Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangesproken worden op show

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Aangesproken worden op show

Ongelezen bericht door Tamara. »

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst op een hondenshow geweest (buiten de hovawart clubmatch om dan) en naast alle minder leuke dingen die mij opvielen, is mij ook 1 leuk iets opgevallen. De aanspraak die je krijgt op de hond die je bij je hebt, in dit geval dan Suus. Mensen die je zien lopen met een hond en vragen wat voor 1 het is en daar dan meer over willen weten, mensen die het ras 'van horen en zeggen' kennen en geintresseerd zijn in het ras of mensen die zelf een hovawart hebben (gehad) of die weer iemand kennen die er een bijvoorbeeld heeft en daar dan een praatje over willen maken. Zonder te overdrijven ben ik door meer dan 10 mensen aangesproken (op een gegeven moment was ik de tel kwijt) en vond dat dan wel weer erg leuk, de interesse van mensen in je hond/ras.

Hoe zit dat bij jullie/jouw ras? Of moet iedereen vooral z'n bek houden als je in opperste concentratie je aan het voorbereiden bent? (want ik zag me toch fanatiekelingen rondlopen :schrik: )
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Aangesproken worden op show

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ze hebben mij op die ene show die ik gelopen heb ook aangesproken maar ik had harley toen net 6mnd en ik had geen kaas gegeten van stambomen enz dus ik heb over Harley verteld en de mensen daarna doorverwezen naar andere fokkers die er ook aanwezig waren.
1 daarvan bonjourde die mensen gelijk weer weg en dat vond ik zeer flauw,maar die mr.fokt met alleen maar kampioenhondjes en vroeg destijds 1000euro meer dan de richtprijs(en won ook alle keuringen) en was een vreselijke arrogante kwal die niks met de gewone mensen te maken wilde hebben(zij die niet heel super netjes waren enz)
Bah,had een hele nare bijsmaak na die show.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Als ik op show ben, ben ik ook zo'n type die vraagt. Ik vind het ook zo leuk om te horen waarom ze dat ras hebben en mensen vertellen vaak graag. Of ze moeten nét de ring in moeten natuurlijk. Dan vraag je niets. Vaak is het zo dat als je iets vraagt,de mensen niet te stoppen zijn. Iedereen praat toch graag over zijn hond. Toch :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Dat is het leuke van shows, aan de praat raken met vreemde mensen. Zowel mensen die van 'jouw' ras meer willen weten, als aan de praat raken met mensen van 'vreemde rassen'. Zo op de europese show een tijdje gesproken met eigenaren van Poolse lopende honden/ brakken.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Met Blue wil iedereen voelen en ook gewoon dingen vragen. :F:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

_Inge_ schreef:Met Blue wil iedereen voelen en ook gewoon dingen vragen. :F:
Ja, is zo hè... iedereen wil de nakers altijd voelen. Meestal valt het mee, zijn ze zachter & warmer dan verwacht :mann:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Tamara.
Zeer actief

eefje+huig schreef:ze hebben mij op die ene show die ik gelopen heb ook aangesproken maar ik had harley toen net 6mnd en ik had geen kaas gegeten van stambomen enz dus ik heb over Harley verteld en de mensen daarna doorverwezen naar andere fokkers die er ook aanwezig waren.
1 daarvan bonjourde die mensen gelijk weer weg en dat vond ik zeer flauw,maar die mr.fokt met alleen maar kampioenhondjes en vroeg destijds 1000euro meer dan de richtprijs(en won ook alle keuringen) en was een vreselijke arrogante kwal die niks met de gewone mensen te maken wilde hebben(zij die niet heel super netjes waren enz)
Bah,had een hele nare bijsmaak na die show.
zielig eigenlijk, mensen die zich verheven voelen boven de rest... en waarvoor eigenlijk, dat is nog het meest lachwekkende...
Tamara.
Zeer actief

*Esther schreef:Als ik op show ben, ben ik ook zo'n type die vraagt. Ik vind het ook zo leuk om te horen waarom ze dat ras hebben en mensen vertellen vaak graag. Of ze moeten nét de ring in moeten natuurlijk. Dan vraag je niets. Vaak is het zo dat als je iets vraagt,de mensen niet te stoppen zijn. Iedereen praat toch graag over zijn hond. Toch :wink:
Ah! Nou weet ik waarom die msensen zo verveeld keken :LOL:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Tamara. schreef:
*Esther schreef:Als ik op show ben, ben ik ook zo'n type die vraagt. Ik vind het ook zo leuk om te horen waarom ze dat ras hebben en mensen vertellen vaak graag. Of ze moeten nét de ring in moeten natuurlijk. Dan vraag je niets. Vaak is het zo dat als je iets vraagt,de mensen niet te stoppen zijn. Iedereen praat toch graag over zijn hond. Toch :wink:
Ah! Nou weet ik waarom die msensen zo verveeld keken :LOL:
Haha, ja, die signalen mis je zeker :W:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ja leuk is dat he :D En dan moet je vooral mij treffen, ik ben toch al zo'n makkelijke prater dus je zit zó een half uur aan me vast :') Ben net een oud wijf wat dat betreft :LOL:

Maar ik vind dat inderdaad ook een van de charmes van zo'n show, beetje met mensen kletsen over hun rassen en over mijn eigen muppet :)
Tamara.
Zeer actief

Renske schreef:Dat is het leuke van shows, aan de praat raken met vreemde mensen. Zowel mensen die van 'jouw' ras meer willen weten, als aan de praat raken met mensen van 'vreemde rassen'. Zo op de europese show een tijdje gesproken met eigenaren van Poolse lopende honden/ brakken.
Ik vond het ook leuk hoor, vond het alleen zo opvallend en niets iets waar ik rekening mee had gehouden :mrgreen:

zelf heb ik ook iemand aangesproken die (bleek dus na mijn vraag :mrgreen: )een rode tibetaanse mastiff had ik was té nieuwsgierig wat voor ras het was :mrgreen: Nooit gezien en geweten, die kleur maar wow, wat een prachtige hond was dat met een hele mooie kleur. Mooier dan het standaard zwart en tan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh ik vind dat leuk :mrgreen: Vooral omdat de Toller zo populair word en mensen nogal eens een verkeerd beeld hebben over het ras (kleine rode Golden Retrievers) vertel ik graag veel :wink: Als mensen daardoor beter geinformeerd zijn in het ras en weten waar ze aan toe zijn, heb ik mn doel al bereikt. Vind het alleen soms zo lastig als je zo iemand een jaar later weer tegen komt en niet herkent terwijl diegene nog precies weet wie ik en Nilo zijn :LOL:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Maeve schreef:Oh ik vind dat leuk :mrgreen: Vooral omdat de Toller zo populair word en mensen nogal eens een verkeerd beeld hebben over het ras (kleine rode Golden Retrievers) vertel ik graag veel :wink: Als mensen daardoor beter geinformeerd zijn in het ras en weten waar ze aan toe zijn, heb ik mn doel al bereikt. Vind het alleen soms zo lastig als je zo iemand een jaar later weer tegen komt en niet herkent terwijl diegene nog precies weet wie ik en Nilo zijn :LOL:
Dat is erg he :P "jaaaa vorig jaar hebben wij ook met jullie zitten praten over de welsh blablabla" en dat je dan zelf geen idéé hebt wie je voor je hebt :')
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik neem mijn honden nooit mee, maar ik schiet vaak genoeg mensen aan. Vooral rassen die je niet veel ziet. Vind het dan toch interesant om eens te horen waar het vandaan komt, karakter etc. De eerste keer zag ik bij een hoop kleine chi's dat er een soort krullers werden ingedraaid...tja....dan moet ik toch echt even weten waar dat nou voor is. Want, behalve dat het op mn lachspieren werkte had het ongetwijfeld ook een functie. En zo leer je elke keer weer wat bij. Enne puppy's kroelen, of juist de categorie bejaarden...dat moet ik echt ff doen.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

grover schreef:
Maeve schreef:Oh ik vind dat leuk :mrgreen: Vooral omdat de Toller zo populair word en mensen nogal eens een verkeerd beeld hebben over het ras (kleine rode Golden Retrievers) vertel ik graag veel :wink: Als mensen daardoor beter geinformeerd zijn in het ras en weten waar ze aan toe zijn, heb ik mn doel al bereikt. Vind het alleen soms zo lastig als je zo iemand een jaar later weer tegen komt en niet herkent terwijl diegene nog precies weet wie ik en Nilo zijn :LOL:
Dat is erg he :P "jaaaa vorig jaar hebben wij ook met jullie zitten praten over de welsh blablabla" en dat je dan zelf geen idéé hebt wie je voor je hebt :')
Ik heb mezelf maar aangeleerd om net zo enthousiast te reageren :mann: Moeten ze alleen geen gerichte vragen stellen over toen en toen :LOL:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ja ik vind het ook altijd leuk. Ik praat dan ook graag over mijn honden. Het leukste vind ik eigenlijk wel dat mijn gekleurde coton meer in de smaak valt bij het publiek dan de geheel witte. :D Dat is in de ring altijd anders om.

Mensen met kinderen zijn het leukst. De kinderen mogen dan ook altijd even aaien.

Als ik bijna de ring in moet zeg ik dat altijd even, dan wordt er nog wel gekletst maar dan wordt er niet geaaid.
Afbeelding
gevni havanezers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik word ook altijd aangesproken op shows met vragen wat voor ras ik bij me heb, odf zedevachteven mogen voelen en wat voor soort honden het zijn qua karakter en dergelijke. Ben er inmiddels helemaal aan gewend en vind het ook wel heel leuk om op die manier mensen meer te vertellen over de Laekense.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Het is de leuke kant van hondenshows. lekker kletsen met de mensen over je honden, informatie uitwisselen enz.. bakske koffie erbij, een hapje eten. leuk dagje uit zeg maar. :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Dat hondeneigenaren op show (meestal) zo gemakkelijk aanspreekbaar zijn, vind ik een van de aantrekkelijke aspecten van een hondenshow. Zeker voor mensen die zich aan het oriënteren zijn over bepaalde rassen. Toen ik besloten had een hondje aan te schaffen, aarzelde ik tussen 2 rassen. Na lange gesprekken met baasjes van de bewuste rassen en het in het echt uitvoerig besnuffelen van hun honden, kon ik de knoop doorhakken. Ik legde daar ook contact met een fokker wiens visie op het ras me zeer aansprak. Gelukkig was er over en weer een klik en werd ik op de wachtlijst gezet. En na een hele lange tijd wachten en vele bezoekjes, mocht ik uiteindelijk Salina mee naar huis nemen. :cheer:
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja heel vaak. Zelfs mensen die speciaal kwamen kijken naar Alano of Buffel. Laatse keer een kibbelen stel over wat voor ras Buffel nou was en de man zei vraag nou maar dan zal je zien dat het een CC is :mrgreen:

Vooral met Alano had ik heel veel aanspraak en heb vaak voor buitenlandse mensen zijn naam en ras moeten aankruisen in de catalogus en ik ben zelfs een keer na een show opgebeld door mensen die beledigt waren dat ik niet was geweest :ugh:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de hele dag door word ik aangesproken op een show, is ook erg leuk als je naar huis wilt of de ring in moet :lol1:
ik ben altijd aardig tegen de mensen, ook als ik op het punt sta de ring in te gaan, waarom niet?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:Moet je eens met een Puli naar de show ;-)
Je komt geen meter vooruit want iedereen trekt aan je jasje.
Met Griffies ook :wink:

Een echt dagje sociale contacten is een show, vind ik altijd :mrgreen:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

O, ik bep heel wat af op een show. Wordt ook regelmatig aangesproken door mensen die informatie willen over het ras en in de toekomst misschien een BT pup willen. Dat vind ik helemaal niet erg :D

Groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

LongFields schreef:Ik word ook altijd aangesproken op shows met vragen wat voor ras ik bij me heb, odf zedevachteven mogen voelen en wat voor soort honden het zijn qua karakter en dergelijke. Ben er inmiddels helemaal aan gewend en vind het ook wel heel leuk om op die manier mensen meer te vertellen over de Laekense.

hetzelfde dus :)..alleen vragen ze bij mij nog of die rode van mij dezelfde is als die beige van de andere haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Show”