Hoe zit dat bij jullie/jouw ras? Of moet iedereen vooral z'n bek houden als je in opperste concentratie je aan het voorbereiden bent? (want ik zag me toch fanatiekelingen rondlopen

Moderator: moderatorteam
Ja, is zo hè... iedereen wil de nakers altijd voelen. Meestal valt het mee, zijn ze zachter & warmer dan verwacht_Inge_ schreef:Met Blue wil iedereen voelen en ook gewoon dingen vragen.
zielig eigenlijk, mensen die zich verheven voelen boven de rest... en waarvoor eigenlijk, dat is nog het meest lachwekkende...eefje+huig schreef:ze hebben mij op die ene show die ik gelopen heb ook aangesproken maar ik had harley toen net 6mnd en ik had geen kaas gegeten van stambomen enz dus ik heb over Harley verteld en de mensen daarna doorverwezen naar andere fokkers die er ook aanwezig waren.
1 daarvan bonjourde die mensen gelijk weer weg en dat vond ik zeer flauw,maar die mr.fokt met alleen maar kampioenhondjes en vroeg destijds 1000euro meer dan de richtprijs(en won ook alle keuringen) en was een vreselijke arrogante kwal die niks met de gewone mensen te maken wilde hebben(zij die niet heel super netjes waren enz)
Bah,had een hele nare bijsmaak na die show.
Ah! Nou weet ik waarom die msensen zo verveeld keken*Esther schreef:Als ik op show ben, ben ik ook zo'n type die vraagt. Ik vind het ook zo leuk om te horen waarom ze dat ras hebben en mensen vertellen vaak graag. Of ze moeten nét de ring in moeten natuurlijk. Dan vraag je niets. Vaak is het zo dat als je iets vraagt,de mensen niet te stoppen zijn. Iedereen praat toch graag over zijn hond. Toch
Haha, ja, die signalen mis je zekerTamara. schreef:Ah! Nou weet ik waarom die msensen zo verveeld keken*Esther schreef:Als ik op show ben, ben ik ook zo'n type die vraagt. Ik vind het ook zo leuk om te horen waarom ze dat ras hebben en mensen vertellen vaak graag. Of ze moeten nét de ring in moeten natuurlijk. Dan vraag je niets. Vaak is het zo dat als je iets vraagt,de mensen niet te stoppen zijn. Iedereen praat toch graag over zijn hond. Toch
Ik vond het ook leuk hoor, vond het alleen zo opvallend en niets iets waar ik rekening mee had gehoudenRenske schreef:Dat is het leuke van shows, aan de praat raken met vreemde mensen. Zowel mensen die van 'jouw' ras meer willen weten, als aan de praat raken met mensen van 'vreemde rassen'. Zo op de europese show een tijdje gesproken met eigenaren van Poolse lopende honden/ brakken.
Dat is erg heMaeve schreef:Oh ik vind dat leukVooral omdat de Toller zo populair word en mensen nogal eens een verkeerd beeld hebben over het ras (kleine rode Golden Retrievers) vertel ik graag veel
Als mensen daardoor beter geinformeerd zijn in het ras en weten waar ze aan toe zijn, heb ik mn doel al bereikt. Vind het alleen soms zo lastig als je zo iemand een jaar later weer tegen komt en niet herkent terwijl diegene nog precies weet wie ik en Nilo zijn
Ik heb mezelf maar aangeleerd om net zo enthousiast te reagerengrover schreef:Dat is erg heMaeve schreef:Oh ik vind dat leukVooral omdat de Toller zo populair word en mensen nogal eens een verkeerd beeld hebben over het ras (kleine rode Golden Retrievers) vertel ik graag veel
Als mensen daardoor beter geinformeerd zijn in het ras en weten waar ze aan toe zijn, heb ik mn doel al bereikt. Vind het alleen soms zo lastig als je zo iemand een jaar later weer tegen komt en niet herkent terwijl diegene nog precies weet wie ik en Nilo zijn
"jaaaa vorig jaar hebben wij ook met jullie zitten praten over de welsh blablabla" en dat je dan zelf geen idéé hebt wie je voor je hebt :')
Met Griffies ookNanna schreef:Moet je eens met een Puli naar de show
Je komt geen meter vooruit want iedereen trekt aan je jasje.
LongFields schreef:Ik word ook altijd aangesproken op shows met vragen wat voor ras ik bij me heb, odf zedevachteven mogen voelen en wat voor soort honden het zijn qua karakter en dergelijke. Ben er inmiddels helemaal aan gewend en vind het ook wel heel leuk om op die manier mensen meer te vertellen over de Laekense.