Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combisportwedstrijd in Alphen a/d Rijn

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Combisportwedstrijd in Alphen a/d Rijn

Ongelezen bericht door M@rleen »

Vandaag was er een thuiswedstrijd, een combisportwedstrijd bij onze eigen club, de Alphense Hondenclub.

Vanmorgen vroeg op, want ik weet van een andere keer dat het parkeerterrein helemaal vol stond.. Dus ik stond daar al om half 9, terwijl het om half 10 begon. Rustig de tent opzetten, spullen erin en wachten maar..
Elyna scharrelde wat rond en uiteindelijk stonden er slechts 4 tentjes! Er waren maar weinig deelnemers.. De parkeerplaats was dan ook zo goed als leeg.

Eerst de speed (reuzenslalom); Boomer blijft hierbij aan de lijn, want hij vind dit geen leuk onderdeel en maakt dus geen snelheid. Vandaag had hij z'n dag wel, geen snelheid, maar wel bij mij blijven. Omdat dit een snelheidsonderdeel is, doe je dit 2 keer. De 2e keer ging ook netjes.

Daarna de jump, 4x samen met je hond over hordes springen. De 1e ronde ging helemaal fantastisch, dus voor de 2e ronde mocht Boomer wel los van mij. Mis dus, hij startte weer niet... Hij begint dan pas vaart te maken na de 1e sprong en dat kost gewoon veel tijd...

Toch stonden we na deze 2 onderdelen 4e van de 8 deelnemers in onze klasse.
Vervolgens gehoorzaamheid. Boomer is meer van het op m'n hiel dan op m'n knie volgen, maar hij deed het goed!
Tot het onderdeel los volgen... Al 1,5 jaar vertrekt hij gewoon niet, omdat hij weet dat hij halverwege af moet. Afgelopen week met de competitie vertrok hij wel keurig met mij, nu werd ik halverwege teruggestuurd om hem op te halen omdat hij weer niet meekwam.... Daarna liep hij wel netjes mee, ging keurig af en voorkomen? Dan doe je net alsof je voor je vrouwtje gaat zitten en dan, vlak voordat je kont de grond raakt, sta je op, loop je om haar heen en ga je heel netjes naast zitten, met je mooiste kop! Zeker weten dat ze er nix van zegt? En gelijk kreeg hij, want zodra ik wat zeg, kost dit a) punten wegens extra commando en b) hij doet het vervolgens toch niet goed...
Daarna het apporteeronderdeel. Normaal zit hij te stuiteren tot hij het apport mag halen, nu had Elyna al zijn aandacht. Zij was namelijk in slaap gevallen, maar werd ergens tijdens onze oefeningen wakker. Ze deed niets, maar zat wel bij 'vreemde' mensen en dat moest Boomer in de gaten houden.. Ik moest 3x zijn naam zeggen voordat hij alsnog als een speer zijn apport ging halen. We hadden wel een 9 voor dit onderdeel, dat kon ik nog net zien toen de keurmeester kwam zeggen wat onze verbeterpunten waren :mrgreen:

Vervolgens pauze, waarin Elyna wat mensen geëntertaind heeft en we ondertussen de stormbaan opbouwden.
De stormbaan loop je ook 2x en beide keren deed Boomer dit geweldig! Hij had alle raakvlakken, we hadden vaart en dus snelheid en hij had slechts 1 van beide rondes een heel klein beetje moeite met starten. Alleen jammer dat de keurmeesters heel veel fouten niet zagen.. Na onze rondes stond ik aan de kant te kijken met Jerscha en de een na de ander had een afstands- of raakvlakfout en er werd niets van gezegd...

Uiteindelijk waren Boomer en ik alsnog 4e, met een geweldige score! We hadden gewoon 249 punten! Dat betekent een promotiepunt, omdat je bij 220 punten of meer, een promotiepunt krijgt. Boomer en ik hebben nog niet eerder een promotiepunt gehaald in deze klasse.
Kortom, helemaal trots op Boomer en Elyna natuurlijk, die is heel lief geweest. Iemand wiens hond 1e geworden was vond haar zo schattig, dat zij het prijzenpakket van die hond kreeg; een roze hondenknuffel met wat kluifjes voor Boomer.

Eenmaal thuis zijn we eerst lekker in een warm bad gaan zitten, want ik was zeiknat geregend en door- en doorkoud.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Combisportwedstrijd in Alphen a/d Rijn

Ongelezen bericht door mito »

Leuk, de combisport lijkt me ook heel leuk om te doen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”