altijd zwaar aangesproken als ik iemand hoor zeggen dat ie 'de pest in' heeft en hetzelfde met de kelere, dat was wel cholera hoor en daar heeft de zoon van die voornoemde voorvader van me aan geleden.

:jank: Ik weet niet hoe je je moet voelen zulke dingen te lezen maar :J: :roos:
renee-uk
Zeer actief

eindelijk begrip, dank je wel smoek :lief:
Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
daywalker schreef:al eens bij stil gestaan dat er misschien mensen zijn die dit lezen , die in de familie of kennissenkring een softenonkindje hebben en hoe die zich dan moeten voelen??
:LOL:
Afbeelding
miran
Actief

Budkes schreef:Dat die mevr. provocerend door de straat fietst is frustrerend, maar sommige mensen kun je nu eenmaal niet veranderen. Daar is helaas nu eenmaal weinig tegen te doen.
Ze moet gewoon gaan stoppen nu.
Ik ben er klaar mee
Ik heb een heel groot voorraam met lage vensterbank en geen vitrage of luxaflex
Wel gordijnen maar die gaan alleen savonds dicht.
Als mijn hond die hond ziet gaat hij over de rooie en ik denk haar hond ook andersom.
Waarvoor zou je zoiets willen?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Snap ik, maar er is alleen heel weinig dat je er tegen kunt doen, helaas.
Gr. Aniek

Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

miran schreef:
Budkes schreef:Dat die mevr. provocerend door de straat fietst is frustrerend, maar sommige mensen kun je nu eenmaal niet veranderen. Daar is helaas nu eenmaal weinig tegen te doen.
Ik ben er klaar mee
Als mijn hond die hond ziet gaat hij over de rooie en ik denk haar hond ook andersom.
Ik snap dat het heel frustrerend is. Maar als ze je echt bewust aan het provoceren is, speel je haar alleen maar in de kaart als je je op laat naaien. Hoe moeilijk ook, ik zou haar compleet negeren en me niet gek laten maken. Dan beleeft zij er ook geen 'lol' aan.
Misschien voor de komende tijd folie voor het onderste deel van het raam doen?
daywalker
Zeer actief

stefanie schreef:
miran schreef:
Ik ben er klaar mee
Ik snap dat het heel frustrerend is. Maar als ze je echt bewust aan het provoceren is, speel je haar alleen maar in de kaart als je je op laat naaien. Hoe moeilijk ook, ik zou haar compleet negeren en me niet gek laten maken. Dan beleeft zij er ook geen 'lol' aan.
Misschien voor de komende tijd folie voor het onderste deel van het raam doen?
het is als een kind dat om verkeerde aandacht vraagt, gewoon negeren, dan houdt het snel op hoop ik voor je. :wink:
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Kojak »

Je kan ook een stok tussen haar spaken gooien onder het mom mijn hond en ik speelde een apporteerspelletje :F: Even zonder gekheid, negeren is het beste en als je echt moet ontladen... pak een stel kranten en stel je voor dat zij dat pak kranten is en scheur de kranten met kracht door net zo lang tot je "haar" aan "flarden" ziet. En bedenk dat je toch echt wel heel heel sneu moet zijn om zo met je hond langs te paraderen.
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

Afbeelding
miran
Actief

Ze laat hem nu ook weer loslopen heb ik vernomen.
Achter mijn huis.
Zal niet lang duren voordat die muilkorf buiten ook af gaat als hij al niet af is geweest

Haar verzekeringsmaatschappij heeft een brief gestuurd met de mededeling dat ik eerst de medische kosten maar via mijn eigen verzekering vergoed moet zien te krijgen.
Denken zeker dat ik daar in trap.
Mooi niet dus.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Getuigenverklaringen verzamelen als hij losloopt. Contact opnemen met gemeente en/of politie als hij losloopt.
Van de verzekering is een standaardprocedure. Ik zou sowieso mijn verzekering in kennis stellen, kunnen zij mooi de strijd aangaan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Zoals Aniek (Budkes) al aangeeft is er kennelijk door de collega's rapport opgemaakt en is de hond inmiddels aangemerkt als "gevaarlijk dier" als omschreven in de APV en in SR in artikel 425 lid 2:
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of een geldboete van de derde categorie wordt gestraft: Hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

Aangifte als eerder benoemd/gequote vanuit de advocatuur kan slechts worden gedaan van een strafbaar feit.(en aangifte van een strafbaar feit moet idd altijd worden opgenomen) Als er in onderhavig geval geen sprake is van opzet of grove schuld is er ook geen sprake van een strafbaar feit. Dat hangt mede af van het feit of er al eerdere meldingen zijn, waaruit zou kunnen worden afgeleid dat de eigenaar van de dog kon weten dat de hond zulk gedrag zou gaan vertonen (grove schuld/opzet met mogelijkheidsbewustzijn)

Eerder is de zaak dus door de collega's als melding behandeld en zij hebben dus kennelijk, middels hun bevindingen, rapport opgemaakt, waaruit het muilkorf/aanlijngebod is voortgevloeid. Dat is stap 1 in een dergelijk geval.

In deze fase is het dus belangrijk, zoals al werd benoemd, dat het loslopen van de hond gesignaleerd wordt,(bij voorkeur door een opsp. ambtenaar, want die kan dan direct handelen, of door voldoende getuigen) want dan is er wel degelijk sprake van een strafbaar feit en leidt dan ook meestal tot inbeslagname.

Overigens is daarmee nog steeds niet gegarandeerd dat het probleem is opgelost. (zie het topic over de inbelsaggenomen hond in Almere). Vaak wordt de hond door de Ovj of recherlijke macht alsnog teruggegeven aan de eigenaar.

Dick
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
miran
Actief

Update..

Ben nu al drie weken aan het proberen een wijkagent of agente te spreken te krijgen.
Mijn mobiele nr gegeven en ettelijke malen naar het bureau gebeld.
Ik wil graag een gesprek met de eigenaresse van de dog en de wijkagent tezamen op neutraal terrein.
Dit om herhaling te voorkomen en dingen duidelijk te krijgen die nog niet duidelijk zijn omdat er nooit geen normaal contact is geweest

Helemaal geen reactie..

Ip daarvan kreeg ik een brief thuis gestuurd waarin werd aangegeven dat de zaak niet verder in behandeling wordt genomen om de volgende reden:

***Dit in verband met het feit dat de door u gedane aangifte mijn insziens naar tevredenheid is afgehandeld.
Ik heb nmlk begrepen dat de dierenartskosten door de eigenaresse van de hond zijn vergoed en tevens kan ik u aangeven dat de hond door een hondengeleider is geschouwd op "gevaarlijkheid".
Daaruit is naar voren gekomen dat het een vriendelijke vrolijke hond betreft maar dat als de hond op een voor hem bekend terrein komt soms wil vechten met andere reuen.
In verband hiermee is door de hondengeleider aan de eigenaresse van de hond een aanlijngebod en muilkorfgebod aangezegd.
Deze zal bekrachtig worden door de burgemeester van de gemeente Hilversum***

Naar zijn insziens is het dus naar tevredenheid afgehandeld en in de tussentijd is er nog helemaal niets geregeld qua kosten, heb ik geen wijkagent gehoord/gezien en heb ik wel vernomen dat de hond alweer los heeft gelopen in de buurt.
De dog was overigens niet zo vrolijk en vriendelijk om te zien toen hij mijn hond omgooide en vol in beet en schudde

Dit gaat dus een klacht worden...
Jammer dat het niet gewoon met goed fatsoen afgehandeld kan worden
Afbeelding
miran
Actief

Het is allemaal geweldig..update

Muilkorf en aanlijngebod is nog steeds niet bekrachtigd door de burgemeester
De schouwing van de hond door een deskundige van de politie Gooi en Vechtstreek wordt gezien als ondeskundig door de persoon die de burgemeester advies geeft in deze.
De eigenaresse van de dog heeft protest aangetekend en een contra- expertise door een gedragstherapeut van Martin Gaus geiinitieerd.
Deze wordt wel als expert gezien, dus dat mag.

De oude wijkagent kent mevrouw goed en was erg vijandig naar mij toe.
Eigenaresse van de dog provoceert nog steeds maar niemand die er iets mee doet.
Ik word foutief voorgelicht door iedereen en alles incl politie en gemeente.

Ik heb aangetekend bezwaar gemaakt tegen het sluiten van mijn aangifte maar nog steeds niets vernomen.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

miran schreef:Het is allemaal geweldig..update

Muilkorf en aanlijngebod is nog steeds niet bekrachtigd door de burgemeester
De schouwing van de hond door een deskundige van de politie Gooi en Vechtstreek wordt gezien als ondeskundig door de persoon die de burgemeester advies geeft in deze.
De eigenaresse van de dog heeft protest aangetekend en een contra- expertise door een gedragstherapeut van Martin Gaus geiinitieerd.
Deze wordt wel als expert gezien, dus dat mag.

De oude wijkagent kent mevrouw goed en was erg vijandig naar mij toe.
Eigenaresse van de dog provoceert nog steeds maar niemand die er iets mee doet.
Ik word foutief voorgelicht door iedereen en alles incl politie en gemeente.

Ik heb aangetekend bezwaar gemaakt tegen het sluiten van mijn aangifte maar nog steeds niets vernomen.
De bureaucratie weer ten top. Zolang er geen maatregelen kunnen worden genomen blijft het gevaar van herhaling bestaan. Ik hoop dat er gauw een oplossing komt Miran.

Jan
Jan
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

tjonge wat een verhaal en wat zie jouw arme hond eruit :ugh:
Ik zou wat moois voor de ramen hangen, vitrage of jaloezietjes maar mij kreeg ze niet gek. Wat een k-wijf zeg.
Als je al een gevaarlijke hond hebt hou hem dan in ieder geval vast maar ik schat zo dat ze die hond dan ook niet kan houden als hij echt iets wil.
Odin trok mij ook zo de straat over als hij iets in zijn kop had. Dus liep mijn man met hem, en vast :oeps:

Wat een bureaucratie ook van de politie :O: Nu was het jouw hond maar wat als hij straks een kind grijpt. Dan kan er zeker wel iets aan gedaan worden :S: .
Ik hoop voor je dat het allemaal ten goede gaat keren :ok:
Beterschap voor je arme hond :flower:
Groetjes Belinda
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

senna en odin schreef: Nu was het jouw hond maar wat als hij straks een kind grijpt.
wederom wordt deze er bij gehaald, geheel onterecht in mijn ogen, aangezien hond agressie en mens agressie totaal niet vergelijkbaar zijn....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”