Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wilde honden belagen pup met wandelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Wilde honden belagen pup met wandelen

Ongelezen bericht door Valerie »

Als een hond echt kliert dan lever ik hem/haar ook bij de eigenaar af door de hond mee te voeren aan de halsband.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vlekje schreef:Ja, zo doe ik dat ook meestal. Sommigen luisteren dan ;-)
Is in ieder geval een goed, begina, helpt het niet kun je altijd je stem nog wat( heel veel) verheffen :ok:
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:Als een hond echt kliert dan lever ik hem/haar ook bij de eigenaar af door de hond mee te voeren aan de halsband.
Daar begín ik niet eens aan. Dat is zo'n beetje de meest zekere manier om in je klauwen gebeten te worden.
Dat durven die krengen niet :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:
vlekje schreef:Ja, zo doe ik dat ook meestal. Sommigen luisteren dan ;-)
Is in ieder geval een goed, begina, helpt het niet kun je altijd je stem nog wat( heel veel) verheffen :ok:
:lol1: De oerbrul. Die werkt in 99.9% van de gevallen, als ie op het juiste moment vanuit je tenen komt :wink:
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef:Als een hond echt kliert dan lever ik hem/haar ook bij de eigenaar af door de hond mee te voeren aan de halsband.
Daar begín ik niet eens aan. Dat is zo'n beetje de meest zekere manier om in je klauwen gebeten te worden.
Dat durven die krengen niet :pffff:
Ik waag het er iig niet op. Mijn handjes zijn me te lief. Ik heb bovendien totaal geen zin om aan andermans hond te gaan staan rukken en trekken.
Ach ik heb natuurlijk overwicht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

niet iedereen is behept met maat 43 :LOL:
Valerie
Zeer actief

Nah meestal kan Jigzy wel heel duidelijk honden de stuipen op het lijf jagen :mrgreen: ik hoef niets te doen.
vlekje
nieuw lid
Mijn ras(sen): Ierse Setter

Ongelezen bericht door vlekje »

:lol1: De oerbrul. Die werkt in 99.9% van de gevallen, als ie op het juiste moment vanuit je tenen komt :wink:
[/quote]

Leuk! :D
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

lieke schreef:
Ik heb dit laatste zelf meegemaakt met een Schotse Collie die een pup greep, en doorbeet, terwijl de pup zich al ruimschoots op zijn rug over gaf. Hierop greep 1 van mijn honden in en pakte de Collie, omdat deze gestoord gedrag vertoont en dat word door een normale hond afgestraft.
Da's natuurlijk flauwekul. Er zijn zat honden die niks van vreemde pups moeten hebben en daar is niks gestoords aan. Pup hoort nl. niet tot de roedel. Mijn reu moet ook niks van pups hebben en die hou ik dus ook weg bij dat kleine grut. Mijn teefjes zijn toevallig dól op pups maar dat wil niet zeggen dat zij toevallig 'normaal' zijn.

Wat betreft het loslaten van pups bij volwassen honden: daar ben ik altijd voorzichtig bij geweest. Ten eerste natuurlijk vanwege het bovenstaande en ten tweede vanwege het feit dat een lompe (grote) hond een pupje ook onopzettelijk kan beschadigen.
Ik heb mijn pups altijd gecontroleerd met andere honden laten spelen. En dat hield in dat ik de hond in kwestie inschatte als zijnde a) vriendelijk en b) voorzichtig. Daarmee vielen de meeste grote honden al af en ook heel veel kleine honden die ook niet altijd vriendelijk zijn.

Ik pakte gerust pup onder de arm mee want ik wil niet dat een pup slechte ervaringen krijgt van andere honden.
Een volwassen hond, die een pup pakt, die zich al overgeeft, klopt niet.

Zo'n volwassen hond kan en mag een pup best op zijn plek zetten, en laten zien dat hij niet welkom is, of dat hij "zijn" roedel beschermt, maar doorbijten, dat is uit den boze. Dat doet een volwassen hond niet, dat klopt ook gewoon niet.
Dan behoort een volwassen hond een bijtrem te hebben, van nature. Een pup zal namelijk nooit een bedreiging zijn voor een volwassen roedelleider.
De enige reden waarom bijvoorbeeld wolven wel eens pups dood bijten is om een teef eerder tot paren te krijgen, maar dit beurd zelden in de eigen roedel.

Een pup die zich op deze wijze onderwerpt en overgeeft zou op die manier veilig moeten zijn, het is namelijk van de pup ook natuurlijk gedrag om zich op zijn rug te rollen en kwetsbaar op te stellen, een overlevingsmechanisme. Daar zou een stabiele, gezonde en normale reu op moeten reageren door de pup hoogstens zijn dominantie te laten zien, maar NIET DOORBIJTEN!
Een volwassen hond die dat niet begrijpt en / of erkent klopt niet :piew:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ArCee schreef:Dan behoort een volwassen hond een bijtrem te hebben, van nature. Een pup zal namelijk nooit een bedreiging zijn voor een volwassen roedelleider.
De enige reden waarom bijvoorbeeld wolven wel eens pups dood bijten is om een teef eerder tot paren te krijgen, maar dit beurd zelden in de eigen roedel.
En daar zeg je het zelf al in het eigen roedel en daar hebben we het hier dus niet over.
Zet een wolvenpup in een vreemd roedel en dan ziet het er echt heel anders uit.
ArCee
Zeer actief

Valerie schreef:Het is wel een makkelijke manier om een aanval van jouw eigen hond goed te praten :F:
Sterker nog, ALS mijn hond een pup helpt die op deze mnaier word gegrepen, dan prijs ik hem helemaal de hemel in, ongeacht wat de buitenwereld ervan denkt :lekkerpuh:
IK vind het namelijk nergens op slaan dat een volwassen hond doorbijt naar iets, wat zich in hele natuurlijke honden gedragingen laat zien dat het geen gevaar is en zich heel bewust kwetsbaar opsteld.

Dat is hetzelfde namelijk als dat ik een kleuter in elkaar trap terwijl deze huilend en kermend op straat ligt, of is dat in jullie ogen ook normaal?

Jullie nemen een volwassen hond wel heel erg in bescherming zeg :denken:

Ouderwetse gedachten?
Alsof er oude en nieuwe gedragingen zijn in de instincten van honden? Alsof deze met hun tijd meegaan in hun oergedrag?
Het klopt niet, en mocht ik ooit weer eens ergens lopen en mijn hond verdedigd een pup op deze wijze (vreemd dat ik dit "pup beschermen gedrag ook bij vreemde honden gezien heb trouwens) dan vind ik het helemaal top dat ze het doet :ok:

Zet een wolvenpup in een roedel, en zet er een dag later een volwassen vreemde wolf in.
Moet jij eens kijken welke van de 2 een grotere kans tot overleven heeft.
Gok eens, en waarom denk je
:W:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk dat geen van beide overleeft, zowel de pup als de volwassen wolf zullen doodgebeten worden...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik geloof toch dat je er teveel menselijke verwachtingen en normen en waarden op los gooit.
En ouderwetse gedachte slaat op het feit deze over het inzicht gaat wat veranderd is en niet zozeer over het gedrag van honden.
Puppie moord of aanvallen hoeft per definitie niet altijd fout gedrag te zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ArCee schreef:Zet een wolvenpup in een roedel, en zet er een dag later een volwassen vreemde wolf in.
Geen van beide of dacht je echt dat die wolven ene pup uit een vreemd roedel warm zullen verwelkomen :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ArCee schreef:
Valerie schreef:Het is wel een makkelijke manier om een aanval van jouw eigen hond goed te praten :F:
Sterker nog, ALS mijn hond een pup helpt die op deze mnaier word gegrepen, dan prijs ik hem helemaal de hemel in, ongeacht wat de buitenwereld ervan denkt :lekkerpuh:
IK vind het namelijk nergens op slaan dat een volwassen hond doorbijt naar iets, wat zich in hele natuurlijke honden gedragingen laat zien dat het geen gevaar is en zich heel bewust kwetsbaar opsteld.

Dat is hetzelfde namelijk als dat ik een kleuter in elkaar trap terwijl deze huilend en kermend op straat ligt, of is dat in jullie ogen ook normaal?

Ouderwetse gedachten?
Alsof er oude en nieuwe gedragingen zijn in de instincten van honden? Alsof deze met hun tijd meegaan in hun oergedrag?
Het klopt niet, en mocht ik ooit weer eens ergens lopen en mijn hond verdedigd een pup op deze wijze (vreemd dat ik dit "pup beschermen gedrag ook bij vreemde honden gezien heb trouwens) dan vind ik het helemaal top dat ze het doet :ok:

Zet een wolvenpup in een roedel, en zet er een dag later een volwassen vreemde wolf in.
Die vergelijking met jou en een kleuter slaat volgens mij nergens op.
Een mensensamenleving kan je niet vergelijken met honden.
Zeker niet op deze manier.

Dat er honden (redelijk veel zelfs) zijn die een vreemde pup vriendelijk behandelen is fijn.
Ik wou dat elke hond dat deed.
Maar een vreemde pup niet accepteren is geen gestoord gedrag.

Ik ga er absoluut niet van uit dat mijn pup veilig is als ik andere honden tegen kom.
Er zijn honden die dat niet kunnen accepteren.

ik heb het bij een van mijn vorige honden ook gezien.
Een vreemde pup moest van hem onder de grond (ik zorgde dus dat hij er niet bij kon) maar een nieuwe pup in huis was van hem.
Die werd beschermd tegen alles en iedereen buiten op straat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Niets is standaard, ik weet van een pasgeboren nestje dat werd doodgebeten toen mams even weg was..
De bijter was een wat zeurderig teefje van hetzelfde ras.
Als ik op de wandeling met de honden, een pup tegenkom en we lopen een eindje op, hoort de pup volgens Lil bij haar roedeltje.
Ze is gek van puppen groot en klein, komt er dan een vreemde hond bij wordt die echt gekeurd voor die bij het tijdelijke kind komt.
Is hij te wild, verwijdert ze hem met veel bombarie...doet ze trouwens ook bij volwassen hondjes die ze al langer kent, beschermen.
Zo kent ze een RR al van kind af aan en die heeft nu groot ook protectie, geen gezicht natuurlijk...
Voor de goede orde ze bijt niet maar maak veel lawaai of gaat erom heen rennen, dansen etc.
Laatst gewijzigd door Lillith op 01 okt 2011 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind de vergelijking van wilde wolven en al de al eeuwenlang gedomesticeerde huishond sowieso al vaak mank gaan. Een huishond is nl. geen wolf. Een huishond is in de ogen van een wolf een eeuwige pup.
Maar als je deze vergelijking doortrekt, dan is het doodbijten van pups ook binnen een wolvenroedel heel normaal. Het alphapaar krijgt nl. een nest. De andere, lager geplaatste, teefjes worden schijnzwanger. Dat is een heel nuttige functie want als het alphapaar op jacht gaat, kunnen de andere teefjes de pups zogen. Als een lager geplaatst teefje uit de roedel onverhoopt een nest krijgt, worden de pups door de alpateef doodgebeten. Want twee nesten zogen gaat ten koste van het nest van de alphateef.
Tot zover dus de vergelijking wolf/huishond.

En verder vindt ik de vergelijking van een pup met een kleuter ook nergens op slaan. Mensen hebben de neiging om kinderen uit de samenleving te beschermen. Gewoon omdat dit deels instinct en deels cultureel bepaald is. Dat heeft niks te maken met hondengedrag.
Er zijn, zoals ik al eerder zei, genoeg honden die niks van vreemde pups willen weten. Dat is niet abnormaal, hoogstens ongewenst. Ik vind het ook hoogst ongewenst dat mijn reu pups wil doodmaken. Niet dat hij er op jaagt maar pups die in een straal van een meter voor zijn poten loopt wil hij naar de barrebiesjes bijten. Nou zorg ik er wel voor dat hij die kans niet krijgt maar ik beschouw hem (op dit punt althans :mrgreen: ) niet als abnormaal.
Ik vind het eerlijk gezegd abnormaler dat mijn teefjes (vooral Lyndie) het liefst pupjes meejat naar huis. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ArCee schreef:

Ouderwetse gedachten?

je hebt wel een achterhaald idee hoor over honden.... ik zou het er maar niet op gokken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik hoef hier geen lang verhaal af te steken, ben het eens met mijn voorgangers. Een volwassen hond zal zelden een vreemde pup 'helpen', waarom zou die dat doen? en een volwassen wolf en pup in een vreemde roedel gaan beide kassie wijlen, tenzij de volwassen hond het lukt om te ontsnappen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

chrico schreef:Jij bepaald met welke hond je je pup laat spelen en dat is gewoonweg niet met allemaal. Als het gebeurd laat dan de mensen van de andere hond kletsen, je hoeft je pup niet te laten pletten/bijten of wat ook. Die loopt er alleen maar schade van op als dit vaker gebeurd. Ik zou gericht plekken opzoeken waar honden komen van mensen die je kent en die wel normaal reageren.

Ikzelf ben er een voorstander van dat je je hond aangelijnd houd daar waar dat moet. Twee redenen, a- de meeste gebieden hebben een oorzaak dat er alleen aangelijnde honden toegelaten worden (flora en faunabeheer) en B het loslaten lopen van je hond ontneemt het wandelplezier van mensen die speciaal die gebieden opzoeken om te wandelen zonder dat er een hond om hun heen gaat springen.
Dus wat mij betreft controleerd de boswachter als een havik en gooit iedereen op de bon (praktijk is dat dit soms gebeurd en meestal niet, afhankelijk welk gebied je loopt)

Ik zou het zomaar zelf geschreven kunnen hebben ;-)

Pup hoeft niet met alle honden te spelen, alleen met honden (en baasjes) die jij kent en die "gelijk van grootte / energie" zijn.
Anders leert frummel de verkeerde dingen en spelen moet leuk zijn. Liever niet spelen dan vervelende ervaringen opdoen.

Suzanne
ArCee
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik hoef hier geen lang verhaal af te steken, ben het eens met mijn voorgangers. Een volwassen hond zal zelden een vreemde pup 'helpen', waarom zou die dat doen? en een volwassen wolf en pup in een vreemde roedel gaan beide kassie wijlen, tenzij de volwassen hond het lukt om te ontsnappen.
Ja, je vraagt je af waarom mijne dat deden? :80:
Hayleigh misschien uit een soort van oer moeder gevoel aangezien zij ooit een enst pups heeft gehad? Dat zou ik nog iets kunnen begrijpen, maar waarom King het deed, als reu, geen idee?
Misschien toch omdat er iets, in hun belevingswereld, niet goed was?
Aan die situatie, op dat specifieke moment?

Feit blijft dat een "vreemde"pup natuurlijk door het baasje beschermt moet worden en nee, je flikkert niet zomaar een pup in een cluppie honden. of dit nu een roedel is, of eengroep spelende honden. Buiten het feit dat een volwassen zou kunnen bijten staan ze wel aan meer risico's bloot natuurlijk.

In ieder geval, als een pup zich op zijn rug rolt ten teken van overgave en onderwerping, dan zou de kous af moeten zijn. Dit is het enige overlevings mechanisme wat een pup heeft. Honden die in gevecht zijn, volwassen honden, daarvan daait de verliezer zich vaak ook op de rug, of maakt zich zo klein mogelijk, en vaak is dat een teken dat de zaak beslacht is.
Nu zijn er rassen die daar geen boodschap (meer) aan hebben door het fokdoel.
Denk aan een pittbull.
In ieder geval hebben honden hun eigen taal, waarin er dus ook iets is wat een gevecht stopt, ten teken van overgave. Een pup heeft niets anders, want alles is groter, sterker etc.
Corrigeren is namelijk iets anders als iets willen doden.

Mijn honden hebben ooit een te vrijpostige pup ook wel eens een grauw en snauw gegeven om hem op zijn plek te zetten. Gila overkomt dat nu ook nog heel soms, als ze te druk is, te lang doorgaat of te dominant word, en honden begrijpen exact wat er aan de hand is. De ene hond stopt, de andere behoeft vervolgens niet verder te gaan om de hond, die het begrepen heeft, alsnog even goed te grazen te nemen.
Dan is er geen reden tot alsnog te gaan bijten en vechten.
Honden hebben hun eigen manier en taal om te zeggen: Hee kappen en oprotten anders zal ik je even!!

Dit is dus WEL wat er met deze pup gebeurde en overkwam.
Dat volwassen honden daar op reageren vind ik eigenlijk heel normaal.
ranetje
Zeer actief

ArCee schreef:In ieder geval, als een pup zich op zijn rug rolt ten teken van overgave en onderwerping, dan zou de kous af moeten zijn. Dit is het enige overlevings mechanisme wat een pup heeft. Honden die in gevecht zijn, volwassen honden, daarvan daait de verliezer zich vaak ook op de rug, of maakt zich zo klein mogelijk, en vaak is dat een teken dat de zaak beslecht is.
Normaal geldt dat overlevingsmechanisme in de eigen roedel.
Daar is het namelijk op gebaseerd, op het leven in de eigen roedel.
Het is geen garantie dat het effectief zal zijn buiten de eigen roedel.

Gelukkig zijn er veel honden die dat onderwerpingsgedrag accepteren en respecteren, maar het is geen wet.
Ik ga daar ook nooit van uit en ik houd contacten buiten de eigen roedel nauwlettend in de gaten.

Het is ook een van de redenen dat ik een pup zo veel mogelijk gecontroleerd contact laat maken.
Een pup mag van mij niet zomaar naar elke vreemde hond toe.
Natuurlijk mislukt het wel eens om dat tegen te houden, maar daarmee blijft het principe wel overeind.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
ArCee schreef:In ieder geval, als een pup zich op zijn rug rolt ten teken van overgave en onderwerping, dan zou de kous af moeten zijn. Dit is het enige overlevings mechanisme wat een pup heeft. Honden die in gevecht zijn, volwassen honden, daarvan daait de verliezer zich vaak ook op de rug, of maakt zich zo klein mogelijk, en vaak is dat een teken dat de zaak beslecht is.
Normaal geldt dat overlevingsmechanisme in de eigen roedel.
Daar is het namelijk op gebaseerd, op het leven in de eigen roedel.
Het is geen garantie dat het effectief zal zijn buiten de eigen roedel.

Gelukkig zijn er veel honden die dat onderwerpingsgedrag accepteren en respecteren, maar het is geen wet.
Ik ga daar ook nooit van uit en ik houd contacten buiten de eigen roedel nauwlettend in de gaten.

Het is ook een van de redenen dat ik een pup zo veel mogelijk gecontroleerd contact laat maken.
Een pup mag van mij niet zomaar naar elke vreemde hond toe.
Natuurlijk mislukt het wel eens om dat tegen te houden, maar daarmee blijft het principe wel overeind.
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:
ArCee schreef:

Ouderwetse gedachten?

je hebt wel een achterhaald idee hoor over honden.... ik zou het er maar niet op gokken.
Waarom is dat een achterhaald idee over honden???? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
(geen gelul over een wolf of pup, maar gewoon over honden)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

ArCee schreef: Een volwassen hond, die een pup pakt, die zich al overgeeft, klopt niet.

Zo'n volwassen hond kan en mag een pup best op zijn plek zetten, en laten zien dat hij niet welkom is, of dat hij "zijn" roedel beschermt, maar doorbijten, dat is uit den boze. Dat doet een volwassen hond niet, dat klopt ook gewoon niet.
Dan behoort een volwassen hond een bijtrem te hebben, van nature. Een pup zal namelijk nooit een bedreiging zijn voor een volwassen roedelleider.

Een pup die zich op deze wijze onderwerpt en overgeeft zou op die manier veilig moeten zijn, het is namelijk van de pup ook natuurlijk gedrag om zich op zijn rug te rollen en kwetsbaar op te stellen, een overlevingsmechanisme. Daar zou een stabiele, gezonde en normale reu op moeten reageren door de pup hoogstens zijn dominantie te laten zien, maar NIET DOORBIJTEN!
Een volwassen hond die dat niet begrijpt en / of erkent klopt niet :piew:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Pups zetten het vaak op een gillen als ze een correctie krijgen, ze rollen zich niet op hun rug. In ieder geval, ik maak het weinig mee. Het merendeel gaat dus gillen, wat voor de meeste een tricker is om juist door te gaan.
Perry en Noah

Afbeelding
ArCee
Zeer actief

ja duh, zo kunnen we aan de gang blijven.

Ik ken pups die dit doen, ik ken pups die dat doen, en ik ken pups die niks doen en ik ken pups die in hun vodde schijten van elke hond :oohja:

Ik heb het PUUR en ALLEEN over de pups die dat wel doen, en dus normaal en gezond hondengedrag vertonen. Dus op een normale manier de hondentaal spreken door lichaamstaal.

In dat geval zou een volwassen hond niet meer horen te bijten, omdat er helemaal geen noodzaak of dreiging (meer) is.

ZUCHT. :cry:
Valerie
Zeer actief

ArCee schreef:ja duh, zo kunnen we aan de gang blijven.

Ik ken pups die dit doen, ik ken pups die dat doen, en ik ken pups die niks doen en ik ken pups die in hun vodde schijten van elke hond :oohja:

Ik heb het PUUR en ALLEEN over de pups die dat wel doen, en dus normaal en gezond hondengedrag vertonen. Dus op een normale manier de hondentaal spreken door lichaamstaal.

In dat geval zou een volwassen hond niet meer horen te bijten, omdat er helemaal geen noodzaak of dreiging (meer) is.

Wanneer is een pup wel een "dreiging" voor een volwassen hond dan :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maar ik vertrouw er maar niet op... ik ken genoeg honden die helemaal niks van vreemde pups moeten weten.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Bijten gebeurt toch niet alleen vanwege een dreiging.

Jij begint over pups "die normaal hondengedrag vertonen" in jouw ogen ................

De honden die bijten - vreemde honden dus die op zich geen bal met die pup te maken hebben - vertonen ook normaal hondengedrag.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Valerie schreef:

Wanneer is een pup wel een "dreiging" voor een volwassen hond dan :denken:
Ja, in deze discussie word aangegeven, in een hechte roedel word een pup gewoon als buitenstaander gezien.

In ieder geval, als we met zn allen nadenken dan laat je nooit een pup zomaar een groep volwassen honden inrennen. '
Pups kunnen veel te onnozel zijn, en daarbij gewoon te kwetsbaar, dus bescherming is wel geboden. Zelfs Gila, die toch al 10 maanden is en haar mannetje wel staat, zelfs die hou ik (nog) in de gaten. Zeker met meerdere honden. 1 op 1 gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Met een groep kun je nooit alles en iedereen tegelijk in de gaten houden. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”