Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Pieterpad
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Het Pieterpad
Wij willen met onze 2 honden het Pieterpad lopen, te beginnen in Pieterburen,Daar we ons goed wilen voorbereiden hebben we nog een paar vragen.
Is het hele traject ook geschikt om met de honden te lopen?
We willen de auto bij het eindpunt van een dagetappe zetten en met het OV naar een startpunt gaan, mogen de honden in bussen of buurtbussen?
Wie o wie heeft het Pieterpad ook gelopen met een hond en kan onze vragen beantwoorden en eventueel nog enkele tips toevoegen. Alle informatie is welkom.
Bij voorbaat dank.
We willen de auto bij het eindpunt van een dagetappe zetten en met het OV naar een startpunt gaan, mogen de honden in bussen of buurtbussen?
Wie o wie heeft het Pieterpad ook gelopen met een hond en kan onze vragen beantwoorden en eventueel nog enkele tips toevoegen. Alle informatie is welkom.
Bij voorbaat dank.
Re: Het Pieterpad
Wij hebben een klein weekje gelopen, maar dan vanuit ons huis (Doetinchem) tot Vierlingsbeek. Verslag vind je hier, klikkerdeklik.branco schreef:Wij willen met onze 2 honden het Pieterpad lopen, te beginnen in Pieterburen,Daar we ons goed wilen voorbereiden hebben we nog een paar vragen.
Bij voorbaat dank.
Ov iedere dag gaat prima denk ik, ook wel met honden. Buurtbussen zijn minder happig op honden, en bovendien loop je in nogal verlaten gebied dus zal niet iedere 5 minuten een bus voorbij komen. Deze week was in elk geval onze geweldigste vakantie ooit, juist ook omdat je niet elke dag naar huis ging.
Onze honden hebben in elk geval dat hele traject zowat los kunnen lopen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ff googlen....
http://www.pieterpad.nl/ veel gestelde vragen, kan ik de route wandelen met hond. Ja maar hond niet overal toegestaan... boekje kopen want sommige stukjes moet je dan omlopen..
Het leven is soms zoooo simpel
http://www.pieterpad.nl/ veel gestelde vragen, kan ik de route wandelen met hond. Ja maar hond niet overal toegestaan... boekje kopen want sommige stukjes moet je dan omlopen..
Het leven is soms zoooo simpel

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Oh, ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik vind het geweldig! En mijn man ook *yay*. De eerstvolgende keer dat we 2 weken vrij hebben gaan we dit ook ondernemen! 

- Maartje
- Zeer actief
Het Pieterpad is met honden heel goed te doen. Hoe het met OV gaat weet ik niet. Ik vrees dat het soms best een gedoe kan zijn om dan op de plek van bestemming te komen. Dat zijn wel dingen die ik van te voren per dag heel goed zou bekijken.
Het omlopen valt reuze mee. Ik heb meer dan de helft gelopen en ik geloof dat ik één of twee keer een klein stukje moest omlopen.
Maar het is geweldig om te lopen!
Het omlopen valt reuze mee. Ik heb meer dan de helft gelopen en ik geloof dat ik één of twee keer een klein stukje moest omlopen.
Maar het is geweldig om te lopen!
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reakties. Dat het Pieterpad een website had, daar was ik helemaal niet opgekomen, maar daar staat inderdaad alles op wat je wilt weten, zelfs de gps route staat erop, geweldig.
En wat betreft het openbaar vervoer, de ervaring zal het leren,
Ook grappig om te lezen dat we ook andere hondenbezitters op het goede idee hebben gebracht om de uitdaging aan te gaan.
En wat betreft het openbaar vervoer, de ervaring zal het leren,
Ook grappig om te lezen dat we ook andere hondenbezitters op het goede idee hebben gebracht om de uitdaging aan te gaan.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
laat je even weten wanneer je begint
wij wonen aan het ""oude"" pieterpad

wij wonen aan het ""oude"" pieterpad

Fenneke en Baloe

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier bestaad het idee ook om dergelijke tochten te ondernemen, ook het pieterpad (Er zijn ook verschillende vergelijkbare maar kortere tochten op internet te vinden). Maar heb het inderdaad ook nog niet uitgezocht. Goed om hier even wat ervaringen te lezen?

Even ter aanvulling.... het Pieterpad is wel de bekendste, maar zéker niet de mooiste LAWgyanty schreef:Hier bestaad het idee ook om dergelijke tochten te ondernemen, ook het pieterpad (Er zijn ook verschillende vergelijkbare maar kortere tochten op internet te vinden). Maar heb het inderdaad ook nog niet uitgezocht. Goed om hier even wat ervaringen te lezen?

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja..dan wel verder vertellen hoor ,Marion !Marion. schreef:Even ter aanvulling.... het Pieterpad is wel de bekendste, maar zéker niet de mooiste LAW

Welke is de mooiste ?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
hier is toch ook pieterpad? ff sjekken:
jep!
Zo bijvoorbeeld de overgang van het Montferland naar het dal van de Rijn en vandaar weer naar de heuvels bij Beek en Groesbeek.
jep!
Zo bijvoorbeeld de overgang van het Montferland naar het dal van de Rijn en vandaar weer naar de heuvels bij Beek en Groesbeek.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wij lopen het Pionierspad met de honden, van Muiden naar Steenwijk, 200 km totaal. Tot nu toe drie etapes gelopen en allemaal even mooi en goed te doen met de honden
Tussendoor doen we het Twentepad, ook met de hondjes erbij, een streekpad van 87 km. Zo mogelijk nog mooier dan onze polder
Er is echt veel meer te zien dan het Pieterpad
Edit: maar die is ook mooi natuurlijk 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Flevo Bordertje schreef: Er is echt veel meer te zien dan het PieterpadEdit: maar die is ook mooi natuurlijk
ja er zijn heel veel mooie wandelroutes --ook meerdaagse--maar het pieterpad is het langste en zie je dus heel veel nederland
bijna 500 km dacht ik?
Fenneke en Baloe

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Even op de boekjes gespiekt: 480 km om precies te zijnfenneke schreef:Flevo Bordertje schreef: Er is echt veel meer te zien dan het PieterpadEdit: maar die is ook mooi natuurlijk
ja er zijn heel veel mooie wandelroutes --ook meerdaagse--maar het pieterpad is het langste en zie je dus heel veel nederland
bijna 500 km dacht ik?

Klopt. In mijn verslagje staat Groesbeek uitgebreid gemeldmassam schreef:hier is toch ook pieterpad? ff sjekken:
jep!

MJ ik weet niet welke de mooiste route is, ligt er ook aan wat je wil natuurlijk. Omdat het Pieterpad lang is, heb je gewoon ook veel saaie stukken erbij. Wij hebben een groot deel van het Scholtenpad gelopen, dat zijn allemaal wandelingen rondom Winterswijk. Alles wat we daarvan gelopen hebben (alleen de noorkant moeten we nog geloof ik) is prachtig, en er zit geen saai stukje bij