Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zijn jullie ervaringen met castratie?
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wat zijn jullie ervaringen met castratie?
Klopt Renée. Maar ik nuanceer de anti-castratiegevoelens die over het algemeen hier op het forum heersen. Zodra er iets over castratie wordt geroepen dan klimmen een hoop forummers direct op de barricades. Vreemd genoeg vrijwel altijd bij castratie van reuen en niet bij teven. Terwijl dat een veel ingrijpender operatie is.
Ik snap dat nooit zo. Oké, je moet even nadenken over het laten castreren van je hond, maar ik snap dat gedoe erom heen nooit zo erg.
Bovendien weten heel veel mensen HIER op het forum van de evt. nadelen van castratie maar het gros van de mensheid weet dat gewoon niet. Dat zijn mensen die een pupje kopen en bij het eerste bezoek bij de da wordt al gevraagd wanneer ze het diertje laten helpen. Daarnaast komen ze over het algemeen alleen maar mensen met castraten tegen als ze met hun hondje buiten wandelen.
Geen wonder dat de meeste mensen niet beter weten. En eerlijk gezegd, in de meeste van die gevallen is castreren voor hen ook beter. Want heel veel mensen hebben geen flauw benul van de voortplanting of cycli van de hond dus voor het voorkomen van oepsnestjes lijkt het me dan ook stukken beter.
Ik snap dat nooit zo. Oké, je moet even nadenken over het laten castreren van je hond, maar ik snap dat gedoe erom heen nooit zo erg.
Bovendien weten heel veel mensen HIER op het forum van de evt. nadelen van castratie maar het gros van de mensheid weet dat gewoon niet. Dat zijn mensen die een pupje kopen en bij het eerste bezoek bij de da wordt al gevraagd wanneer ze het diertje laten helpen. Daarnaast komen ze over het algemeen alleen maar mensen met castraten tegen als ze met hun hondje buiten wandelen.
Geen wonder dat de meeste mensen niet beter weten. En eerlijk gezegd, in de meeste van die gevallen is castreren voor hen ook beter. Want heel veel mensen hebben geen flauw benul van de voortplanting of cycli van de hond dus voor het voorkomen van oepsnestjes lijkt het me dan ook stukken beter.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik ben ook wel een barricadeklimmer hoor, ik vind het vreselijk dat een hoop reuen uit onbenul gecastreerd worden en ik hoop altijd maar dat ik misschien toch iemand aan het denken kan zetten.
Ik vind het -nogmaals en waarschijnlijk ten overvloede- iets anders wanneer zo'n beslissing weloverwogen genomen wordt, dan is er in elk geval over nagedacht en wordt het niet gedaan omdat de buurman het ook doet.
Ik vind het castreren van teven minder erg dan het castreren van reuen, raar maar wel waar.
Misschien omdat een reu in mijn ogen veel meer verandert door een castratie en ook omdat je het gedrag van een reu, waar de castratie dan invloed op zou moeten hebben, vaak door trainen in goede of in elk geval betere banen kunt leiden en dat gaat met de loopsheid van een teef, wat toch de meest voorkomende teven-castratiereden is, nou eenmaal niet.
Ik vind het -nogmaals en waarschijnlijk ten overvloede- iets anders wanneer zo'n beslissing weloverwogen genomen wordt, dan is er in elk geval over nagedacht en wordt het niet gedaan omdat de buurman het ook doet.
Ik vind het castreren van teven minder erg dan het castreren van reuen, raar maar wel waar.
Misschien omdat een reu in mijn ogen veel meer verandert door een castratie en ook omdat je het gedrag van een reu, waar de castratie dan invloed op zou moeten hebben, vaak door trainen in goede of in elk geval betere banen kunt leiden en dat gaat met de loopsheid van een teef, wat toch de meest voorkomende teven-castratiereden is, nou eenmaal niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, zoals ik al zei ik ben niet pro- maar ook niet anti-castratie. Eerlijk gezegd kan ik me wel ergere dingen bedenken dan castratie.
Ik vind het bijvoorbeeld veel erger om door de buurt te lopen en al die verschrikkelijk dikke honden te zien. Dat lijkt me een veel grotere impact op hun karakter én gezondheid te hebben dan een castratie.
Wat betreft het castreren van teven: dat vind ik net zo 'erg' als het castreren van reuen. Uiteindelijk is het zelden om een medische reden alleen maar omdat het zo lastig is om 1 of 2 maal per jaar een loopsheid te hebben. En zoals ik al zei, de operatie is veel ingrijpender en heeft dus grotere risico's. En het karakter van de teef ondergaat ook vaak veranderingen, positief of negatief, na een castratie.
Ik ben het wel met je eens dat je een castraatreu altijd herkent en dat dit bij een teef niet zo is.
Ik vind het bijvoorbeeld veel erger om door de buurt te lopen en al die verschrikkelijk dikke honden te zien. Dat lijkt me een veel grotere impact op hun karakter én gezondheid te hebben dan een castratie.
Wat betreft het castreren van teven: dat vind ik net zo 'erg' als het castreren van reuen. Uiteindelijk is het zelden om een medische reden alleen maar omdat het zo lastig is om 1 of 2 maal per jaar een loopsheid te hebben. En zoals ik al zei, de operatie is veel ingrijpender en heeft dus grotere risico's. En het karakter van de teef ondergaat ook vaak veranderingen, positief of negatief, na een castratie.
Ik ben het wel met je eens dat je een castraatreu altijd herkent en dat dit bij een teef niet zo is.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Raar maar waar dan Renee... Astor lijkt geen bal veranderd. Nog steeds de zelfde uitdagende speelse hond.renee-uk schreef:ik ben ook wel een barricadeklimmer hoor, ik vind het vreselijk dat een hoop reuen uit onbenul gecastreerd worden en ik hoop altijd maar dat ik misschien toch iemand aan het denken kan zetten.
Eerlijk ik zat er erg tegenaan te hikken hoor. Astor was als kereltje al een geweldig sociale hond. Maar we willen niet fokken. Lobke is al een dominante dame en door sterilisatie zou ze nog pinniger kunnen worden.
De twee honden gaan op dezelfde manier met elkaar om.
Als ik Astor alleen had gehad, waren zijn balletjes mooi blijven zitten. De twee kunnen slecht zonder elkaar, en om tijdens de loopsheid nu de hond op het spek te binden..
Nee, twee Airedale terriërs genoeg.
- renee-uk
- Zeer actief
Maar jij hebt er dan toch ook over nagedacht en niet klakkeloos maar die ballen eraf laten halen?nyckle schreef:Raar maar waar dan Renee... Astor lijkt geen bal veranderd. Nog steeds de zelfde uitdagende speelse hond.renee-uk schreef:ik ben ook wel een barricadeklimmer hoor, ik vind het vreselijk dat een hoop reuen uit onbenul gecastreerd worden en ik hoop altijd maar dat ik misschien toch iemand aan het denken kan zetten.
Eerlijk ik zat er erg tegenaan te hikken hoor. Astor was als kereltje al een geweldig sociale hond. Maar we willen niet fokken. Lobke is al een dominante dame en door sterilisatie zou ze nog pinniger kunnen worden.
De twee honden gaan op dezelfde manier met elkaar om.
Als ik Astor alleen had gehad, waren zijn balletjes mooi blijven zitten. De twee kunnen slecht zonder elkaar, en om tijdens de loopsheid nu de hond op het spek te binden..
Nee, twee Airedale terriërs genoeg.
Dat blijkt al als je al zegt dat de kans aanwezig was dat Lobke door castratie nog pinniger zou kunnen worden en dat is zeker zo
Ik zou zelf om de reden die jij noemt geen reu laten castreren, maar dat ben ik.
Dat iemand anders dat wel doet is die iemand anders zijn goed recht toch?
Ik ben alleen maar blij voor je dat Astor niet veranderd is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
renee-uk schreef :
nee dat is niet waar, het zal vast wel gebeuren maar is zeker geen feit.
Heb hier een reu met een voortdurend uitschachtende penis en die is wel degelijk over zijn, in zijn jeugd veel voorkomende, voorhuidontstekingen heen gegroeid.
Iets minder stellig mag wel!
daar heb je gelijk in Renee, ik had ipv. zal terugkomen kan terugkomen moeten gebruiken, maar over een bacteriële infectie heengroeien???
geloof je dat echt ?? er zijn oorzaken voor die infectie en het uitschachten van de penis is er één van en dat stopt niet als de hond volwassen is, dus de kans dat die infectie regelmatig terugkomt is erg rëeel 
Heb hier een reu met een voortdurend uitschachtende penis en die is wel degelijk over zijn, in zijn jeugd veel voorkomende, voorhuidontstekingen heen gegroeid.
daar heb je gelijk in Renee, ik had ipv. zal terugkomen kan terugkomen moeten gebruiken, maar over een bacteriële infectie heengroeien???
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
lieke schreef:Bovendien weten heel veel mensen HIER op het forum van de evt. nadelen van castratie maar het gros van de mensheid weet dat gewoon niet. Dat zijn mensen die een pupje kopen en bij het eerste bezoek bij de da wordt al gevraagd wanneer ze het diertje laten helpen.
- renee-uk
- Zeer actief
zoals ik al zei heb ik zelf zo'n hond, dus is het geen kwestie van geloven maar meemaken, kan moeilijk gaan zeggen dat het anders isdaywalker schreef:renee-uk schreef :
daar heb je gelijk in Renee, ik had ipv. zal terugkomen kan terugkomen moeten gebruiken, maar over een bacteriële infectie heengroeien???![]()
geloof je dat echt ?? er zijn oorzaken voor die infectie en het uitschachten van de penis is er één van en dat stopt niet als de hond volwassen is, dus de kans dat die infectie regelmatig terugkomt is erg rëeel

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, daar geloof ik wel in, in dat eroverheen groeien.daywalker schreef:daar heb je gelijk in Renee, ik had ipv. zal terugkomen kan terugkomen moeten gebruiken, maar over een bacteriële infectie heengroeien???![]()
Er zijn best veel voorbeelden van.
Heeft te maken met een volgroeid imuunsysteem.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
bijna al mn reuen hebben dat gehad in de jonge jaren en toen ze een jaar of 4 waren was het over... zowel bij de reuen die gedekt hebben als die nooit gedekt hebben.... dus ik geloof wel degelijk in dat ze er overheen groeien.daywalker schreef:renee-uk schreef :
daar heb je gelijk in Renee, ik had ipv. zal terugkomen kan terugkomen moeten gebruiken, maar over een bacteriële infectie heengroeien???![]()
En nee hier worden geen honden gecastreerd, geen reuen en geen teven alleen indien er een medische reden is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Maakt het voor de hond wat uit of er nagedacht is over het wel of niet castreren? Volgens mij helemaal niets. Ik snap de anti castratie niet zo. Oke ik ben er zelf ook geen voorstander van hoor, maar ik heb met name reuen er enorm van zien opknappen dat ik er toch anders tegenaan ben gaan kijken.renee-uk schreef:Maar jij hebt er dan toch ook over nagedacht en niet klakkeloos maar die ballen eraf laten halen?
Dat blijkt al als je al zegt dat de kans aanwezig was dat Lobke door castratie nog pinniger zou kunnen worden en dat is zeker zo
Ik zou zelf om de reden die jij noemt geen reu laten castreren, maar dat ben ik.
Even afkloppen, tot nu toe merk ik weinig verandering bij Noah. Ze is iets meer op eten belust, maar dat mocht wel. Verder met andere honden en werken merk ik dus totaal geen verschil. Noah is gecastreerd omdat ik bang was voor baarmoederontsteking. Daarbij kan ze tijdens loopsheid niet mee naar mijn werk, waardoor ik haar de laatste loopsheid anders thuis moest houden (dagen van 10-11 uur). Dus toch maar besloten tot castratie, blijf het wel zonde vinden maar het nergens meer rekening mee moeten houden vind ik wel heerlijk! Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen, van dat gezeur ben ik ook af.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Maar ik zie wel degelijk verschil tussen gecastreerde reuen en niet -gecastreerde reuen in uiterlijk hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ben het met beide eens, ook bij teven kan je soms al zien of het een castraat is. Ook of ze voor eerste loopsheid geholpen zijn, dan houden ze ook een ini minie doos over. Dat er geen loopse teven mee mogen doen met wedstrijden vind ik ook onzin, dat merken ze niet eensmalinois schreef:dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Maar ik zie wel degelijk verschil tussen gecastreerde reuen en niet -gecastreerde reuen in uiterlijk hoor...
-
Monstertje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogpup,10 maanden.
malinois schreef:dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Daarbij wil ik even terugkomen op bovenstaande quote.
Wat hier al een aantal maal genoemd is,ja.
Gestratreerde reuen worden dikker.Mits !!!Je hun voeding niet aanpast wat ik uiteraars wel doe.En het uiterlijk,mijn hele grote hond heeft nu een kleinere balzak qua inhoud.Het is nog niemand opgevallen maar ja..als je gewend bent meteen naar het kruisgebied van een hond te kijken dan zou het kunnen.Vind dat een raar idee.En dan kom ik op het volgende..
Eerst was niemand het met mekaar eens,complete persoonlijke vetes worden uitgevochten
die niks met het onderwerp te maken hebben,en nu komen er een paar terug??
Toch maar tegen castratie want je moet eerst alles geprobeerd hebben,of je hebt niet op-
gevoed etc.Ik heb zo weinig stukjes geschreven...lijkt er op dat niemand ze leest en
maar doorwauwelt.Als jullie beter hadden gelezen heb ik ALLES geprobeerd met mijn hond,
heb ik al 34 jaar reutjes,met uitzondering van een Boxerteefje na die nooit geholpen is,
dus ik weet waar ik over schrijf.En de hond klakkeloos herplaatsen?Mijn eerder
genoemde autistische kind is de schok van de dood van onze BordeauxDog niet eens te boven.
Neem me niet kwalijk dat ik op advies andere opties probeer.
Eindeloos oefenen en nu zijn castratie.
Ik ben de beroerdste niet,ik geef graag mijn fouten toe maar in dit geval is mijn enige
fout dat ik idd mijn zinnen zo lang had gemaakt in mijn vorige stukje.
Simpelweg omdat ik snel typte alvorens met Bickel te gaan wandelen.
Van beroep ben ik schrijfster en actrice dus maak je daar niet te druk om.Ik kan
schrijven,dat blijkt wel uit de ruim 3000 lezers op mijn blog.
Gooi gerust nog wat modder over me heen maar doe me een lol en LEES wel eerst goed.
- dagmar88
- Zeer actief
Gaat niet om gewicht of ballen, maar om postuur en bespiering.Monstertje schreef:malinois schreef:dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Maar ik zie wel degelijk verschil tussen gecastreerde reuen en niet -gecastreerde reuen in uiterlijk hoor...Ik kon hetniet laten vandaag nog even bij jullie te kijken of jullie al wat bereikt hadden.
Gestratreerde reuen worden dikker.Mits !!!Je hun voeding niet aanpast wat ik uiteraars wel doe.En het uiterlijk,mijn hele grote hond heeft nu een kleinere balzak qua inhoud.Het is nog niemand opgevallen maar ja..als je gewend bent meteen naar het kruisgebied van een hond te kijken dan zou het kunnen.Vind dat een raar idee.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je hond 10 maanden oud is kun je niet al ALLES geprobeerd hebben.Monstertje schreef:malinois schreef:dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Maar ik zie wel degelijk verschil tussen gecastreerde reuen en niet -gecastreerde reuen in uiterlijk hoor...Ik kon hetniet laten vandaag nog even bij jullie te kijken of jullie al wat bereikt hadden.
Gestratreerde reuen worden dikker.Mits !!!Je hun voeding niet aanpast wat ik uiteraars wel doe.En het uiterlijk,mijn hele grote hond heeft nu een kleinere balzak qua inhoud.Het is nog niemand opgevallen maar ja..als je gewend bent meteen naar het kruisgebied van een hond te kijken dan zou het kunnen.Vind dat een raar idee.En dan kom ik op het volgende..
Eerst was niemand het met mekaar eens,complete persoonlijke vetes worden uitgevochten
Toch maar tegen castratie want je moet eerst alles geprobeerd hebben,of je hebt niet op-
gevoed etc.Ik heb zo weinig stukjes geschreven...lijkt er op dat niemand ze leest en
maar doorwauwelt.Als jullie beter hadden gelezen heb ik ALLES geprobeerd met mijn hond,
heb ik al 34 jaar reutjes,met uitzondering van een Boxerteefje na die nooit geholpen is,
genoemde autistische kind is de schok van de dood van onze BordeauxDog niet eens te boven.
Eindeloos oefenen en nu zijn castratie.![]()
Ik ben de beroerdste niet,ik geef graag mijn fouten toe maar in dit geval is mijn enige
Van beroep ben ik schrijfster en actrice dus maak je daar niet te druk om.Ik kan
Gooi gerust nog wat modder over me heen maar doe me een lol en LEES wel eerst goed.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat heeft dit hele verhaal met mijn opmerking te maken?Monstertje schreef:malinois schreef:dat vind ik altijd toch zo'n gezeur he... (even off-topic)duitse herder schreef: Bij wedstrijden mogen geen loopse teven meedoen.
Eindeloos oefenen en nu zijn castratie.![]()
gecastreerde reuen zijn vaak makkelijk te herkennen, niet alleen de missende ballen (en ja ik zie graag reuen met ballen ja... die lege zakjes vind ik lelijk) maar ook de vele mindere bespiering, vachtkwaliteit, de missende uit-zwaring bij heel jong gecastreerde reuen etc.
En minder voer wil helemaal niks zeggen, mijn om medische reden gecastreerde teef kreeg bijna niets meer, nog geen 10 brokjes per dag en nog kwam ze aan... geen tussendoortjes, veel beweging etc.

-
tineke
Schrijfster twijfel ik aan ,daarvoor schrijf je te saai, maar actrice dat geloof ik zo.Monstertje schreef: Van beroep ben ik schrijfster en actrice dus maak je daar niet te druk om.
De rol van dramaqueen is je op het lijf geschreven
And the Oscar goes to ........................
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Monstertje schreef:Van beroep ben ik schrijfster
And few will ever climb
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, hierin zullen we altijd van mening verschillen Martijn. Ik vind het niet zo'n drama om een hond te castreren. Wat betreft het aanpassen van een huisdier aan de mens, dat is al het geval toen 20.000 jaar geleden de mens de wolf domesticeerde. En vervolgens diezelfde wolf allerlei fysieke veranderingen liet ondergaan variërend van ombouwen tot racehond, jachthond tot gezelschapshond. Ik moet zeggen dat ik meer medelijden heb met de zgn. teacup chihuahua of cavaliertjes dan met een gecastreerde hond die door het verlies van zijn balletjes of baarmoeder makkelijker hanteerbaar wordt voor Henk en Ingrid. Want die hebben meestal niet bijster veel verstand van honden, willen alleen een leuke gezinshond en kunnen/willen zich niet verdiepen in de psyche van een hond. Dan kan je wel zeggen dat het niet eerlijk is of onrechtvaardig of weet-ik-veel wat, het zorgt er over het algemeen wel voor dat diezelfde eunuch nu tot zijn dood bij Henk en Ingrid mag blijven i.p.v. als lastpak het asiel in te worden gedonderd.
Maar nogmaals: ik wil ook niet zeggen dat ik pro-castratie ben. In principe laat ik mijn dieren ook niet helpen. Tenzij....
Maar ik bemoei me ook niet met mensen die het wel willen doen, behoudens wat waarschuwingen over te vroeg castreren, vachtveranderingen, incontinentie bij teven, etc.
Maar nogmaals: ik wil ook niet zeggen dat ik pro-castratie ben. In principe laat ik mijn dieren ook niet helpen. Tenzij....
Maar ik bemoei me ook niet met mensen die het wel willen doen, behoudens wat waarschuwingen over te vroeg castreren, vachtveranderingen, incontinentie bij teven, etc.

- thygro
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
zei ze droogjesthygro schreef:het is allemaal wat
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik schreef iets soortgelijks, dus ik denk dat dat wel degelijk uit maakt.duitse herder schreef:Maakt het voor de hond wat uit of er nagedacht is over het wel of niet castreren? Volgens mij helemaal niets.renee-uk schreef:Maar jij hebt er dan toch ook over nagedacht en niet klakkeloos maar die ballen eraf laten halen?
Het is toch handig als een eigenaar de mogelijke consequenties weet van te voren?
Dan is hij/zij beter voorbereid op nadelige veranderingen in bv. gedrag.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Lieke ik vind dat je het mooi hebt gezecht .
en dan komt er nog bij dat veeel mensen de raad krijgen van hun da . je kan deze mensen gewoon ook niet kwalijk nemen dat ze die raad op volgen .
daarbij denk ik en ga ik er van uit . dat de mensen dit laten doen omdat ze denken dat dit het beste is voor hun hond .
dus met de beste bedoelingen , om een hond een beter leven te geven . (ik ga uit van de goed heid van de mens in eerste instantie)
ik vind persoonlijk dat ieder elkaar daarin moet respecteren . ik vind te jong castreren niet goed , en veel te jong vind ik gewoon mishandeling , maar als we het over een noormale leeftijd hebben dan vind ik dat het gewoon eens een keer geacepteerd moet gaan worden . in plaats van alleen maar discussie voeren wel niet .
mensen op de consequenties wijzen is echter wel van belang , want ik denk dat veel mensen een operatie bij dieren onderschatten . als men weet wat het in houd en ook dat er verandering in de negatieve zin kunnen voorkomen . en er op die manier goed over gaan na denken is alleen maar goed . maar als elke eigenaar met een gecastreerde hond in een hokje gepropt moet worden , en dat blijf ik voelen op het forum dat mensen die hun reu laten castreren al bij voorbaat in dat hoekje gedrukt worden . die krijgen eerst een hele lading negatieve reacties over zich heen . waardoor die persoon waarschijnlijk ook niet meer serieus zal willen reageren . het is heel demotiverend als je iets met de beste wil wil doen . en je word alleen maar onderuit gehaald .
ik vind zelfs als mensen het uit gemakzucht willen doen , dat mensen dit zelf moeten weten , zo lang ze maar beseffen wat ze doen .
en dan komt er nog bij dat veeel mensen de raad krijgen van hun da . je kan deze mensen gewoon ook niet kwalijk nemen dat ze die raad op volgen .
daarbij denk ik en ga ik er van uit . dat de mensen dit laten doen omdat ze denken dat dit het beste is voor hun hond .
dus met de beste bedoelingen , om een hond een beter leven te geven . (ik ga uit van de goed heid van de mens in eerste instantie)
ik vind persoonlijk dat ieder elkaar daarin moet respecteren . ik vind te jong castreren niet goed , en veel te jong vind ik gewoon mishandeling , maar als we het over een noormale leeftijd hebben dan vind ik dat het gewoon eens een keer geacepteerd moet gaan worden . in plaats van alleen maar discussie voeren wel niet .
mensen op de consequenties wijzen is echter wel van belang , want ik denk dat veel mensen een operatie bij dieren onderschatten . als men weet wat het in houd en ook dat er verandering in de negatieve zin kunnen voorkomen . en er op die manier goed over gaan na denken is alleen maar goed . maar als elke eigenaar met een gecastreerde hond in een hokje gepropt moet worden , en dat blijf ik voelen op het forum dat mensen die hun reu laten castreren al bij voorbaat in dat hoekje gedrukt worden . die krijgen eerst een hele lading negatieve reacties over zich heen . waardoor die persoon waarschijnlijk ook niet meer serieus zal willen reageren . het is heel demotiverend als je iets met de beste wil wil doen . en je word alleen maar onderuit gehaald .
ik vind zelfs als mensen het uit gemakzucht willen doen , dat mensen dit zelf moeten weten , zo lang ze maar beseffen wat ze doen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Laten we dan met elkaar eens de negatieve effecten onder elkaar zetten van gecastreerde reuen.
Ik vind, dat het dier geestelijk en lichamelijk volwassen moet zijn en stabiel.
Bij angst agressie dus geen castratie!
Ik vind, dat het dier geestelijk en lichamelijk volwassen moet zijn en stabiel.
Bij angst agressie dus geen castratie!
- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Misschien eens een interessante piste om de objectieve voor- en nadelen van castratie eens op een rijtje te zetten, inclusief de wetenschappelijke studies die dit onderzocht hebben. Eventueel kunnen persoonlijke ervaringen ook, maar die wegen in mijn ogen minder door bij een onderwerp dat al vaak is onderzocht.
Want ik heb hier heel sterk het gevoel dat het (voor de verandering) nogal zwart-wit wordt gesteld. Iedereen beweert wel te nuanceren, maar dat vind ik hier toch niet echt terug.
Want ik heb hier heel sterk het gevoel dat het (voor de verandering) nogal zwart-wit wordt gesteld. Iedereen beweert wel te nuanceren, maar dat vind ik hier toch niet echt terug.
- dagmar88
- Zeer actief
fungus schreef:Misschien eens een interessante piste om de objectieve voor- en nadelen van castratie eens op een rijtje te zetten, inclusief de wetenschappelijke studies die dit onderzocht hebben. Eventueel kunnen persoonlijke ervaringen ook, maar die wegen in mijn ogen minder door bij een onderwerp dat al vaak is onderzocht.
Dat soort info is gewoon voor handen
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor de baas natuurlijk al wordt er gezegd dat de hond zich nooit gelukkig zal voelen met zijn gedrag. Heel eerlijk gezegd was het voor mij makkelijker om bij Beau zijn ballen eraf te laten halen dan er zelf flink mee aan de slag te gaanCleva schreef:Wanneer gaat een duidelijk aanwezige geslachtsdrift over in hyper of oversekst?Nanna schreef: Mijn newfoundlander reu was hyper-oversekst, die heb ik zijn ballen er wel af laten halen: had ik veel eerder moeten doen.
Hoe zie jij het verschil tussen onhandig en ziekelijk?
Voor wie?Zomaar een beetje voor de leuk die ballen eraf halen is onnodig, maar in sommige gevallen kan het een zegen zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- fungus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Blijkbaar is niet iedereen daar van op de hoogte. Aangezien hier óf voordelen, óf nadelen worden gegeven. En stop verder eens met zagen. Ik wil gewoon structuur brengen in dit onderwerp.dagmar88 schreef:fungus schreef:Misschien eens een interessante piste om de objectieve voor- en nadelen van castratie eens op een rijtje te zetten, inclusief de wetenschappelijke studies die dit onderzocht hebben. Eventueel kunnen persoonlijke ervaringen ook, maar die wegen in mijn ogen minder door bij een onderwerp dat al vaak is onderzocht.
Want ik heb hier heel sterk het gevoel dat het (voor de verandering) nogal zwart-wit wordt gesteld. Iedereen beweert wel te nuanceren, maar dat vind ik hier toch niet echt terug.Gelukkig ben jij zo prettig genuanceerd.
Dat soort info is gewoon voor handen