Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kijk nou..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: kijk nou..

Ongelezen bericht door Roompie »

En dat waargebeurde verhaal over die hond Hachi dan? Die stierf van verdriet om zijn baas meen ik.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik geloof op zich ook niet zo in sterven van verdriet, maar wel in ziek worden van de stress en de klap van een heel andere omgeving. Het is voor twee van die oudjes een behoorlijke shock om van een eigen bekend huis ineens baasloos te zijn en geen eigen mens en mand te hebben.
Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Ongelezen bericht door Adriano »

bouvierpoedel schreef:
Adriano schreef:@ bouvierpoedel,
Ja joh, maak jij je eigen horrorshow er maar van, zal jou wel vreemd in je oren klinken, maar honden kunnen het opgeven als ze hun baasje missen of niet kunnen aarden in een asiel.
Dat gebeurt echt heel zelden .
Alleen staat het zo leuk voor ons als mens dat we zo geweldig zijn dat een hond dood gaat aan liefdes verdriet.
DA zal wel wat over hhet hoofdd hebbben gezien. :ok:
Dit geloof je toch zelf niet, je begint al te stotteren dus blijkbaar geloof je je eigen antwoord niet.
Overal ter wereld geven honden op en helaas nog veel te vaak, ook honden kunnen treuren en zich laten gaan,vooral als ze de leiding kwijt zijn en al wat onzeker zijn.
Laatst gewijzigd door Adriano op 28 sep 2011 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Roompie schreef:En dat waargebeurde verhaal over die hond Hachi dan? Die stierf van verdriet om zijn baas meen ik.
Ik zeg ook niet dat het nooit gebeurt ,maar heel zelden.
Maar dat verhaal van Hachi is ook zo'n lekker efteling sprookje geworden wat je uit kan melken natuurlijk .
En daar kom ik weer bij mijn punt dat mensen dat zo graag willen geloven omdat het over hun gaat.

Je kunt ook denken dat die Hachi zo geconditioneert was om elke dag met zijnn baasje naar het station te lopen dat hij dat ook gewoon bleef doen na baasjes dood, omdat het in zijn systeem zat en niet zozeer om het baasje ging.
Hond is net als een mens ook maar een gewoonte dier . :ok:

Als honden daar zo gevoelig voor waren gingen er dagelijks miljoenen afstands honden dood in asielen en bij nieuwe eigenaren.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Dat gebeurt echt heel zelden .
Alleen staat het zo leuk voor ons als mens dat we zo geweldig zijn dat een hond dood gaat aan liefdes verdriet.
DA zal wel wat over hhet hoofdd hebbben gezien. :ok:[/quote]

bah.. Vind jij je zelf nu zo geweldig om iemand zo verlul te zetten?
ja als je een zielig persoon bent kan je niks anders doen om maar te blijven katten.
Sorry hoor...waarom moet je nu zo door blijven gaan?
En inderdaad refka is vannacht overleden.. en de da kon niks vinden .
ze had het inderdaad opgegeven.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
bouvierpoedel
Zeer actief

yvonne dl schreef:Dat gebeurt echt heel zelden .
DA zal wel wat over hhet hoofdd hebbben gezien. :ok:
bah.. Vind jij je zelf nu zo geweldig om iemand zo verlul te zetten?
ja als je een zielig persoon bent kan je niks anders doen om maar te blijven katten.
Sorry hoor...waarom moet je nu zo door blijven gaan?
En inderdaad refka is vannacht overleden.. en de da kon niks vinden .
ze had het inderdaad opgegeven.[/quote]

Evengoed vind ik het jammer voor je .
Maar dat had ik al geschreven . :ok:

En het is geen katten lieverd gewoon antwoorden en een mening hebben net als jij die hebt.
Maar sneu voor je hondje. :flower:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Sja, als je iets minder emotioneel kijkt, zou je ook kunnen denken dat Refka gestorven is aan de gevolgen van haar overgewicht...
Maar goed, dat zal wel te simpel zijn. Toch vind ik altijd het heel bijzonder is hoe zo'n stichting werkt, ze zoeken eigenaren voor hondjes die een rotleven hebben, en vervolgens moet je aan zo'n lijst met eisen voldoen dat er haast niet om door te komen is....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
yvonne dl
Zeer actief

. Toch vind ik altijd het heel bijzonder is hoe zo'n stichting werkt, ze zoeken eigenaren voor hondjes die een rotleven hebben, en vervolgens moet je aan zo'n lijst met eisen voldoen dat er haast niet om door te komen is....[/quote]

hoe bedoel je dat?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
bouvierpoedel
Zeer actief

DebbieZ schreef:Ik geloof op zich ook niet zo in sterven van verdriet, maar wel in ziek worden van de stress en de klap van een heel andere omgeving. Het is voor twee van die oudjes een behoorlijke shock om van een eigen bekend huis ineens baasloos te zijn en geen eigen mens en mand te hebben.
Ja dat kan ook ,vooral met de stress van een paar honderd honden om zich heen.
Dat vind ik al van de zotte ongeacht dat de intentie er achter wel goed zal zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

yvonne dl schreef:. Toch vind ik altijd het heel bijzonder is hoe zo'n stichting werkt, ze zoeken eigenaren voor hondjes die een rotleven hebben, en vervolgens moet je aan zo'n lijst met eisen voldoen dat er haast niet om door te komen is....

hoe bedoel je dat?[/quote]
Dat waarschijnlijk weinig mensen goed genoeg worden bevonden voor zo'n hond.
DebbieZ
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Dat waarschijnlijk weinig mensen goed genoeg worden bevonden voor zo'n hond.
Dat zal wel per stichting, medewerker, mens en hond verschillen. Ik ben wel benieuwd naar de ervaring die hierachter zit, klinkt niet positief.
yvonne dl
Zeer actief

Tja dat weet ik niet hoor,misschien zijn ze dan niet geschikt he?
Maar ik was goed gekeurd om ze naar mij te laten komen. :ok:
heb je wel eens gebeld dan voor een (Zo,n)hond die hulp nodig had/
En dat waarschijnlijk daar kan ik niks mee.
je weet het dus niet zeker?
:denken:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

DebbieZ schreef:
bouvierpoedel schreef:Dat waarschijnlijk weinig mensen goed genoeg worden bevonden voor zo'n hond.
Dat zal wel per stichting, medewerker, mens en hond verschillen. Ik ben wel benieuwd naar de ervaring die hierachter zit, klinkt niet positief.
Ja achter iedere stichting zitten weer andere mensen/gevoelens.
Hoe bedoel je niet positief .??
Het aantal honden schrok ik ook van. :80:
bouvierpoedel
Zeer actief

yvonne dl schreef:Tja dat weet ik niet hoor,misschien zijn ze dan niet geschikt he?
Maar ik was goed gekeurd om ze naar mij te laten komen. :ok:
heb je wel eens gebeld dan voor een (Zo,n)hond die hulp nodig had/
En dat waarschijnlijk daar kan ik niks mee.
je weet het dus niet zeker?
:denken:
Je moet even je sjacherijn naar mij loslaten lieverd.
Ik reageer met waarschijnlijk op het bericht van Fes/lou naar DebbieZ toe.

Ik persoonlijk heb geen ervaringen met die stichting nog negatief of positief.
Alleen dat ik het een beetje teveel op de emotie is.
Maar dat zegt voor de rest niets over hoe goed of slecht hun of de honden zijn. :ok:
yvonne dl
Zeer actief

ik had het over een bericht van fres/lou. hoor...
En ja ik ben een beetje van slag..
Ik reageer op berichten maar ik vind het wel genoeg eigenlijk zo.
iedereen mag zijn mening hebben hoor.. prima.
Ik stop er mee ik ga mijn energie inzetten op de kleine roy die nog gaat komen .hopen dat hij het wel overleeft.
En jij ook een.. :J:
Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jammer dat dit hondje het niet heeft mogen halen ,net nu er een gouden mandje voor haar klaar stond :ugh:
Hopelijk is Roy snel bij je Yvonne :wink:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ach wat sneu voor dat hondje en voor jou.
Sterkte :roos:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief

yvonne dl schreef:ik had het over een bericht van fres/lou. hoor...
En ja ik ben een beetje van slag..
Ik reageer op berichten maar ik vind het wel genoeg eigenlijk zo.
iedereen mag zijn mening hebben hoor.. prima.
Ik stop er mee ik ga mijn energie inzetten op de kleine roy die nog gaat komen .hopen dat hij het wel overleeft.
En jij ook een.. :J:
Lijkt mij stug dat hij ook overlijd.
Wanneer komt hij.?
yvonne dl
Zeer actief

Als hij op krachten is en mag en kan vliegen,zal snel zijn denk ik.
hij is nu iets te zwak om te castreren.
Afbeelding

DebbieZ
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ja achter iedere stichting zitten weer andere mensen/gevoelens.
Die ervaring die fes/lou heeft, dat er zoveel eisen worden gesteld dan. Die ervaring die zij heeft gehad lijkt me niet zo positief.

In zo'n beetje elk zuid-europees zitten wel zoveel honden volgens mij. Een asiel met honderden honden is eerder standaard dan uitzondering. Het jachtseizoen van de galgo's en podenco's (en ratonero's, sabueso's, bodeguero's misschien ook?) breekt weer aan straks en daarna (jan/feb) zijn er weer 40.000 over. En dat ziet er dan zo uit: http://www.greyhoundfriends.nl/even%20b ... 202011.htm
Daarnaast heb je dan nog gedumpte huisdiertjes, zoals Roy & Refka. Zo kom je, ook met duizenden euthanasies, nog tot volle asiels.
yvonne dl
Zeer actief

Roy en tefka waren niet echt gedumpt.hun bazinnetje is ongeneeslijk ziek en kon niet voor hun zorgen,ze ligt in het ziekehuis en komt er niet meer uit.
ZIj hebben wel een goed leventje gehad.
Afbeelding

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

DebbieZ schreef:
bouvierpoedel schreef:Ja achter iedere stichting zitten weer andere mensen/gevoelens.
Die ervaring die fes/lou heeft, dat er zoveel eisen worden gesteld dan. Die ervaring die zij heeft gehad lijkt me niet zo positief.

In zo'n beetje elk zuid-europees zitten wel zoveel honden volgens mij. Een asiel met honderden honden is eerder standaard dan uitzondering. Het jachtseizoen van de galgo's en podenco's (en ratonero's, sabueso's, bodeguero's misschien ook?) breekt weer aan straks en daarna (jan/feb) zijn er weer 40.000 over. En dat ziet er dan zo uit: http://www.greyhoundfriends.nl/even%20b ... 202011.htm
Daarnaast heb je dan nog gedumpte huisdiertjes, zoals Roy & Refka. Zo kom je, ook met duizenden euthanasies, nog tot volle asiels.
waarom, waarom ook klik ik die link aan :boos:
Zou zo graag ter plekke een x willen helpen, ach ooit..

@ TS wat vervelend dat Refka het niet heeft gehaald, maar gelukkig kan je er 1 nog een fijne toekomst bieden
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

yvonne dl schreef:Roy en tefka waren niet echt gedumpt.hun bazinnetje is ongeneeslijk ziek en kon niet voor hun zorgen,ze ligt in het ziekehuis en komt er niet meer uit.
ZIj hebben wel een goed leventje gehad.
Oh, ok, maar ik bedoel de huisdieren die om andere redenen het asiel in gaan, dan bijvoorbeeld de gebruikshonden. Dat er ook nog honden een goed leven hebben gehad in Spanje, komt niet eens meer in mij op.

@EschaenStefanie: Ik ben opvanggezin voor Greyhound Friends en heb nu mooie, zwarte Omar in huis. Hij komt van het Spaanse asiel Scooby, waar zo'n vijfhonderd honden zitten. Daar zijn vrijwilligersplekken voor korte of langere tijd mogelijk, huisvesting op het terrein, in speciaal daarvoor neergezette caravans. Vrijwilligers uit de hele wereld gaan er weekjes naartoe. Zie hier: http://www.scoobymedina.org/nl/volunteering.html En zulke dingen zijn op meer plekken wel mogelijk, met of zonder huisvesting. Ikzelf wil het ooit ook nog eens.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nee, ikheb een keer bij een stichting laten vallen dat ik een hond wel erg leuk vond, nog niet eens met de bedoeling om er een te nemen, de manier waarop daarop in gegaan werd, was zodanig dat ik me de vingers er niet aan ga branden.
Je moest hele dagen thuis zijn, anders kwam je niet in aanmerking. Nou, dan ben ik bang dat jullie niet veel honden kunnen plaatsen, heb ik gezegd...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

yvonne dl schreef:nee he?
:ugh:
het had niet gehoeven allemaal.
maar ja het is wel zo gebeurd.
denk de tekst weg en dan is het goed. toch?
maar ik weet het nu wel..
Het is heel erg duidelijk wat de meeste er van denken.
ik had het kunnen weten.. :puker: :pukel: :wc:
Jeetje. Ik mag toch zeggen dat ik die teksten niet nodig vind?! :80: Zonder die teksten die erbij staan is het namelijk ook wel duidelijk. Doe niet zo op je teentjes getrapt.

Sterkte met het verlies van Refka trouwens.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
DebbieZ
Zeer actief

fes/lou schreef:Nee, ikheb een keer bij een stichting laten vallen dat ik een hond wel erg leuk vond, nog niet eens met de bedoeling om er een te nemen, de manier waarop daarop in gegaan werd, was zodanig dat ik me de vingers er niet aan ga branden.
Je moest hele dagen thuis zijn, anders kwam je niet in aanmerking. Nou, dan ben ik bang dat jullie niet veel honden kunnen plaatsen, heb ik gezegd...
Oh, op die manier. Maar elke stichting is wel weer een andere, ze doen dit niet allemaal op dezelfde manier. Zoals je het zei klonk het een beetje in den algemene. Ik heb zelf gemerkt dat het nog niet eens altijd aan de stichting ligt of aan het beleid, maar ook aan de persoon die je aan de lijn hebt. Niet iedereen doet dit vrijwilligerswerk omdat ze zo goed met mensen kunnen opschieten en zo vlot gebekt zijn ... :-)

Ik heb een buitenlandse opvanger en ik ben erg blij dat mijn stichting nieuwe bazen goed uitzoekt, er wordt huisbezoek gedaan bijvoorbeeld. Daar krijg ik een fijn gevoel van, want dan heb ik een extra mening over de nieuwe bazen naast die van mij (na zo'n huisbezoek komen de mensen pas een hond bezoeken en zie ik ze dus). Maar het is allemaal wel binnen het redelijke. Er zit nu 1 hond bij de stichting die echt absoluut niet alleen kan zijn in zijn eentje (wel met andere honden erbij), dus bij zo'n hond wordt die eis uiteraard wel gesteld. Hij is teruggekomen naar de stichting omdat het om die reden niet ging. Maar anders is het geen issue dat een hond soms alleen moet zijn. Gelukkig (huh?) is er voor Omar nog niemand ... :-D
EstherH1963
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mopshond, maltezer en mixen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door EstherH1963 »

fes/lou schreef:Nee, ikheb een keer bij een stichting laten vallen dat ik een hond wel erg leuk vond, nog niet eens met de bedoeling om er een te nemen, de manier waarop daarop in gegaan werd, was zodanig dat ik me de vingers er niet aan ga branden.
Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met een stichting.
Ik ben contactpersoon voor SOS strays en bemiddel regelmatig honden uit Spanje en Griekenland aan Nederlandse gezinnen.
Deze honden gaan altijd eerst naar een opvanggezin, zodat we een beter beeld van de hond in huis hebben (een hond in een asiel toont vaak heel ander gedrag dan een hond in huis).
Wij doen heel veel moeite om honden te helpen, er komt ontzettend veel bij kijken om een hond op een veilige en verantwoorde en legale manier naar Nederland te krijgen.
Juist omdat we zo zorgvuldig te werk gaan, zijn we dat ook bij het bemiddelen van "onze" honden.
We kijken dus of de hond en zijn eventuele nieuwe baas een goede match vormen. Om dier reden worden mensen soms afgewezen.
Een hond met verlatingsangst plaats je niet bij iemand die veel van huis is, een hond met heel veel energie is niet op zijn plek bij een persoon die niet van activiteiten houdt. Sommige honden zijn meer geschikt als hond alleen, anderen reageren juist heel positief op een huishouden met meerdere honden.
Misschien wordt iemand weleens afgewezen om een verkeerde reden...we blijven mensen en mensen maken fouten...maar dit heeft wel heel vaak te maken met de informatie die we van een kandidaat krijgen. Sommige mensen zijn heel stug aan de telefoon en komen niet verder dan "wat kost dat nou, zo'n Spaans hondje". Dit soort gesprekken zijn vaak niet erg gemakkelijk voor een bemiddeling.
Natuurlijk heeft de hond het beter bij de meeste gezinnen dan in een asiel in Spanje, maar wij streven naar iets meer dan dat.
Onze voorzitster heeft daar een heel interessant stuk over geschreven op onze site:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl- ... ef.html#82
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar als zulke oude hondjes niet meer bij hun eigenaar kunnen blijven waar ze wél heel goed verzorgd zijn geweest, is het dan niet humaner en beter en eerlijker om ze gewoon in te laten slapen?
:zweep:
yvonne dl
Zeer actief

Ja misschien,maar nu ligt roy nu sammy geheten op mijn schoot te slapen,mooi mannetje erg lief en helemaal gelukkig en wij ook.
:love:
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Adriano schreef:Ja, dat heb ik ook gelezen, de dierenarts had haar nog nagekeken en medisch niets gevonden, dus dit meiske heeft het w.s puur opgegeven omdat ze haar baasje zo miste.
Soms wordt denk ik vergeten dat oude hondjes ook gewóón dood kunnen gaan, net zoals mensen. Van ouderdom dus. Dat zou bij Refka natuurlijk heel goed aan de orde geweest kunnen zijn.

Ik hoop dat Roy de verhuizing naar Nederland en de TS goed gaat doorstaan en dat hij nog een fijne tijd mag gaan beleven in een huis waar hij echt welkom is! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”