http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=227102Budkes schreef:Dit bedoel ik met " de neus" :
Op deze foto was hij 10 jaar:

Stel dat ik nog eens zo'n type Duitse herder zou willen. Waar kan ik die vinden? (Lijnen, fokkers?)
Moderator: moderatorteam
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=227102Budkes schreef:Dit bedoel ik met " de neus" :

Fijn! (Voor zowel de foto als dat ze er zeker nog wel zijn!Budkes schreef:Tuurlijk niet. Maar ik kan je verder niet helpen, ben geen kenner van lijnen en fokkers. De enige honden uit een lijn die ik ken en wel mooi vind zijn de "van de Nielbas" waar Cento uit komt.
Maar zoals gezegd ik heb er geen pepernoot verstand van behalve dat ik ze er zeker nog wel zijn.

Leuk, alvast bedankt!EschaenStefanie schreef:bij mij met Agility loopt een forse reu met zo'n 'neus' zal eens vragen naar zijn kennelnaam.
Kun je niet eens langsgaan op een VDH om daar eens rond te snuffelen
Wat is de herdgang?blondie schreef:niet veel verstand van fokkers etc.maar deed mij een beetje denken aan een hond die ik kende van van de herdgang, en qua tekening aan Lonely shepherd.

En dat iedereen altijd wat te zeuren heeft over de vormen van de da. maakt niet uit of het uit werk- of showlijnen komt. En dat veel mensen niet weten waar de klepel van de klok soms hangt.renee-uk schreef:hou je wel rekening met het feit dat de manier waarop de hond in stand is gezet de al dan niet aflopende rug geeft?
ik denk niet dat je echt goed van een plaatje kunt beoordelen of een rug al dan niet afloopt, althans niet in de weinige mate zoals dat bij werkhonden gebruikelijk is.
hoe verder de achterpoot aan de binnenkant naar achter staat des te rechter de rug lijkt.
als je het in de werkhonden zoekt zou je misschien eens naar een VDH africhtingswedstrijd kunnen gaan, daar zie je werkhondjes in alle maten en soorten en van daaruit kun je dan misschien verder zoeken naar een fokker die jouw soort dh's fokt.
Ja die celine vind ik ook prachtig. En dank je voor je compliment voor Cento.-Gaby- schreef:Ik heb even gekeken op de site van 'van de Nielbas'. Een aantal honden vind ik erg mooi. Zoals de reuen Cento, Max en Menko, maar de rest hebben naar mijn smaak een te aflopende rug. En Nero mist iets voor mij, maar ik weet niet wat. (Het is niet de kleur.) Van de teven vind ik Celine erg mooi.
Bij nader inzien denk ik dat het met de vorm hoofd te maken heeft. Ik vind die langgerekte koppen mooi. Maar ik weet daar dan weer geen goede omschrijving voor.
Bedankt voor de tip!

en dat een rechte rug geen garantie is dat de hond geen HD heeft, HD komt bij de werkhonden net zo vaak voor als bij de kyno's helaasblondie schreef:En dat iedereen altijd wat te zeuren heeft over de vormen van de da. maakt niet uit of het uit werk- of showlijnen komt. En dat veel mensen niet weten waar de klepel van de klok soms hangt.renee-uk schreef:hou je wel rekening met het feit dat de manier waarop de hond in stand is gezet de al dan niet aflopende rug geeft?
ik denk niet dat je echt goed van een plaatje kunt beoordelen of een rug al dan niet afloopt, althans niet in de weinige mate zoals dat bij werkhonden gebruikelijk is.
hoe verder de achterpoot aan de binnenkant naar achter staat des te rechter de rug lijkt.
als je het in de werkhonden zoekt zou je misschien eens naar een VDH africhtingswedstrijd kunnen gaan, daar zie je werkhondjes in alle maten en soorten en van daaruit kun je dan misschien verder zoeken naar een fokker die jouw soort dh's fokt.

Mwah de echt aflopende ruggen kun je niet missen, maar ik ben het met je eens dat sommige duitsers aflopend lijken door de manier waarop ze in stand zijn gezet terwijl ze kaarsrechte ruggen hebben.renee-uk schreef:hou je wel rekening met het feit dat de manier waarop de hond in stand is gezet de al dan niet aflopende rug geeft?

daarom zeg ik ook in de weinige mate als dat bij de werkhonden gebruikelijk isBudkes schreef:Mwah de echt aflopende ruggen kun je niet missen, maar ik ben het met je eens dat sommige duitsers aflopend lijken door de manier waarop ze in stand zijn gezet terwijl ze kaarsrechte ruggen hebben.renee-uk schreef:hou je wel rekening met het feit dat de manier waarop de hond in stand is gezet de al dan niet aflopende rug geeft?

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteHéhéhé sla je zo de mooiste reu op die site over.Inge O schreef:die celine is inderdaad prachtig.
en van de reuen vind ik max de leukste.

Nanna schreef:Neem een barzoi-Gaby- schreef:
Bij nader inzien denk ik dat het met de vorm hoofd te maken heeft. Ik vind die langgerekte koppen mooi.![]()

Mooi hoor, hij lijkt een beetje op Itan was ook een hond met oostduits bloed, of was het tsjechisch?Sepp schreef:Ff een indringer op dit item.
Yoep is onlangs overleden. Hij was bijna 13 en gewoon op en oud. Het was een super gave mega lieve duitse herder reu (vol), een hele faire hond. Met 2 vingers in mijn neus kon ik met hem door het bos lopen. Hij was de hond van mijn ouders. Ook vond ik hem super mooi..imposante hond, en zo'n kroelkip.
In zijn jonge jaren:

Elly* schreef:Sepp en Hertha Waren "gewoon" West-Duitse africhtingslijnen, maar wel andere dan die je momenteel op de voorgrond ziet treden.
Erg mooie hond was Yoep trouwens.

renee-uk schreef:hou je wel rekening met het feit dat de manier waarop de hond in stand is gezet de al dan niet aflopende rug geeft?