dus het staat in een boek , dan is dat maar zo?Noucky schreef:Heb zo'n boek gelezen. Kweenie hoe het heet. De Pitbull en de keeshond deelden in ieder geval een plaats in de top 5 met hondenrassen die het meest aanvielen. Ik zou eens ff moeten zoeken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbulls.. Het 'Moeilijke' Ras
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Pitbulls.. Het 'Moeilijke' Ras
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
en dat is helaas wel een feit . daarom zou niet iedereen zomaar zoon hond mogen houden is mijn idee .Ragyo schreef:Het probleem ermee vind ik, dat ALS er iets gebeurt ze zo'n enorme schade aan kunnen richten. Hier in de buurt wonen een aantal mensen met type 'vechthond' die ze amper opgevoed hebben. En dat gebrek aan opvoeding/controle in combinatie met het kaliber hond vind ik dus wel een probleem.Daarom ontwijk ik ze ook liever met mijn kleine hondje; zou het tot knokken komen, dan is hij simpelweg het haasje. Als iemand er gewoon netjes mee aan de lijn loopt prima, maar ik hou mijn hond wel buiten bereik. Als ik geen hond bij me heb dan maakt het me weinig uit en ga ik ze niet uit de weg.
Er wonen hier ook zat onopgevoede Maltsers, teckels e.d. die blaffen of grommen, maar ja die kunnen weinig aanrichten bij mijn eigen hond dus dat vind ik een heel ander verhaal.
gelukkig zijn de pitbulls , bull teriers , staffords die ik ken allemaal echte goedzakken .
net als een aantal duite herders die naar toots toe iig heel lief zijn (1je heeft wel de naam van Valse hond) alleen heb ik hem nog niet ontdekt die valsheid.
en er lopen hier 3 Rigbacks . de 3 die hier lopen van verschillende eigenaren zijn hond agressief .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik vind Pitbulls over het algemeen geen moeilijke honden. Wat ik zie is dat ze makkelijk te trainen zijn, graag iets samen met de baas willen doen en sociaal in de omgang zijn met kinderen, mensen en andere dieren. Ik vind het zelfs ontzettend leuke honden. Maar ik heb nu één keer mee geholpen toen een Pitbull zich vast had gebeten in een Rhodesian Ridgeback en niet meer los liet. En dat vond ik erg indrukwekkend en ook beangstigend. De hondagressie die zo'n hond kán hebben en de kracht en vasthoudendheid die daarbij komt kijken moet absoluut niet onderschat worden. Maar in de handen van de goede, verantwoordelijke baas vind ik het ook een gouden hond. 

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Er loopt hier in de buurt een staffie dat echt een doodgoed beest is.
Superlief.
Verantwoordelijke baasjes, die beseffen wat ze aan de lijn (of eigenlijk...het roze tuig
) hebben.
Ze begrijpen dat mensen wat bang kunnen reageren, en zijn altijd mild verbaasd als iemand zoals ik even met het lekkere ding komt kroelen.
De andere kant van het verhaal maakte ik eens mee in Kronenburg park.
Mensen die met hun vechthond ván de lijn af het park in komen paraderen en naar mij gilden dat ik mijn hond aan de lijn moet doen "want hij kan niet met andere honden". Uhmz. Néé.
Waarop kutjoekel op mijn mechelaartje afvloog met moord in gedachten.
Mijn mechelaartje bedenkt zich geen seconde en vliegt er vandoor.
Drie keer de vijver rond. Vechthond erachteraan. Af en toe hield Dante even in, om hem weer wat in te laten lopen
En toen was het breedgebouwde rotbeest volkomen uitgeput, en draaide mijn mechelaar de zaken om. Ze stoof grauwend op de niet-meer-zo-stoere-hond af en ze heeft het kutjoekel vakkundig teruggejaagd naar zijn baasjes. Wiens penis - no doubt about that - tot erwtformaat was geslonken.
Ik bezéék me zowat
Superlief.
Verantwoordelijke baasjes, die beseffen wat ze aan de lijn (of eigenlijk...het roze tuig

Ze begrijpen dat mensen wat bang kunnen reageren, en zijn altijd mild verbaasd als iemand zoals ik even met het lekkere ding komt kroelen.
De andere kant van het verhaal maakte ik eens mee in Kronenburg park.
Mensen die met hun vechthond ván de lijn af het park in komen paraderen en naar mij gilden dat ik mijn hond aan de lijn moet doen "want hij kan niet met andere honden". Uhmz. Néé.
Waarop kutjoekel op mijn mechelaartje afvloog met moord in gedachten.
Mijn mechelaartje bedenkt zich geen seconde en vliegt er vandoor.
Drie keer de vijver rond. Vechthond erachteraan. Af en toe hield Dante even in, om hem weer wat in te laten lopen

En toen was het breedgebouwde rotbeest volkomen uitgeput, en draaide mijn mechelaar de zaken om. Ze stoof grauwend op de niet-meer-zo-stoere-hond af en ze heeft het kutjoekel vakkundig teruggejaagd naar zijn baasjes. Wiens penis - no doubt about that - tot erwtformaat was geslonken.
Ik bezéék me zowat

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Noucky schreef:Je kent het wel: Je loop over straat en op een gegeven moment loopt er een man langs met een Pitbull. Hoewel je er normaal geen aandacht aan zou besteden, zijn er zat mensen die dat wel doen. Nerveuze tienermeisjes tillen snel hun chihuahua's op, gezinnen lopen er in een grote boog om heen of mensen beginnen te wijzen en te fluisteren.
![]()
Ikzelf heb nooit zo begrepen wat het probleem is omtrent de zwaardere hondenrassen. Of het nu gaat om een American Saffordshire Terrier, Cane Corso, Presa Canario of een Pitbull, de mensen schijnen altijd een hoop ophef over deze soorten te maken. In mijn ogen is zeggen dat al deze rassen gevaarlijk zijn, hetzelfde als mensen bevooroordelen op basis van hun afkomst en hun nationaliteit.
![]()
Hoewel er natuurlijk problemen zijn met rassen die van oorsprong vechthonden voortbrachten, vind ik dat het probleem van een hond vaak bij de eigenaar ligt. Eigenlijk is het 9 van de 10 keer de schuld van de eigenaar! Niet dat ik uit eigen ervaring spreek, experts zeggen dit. Net als een verwend kind is het probleemgedrag van een hond, dus ook van een Pitbull, vaak terug te brengen op geklungel van de baasjes.
![]()
Wat vinden jullie er eigenlijk van? Zijn Pitbulls in jullie ogen ook lastig of valt dat wel mee. Ik heb hier al een paar mensen met dergelijke rassen gezien en ik vind dat toch altijd weer fascinerend om te zien.

Gr. Aniek

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik denk dat de gemiddelde (naieve) hondenbaas niet geschikt is voor een vechthond of n'importe welk moeilijk type hond. Als je weet wat je aan de lijn hebt en je bent in staat om ervoor te zorgen dat je dit altijd in goede banen kunt leiden, prima.
Maar helaas heb ik niet het vertrouwen dat de gemiddelde persoon dat kan. Zeker niet de types die zich vanwege de stoerheid en de uitstraling tot zo'n hond aangetrokken voelen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Je denkt dat dat inteeltgeval (ik doel op het baasje, niet op de hond) in staat was tot rationele overwegingen?Nanna schreef:Je koos als vechthondbezitter voor een agressief soort hond, dan zul je daar ook de gevolgen van moeten dragen.
vasthouden, dus.
I beg to differ.
En dan ben ik blij dat deze één keer in z'n leven in elk geval een hond tegenkwam die hem op intelectueel én fysiek niveau de baas was.
Je zal er onschuldig zitten met je malthezertje oid

Je dacht toch niet dat zo'n hond zich laat weerhouden door het feit dat de andere hond aan de riem is, hè?
And few will ever climb
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je hier in het bos aan de mensen zou vragen of Jigzy agressief is zouden ze stuk voor stuk nee zeggen. Eerder zouden ze zeggen dat het een softie is, terwijl dit absoluut niet waar is
Ze negeert de honden en begint meteen bij de bazen te slijmen. Verder is het gewoon een dominant kreng met een vreselijk kort lontje maar ik zorg dat niemand daar last van heeft.
Als mensen iets tegen haar zouden hebben vanwege het ras dan is dat hun probleem. Ik hou geen rekening met racisme. Maar goed hier kan ze beter poottekeningen gaan uitdelen want iedereen wilt met haar knuffelen
ik word af en toe bijna jaloers 

Als mensen iets tegen haar zouden hebben vanwege het ras dan is dat hun probleem. Ik hou geen rekening met racisme. Maar goed hier kan ze beter poottekeningen gaan uitdelen want iedereen wilt met haar knuffelen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Och nog zo'n statement waar je moe van word.Noucky schreef:'Tuurlijk is er een rasstandaard en zijn er eigenschappen die bij bepaalde honden horen. Maar agressie die voort komt uit onevenwichtigheid, behoort tot geen elk ras toe. Elke hond wordt namelijk evenwichtig geboren, de baasjes kunnen dit (vaak in pure onwetendheid, ze hebben immers de beste bedoelingen) tot wankelen brengen.duitse herder schreef:Hoe verklaar je dan de raseigenschappen? Of is dat ook onzinNoucky schreef:J
Hoewel er natuurlijk problemen zijn met rassen die van oorsprong vechthonden voortbrachten, vind ik dat het probleem van een hond vaak bij de eigenaar ligt. Eigenlijk is het 9 van de 10 keer de schuld van de eigenaar! Niet dat ik uit eigen ervaring spreek, experts zeggen dit. Net als een verwend kind is het probleemgedrag van een hond, dus ook van een Pitbull, vaak terug te brengen op geklungel van de baasjes.
In de natuur worden zelfs onevenwichtige typjes geboren.
En dan denk jij dat de mens een soort god kan zijn om wel allemaal evenwichtige typjes te kunnenn fokken met een soort wat zover van de natuur af staat.??
Kom zeg lief hoord bij vals en evenwichtig hoord bij onevenwichtig ,net als de nacht bij de dag hoord.
Zonder het 1 zou het ander er namelijk ook niet zijn.
Je kunt wel denken dat je door middel van fokken alles recht kan breien/ steken toe kunt blijven voegen /en minderen /leuk patroontje toevoegen , maar de natuur/genen gaat uiteindelijk toch zijn eigen gang .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nee ken ik niet. Ken ik alleen maar van horen en zeggen en van lezen van verschillende in paniek rakende chi of ander kleingruthebbende baasjes hier op het forum.Noucky schreef:Je kent het wel: Je loop over straat en op een gegeven moment loopt er een man langs met een Pitbull. Hoewel je er normaal geen aandacht aan zou besteden, zijn er zat mensen die dat wel doen. Nerveuze tienermeisjes tillen snel hun chihuahua's op, gezinnen lopen er in een grote boog om heen of mensen beginnen te wijzen en te fluisteren.
![]()

Noucky schreef:Ikzelf heb nooit zo begrepen wat het probleem is omtrent de zwaardere hondenrassen. Of het nu gaat om een American Saffordshire Terrier, Cane Corso, Presa Canario of een Pitbull, de mensen schijnen altijd een hoop ophef over deze soorten te maken. In mijn ogen is zeggen dat al deze rassen gevaarlijk zijn, hetzelfde als mensen bevooroordelen op basis van hun afkomst en hun nationaliteit.
![]()
Ik ook niet. Maar feit is nu eenmaal wel dat het gros van deze honden idd in handen is van lui die er of te weinig vanaf weten of het totaal niet boeit wat de "afkomst" van zo'n hond is en de media met bijbehorende grote krantenstukken en niet bijbehorende "foto's" daar handig in meespeelt

Dat ben ik met je eensNoucky schreef:Hoewel er natuurlijk problemen zijn met rassen die van oorsprong vechthonden voortbrachten, vind ik dat het probleem van een hond vaak bij de eigenaar ligt. Eigenlijk is het 9 van de 10 keer de schuld van de eigenaar! Niet dat ik uit eigen ervaring spreek, experts zeggen dit. Net als een verwend kind is het probleemgedrag van een hond, dus ook van een Pitbull, vaak terug te brengen op geklungel van de baasjes.
![]()

Noucky schreef:Wat vinden jullie er eigenlijk van? Zijn Pitbulls in jullie ogen ook lastig of valt dat wel mee. Ik heb hier al een paar mensen met dergelijke rassen gezien en ik vind dat toch altijd weer fascinerend om te zien.
Valt in mijn ogen wel mee hoor. (understatement) Ben er zelf mee grootgebracht en ik vind het tot op de dag van vandaag nog steeds de meest mooie,lieve,betrouwbare gezinshond die er bestaat en ooit, ooit zal er hier ook 1 (of 2) rondlopen

Kees houd opbouvierpoedel schreef:![]()
![]()

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Ik zou juist blij zijn dat mensen hun honden niet laten kennismaken met mijn honden ongevraagd.
Daar komen juist de meeste problemen van dat iedereen maar denkt dat het vriendjes kunnen worden.
Als ik een pitje zie lopen laat ik mijn honden er ook niet naar toe gaan.
Om de dood eenvoudige reden dat ik niet weet hoe dat pitje zou kunnen reageren op mijn hond en andersom.
Mijn hond kan ook de aanleiding zijn voor die pit om te beginnen en die brengt meestal iets meer schade aan dan mijn bouvier of poedel.
Omdat ze nu eenmaaal meer drive to kill hebben dann mijn hond.
Maar goed nu moeten alle pitjes die buiten lopen weer vriendelijk begroet worden en geknuffeld worden omdat ze het slachtoffer zijn van een verkeerd inzicht.
Daar komen juist de meeste problemen van dat iedereen maar denkt dat het vriendjes kunnen worden.
Om de dood eenvoudige reden dat ik niet weet hoe dat pitje zou kunnen reageren op mijn hond en andersom.
Mijn hond kan ook de aanleiding zijn voor die pit om te beginnen en die brengt meestal iets meer schade aan dan mijn bouvier of poedel.
Maar goed nu moeten alle pitjes die buiten lopen weer vriendelijk begroet worden en geknuffeld worden omdat ze het slachtoffer zijn van een verkeerd inzicht.

-
- Zeer actief
Nee, hoor, ze zijn levensgevaarlijk
.
voor je het weet mis je een hapje
dus lekker de andere kant uit lopen, ruim baan- ik houd ervan

voor je het weet mis je een hapje

dus lekker de andere kant uit lopen, ruim baan- ik houd ervan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bij vreemde pitts loop ik liever om, heb geen zin om uit te zoeken of ze moeilijk zijn of niet.
- smoekie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Ik zou juist blij zijn dat mensen hun honden niet laten kennismaken met mijn honden ongevraagd.
Oh, maar daar ben ik ook blij om hoor, maar dat ligt meer aan mijn (klote) hond dan aan de "ander"

Maar bij de meeste staffs (en enkele pit) die hier rondlopen (en dat zijn er hier aardig wat) daarbij zou ik toch echt niet rechtsomkeerd maken hoor

Zondag. Zijn er ff lekker op uit en zitten op een gegeven moment met de kinderen en Nell hier verderop bij het bos in soort van klein "speeltuintje" direct aan de rand van het bos. Komt die lange slungel met zijn 2 staffs aanlopen. 1 is er altijd aangelijnd en de ander loopt altijd los. Nell vanaf het moment dat ze die honden (is bij elke hond) zag direct weer in de stijgbeugels en blaffen

Ik "herken" zelf dus niet zo heel veel van de verhalen die er hier wel eens geschreven worden. De stukken uit de media. Ach gezien de weinige informatie die er gegeven wordt ,en gezien het gegeven dat wel 10 soorten rassen zijn waaraan "men" (schrijvers) het etiketje pitbull geeft (die zijn er lang zoveel niet meer) hecht ik daar niet zo heel erg veel waarde aan.

De enige hond waarbij ik Nell zou optillen is die klote golden van zo'n lakse muts. Die laat haar hond altijd op welke hond dan ook afgaan (behalve op die 2 van die lange). Meer dan eens dat die golden al in een andere hond heeft gehangen. Maar terugroepen of aanlijnen? Niks hoor, ja, bij die maak ik dan wél rechtsomkeerd

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik zie hier in de buurt vrijwel geen pitbulls, meer cane corso's, bull mastifs, bordeaux dogs. Die zijn hier populair. Maar de pitbulls die ik zie, zitten aan de lijn, zijn super lief tegen mensen en negeren andere honden totaal... Ik heb er op die manier geen problemen mee, dus met de juiste eigenaar.
-
- Zeer actief
Hier komen ook aanverwante soorten over de vloer ,maar die ken ik .
En zo is het met de wandeling ook net zo.
En dan gaat het niet specifiek over het ras of speciaal over die hond die wat kan doen ,maar ook hoe mijn hond erin staat.
Ik laat sommige van mijn honden ook niet bij wawa's in de buurt komen en niet omdat iik bang ben dat mijn hond opgevroten word .
maar omdat ik weet dat mijn kreng hem sloopt.
Ik heb nu 11 honden lopen met allemaal uitlopende karakters en die laat ik niet allemaal kennis maken met andere honden omdat ik weet hoe sommige van mij zullen reageren in wel of niet ,maar ook omdat ik niet van alle honden weet behalve van bekende hoe die op mijn honden reageren.
Mijn hond kan ook iets losmaken bij de liefste pit en andersom ook.
.
En zo is het met de wandeling ook net zo.
En dan gaat het niet specifiek over het ras of speciaal over die hond die wat kan doen ,maar ook hoe mijn hond erin staat.
Ik laat sommige van mijn honden ook niet bij wawa's in de buurt komen en niet omdat iik bang ben dat mijn hond opgevroten word .

Ik heb nu 11 honden lopen met allemaal uitlopende karakters en die laat ik niet allemaal kennis maken met andere honden omdat ik weet hoe sommige van mij zullen reageren in wel of niet ,maar ook omdat ik niet van alle honden weet behalve van bekende hoe die op mijn honden reageren.
Mijn hond kan ook iets losmaken bij de liefste pit en andersom ook.

.

-
- Zeer actief
Het lijkt alsof jij met Nell dagelijks een vaste groep honden tegenkomt....smoekie schreef:bouvierpoedel schreef:Ik zou juist blij zijn dat mensen hun honden niet laten kennismaken met mijn honden ongevraagd.
Oh, maar daar ben ik ook blij om hoor, maar dat ligt meer aan mijn (klote) hond dan aan de "ander"![]()
Maar bij de meeste staffs (en enkele pit) die hier rondlopen (en dat zijn er hier aardig wat) daarbij zou ik toch echt niet rechtsomkeerd maken hoor![]()
Zondag. Zijn er ff lekker op uit en zitten op een gegeven moment met de kinderen en Nell hier verderop bij het bos in soort van klein "speeltuintje" direct aan de rand van het bos. Komt die lange slungel met zijn 2 staffs aanlopen. 1 is er altijd aangelijnd en de ander loopt altijd los. Nell vanaf het moment dat ze die honden (is bij elke hond) zag direct weer in de stijgbeugels en blaffen![]()
dus hop de lijn snel weer ff binnengehaald
. Naja, staff komt op zijn dooie akkertje richting Nell en terwijl die lekker relaxed onderweg naar ons is zeg ik tegen t jong dat die van mij niet zo vriendelijk is en nog voor ik uitgesproken ben fluit dat jong en hop weg staff
![]()
Ik "herken" zelf dus niet zo heel veel van de verhalen die er hier wel eens geschreven worden. De stukken uit de media. Ach gezien de weinige informatie die er gegeven wordt ,en gezien het gegeven dat wel 10 soorten rassen zijn waaraan "men" (schrijvers) het etiketje pitbull geeft (die zijn er lang zoveel niet meer) hecht ik daar niet zo heel erg veel waarde aan.![]()
De enige hond waarbij ik Nell zou optillen is die klote golden van zo'n lakse muts. Die laat haar hond altijd op welke hond dan ook afgaan (behalve op die 2 van die lange). Meer dan eens dat die golden al in een andere hond heeft gehangen. Maar terugroepen of aanlijnen? Niks hoor, ja, bij die maak ik dan wél rechtsomkeerdof zou ik als dat nodig is Nell wel oppakken want dat is gewoon een kolerelijer eerste klas

Ik kom dagelijks, mooi buitengebied, veel vreemde honden tegen vechthond of niet.
En de, laat zeggen, helft van diegene met de vechters anticipeert de andere helft niet....
Dat risico ga ik niet nemen dus geen vechthonden oid. bij mijn honden, wij gaan niet op die ellende wachten.
Ook in de buurt is er niet 1 oudere vechthond die normaal contact kan maken...
Het gaat als pup prima later schuift de baas alle kanten op om andere honden te mijden.

- smoekie
- Zeer actief
Lillith schreef:Het lijkt alsof jij met Nell dagelijks een vaste groep honden tegenkomt....![]()
Ik kom dagelijks, mooi buitengebied, veel vreemde honden tegen vechthond of niet.
En de, laat zeggen, helft van diegene met de vechters anticipeert de andere helft niet....
Dat risico ga ik niet nemen dus geen vechthonden oid. bij mijn honden, wij gaan niet op die ellende wachten.
Het gaat als pup prima later schuift de baas alle kanten op om andere honden te mijden.
Nee hoor zeker niet. Er lopen er genoeg die ik niet ken. Maar sowieso houd ik Nell simpelweg zelf al bij alle honden weg. Alleen zoals ik in mijn voorbeeld dus probeerde aan te geven. Ren ik niet in "blinde paniek" met die kuttenlikker van mij op de arm weg omdat er een staff op haar afgesjokt komt en zou ik dat wel doen bij die klote golden

Hier op de uitlaatstrook ken ik ze nagenoeg wel allemaal en tis dat die van mij gewoon een etterbak is, maar zou ze dat niet zijn zou ik haar met een gerust hart met die andere "staffs" kennis laten maken hoor

en tja ehm dat is toch echt mijn eigen schuld
-
- Zeer actief
Lekker meidje, die Nellsmoekie schreef:Lillith schreef:Het lijkt alsof jij met Nell dagelijks een vaste groep honden tegenkomt....![]()
Nee hoor zeker niet. Er lopen er genoeg die ik niet ken. Maar sowieso houd ik Nell simpelweg zelf al bij alle honden weg. Alleen zoals ik in mijn voorbeeld dus probeerde aan te geven. Ren ik niet in "blinde paniek" met die kuttenlikker van mij op de arm weg omdat er een staff op haar afgesjokt komt en zou ik dat wel doen bij die klote golden![]()
Hier op de uitlaatstrook ken ik ze nagenoeg wel allemaal en tis dat die van mij gewoon een etterbak is, maar zou ze dat niet zijn zou ik haar met een gerust hart met die andere "staffs" kennis laten maken hoorVolgende hond die hier binnen komt wordt dan ook echt wel opgevoed
Want eerlijk is eerlijk, zo leuk lopen is het met die van mij niet hoor
![]()
en tja ehm dat is toch echt mijn eigen schuld

Lille is ook niet voor de poes maar negeren en doorlopen gaat nu weer prima..
Ik moet het wel even duidelijk aangeven.....

- smoekie
- Zeer actief
Oh ja hoor, tis verder een heerlijke en lieve hond, behalve als er aangebeld wordt of tijdens het uitlatenLillith schreef:Lekker meidje, die Nell![]()
Lille is ook niet voor de poes maar negeren en doorlopen gaat nu weer prima..
Ik moet het wel even duidelijk aangeven.....![]()

Heb het wel ooit geprobeerd hoor

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik snap niet goed waar de Dogo Canario vandaan komt?
ik weet dat er op de pagina van de rasvereniging in NL staat dat hij oorspronkelijk gefokt is voor te vechten, maar dat is dus niet zo, ze zijn in de loop der jaren wel gebruikt voor hondengevechten, maar daar zijn ze ook vrij snel weer mee gestopt, DC's staan er wel bekend om, om niet of slecht met sexgenoten te kunnen buiten eigen roedel
als ik met 1 of 2 honden loop, loop ik eigenlijk voor niets of niemand om, loop ik met alle 4 de honden, dan loop ik dus wel om, ongeacht het ras van de andere hond(en), maar dat is puur omdat Zena wel eens uit durft vallen, als ik haar alleen of met Darko samen, is dat redelijk snel en makkelijk onder controle te houden (ik neem met haar ook alleen de "gemakkelijkste en rustigste" mee) en ben ik er zeker van dat de andere niet mee gaat uitvallen
als ik met alle 4 loop en zij valt uit, heb ik een kans dat Guapa en Jänta mee gaan doen en dan heb ik dus een probleem
wij hebben van onze stafford wel heel veel geleerd, toen wij Shadow kochten, hadden wij een redelijk goede vriend die een pitje had en hij zei ons dat het bijna onmogelijk is om een stafford te socialiseren en hebben wij dat dus ook niet gedaan, met als resultaat dat Shadow extreem hond agressief was (zelfs naar onze eigen honden/pups en teven)
alle honden na hem (buiten Zena die kwam als herplaatser, maar kan in principe gewoon met elke hond, zolang ze haar grenzen respecteren en haar niet aanvallen) hebben wij wel gewoon goed gesocialiseerd, bij Darko is dat redelijk goed gelukt, van hem weten we dat hij niet altijd met grote intacte reuen kan, dus houden we daar rekening mee, bij Guapa is er iets mis gelopen, zij is enorm kieskeurig, pups gaat wel en ook na gewenning kan zij best wel met vreemde honden om, maar dat heeft tijd nodig, Jänta is nog te jong om te zeggen of ze wel of niet met alle andere honden kan, nu op de moment wel aluwel ze best wel een regelteef is
ik denk dat heel veel afhangt van wat er in de hond zelf zit en wat je er als baas mee doet en hoe je er mee omgaat
ik weet dat er op de pagina van de rasvereniging in NL staat dat hij oorspronkelijk gefokt is voor te vechten, maar dat is dus niet zo, ze zijn in de loop der jaren wel gebruikt voor hondengevechten, maar daar zijn ze ook vrij snel weer mee gestopt, DC's staan er wel bekend om, om niet of slecht met sexgenoten te kunnen buiten eigen roedel
als ik met 1 of 2 honden loop, loop ik eigenlijk voor niets of niemand om, loop ik met alle 4 de honden, dan loop ik dus wel om, ongeacht het ras van de andere hond(en), maar dat is puur omdat Zena wel eens uit durft vallen, als ik haar alleen of met Darko samen, is dat redelijk snel en makkelijk onder controle te houden (ik neem met haar ook alleen de "gemakkelijkste en rustigste" mee) en ben ik er zeker van dat de andere niet mee gaat uitvallen
als ik met alle 4 loop en zij valt uit, heb ik een kans dat Guapa en Jänta mee gaan doen en dan heb ik dus een probleem
wij hebben van onze stafford wel heel veel geleerd, toen wij Shadow kochten, hadden wij een redelijk goede vriend die een pitje had en hij zei ons dat het bijna onmogelijk is om een stafford te socialiseren en hebben wij dat dus ook niet gedaan, met als resultaat dat Shadow extreem hond agressief was (zelfs naar onze eigen honden/pups en teven)
alle honden na hem (buiten Zena die kwam als herplaatser, maar kan in principe gewoon met elke hond, zolang ze haar grenzen respecteren en haar niet aanvallen) hebben wij wel gewoon goed gesocialiseerd, bij Darko is dat redelijk goed gelukt, van hem weten we dat hij niet altijd met grote intacte reuen kan, dus houden we daar rekening mee, bij Guapa is er iets mis gelopen, zij is enorm kieskeurig, pups gaat wel en ook na gewenning kan zij best wel met vreemde honden om, maar dat heeft tijd nodig, Jänta is nog te jong om te zeggen of ze wel of niet met alle andere honden kan, nu op de moment wel aluwel ze best wel een regelteef is
ik denk dat heel veel afhangt van wat er in de hond zelf zit en wat je er als baas mee doet en hoe je er mee omgaat
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat je nog de moeite gaat nemen om het uit te leggenbouvierpoedel schreef:Och nog zo'n statement waar je moe van word.Noucky schreef:Tuurlijk is er een rasstandaard en zijn er eigenschappen die bij bepaalde honden horen. Maar agressie die voort komt uit onevenwichtigheid, behoort tot geen elk ras toe. Elke hond wordt namelijk evenwichtig geboren, de baasjes kunnen dit (vaak in pure onwetendheid, ze hebben immers de beste bedoelingen) tot wankelen brengen.
In de natuur worden zelfs onevenwichtige typjes geboren.
En dan denk jij dat de mens een soort god kan zijn om wel allemaal evenwichtige typjes te kunnenn fokken met een soort wat zover van de natuur af staat.??
Kom zeg lief hoord bij vals en evenwichtig hoord bij onevenwichtig ,net als de nacht bij de dag hoord.
Zonder het 1 zou het ander er namelijk ook niet zijn.
Je kunt wel denken dat je door middel van fokken alles recht kan breien/ steken toe kunt blijven voegen /en minderen /leuk patroontje toevoegen , maar de natuur/genen gaat uiteindelijk toch zijn eigen gang .

Respect

- Sassol
- Actief
- Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
- Aantal honden: 1
Pitbulls moeilijk? Nee hoor. Hartstikke baasgericht en willen graag wat met je doen. Ontzettend lief voor mensen en oha ook voor dieren.
Alleen áls ze ruzie maken, kunnen ze behoorlijk schade aanrichten. En dáár moet je je wel bewust van zijn als je een Pitt (of ander type vechthond) hebt. Deze honden trek je niet even van de ander af. Als ze vast hebben, hebben ze vast (jawlock).
Wij hebben zelf een OEB. Maar als ik een vechthond zie, (of ik nou onze OEB of een andere hond bij heb) kijk ik wel even heel goed wat voor signalen die hond uitzend. Waar de ene hond een knauw geeft als signaal, is bij een vechthond vaak het knopje om. En als die om is, zet hij die niet vanzelf uit. Daar moet de eigenaar voor zorgen. Dus kijk ik ook goed naar de eigenaar.
Las volgens mij ook ergens de opmerking dat die honden maar aan de riem moeten blijven? Dan denk ik waarom? Omdat ze schade aan kúnnen richten? Dat kan ik ook hoor, zeker met een riem in m'n handen met zware haak eraan
Zal ik dan ook maar in mijn huisje blijven als er geen toezicht met me meeloopt?
Alleen áls ze ruzie maken, kunnen ze behoorlijk schade aanrichten. En dáár moet je je wel bewust van zijn als je een Pitt (of ander type vechthond) hebt. Deze honden trek je niet even van de ander af. Als ze vast hebben, hebben ze vast (jawlock).
Wij hebben zelf een OEB. Maar als ik een vechthond zie, (of ik nou onze OEB of een andere hond bij heb) kijk ik wel even heel goed wat voor signalen die hond uitzend. Waar de ene hond een knauw geeft als signaal, is bij een vechthond vaak het knopje om. En als die om is, zet hij die niet vanzelf uit. Daar moet de eigenaar voor zorgen. Dus kijk ik ook goed naar de eigenaar.
Las volgens mij ook ergens de opmerking dat die honden maar aan de riem moeten blijven? Dan denk ik waarom? Omdat ze schade aan kúnnen richten? Dat kan ik ook hoor, zeker met een riem in m'n handen met zware haak eraan

- amyyy55
- Actief
- Mijn ras(sen): Hou van: Herders, Collies, Newfies, labradors<3
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Mijn buurvrouw heeft een amerikaanse bulldog, en die is bang voor mijn kleine keffer. x'D
Dusja...
Dusja...
- kipo
- Zeer actief
Als iedereen eens de moeite zou nemen om zich te verdiepen in het fenomeen hond en dan ook nog in het ras van hun keuze, hoef je voor niemand meer om te lopen. Ik vind een pittbull an sich niet moeilijk, maar ze zijn imo wel makkelijker 'moeilijk te maken" dan bijv een golden. Zet er de juiste baas naast, geen probleem (en dan bedoel ik niet dat de juiste baas ervoor zorgt dat de hond een engeltje is, maar wel dat hij niet de kans krijgt zich van zijn slechtste kant te laten zien). Maar dat vind ik van veel meer rassen dan alleen de "vechthonden". Als men nu eens ophield met denken dat labradors altijd lief zijn en opgevoed geboren worden, zou ik ook al heel prettig vinden, als men hondjes onder de 10kg nu ook eens als hond ging zien en behandelen, als men herders eens niet de regelneef/nicht van het hele veld zou laten uithangen enzovoort.
Ik denk dat het naief is om te veronderstellen dat alle "vechthonden" eigenlijk reuze miskende zachtaardige liefie's zijn, maar het grootste probleem is dat ze, veel te, vaak aangeschaft worden door zielepieten die een "gevaarlijke hond" zoeken om indruk mee te maken.
Ik denk dat het naief is om te veronderstellen dat alle "vechthonden" eigenlijk reuze miskende zachtaardige liefie's zijn, maar het grootste probleem is dat ze, veel te, vaak aangeschaft worden door zielepieten die een "gevaarlijke hond" zoeken om indruk mee te maken.
Niet waar. Als ouderdieren zelf bijvoorbeeld extreem angstig zijn dan kan dat vererven en dan heb je dus een hond die van pups af aan niet evenwichtig is. Karakter vererft ook namelijk.Noucky schreef:'Tuurlijk is er een rasstandaard en zijn er eigenschappen die bij bepaalde honden horen. Maar agressie die voort komt uit onevenwichtigheid, behoort tot geen elk ras toe. Elke hond wordt namelijk evenwichtig geboren, de baasjes kunnen dit (vaak in pure onwetendheid, ze hebben immers de beste bedoelingen) tot wankelen brengen.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Volgens mij worden hier 2 dingen verward, namelijk, een moeilijke hond, of een hond die door de publieke opinie veroordeeld is?
Door een aantal incidenten door bepaalde rassen zoals Pittbull en Rottweilers hebben dat soort honden een zeer slechte reputatie gekregen. Da's uiteraard heel wat anders als dat zij moeilijk zouden zijn.
Wel is het zo dat Pittbulls voor een doel gefokt zijn, honden gevechten, en als zij worden uitgedaagd zullen zij dit niet verlochenen. Maar..............het is een Terrier, en elke Terrier die word uitgedaagd of geprovoceerd gaat er vol in. Dat is Terrier eigen.
Een Rottweiler is ook zo. Die waakt, en beschermt alsof zijn leven er van af hangt, en zo zijn er nog wel meer rassen te noemen die dit gedrag vertonen, zelfs honden waar mensen nog nooit van gehoord hebben. Dit houd niet in dat het "moeilijke honden"zijn. In de handen van de juiste baas, in de handen van kenners van het ras zijn ze wellicht juist voorspelbaar?
Het gaat pas fout met bepaalde rassen als zij in verkeerde handen terecht komen. Bij onervaren eigenaren, of eigenaren die ze om de verkeerde reden houden.
Als je naar moeilijk kijkt, puur en alleen moeilijk, dan zijn er veel lastigere rassen te bedenken. Rassen die vaak erg zelfstandig moesten werken voor de kost zoals Berghonden. Deze zijn volgens mij moeilijker op te voeden en te doorgronden als de rassen waar het hier om gaat. De rassen waar het om gaat zijn toch meer gewend om met mensen samen te werken en om te gaan. Dingen samen doen.
Kijk eens naar honden als een Barzoi. Die is echt niet makkelijk op te voeden hoor, dat ligt ook helemaal niet in zijn aard. Het kan wel, maar niet makkelijk, en tot een bepaalde hoogte.
Ik denk dat de meest gemaakte fout is, dat ALS 1 van deze rassen in de fout gaat, om welke reden ook, dat men het direct betitelt als een moeilijk op te voeden hond. Dat is namelijk de makkelijkste weg, de hond als moeilijk en agressief bestempelen. De weg van de minste weerstand.
Terwijl het vaak juist een gebrek aan opvoeding is, onervarendheid, soms zelfs angst voor de eigen hond is wat deze honden laat ontsporen.
Zelfs als deze rassen als herplaatster bij de JUISTE baas komen zijn ze vaak nog prima op te voeden en kan er een geweldige hond van gemaakt worden.
Dat heeft niets met moeilijk te maken, maar alles met kennis, geduld, tijd inversteren, liefde en trainen.
Door een aantal incidenten door bepaalde rassen zoals Pittbull en Rottweilers hebben dat soort honden een zeer slechte reputatie gekregen. Da's uiteraard heel wat anders als dat zij moeilijk zouden zijn.
Wel is het zo dat Pittbulls voor een doel gefokt zijn, honden gevechten, en als zij worden uitgedaagd zullen zij dit niet verlochenen. Maar..............het is een Terrier, en elke Terrier die word uitgedaagd of geprovoceerd gaat er vol in. Dat is Terrier eigen.
Een Rottweiler is ook zo. Die waakt, en beschermt alsof zijn leven er van af hangt, en zo zijn er nog wel meer rassen te noemen die dit gedrag vertonen, zelfs honden waar mensen nog nooit van gehoord hebben. Dit houd niet in dat het "moeilijke honden"zijn. In de handen van de juiste baas, in de handen van kenners van het ras zijn ze wellicht juist voorspelbaar?
Het gaat pas fout met bepaalde rassen als zij in verkeerde handen terecht komen. Bij onervaren eigenaren, of eigenaren die ze om de verkeerde reden houden.
Als je naar moeilijk kijkt, puur en alleen moeilijk, dan zijn er veel lastigere rassen te bedenken. Rassen die vaak erg zelfstandig moesten werken voor de kost zoals Berghonden. Deze zijn volgens mij moeilijker op te voeden en te doorgronden als de rassen waar het hier om gaat. De rassen waar het om gaat zijn toch meer gewend om met mensen samen te werken en om te gaan. Dingen samen doen.
Kijk eens naar honden als een Barzoi. Die is echt niet makkelijk op te voeden hoor, dat ligt ook helemaal niet in zijn aard. Het kan wel, maar niet makkelijk, en tot een bepaalde hoogte.
Ik denk dat de meest gemaakte fout is, dat ALS 1 van deze rassen in de fout gaat, om welke reden ook, dat men het direct betitelt als een moeilijk op te voeden hond. Dat is namelijk de makkelijkste weg, de hond als moeilijk en agressief bestempelen. De weg van de minste weerstand.
Terwijl het vaak juist een gebrek aan opvoeding is, onervarendheid, soms zelfs angst voor de eigen hond is wat deze honden laat ontsporen.
Zelfs als deze rassen als herplaatster bij de JUISTE baas komen zijn ze vaak nog prima op te voeden en kan er een geweldige hond van gemaakt worden.
Dat heeft niets met moeilijk te maken, maar alles met kennis, geduld, tijd inversteren, liefde en trainen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mijzelf vind ik pitjes en amstaffs helemaal geen moeilijke honden, ik loop erzelf ook geen cm voor om, de honden die ik ken van dat soort rassen vind ik super honden en hardtsikke lief.
Als ik Samara bij me heb dan loop ik dus wel een stukkie om, zij is op de 1 of andere manier altijd de klos met bepaalde rassen, ze is al eens gegrepen door een Bm, die dat nog nooooooit gedaan had "eerlijk hoor mevrouw" , maar Samara had wel 3 flinke japen , ook een engelse buldog heeft haar tepakken gehad "ja mevrouw maar dat komt eigenlijk door haar zelf, ze is zo angstig" en weer was Samara een flinke winkelhaak rijker.
Samara is helemaal niet angstig, zij is oud en zo loopt ze ook, ze is juist passief en op de 1 of andere manier een grijpobject....
Vriendin van mij heeft een pitbull en zei zegt zelf heel eerlijk dat haar hond juist op honden als Samara focust.....
Nou moet ik eerlijk zeggen dat er hier een choclab loop waar ik ook voor omloop, een berner senner die je niet wil tegenkomen en nog wat honden die normaal als vriendelijk teboek staan die hel naar zijn.
Conclusie is voor mij dat het dus gewoon ligt aan degene van wie de hond is, welk ras maakt dan ook niet uit, alleen een jack russel brengt iets minder schade aan als een doorsnee pitbull.
Als ik Samara bij me heb dan loop ik dus wel een stukkie om, zij is op de 1 of andere manier altijd de klos met bepaalde rassen, ze is al eens gegrepen door een Bm, die dat nog nooooooit gedaan had "eerlijk hoor mevrouw" , maar Samara had wel 3 flinke japen , ook een engelse buldog heeft haar tepakken gehad "ja mevrouw maar dat komt eigenlijk door haar zelf, ze is zo angstig" en weer was Samara een flinke winkelhaak rijker.
Samara is helemaal niet angstig, zij is oud en zo loopt ze ook, ze is juist passief en op de 1 of andere manier een grijpobject....
Vriendin van mij heeft een pitbull en zei zegt zelf heel eerlijk dat haar hond juist op honden als Samara focust.....
Nou moet ik eerlijk zeggen dat er hier een choclab loop waar ik ook voor omloop, een berner senner die je niet wil tegenkomen en nog wat honden die normaal als vriendelijk teboek staan die hel naar zijn.
Conclusie is voor mij dat het dus gewoon ligt aan degene van wie de hond is, welk ras maakt dan ook niet uit, alleen een jack russel brengt iets minder schade aan als een doorsnee pitbull.
Mee eens.jacq1970 schreef:Conclusie is voor mij dat het dus gewoon ligt aan degene van wie de hond is, welk ras maakt dan ook niet uit, alleen een jack russel brengt iets minder schade aan als een doorsnee pitbull.

- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
Helemaal mee eens!Nuyvilaq schreef:Noucky schreef:Zijn Pitbulls in jullie ogen ook lastig of valt dat wel mee.
In handen van de juiste mensen zijn het gouden honden.
Alleen gebeurt dat in de praktijk meer niet dan wel en dat maakt het een "gevaarlijke" hond.
Ik moet bekennen dat ik er met mijn kleine hondjes ook liever met een supergrote bocht om heen loop,ik vertrouw de bazen voor geen meter.