Ik hoop ook, nu ik het verhaal van Jeda heb neergezet, dat ze erover gaat nadenken dat het niet belerend is bedoelt maar uit bezorgdheid. Het is nooit leuk als je moet toegeven dat je iets niet ziet of weet maar het is nog minder leuk als je achteraf moet zeggen dat mensen toch gelijk hebben gehad.Miranda schreef:Dit dus. Renee, Tara, Alma en ikzelf hebben uitgebreid en genuanceerd gereageerd.Tiny schreef:Kom even van de kast afRenee heeft gelijk en de kennis
Daar zit gezamelijk minstens 50 jaar ervaring met (lastige) honden bij.
Ik zelf heb al 20 plus jaar ervaring. Renee nog veel meer, en van haar leer ik zelf nog regelmatig.
Maar niets aannemen, hè.
Het meest jammere van het verhaal is dat het gezegd wordt uit bezorgdheid voor je hond.
Een chi legt het gewoon af als een grotere hond het onzekere gekut zat is en 'm grijpt.
Maar we hebben het allemaal mis en zeggen dit soort dingen alleen om Toots te treiteren.
Dan ben je wat mij betreft niet alleen dom, maar ook gevaarlijk onverantwoordelijk bezig.
Je speelt wat mij betreft met het leven van je hond.
Zeker als je - zoals Toots zelf zegt - geen ervaring hebt met honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zijn jullie ervaringen met castratie?
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat zijn jullie ervaringen met castratie?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Slaat dit ook op mij?dagmar88 schreef:toots schreef: toots word niet doodgebeten daar kun je van uit gaan . en ik zou mij doodschamen als ik zelf een hond had die wel een hond had dood gebeten als ik dat zou zeggen .Alsof haar kennis opeens minder zou worden door een heel naar incident?
Als dat zo is wil ik graag even met heel veel nadruk melden dat nog nooit een hond van mij een andere hond heeft doodgebeten, sterker nog er heeft nog nooit een hond van mij een andere dan een van mijn eigen honden verwond. En dat gebeurde in de tijd dat ik 4 honden had waarvan 2 teven elkaar naar het leven stonden. Die dames hebben 2 keer gevochten.
Gina heeft jaren geleden een andere hond aangevallen, maar dat is godzijdank goed afgelopen, hondje, baasje en ik kwamen met de schrik weg.
Daarna heeft ze er nooit meer de kans toe gekregen omdat ze alleen nog los gaat in een afgesloten stuk van het park.
Zelfs op het strand loopt ze aan een lange lijn.
Het was voor mij een kleine moeite geweest dat incident hier niet te vermelden, gebeurde hier in Engeland en niemand van het forum was erbij.
Maar ik hou niet van achterbaks gedoe en ik denk ook helemaal niet dat ik beter ben dan iemand anders al schijn ik wel zo over te komen.
Maar sprookjes hou ik toch liever in een sprookjeswereld en als iemand mij ergens op wil aanvallen dan graag op iets dat werkelijk gebeurd is en niet op hersenspinsels of verdraaide feiten!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
dicyvo
Gebeurt bij ons in het dorp.
Duitse herder die netjes onder appel liep kwam elke dag door de straat waar een nogal irritant klein hondje blaffend als een dolle op hem afstoof. De herder negeerde (zo leek het) het hondje. Op een keer pakte hij het hondje plotseling wel en schudde hem flink heen en weer met verwondingen als gevolg.
Ellende voor beide eigenaren
maar de buurt nam het op voor de DH
Duitse herder die netjes onder appel liep kwam elke dag door de straat waar een nogal irritant klein hondje blaffend als een dolle op hem afstoof. De herder negeerde (zo leek het) het hondje. Op een keer pakte hij het hondje plotseling wel en schudde hem flink heen en weer met verwondingen als gevolg.
Ellende voor beide eigenaren
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:Slaat dit ook op mij?dagmar88 schreef:toots schreef: toots word niet doodgebeten daar kun je van uit gaan . en ik zou mij doodschamen als ik zelf een hond had die wel een hond had dood gebeten als ik dat zou zeggen .Alsof haar kennis opeens minder zou worden door een heel naar incident?
Als dat zo is wil ik graag even met heel veel nadruk melden dat nog nooit een hond van mij een andere hond heeft doodgebeten, sterker nog er heeft nog nooit een hond van mij een andere dan een van mijn eigen honden verwond. En dat gebeurde in de tijd dat ik 4 honden had waarvan 2 teven elkaar naar het leven stonden. Die dames hebben 2 keer gevochten.
Gina heeft jaren geleden een andere hond aangevallen, maar dat is godzijdank goed afgelopen, hondje, baasje en ik kwamen met de schrik weg.
Daarna heeft ze er nooit meer de kans toe gekregen omdat ze alleen nog los gaat in een afgesloten stuk van het park.
Zelfs op het strand loopt ze aan een lange lijn.
Het was voor mij een kleine moeite geweest dat incident hier niet te vermelden, gebeurde hier in Engeland en niemand van het forum was erbij.
Maar ik hou niet van achterbaks gedoe en ik denk ook helemaal niet dat ik beter ben dan iemand anders al schijn ik wel zo over te komen.
Maar sprookjes hou ik toch liever in een sprookjeswereld en als iemand mij ergens op wil aanvallen dan graag op iets dat werkelijk gebeurd is en niet op hersenspinsels of verdraaide feiten!
Erg lullig om zo te gaan uithalen wanneer iemand het goed bedoeld...
- renee-uk
- Zeer actief
ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.
maar ze zoekt het maar fijn uit, zoals ik al eerder zei niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent wanneer het toch mis gaat.
en heel eerlijk, als ik toch moet kiezen ben ik liever een kapsoneslijer dan hersenloos.
maar ze zoekt het maar fijn uit, zoals ik al eerder zei niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent wanneer het toch mis gaat.
en heel eerlijk, als ik toch moet kiezen ben ik liever een kapsoneslijer dan hersenloos.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat is inderdaad het soort incident waar het wachten op is.dicyvo schreef:Gebeurt bij ons in het dorp.
Ellende voor beide eigenarenmaar de buurt nam het op voor de DH
Overigens, wel goed dat de buurt het opnam voor de DH. Over het algemeen is het dan ineens de herder die een vals kutbeest is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
- Aantal honden: 4
Als het je bedoeling was om ten voordele van de hond te posten, ben je daar in ieder geval niet in geslaagd. Het zou je sieren om de manier waarop je je boodschap brengt eens in vraag te stellen. Jij en de hondjes zouden er wel bij varen. En in plaats van direct andere visies af te knallen, zou je er beter aan doen om een discussie te voeren. Ook jij kan daar nog iets uit leren, ook al ken je meer van honden dan diegene waarmee je discussieert.renee-uk schreef:ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.
- renee-uk
- Zeer actief
Hou toch op fungus, jij wil alleen verder gaan waar we een paar jaar geleden geëindigd zijn en laat ik daar nou geen zin in hebben.fungus schreef:Als het je bedoeling was om ten voordele van de hond te posten, ben je daar in ieder geval niet in geslaagd. Het zou je sieren om de manier waarop je je boodschap brengt eens in vraag te stellen. Jij en de hondjes zouden er wel bij varen. En in plaats van direct andere visies af te knallen, zou je er beter aan doen om een discussie te voeren. Ook jij kan daar nog iets uit leren, ook al ken je meer van honden dan diegene waarmee je discussieert.renee-uk schreef:ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.
ik zei het je toen al en ik zeg het nog een keer: ik schrijf zoals ik schrijf en als je dat niet zint lees je het maar niet, veranderen doe ik het echt niet!
Zo en nou klets je maar weer fijn verder tegen mijn rug, het beviel me prima zoals het was

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat moet er over gediscussieerd worden dan? Vier mensen en intussen heeft zich een vijfde aangemeld zeggen hetzelfde. Voor zover je dan een geschreven tekst zuiver kunt beoordelen. En iedereen brengt de boodschap anders maar het komt allemaal op hetzelfde neer.fungus schreef:Als het je bedoeling was om ten voordele van de hond te posten, ben je daar in ieder geval niet in geslaagd. Het zou je sieren om de manier waarop je je boodschap brengt eens in vraag te stellen. Jij en de hondjes zouden er wel bij varen. En in plaats van direct andere visies af te knallen, zou je er beter aan doen om een discussie te voeren. Ook jij kan daar nog iets uit leren, ook al ken je meer van honden dan diegene waarmee je discussieert.renee-uk schreef:ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.

-
Monstertje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogpup,10 maanden.
Wauw...kom net eens kijken of jullie het weer met mekaar eens zijn en weet niet wat ik zie.Al die hondenliefhebbers( Sorry,niet allemaal.Er zitten hele goeie opmerkingen tussen maar ik ga niet 134 bericten teruglezen.Die dames weten het zelf wel.Hebben jullie geen leven ofzo om van donderdag te blijven typen tot nu?Mijn god,ik geloof dat ik de stelling over hondje Toots 50 keer minstens langs zag komen.Interresant hoor,pffft.Oh ja,1 van de dames (nou ja,dames...er wordt zoveel gevloekt en kutdit en dat,komt bij mij over alsof er een paar viswijven tussen zitten.)verweet mij dat ik onder de verkeerde topic zit en bij gedrag moest zijn.Net even gecheckt,deze Topic is om met mekaar van gedachten te wisselen enz.Lees het maar een x na!Maar waarom zit zo'n 75% hier dan fout.Ik zag een koffiehoek om te leuteren!Laat dat nu precies zijn wat jullie doen.Eindeloos in herhaling vallen (gaaaaap..)en als het niet verbaal opgelost kan worden dan maar schelden?Wat een nivo,klasse.Oh ja,de grote mond over ruim 20 jaar ervaring?En,wat is daar nou bijzonder aan???Ik heb al 34 jaar ervaring met honden warvan ik nu met 1 een probleem heb.Maar goed,laten we het daar vooral niet over hebben.Het is schijnbaar leuker om zo te discussieren.Zou maar trots op mezelf zijn,heb nog nooit zo iets onzinnigs,niet meer over het onderwerp gaande discussie gezien.En nee..ik zit niet op de kast.Ik was geirriteerd maar vind dit erg komisch als ik niks beters te doen heb.
Oh ja,nogmaals ik denk dat de deelneemsters zelf wel weten of ze zich wat genuanceerder,beschaafder,tot castratie-discussie bereidt opgesteld hebben.Helaas heb ik even geen puf alle namen te onthouden.En tegen de rest zou ik zeggen,ga door met jullie geleuter.Heb ik vd week nog wat te lezen.Prettig weekend iedereen!!!
Oh ja,nogmaals ik denk dat de deelneemsters zelf wel weten of ze zich wat genuanceerder,beschaafder,tot castratie-discussie bereidt opgesteld hebben.Helaas heb ik even geen puf alle namen te onthouden.En tegen de rest zou ik zeggen,ga door met jullie geleuter.Heb ik vd week nog wat te lezen.Prettig weekend iedereen!!!
-
tineke
Paarlen voor de zwijnen werpen zijn jullie reacties dames
Jammer want als er goed gelezen werd dan werd de boodschap wellicht begrepen.
Jammer want als er goed gelezen werd dan werd de boodschap wellicht begrepen.
- alm@
- moderator
Oké dan beginnen we opnieuw. Je wilt hier serieus een discussie over? Ik lees hier namelijk een vraag in en niet een aanzet tot een discussie.
Monstertje schreef:Wat zijn jullie ervaringen met dominante reutjes?Verder dan even in zijn bench doen,met moeite,kom ik niet.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
@ Toots:
Misschien dat mijn verhaaltje je over de streep trekt.
Twee weken geleden is Suske (MH teefje, 10 maanden) gebeten door een forse dog-achtige
(ben niet zo goed in rassen). Klein wondje aan haar poot, verder niks aan de hand en er ook
geen aandacht aan geschonken.
Een week later kwamen we dezelfde hond tegen, Suske rende zo hard ze kon terug naar mij
en ging naast me tegen mijn been aanzitten.
Geloof je nu echt dat ze dat deed om mij tegen die andere hond te beschermen?
Misschien dat mijn verhaaltje je over de streep trekt.
Twee weken geleden is Suske (MH teefje, 10 maanden) gebeten door een forse dog-achtige
(ben niet zo goed in rassen). Klein wondje aan haar poot, verder niks aan de hand en er ook
geen aandacht aan geschonken.
Een week later kwamen we dezelfde hond tegen, Suske rende zo hard ze kon terug naar mij
en ging naast me tegen mijn been aanzitten.
Geloof je nu echt dat ze dat deed om mij tegen die andere hond te beschermen?
-
Monstertje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogpup,10 maanden.
Oh ja,omdat ik toch rot vind van een aantal mensen die wel weten hoe je discussieert heb ik even teruggekeken.Wil niet te horen krijgen dat ik iedereen over 1 kam scheer.Anouk,Fungus en de Moderator blijven bij de discussie.Niet dat ze het met de castratie eens zijn maar je kunt ermee discussieren en evt van leren.Ook Lieke maakte 1x een goeie opmerking,helaas was ik toen gelijk een Lieke-fan.Huh,zit ik hier met beroemde mensen te chatten?Weet je wie fans heeft?Mijn Bickel op onze fotoblog waarvoor ik bij het voorstellen al complimenten kreeg.Door de hele discussie vlogen onze kijkcijfers ineens de pan uit,zit nu op de 3000 lezers.Bedankt voor het kijken.
Maar goed,terug naar de discussie zoals het hoort,als jullie hond op een gevaarlijke rassen-lijst staat en zich ook af en toe zo gedraagt..Je weet dat hij hier makkelijk in beslag/afgemaakt wordt.En JA,je hebt alle voorgaande dingen geprobeerd.Ben ik benieuwd als dit geadviseerd werd of je misschien toch die castratie zou overwegen (En dan bedoel ik na een GT,hondenschool,priveles enz enz enz).Of ga je dan voor "je dooie hond",het crematorium enz zoals sommige zich zo lekker plastisch uitdrukken.Om nog maar te van de Klets tegen mijn rug,kapsoneslijer etc.Die kan wel met die communiceren,die niet met die.Bij mijn zoon op school gaan ze volwassener met mekaar om.Ben benieuwd hoe dit verder gaat.Ongetwijfeld weten de geleerden onder ons,waarom springen Renee uit de UK;0 en Dagmar88 er zo uit?Is dat je geboortejaar?Sla ik jou over,met 23 weet je inderdaad stukken minder dan je zelf denkt.
Over leeftijd gesproken,er werd me ook eens gemeld dat mijn hond een kleuter zou blijven.DUHUH...met ruim 10 maanden puberen sommige honden,hij is geen kleuter meer maar een puber dus.Dat moet je ook maar net weten.Oh,ja,zijn ballen ERAF??Nee,dit gaat met een miniscuul sneetje,3 hechtingen.Daar bij wordt de inhoud van de ballen weggehaald.Zijn balzak hangt er nog en ja die is wat kleiner.Als dat de prijs is die je moet betalen voor een gedragsverbetering,die er iets is maar nog niet zoals het moet,helaas.Heel verhaal,valt vast wel iets te quoten en nu ga ik met Bickel naar buiten.Geweldig weer,naar ik begreep in Holland ook en dan is het zonde achter je PC te blijven hangen.Ik kijk straks weer...en jullie mijn hondje blijven bewonderen he?Link staat hieronder.....
)))
Maar goed,terug naar de discussie zoals het hoort,als jullie hond op een gevaarlijke rassen-lijst staat en zich ook af en toe zo gedraagt..Je weet dat hij hier makkelijk in beslag/afgemaakt wordt.En JA,je hebt alle voorgaande dingen geprobeerd.Ben ik benieuwd als dit geadviseerd werd of je misschien toch die castratie zou overwegen (En dan bedoel ik na een GT,hondenschool,priveles enz enz enz).Of ga je dan voor "je dooie hond",het crematorium enz zoals sommige zich zo lekker plastisch uitdrukken.Om nog maar te van de Klets tegen mijn rug,kapsoneslijer etc.Die kan wel met die communiceren,die niet met die.Bij mijn zoon op school gaan ze volwassener met mekaar om.Ben benieuwd hoe dit verder gaat.Ongetwijfeld weten de geleerden onder ons,waarom springen Renee uit de UK;0 en Dagmar88 er zo uit?Is dat je geboortejaar?Sla ik jou over,met 23 weet je inderdaad stukken minder dan je zelf denkt.
Over leeftijd gesproken,er werd me ook eens gemeld dat mijn hond een kleuter zou blijven.DUHUH...met ruim 10 maanden puberen sommige honden,hij is geen kleuter meer maar een puber dus.Dat moet je ook maar net weten.Oh,ja,zijn ballen ERAF??Nee,dit gaat met een miniscuul sneetje,3 hechtingen.Daar bij wordt de inhoud van de ballen weggehaald.Zijn balzak hangt er nog en ja die is wat kleiner.Als dat de prijs is die je moet betalen voor een gedragsverbetering,die er iets is maar nog niet zoals het moet,helaas.Heel verhaal,valt vast wel iets te quoten en nu ga ik met Bickel naar buiten.Geweldig weer,naar ik begreep in Holland ook en dan is het zonde achter je PC te blijven hangen.Ik kijk straks weer...en jullie mijn hondje blijven bewonderen he?Link staat hieronder.....
- alm@
- moderator
Vind je het heel erg als ik zeg dat ik geen barst van je hele verhaal snap en nog steeds niet weet waarover je wilt discussiëren? 

-
tineke
Het is onzin wat je zegt maar tevens ook iets wat je van te voren had kunnen bedenken.Monstertje schreef: Maar goed,terug naar de discussie zoals het hoort,als jullie hond op een gevaarlijke rassen-lijst staat en zich ook af en toe zo gedraagt..Je weet dat hij hier makkelijk in beslag/afgemaakt wordt.En JA,je hebt alle voorgaande dingen geprobeerd.Ben ik benieuwd als dit geadviseerd werd of je misschien toch die castratie zou overwegen )
Jij bent verantwoordelijk voor je hond en als jij je hond niet ervan kunt weerhouden zich te misdragen dan had je wat meer binnen je beperking moeten blijven.
Op zich kan ik me in sommige situaties voorstellen dat ervoor castratie wordt gekozen ,maar niet bij een hond van 10 maanden.
Laat die nu eerst eens uitgroeien en kijk hoe hij is als hij volwassen is.
En kijk ook goed of de castratie je gaat opleveren wat je wilt,het is geen wondermiddel hoor die ballen eraf
- Miranda
- Erelid
En die castratie heeft dus geholpen tegen die dominantie en de gedragsproblemen?
Niet? Goh.
Je hebt een rangordeprobleem, Monstertje.
En dat is al een aantal keren gezegd.
Daar ga je niet op in.
Nou, dan lijkt het me duidelijk dat het niet zinnig is om daar nog een keer wat over te zeggen.
Een OEB van 10 maanden die in verzet gaat vind ik niet zo opmerkelijk.
Om de ballen eraf te halen bij een hond die nog niet volgroeid is, vind ik dan wel weer opmerkelijk.
Vooral als nepoplossing (want wérken deed het niet, hè) bij een rangordeprobleem.
En dan ben ik nog niet eens tegen castratie.
Niet? Goh.
Daar ga je niet op in.
Nou, dan lijkt het me duidelijk dat het niet zinnig is om daar nog een keer wat over te zeggen.
Om de ballen eraf te halen bij een hond die nog niet volgroeid is, vind ik dan wel weer opmerkelijk.
Vooral als nepoplossing (want wérken deed het niet, hè) bij een rangordeprobleem.
And few will ever climb
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Monstertje schreef:Oh ja,omdat ik toch rot vind van een aantal mensen die wel weten hoe je discussieert heb ik even teruggekeken.Wil niet te horen krijgen dat ik iedereen over 1 kam scheer.Anouk,Fungus en de Moderator blijven bij de discussie.Niet dat ze het met de castratie eens zijn maar je kunt ermee discussieren en evt van leren.Ook Lieke maakte 1x een goeie opmerking,helaas was ik toen gelijk een Lieke-fan.Huh,zit ik hier met beroemde mensen te chatten?Weet je wie fans heeft?Mijn Bickel op onze fotoblog waarvoor ik bij het voorstellen al complimenten kreeg.Door de hele discussie vlogen onze kijkcijfers ineens de pan uit,zit nu op de 3000 lezers.Bedankt voor het kijken.
Over leeftijd gesproken,er werd me ook eens gemeld dat mijn hond een kleuter zou blijven.DUHUH...met ruim 10 maanden puberen sommige honden,hij is geen kleuter meer maar een puber dus.Dat moet je ook maar net weten.Oh,ja,zijn ballen ERAF??Nee,dit gaat met een miniscuul sneetje,3 hechtingen.Daar bij wordt de inhoud van de ballen weggehaald.Zijn balzak hangt er nog en ja die is wat kleiner.Als dat de prijs is die je moet betalen voor een gedragsverbetering,die er iets is maar nog niet zoals het moet,helaas.Heel verhaal,valt vast wel iets te quoten en nu ga ik met Bickel naar buiten.Geweldig weer,naar ik begreep in Holland ook en dan is het zonde achter je PC te blijven hangen.Ik kijk straks weer...en jullie mijn hondje blijven bewonderen he?Link staat hieronder.....)))
Weet je dat er op je toetsenbord een 'enter' zit. Dit leest zeer onpraktisch
-
tineke
Oeps, in mijn bericht ging ik er nog vanuit dat het een optie was niet dat het al gebeurd was, maar ik heb even teruggelezen en dat is dus al wel zo.Miranda schreef:En die castratie heeft dus geholpen tegen die dominantie en de gedragsproblemen?
Niet? Goh.
Daar ga je niet op in.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dan heb ik met mijn 22 jaar natuurlijk al helemaal geen toegevoegde waardeMonstertje schreef:.Bij mijn zoon op school gaan ze volwassener met mekaar om.Ben benieuwd hoe dit verder gaat.Ongetwijfeld weten de geleerden onder ons,waarom springen Renee uit de UK;0 en Dagmar88 er zo uit?Is dat je geboortejaar?Sla ik jou over,met 23 weet je inderdaad stukken minder dan je zelf denkt.
Over castratie en dominantie heb ik mijn visie al geschreven en daar heb ik verder niks meer aan toe te voegen
Een goed bedoelde tip (al hoef je die natuurlijk niet aan te nemen van een onwetende 22-jarige): Iets meer interpunctie en een betere zinsopbouw maken je verhaal een stuk beter leesbaar, dan begrijp ik misschien ook het hele verhaal en niet maar de helft.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 14 okt 2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- fungus
- Zeer actief
Ach, doe maar. Ik kan je alleen zeggen dat je er ondanks al je hondenkennis 2 jaar geleden ferm naast zat, wat mij betreft. En door nu terug zo'n extreme standpunten in te nemen, zonder rekening te houden met de gevoeligheden van de TS, maak je jezelf compleet ongeloofwaardig. Maar blijkbaar dringt het bij jou toch nooit door. Want madame acht zich verheven boven alles en iedereen. Je kent heel veel van honden, maar heel weinig van omgaan met (bepaalde types) mensen. Met als gevolg dat je bij die mensen niet doordringt. Ik vind dat spijtig. Want met een iets andere stijl, hadden er veel meer mensen van je kennis gebruik kunnen maken. Maar dat is duidelijk niet jouw bedoeling. Je haalt liever voor 100 % je gelijk, ipv 95 % gelijk te krijgen en anderen te helpen.renee-uk schreef:Hou toch op fungus, jij wil alleen verder gaan waar we een paar jaar geleden geëindigd zijn en laat ik daar nou geen zin in hebben.fungus schreef:Als het je bedoeling was om ten voordele van de hond te posten, ben je daar in ieder geval niet in geslaagd. Het zou je sieren om de manier waarop je je boodschap brengt eens in vraag te stellen. Jij en de hondjes zouden er wel bij varen. En in plaats van direct andere visies af te knallen, zou je er beter aan doen om een discussie te voeren. Ook jij kan daar nog iets uit leren, ook al ken je meer van honden dan diegene waarmee je discussieert.renee-uk schreef:ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.
ik zei het je toen al en ik zeg het nog een keer: ik schrijf zoals ik schrijf en als je dat niet zint lees je het maar niet, veranderen doe ik het echt niet!
Zo en nou klets je maar weer fijn verder tegen mijn rug, het beviel me prima zoals het was
- fungus
- Zeer actief
Er kunnen tips gegeven worden, zonder verwijten (check maar eens mijn posts). Dat zou al een begin zijn.alm@ schreef:Wat moet er over gediscussieerd worden dan? Vier mensen en intussen heeft zich een vijfde aangemeld zeggen hetzelfde. Voor zover je dan een geschreven tekst zuiver kunt beoordelen. En iedereen brengt de boodschap anders maar het komt allemaal op hetzelfde neer.fungus schreef:Als het je bedoeling was om ten voordele van de hond te posten, ben je daar in ieder geval niet in geslaagd. Het zou je sieren om de manier waarop je je boodschap brengt eens in vraag te stellen. Jij en de hondjes zouden er wel bij varen. En in plaats van direct andere visies af te knallen, zou je er beter aan doen om een discussie te voeren. Ook jij kan daar nog iets uit leren, ook al ken je meer van honden dan diegene waarmee je discussieert.renee-uk schreef:ach het zegt meer over toots dan over mij denk ik.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Iemand mag toch zelf weten hoe hij of zij het advies geeftfungus schreef: Er kunnen tips gegeven worden, zonder verwijten (check maar eens mijn posts). Dat zou al een begin zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Monstertje schreef:waarom springen Renee uit de UK;0 en Dagmar88 er zo uit?Is dat je geboortejaar?Sla ik jou over,met 23 weet je inderdaad stukken minder dan je zelf denkt.
Over leeftijd gesproken,er werd me ook eens gemeld dat mijn hond een kleuter zou blijven.DUHUH...met ruim 10 maanden puberen sommige honden,hij is geen kleuter meer maar een puber dus.Dat moet je ook maar net weten.Oh,ja,zijn ballen ERAF??Nee,dit gaat met een miniscuul sneetje,3 hechtingen.Daar bij wordt de inhoud van de ballen weggehaald.Zijn balzak hangt er nog en ja die is wat kleiner.Als dat de prijs is die je moet betalen voor een gedragsverbetering,die er iets is maar nog niet zoals het moet,helaas.
Maar ik begrijp dat dit je eerste 'probleem' hond is?
Als je zo graag verder wilt met een normale discussie, snap ik niet zo goed waarom je balletjes op zou gooien over leeftijd of futiliteiten.
Iedereen die hier post weet wel hoe een castratie uitgevoerd wordt...
- fungus
- Zeer actief
Tja, als jullie bedoeling is om met spierballen te rollen en de straffe uitspraken niet te mijden, klopt het inderdaad. Als het de bedoeling is om TS en hond te helpen, werkt het niet. Ik heb ook heel duidelijk gezegd: contacteer een gedragstherapeut.Elmo/maureen schreef:Iemand mag toch zelf weten hoe hij of zij het advies geeftfungus schreef: Er kunnen tips gegeven worden, zonder verwijten (check maar eens mijn posts). Dat zou al een begin zijn.Als we het allemaal op zo'n zoetsappige toon gooien
- Miranda
- Erelid
Ook dat jadagmar88 schreef:Ik zie hier en op straat geregeld mensen langs komen die pochen met tig jaar ervaring, waarvan ik dan denk, die tijd had beter voor wat nuttigs gebruikt kunnen worden.
And few will ever climb
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
jeetje mina .
ik wil helemaal niemand aan vallen dat op de eerste plaats .
toots vald geen andere honden aan heeft die nog nooit gedaan . maar dan echt nog nooit .
ik zeg ook niet dat ik niks aan toots doe want toos zijn situatie is vooruit gegaan . er worden dingen aangenomen zonder dat het zo is .
en dat is iets wat mij gewoon niet bevald .
ik neem geen dingen meer serieus van renee , omdat zij enkel verschijnt waar te rellen vald tenminste dat is wat ik steeds zie .
en ik heb geen zin om van zo iemand iets aan te nemen . er zijn meer mensen met kennis van honden , die wel iets uit leggen en waar ik dus meer uit kan halen . daar neem ik veel liever iets van aan.
neem gerust van mij aan dat ik aan toots zijn gedrag werk . en lees ook aub dat ik wel degelijk weet dat het uit onzekerheid komt bij toots .
dat staat ook meerder malig vermeld .
ik vind het ontzettend jammer dat dingen aanmgenomen worden zonder toots of mij te kennen .
ik heb er totaal geen moeite mee als er tips , advies gegeven worden is alleen maar goed . maar iets aan nemen . en zelfs als er al verteld is dat het niet zo is en dan toch blijven door drammen dat het zo moet of dat ik mijn manier van omgaan moet toots moet veranderen . nee dat gaat niet gebeuren . want dat is aan mezelf . en hij had nooit hier op dit punt geweest als ik al niet met hem bezig ben op de manier die ik doe . en dit gaat hartstikke goed . wat is precies het probleem ?
toots vald geen andere honden aan heeft die nog nooit gedaan . maar dan echt nog nooit .
ik zeg ook niet dat ik niks aan toots doe want toos zijn situatie is vooruit gegaan . er worden dingen aangenomen zonder dat het zo is .
ik neem geen dingen meer serieus van renee , omdat zij enkel verschijnt waar te rellen vald tenminste dat is wat ik steeds zie .
en ik heb geen zin om van zo iemand iets aan te nemen . er zijn meer mensen met kennis van honden , die wel iets uit leggen en waar ik dus meer uit kan halen . daar neem ik veel liever iets van aan.
neem gerust van mij aan dat ik aan toots zijn gedrag werk . en lees ook aub dat ik wel degelijk weet dat het uit onzekerheid komt bij toots .
ik vind het ontzettend jammer dat dingen aanmgenomen worden zonder toots of mij te kennen .
ik heb er totaal geen moeite mee als er tips , advies gegeven worden is alleen maar goed . maar iets aan nemen . en zelfs als er al verteld is dat het niet zo is en dan toch blijven door drammen dat het zo moet of dat ik mijn manier van omgaan moet toots moet veranderen . nee dat gaat niet gebeuren . want dat is aan mezelf . en hij had nooit hier op dit punt geweest als ik al niet met hem bezig ben op de manier die ik doe . en dit gaat hartstikke goed . wat is precies het probleem ?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- renee-uk
- Zeer actief
en je gaat ook nog iets zeggen over je valse beschuldiging aan het adres van mijn hond?toots schreef:jeetje mina .
ik zeg ook niet dat ik niks aan tyoots doe want toos zijn situatie is vooruit gegaan . er worden dingen aangenomen zonder dat het zo is .

- Elmo/maureen
- Zeer actief
Volgens mij zeg ik dat toch echt alleenfungus schreef:Tja, als jullie bedoeling is om met spierballen te rollen en de straffe uitspraken niet te mijden, klopt het inderdaad. Als het de bedoeling is om TS en hond te helpen, werkt het niet. Ik heb ook heel duidelijk gezegd: contacteer een gedragstherapeut.Elmo/maureen schreef:Iemand mag toch zelf weten hoe hij of zij het advies geeftfungus schreef: Er kunnen tips gegeven worden, zonder verwijten (check maar eens mijn posts). Dat zou al een begin zijn.Als we het allemaal op zo'n zoetsappige toon gooien
En als het niet werkt aan wie ligt dat dan? Als iemand gelijk begint te steigeren
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Na een opmerking als dit weet ik meteen wat jouw niveau is. Dat is sowieso ergens al beneden nul.Monstertje schreef:.Bij mijn zoon op school gaan ze volwassener met mekaar om.Ben benieuwd hoe dit verder gaat.Ongetwijfeld weten de geleerden onder ons,waarom springen Renee uit de UK;0 en Dagmar88 er zo uit?Is dat je geboortejaar?Sla ik jou over,met 23 weet je inderdaad stukken minder dan je zelf denkt.
Ik ken mensen die toen 30 jaar ervaring hadden in de staffords en met zulke onzin kwamen dat ik er met toen 1 jaar ervaring al van overtuigd was dat het nergens op sloeg.
Maar goed hoe oud ben jij? En hoeveel ervaring? Dan zie je meteen dat je soms jaren ervaring ergens in kunt hebben en er nog steeds geen klap vanaf weet. Jij bent meteen weer een bevestiging voor de theorie. Ik weet ook niet hoeveel jaar ervaring je hebt in typen maar daar valt ook nog wel het een en ander aan te verbeteren.
Zoals
enter
gebruiken.