Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wij hebben momenteel enorm last van muggen. Mijn hele huis zit er vol mee en er is geen doodslaan aan. Ik zit onder de muggebulten op de meest rare plekken Ook als je s avonds buiten loopt, ben je ook de hoofdmaaltijd
Nu vroeg ik mij af of die muggen ook af en toe een slokje hondenbloed lusten? Vooral Spiky, met zijn ultradunne vachtje, zie ik af en toe geobsedeerd krabben. Van vlooien kan ik geen spoor vinden dus dat is het denk ik niet.
Rhodin heeft ook een hele dunne vacht, hij wordt altijd door muggen op zijn kop en poten gestoken. Dus ja, muggen steken ook honden. Ik kan me best voorstellen dat ze Spiky steken, zijn vacht is net zo dik als die van Rhodin denk ik.
Maar of ze een voorkeur hebben voor mensen, of dat het per muggensoort (als er überhaupt meerdere soorten zijn) verschilt, zou ik echt niet weten.
Tijdje geleden na de training nog contact opgenomen met een DA. Perry's koppie was net een framboos en zijn ogen zaten dicht. Wij trainen in een veengebied en daar wordt je echt lek geprikt door enorme muggen. Perry dus ook, hij zag er niet uit. Ik was er echt een beetje van in paniek, maar volgens de DA zou het binnen afzienbare tijd gewoon wegtrekken en dat deed het inderdaad.
Dus ja honden worden ook gestoken door muggen.
Offtopic: Ik dacht dat de muggen nu niet meer staken. Dat beweerden ze in ieder geval op het nieuws. Dit omdat ze nu niet meer aan het paren waren. Hmm schijnbaar iets te vroeg gejuicht.
Ja ze steken ook honden. Zazoe is zelfs op de training in het hoekje van zijn oog gestoken gerum zijn hele oog dicht. Krabben deed hij niet dus vraag me af of ze er jeuk aan hebben....
ik hoorde dat ook van helga van leur dat muggen niet meer steken vorge week . maar die zelfde nacht was ik plat gestoken , mijn oog zat dicht en was dik en blauw . ben alergisch voor die rot beesten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
toots schreef:ik hoorde dat ook van helga van leur dat muggen niet meer steken vorge week . maar die zelfde nacht was ik plat gestoken , mijn oog zat dicht en was dik en blauw . ben alergisch voor die rot beesten.
ja dat verhaal hoorde ik ook maar dat is echt larie hoor, ik ben in die week ook een paar keer flink gestoken en waar ik normaal maar hele kleine ride pitjes krijg heb ik nu echt bulten die mega jeuken... ellendelingen.
toots schreef:ik hoorde dat ook van helga van leur dat muggen niet meer steken vorge week . maar die zelfde nacht was ik plat gestoken , mijn oog zat dicht en was dik en blauw . ben alergisch voor die rot beesten.
Ja klopt Ik dacht ook oh mooi ze steken niet.
Nu zit ik er dus ook weer onder. Ik heb bij de honden nog niks gespot trouwens, nu zie je dat ook amper met dat vacht natuurlijk.