Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Entingen shows in Belgie
Moderator: moderatorteam
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Entingen shows in Belgie
Ik vroeg me af hoe het in zijn werk gaat in Belgie op een show. Worden de entingen gecontroleerd? Eigenlijk ent ik James op 1x in de 3 jaar na verder niet. Nu las ik bijvoorbeeld in de reglementen voor Kortrijk dit: exposant verklaart dat zijn honden vrij zijn van ziekten en ingeënt is tegen RABIES per 3 jaar, PARVOVIROSE & HONDENZIEKTE vanaf 3de leeftijds jaar vereist per 2 jaar, KENNELHOEST jaarlijks verplicht. James is in 2010 geënt tegen rabiës, dus dat zit goed, maar hij is nog geen 3 jaar en dus snap ik ook niet wat ze bedoelen met parvo en hondenziekte? En het zou betekenen dat hij dus nog een kennelhoest enting moet, die ik eigenlijk liever helemaal niet laat zetten? Dus: wie kan mij meer vertellen over hoe dat gaat daar in Belgie?
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Re: Entingen shows in Belgie
Ze checken het wel bij binnenkomst maar ik heb nog nooit problemen gehad want ik laat mijn honden NOOIT kennelhoest enten alhoewel er natuurlijk wel een korte variant in de cocktail zit en die krijgen ze wel jaarlijks.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oke. James is vorig jaar september geënt met de cocktail (volgens mij zonder kennelhoest?), maar die enting laat ik dus niet jaarlijks zetten, maar eens in de drie jaar. Zou dat problemen kunnen opleveren?labberdebab schreef:Ze checken het wel bij binnenkomst maar ik heb nog nooit problemen gehad want ik laat mijn honden NOOIT kennelhoest enten alhoewel er natuurlijk wel een korte variant in de cocktail zit en die krijgen ze wel jaarlijks.
- Smooth Criminal
- Actief
- Mijn ras(sen): Smooth Fox Terrier, Dwergschnauzers zwart-zilver, Jack mix en een Duitse Herder.
- Contacteer:
Ze kijken alleen na de rabies, is mij ervaring. Weet niet of dat per show verschild?
Groetjes Rianne
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
"A dog is the only thing on Earth that loves you more than he loves himself."
Kennel Smooth Criminal

met dank aan _Inge_ !
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is mijn ervaring ook, die ene keer dat ik in Belgie heb geshowdSmooth Criminal schreef:Ze kijken alleen na de rabies, is mij ervaring. Weet niet of dat per show verschild?

-
- Actief
heb in belgie geen probleem gehad met senna zijn driejarige enting, die toen ruim 2 jaar oud was, hij was niet geent voor kennelhoest.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als je in die andere twee jaar wel de Parvo en Weil laat geven, is er niets aan de hand toch? Ze kijken inderdaad hoofdzakelijk of de rabiësenting klopt, maar kunnen ook de andere entingen controleren, ik heb dat één keer meegemaakt in België, op een show.
Groetjes van Margo