Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De motivatie ontbreekt?

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

De motivatie ontbreekt?

Ongelezen bericht door Maeve »

Voorheen was Nilo altijd wel in zn nopjes op zo'n show. Dat vind ik ook belangrijk. Ik vind een show heel leuk, maar de hond moet het ook leuk vinden. Hij presenteerde zich altijd erg mooi en leek echt te genieten van zijn moment in de ring, showde daardoor ook erg mooi. Alleen het laatste half jaar ongeveer is die motivatie totaal verdwijnen :ugh: Ik dacht eerst dat het door de warmte kwam aangezien we een aantal buitenshows en clubmatches hadden waar het toevallig erg warm was, en das echt niet zijn ding. Maar in Zwolle was zijn motivatie ook ver te zoeken. Staan doet hij wel, maar niet zo geconcentreerd en netjes als eerst, hij staat er werkelijk bij als een zoutzak. En lopen is helemaal een drama, moet echt mn best doen om hem in draf te krijgen en dan loopt hij een heel eind achter, aan het uiteinde van de lijn (ja, ook als ik hem meer lijn geef).

Ik vind het echt zonde omdat ik weet hoe leuk hij het eerder vond. Naar mijn idee heeft hij geen nare ervaring opgedaan, het showen zelf was altijd al een feestje en die enthousiasme is nu weg. Ik heb hem nog ingeschreven voor de Winner en wil daar ook nog heen. Het plan is nu om voor die tijd te kijken hoe ik hem nog zou kunnen motiveren. Dan proberen we het nog een keer op de Winner. Als hij daar nog niet te motiveren is, ga ik hem niet langer pesten met al die shows. Zelf denk ik dat het probleem zit in de uitdaging. Tollers zijn natuurlijk intelligent en staan er om bekend dat ze niet te veel herhaling willen in de training. Er moet steeds een soort uitdaging in zitten om het interessant te houden. En voor de verdere training (obedience, apporteren, behendigheid) werkt dit ook erg goed. Heb alleen nog geen idee hoe ik die ringtraining nou interessanter kan maken? :scratch: Tips zijn welkom..
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: De motivatie ontbreekt?

Ongelezen bericht door Badu »

Rauwe eendenhartjes in je zak :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Mijn Neelix heeft ook zo'n periode gehad. Ik ben uiteindelijk met balletjes gaan trainen. Mooi sta en kwispel huppa lekker balletje gooien. Tijdens het lopen onverwacht een balletje weg gooien etc etc...Je moet wat.
Bij Bonus gebruik ik haring...en sinds hij haring heeft gaat ie als een ketter :E:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou denk ik het trainen juist even achterwege laten. Hij weet wat er van hem verwacht wordt toch? Dan zal hij dat in de ring echt wel gaan doen. Juist even een showbreak wat oefenen betreft kan hem weer een lekkere oppepper geven. En dan inderdaad ervoor zorgen dat je in de ring op de show iets héél lekkers in je zak hebt zitten.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik zou ook een pauze nemen, misschien een periode wat minder shows en in ieder geval ook niet trainen. Ik weet niet of het gebrek aan uitdaging het probleem is. Tango is met trainen ook snel uitgekeken op een oefening maar showen vindt hij helemaal geweldig, ook nog nu hij veteraan is. Terwijl bijvoorbeeld Tess er geen zak aan vindt en daar heb ik nooit verandering in kunnen brengen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij hebben ze hier ook, die het egwoon leuk vinden en die als een zoutzak in de ring staan :19: Ringtraining help hier daar zeker niet voor.

Ik zou gewoon stoppen met ringtraining, jij en je hond weten nu wel hoe het moet en dan gewoon met de andere sporten lekker verder trainen en gewoon zonder ringtraining naar de show gaan.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Trainen op de ringtraining zou ik niet doen, ik zou wel nog meer proberen te achterhalen waar ik hem mee kan motiveren. Is dat bepaald voer? Zijn dat bepaalde oefeningen voor jou doen (bijv. twistjes, buigen, etc.)? Is dat een favoriet speeltje?
Ik zou dus trainen waarbij hij plezier uitstraalt, fun voor hond en dan dus ook baas!
Wanneer je dan op de volgende show bent, ditzelfde herhalen vlak voordat je de ring in moet. Je hebt dan kans dat hij nog zo vol 'will to please' is, dat hij voor jou wel even zich mooi laat zien.
Volg je nog ringtraining met hem? Dan zou ik vragen of je daar 'wat anders' mag doen, dus de motivatie/ fun trainen.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pumi schreef:Wij hebben ze hier ook, die het egwoon leuk vinden en die als een zoutzak in de ring staan :19: Ringtraining help hier daar zeker niet voor.

Ik zou gewoon stoppen met ringtraining, jij en je hond weten nu wel hoe het moet en dan gewoon met de andere sporten lekker verder trainen en gewoon zonder ringtraining naar de show gaan.
Ja, dat eerste heb je altijd wel. Wat ik gek vind is dat hij het eerst echt heel leuk vond en daar heel gemotiveerd stond, en nu ineens als een zoutzak :19:

Overigens, ringtraining zijn we al maanden niet meer geweest. Ik wil eerst thuis aan de slag met hem wat betreft die motivatie, dan wellicht ringtraining om te kijken of het ook helpt. Het gekke is, ik heb er ook maanden niets aan gedaan, ook thuis niet. Hij kent het spelletje wel namelijk, dus ik heb er geen aandacht meer aan besteed.

Inderdaad maar ff kijken waarmee hij te motiveren is. Lastig hoor, we zijn eigenlijk gewend te leren hoe we zijn motivatie onder controle houden omdat hij er van over loopt :mrgreen:
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Onze Isis is ook een echte zoutzak, hebben we weinig geshowd. De eerste keren vond ze het prachtig, is ze nog in Belgie (Luik) BIS puppy geworden, toen ze eenmaal volwassen was vond ze er niets meer aan. Heb ook ringtraining geprobeert niets hielp, vlees is leuk en lekker en dan kan ze heel mooi zitten, staan vergeet het maar!
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Honden kunnen ook showmoe worden. Ik heb het idee dat je aardig veel showt met hem? Een show is natuurlijk niet heel leuk voor een hond en inmiddels kent hij 'het spelletje' wel, dus ik denk dat er op het moment even weinig uitdaging voor hem is aan het showen. Meestal helpt het wel als je een periode stopt met showen (en ook met het oefenen er voor).
Plaats reactie

Terug naar “Show”