Keessie wel hoorthom schreef:Denk niet dat Sas in Vethoek kan lezen, ik ook niet trouwens,..Ragverp schreef:keessie schreef: Misschien geef je hierbij al zelf het antwoord op je ''vraag/toespeling"? Is het niet opgekomen dat ze inderdaad nooit het risico zou nemen mocht daar wel een enorme kans op zijn?
Als dat het geval zou zijn dan heeft ze nog wel wat excuses te maken richting een aantal mensen die zowat gelyncht zijn door haar zgn openbaring.
Of vind jij soms van niet ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokken met ?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Fokken met ?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..yamie schreef:Keessie wel hoorthom schreef:Denk niet dat Sas in Vethoek kan lezen, ik ook niet trouwens,..Ragverp schreef:keessie schreef: Misschien geef je hierbij al zelf het antwoord op je ''vraag/toespeling"? Is het niet opgekomen dat ze inderdaad nooit het risico zou nemen mocht daar wel een enorme kans op zijn?
Als dat het geval zou zijn dan heeft ze nog wel wat excuses te maken richting een aantal mensen die zowat gelyncht zijn door haar zgn openbaring.
Of vind jij soms van niet ?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Meen me te herinneren dat Xavier X Winter een lijnteelt-/inteeltcombinatie was. Als dat zo is zou het zomaar kunnen dat alle genen van voorouders bij elkaar voor de misvorming hebben gezorgd.
Ze zal dan nu wel vers bloed uit Duitsland hebben gehaald... lijkt me.
Ik roep maar wat hoor
Ik roep maar wat hoor
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Volgens mij heb ik dat pagina's geleden al geroepen. Maar dat is toch ook iets dat je gewoon kan zeggen/onderbouwen.Badu schreef:Meen me te herinneren dat Xavier X Winter een lijnteelt-/inteeltcombinatie was. Als dat zo is zou het zomaar kunnen dat alle genen van voorouders bij elkaar voor de misvorming hebben gezorgd.
Ik roep maar wat hoor
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Dat snap ik dan weer niet.Leane schreef:Ja, maar dat heb ik al vaker aangegeven, ik blijf niet aan de gangalm@ schreef:Kan jij nog steeds in het modhoekje dan?Leane schreef:
Dank ustond ie in het modjes hoekje dan ? Want hij was niet verwijderd, dat weet ik zeker want ik kon hem nu al die tijd nog lezen.
*verwijderd door moderator, was quote uit Veteranenhoek*
Laatst gewijzigd door Ariane op 22 aug 2011 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Nou antwoord op het forum kunnen we wel vergeten dus 
-
Ήυs
Dat denk ik ook niet.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..
-
keessie
- Actief
- Contacteer:
Hoe bedoel je deze?Jacky schreef:dat was zonder de ban ook niet gekomen
-
pepim
- Zeer actief
Wat houdt dat in dan?keessie schreef:Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..
-
Wilm@
Wat betekent; ik val onder de oude regel? Die oude regel schijnt dus voor jou een belemmering te zijn om toegang tot het Vethoek te hebben? Wat houdt dan inhoudelijk die oude regel in?keessie schreef:Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..
-
keessie
- Actief
- Contacteer:
pepim schreef:Wat houdt dat in dan?keessie schreef:Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..
moderatorteam schreef:De toelatingseis tot de veteranenhoek hebben wij aangescherpt tot 5 maanden lid plus een actief deelnemer van het forum.
Deze regel is ingegaan op 01-01-2006, dus de leden die nog onder de oude regel van 3 maanden lid toegang hebben gekregen, blijven gewoon toegang houden.
-
keessie
- Actief
- Contacteer:
Lijnteelt is inderdaad nooit zonder risico,.. Ik ken vanuit ''menselijke visie'' bepaalde steden die echt veel kinderen hebben met een ''handicap'' omdat de bloedlijn wel erg dicht bij elkaar ligt....crutz schreef:Volgens mij heb ik dat pagina's geleden al geroepen. Maar dat is toch ook iets dat je gewoon kan zeggen/onderbouwen.Badu schreef:Meen me te herinneren dat Xavier X Winter een lijnteelt-/inteeltcombinatie was. Als dat zo is zou het zomaar kunnen dat alle genen van voorouders bij elkaar voor de misvorming hebben gezorgd.
Ik roep maar wat hoor
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik ben jacky niet maar ik denk dat zij bedoeld dat ook als leane geen ban gekregen had zij geen uitleg gegeven zou hebbenkeessie schreef:Hoe bedoel je deze?Jacky schreef:dat was zonder de ban ook niet gekomen

- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, die mogen ze dan weleens gaan aanpassen, ik zie en lees je nooit hier op het forum en dan zou je wel de vethoek in mogen, omdat je toevallig voor 2006 je hier had aangemeldkeessie schreef:pepim schreef:Wat houdt dat in dan?keessie schreef:Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..moderatorteam schreef:De toelatingseis tot de veteranenhoek hebben wij aangescherpt tot 5 maanden lid plus een actief deelnemer van het forum.
Deze regel is ingegaan op 01-01-2006, dus de leden die nog onder de oude regel van 3 maanden lid toegang hebben gekregen, blijven gewoon toegang houden.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
nou het is meer dat op 1 of ander manier mensen die langer lid zijn de naam niet in het lijstje komt hoe dat komt geen ideeWilm@ schreef:Wat betekent; ik val onder de oude regel? Die oude regel schijnt dus voor jou een belemmering te zijn om toegang tot het Vethoek te hebben? Wat houdt dan inhoudelijk die oude regel in?keessie schreef:Sorry voor de off,.maar ik val nog onder de oude regeling,Thom.thom schreef: Dat wist ik niet, omdat zij hier nauwelijks tot niks post..
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
massam schreef:ik ben jacky niet maar ik denk dat zij bedoeld dat ook als leane geen ban gekregen had zij geen uitleg gegeven zou hebbenkeessie schreef:Hoe bedoel je deze?Jacky schreef:dat was zonder de ban ook niet gekomen
Klopt Mas.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook zo maar ik kan me voorstellen dat ze denkt de kans op de afwijking op zo'n manier te verkleinen.Inge O schreef:alsof dat zogezegde 'verse bloed' meteen maar alle problemen oplost?Badu schreef:Meen me te herinneren dat Xavier X Winter een lijnteelt-/inteeltcombinatie was. Als dat zo is zou het zomaar kunnen dat alle genen van voorouders bij elkaar voor de misvorming hebben gezorgd.
Ik roep maar wat hoor
als lijnteelt (zeg dus maar inteelt) ergens goed voor is is het wel het naar boven laten komen van verborgen gebreken. of en in welke voorouders de foute eigenschappen zaten doet er nog weinig toe, feit is dat ze finaal wel in winter of xavier zijn terechtgekomen en nog waarschijnlijker in allebei.
zou het hier dan gaan om een foute oorstand of zelfs nog een klein fysiek probleempje (navelbreukje of zo) dan zou ik me de gok om terug met haar te fokken goed kunnen voorstellen maar om zoiets relatief banaals ging het hier dus niet, wel het tegendeel.
Maar goed, het blijft speculeren zo.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat ik hier lees over het nestje van Winter en de stilte erachteraan komt op mij niet fijn over. Als je eerst de onderste steen boven wilt halen en roept dat de wereld van de fokkers alles maar verzwijgt, komt het heel raar over als je daarna zelf niet meer wilt reageren op vragen. Ik vind het heel jammer dat een fokker, die na een nest met problemen, zo open is dit hierna weer zo teniet doet. Dit geeft juist een heel raar beeld en hiermee geef je de mensen die het fokkerswereldje gesloten vinden weer gelijk. Of er met deze teef weer gefokt mag/kan worden heb ik geen oordeel over. Ik weet niet hoe deze aandoening vererft en hoe groot het belang van deze teef is voor de populatie.
Bij ons ras weet ik dat teveel uitsluiten meer kwaad doet dan weloverwogen met dragers x vrij te fokken (andere aandoeningen)
Het blijft heel jammer dat een fokker die allerlei forums zocht om openheid te geven van aandoeningen binnen een lijn, binnen een ras, nu zelf zo zwijgzaam is en haar eigen geopende weg niet doorzet.
Bij ons ras weet ik dat teveel uitsluiten meer kwaad doet dan weloverwogen met dragers x vrij te fokken (andere aandoeningen)
Het blijft heel jammer dat een fokker die allerlei forums zocht om openheid te geven van aandoeningen binnen een lijn, binnen een ras, nu zelf zo zwijgzaam is en haar eigen geopende weg niet doorzet.
-
biancamh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): boston terrier
Ben het met je eens.... dat verse bloed is juist niet de oplossing. Dan verdoezel je alleen het "probleem" maar. Het "probleem" is dan niet weg, het is alleen niet zichtbaar met alle eventuele gevolgen van dien.Inge O schreef:alsof dat zogezegde 'verse bloed' meteen maar alle problemen oplost?Badu schreef:Meen me te herinneren dat Xavier X Winter een lijnteelt-/inteeltcombinatie was. Als dat zo is zou het zomaar kunnen dat alle genen van voorouders bij elkaar voor de misvorming hebben gezorgd.
Ik roep maar wat hoor
als lijnteelt (zeg dus maar inteelt) ergens goed voor is is het wel het naar boven laten komen van verborgen gebreken. of en in welke voorouders de foute eigenschappen zaten doet er nog weinig toe, feit is dat ze finaal wel in winter of xavier zijn terechtgekomen en nog waarschijnlijker in allebei.
zou het hier dan gaan om een foute oorstand of zelfs nog een klein fysiek probleempje (navelbreukje of zo) dan zou ik me de gok om terug met haar te fokken goed kunnen voorstellen maar om zoiets relatief banaals ging het hier dus niet, wel het tegendeel.
Zover ik weet, maar ik kan het mis hebben (ben er al minstens 10 jaar uit) moet je minstens 10 nakomelingen (meestal meerdere nesten) hebben om te kunnen zien of er sprake is van echte dragers. Beide moeten dragers zijn wil het zichtbaar worden! Dat betekend dus dat je eigenlijk de proef op de som zou moeten nemen om te zien of het echt erfelijk is. En ja of je dat wilt?
Als je niet zeker weet of je hond het doorgeeft en je wilt dat uittesten dan moet je dus geen andere hond gebruiken, maar diezelfde hond. Dat houd wel in dat je heel eerlijk tegenover jezelf en de puppykopers (of nog beter... plaatsen) moet zijn. Want eigenlijk moet je ze ook langere tijd observeren. En eigenlijk is dit bijna niet te doen. Want het betekend ook dat je dus voor langere tijd, je hond niet kan gebruiken en ook dat de pups niet gebruikt mogen worden (en ook de reu dus).
Zover ik weet waren er 2 pups in het nest met het syndroom bewezen. Maar er waren er natuurlijk ook nog 2 dood geboren en nog 1 dood gevonden. Deze laatste 3 kan je niet uitsluiten alsof zij dat syndroom niet hadden (tenminste niet als er geen sectie is gedaan). Voor mij persoonlijk zou dat een teken zijn, dat het niet een toevalligheid is. Want 5 in 1 nest is toch wel erg veel om van een toevalligheid te kunnen spreken.
Jammer dat er geen verder uitleg is gekomen over het hoe en waarom, zelf was ik erg nieuwsgierig of er nieuwe informatie boven was gekomen.
Groetjes en een fijne dag!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me een fijne exercitie om met ratten uit te halen, met honden lijkt het me nogal crubiancamh schreef: Ben het met je eens.... dat verse bloed is juist niet de oplossing. Dan verdoezel je alleen het "probleem" maar. Het "probleem" is dan niet weg, het is alleen niet zichtbaar met alle eventuele gevolgen van dien.
Zover ik weet, maar ik kan het mis hebben (ben er al minstens 10 jaar uit) moet je minstens 10 nakomelingen (meestal meerdere nesten) hebben om te kunnen zien of er sprake is van echte dragers. Beide moeten dragers zijn wil het zichtbaar worden! Dat betekend dus dat je eigenlijk de proef op de som zou moeten nemen om te zien of het echt erfelijk is. En ja of je dat wilt?
Als je niet zeker weet of je hond het doorgeeft en je wilt dat uittesten dan moet je dus geen andere hond gebruiken, maar diezelfde hond. Dat houd wel in dat je heel eerlijk tegenover jezelf en de puppykopers (of nog beter... plaatsen) moet zijn. Want eigenlijk moet je ze ook langere tijd observeren. En eigenlijk is dit bijna niet te doen. Want het betekend ook dat je dus voor langere tijd, je hond niet kan gebruiken en ook dat de pups niet gebruikt mogen worden (en ook de reu dus).
Zover ik weet waren er 2 pups in het nest met het syndroom bewezen. Maar er waren er natuurlijk ook nog 2 dood geboren en nog 1 dood gevonden. Deze laatste 3 kan je niet uitsluiten alsof zij dat syndroom niet hadden (tenminste niet als er geen sectie is gedaan). Voor mij persoonlijk zou dat een teken zijn, dat het niet een toevalligheid is. Want 5 in 1 nest is toch wel erg veel om van een toevalligheid te kunnen spreken.
Jammer dat er geen verder uitleg is gekomen over het hoe en waarom, zelf was ik erg nieuwsgierig of er nieuwe informatie boven was gekomen.
Groetjes en een fijne dag!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik vind en vond het meer dan schofterig, dat Leane in alle toonaarden is blijven zwijgen.

-
biancamh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): boston terrier
Ik denk dat rattenliefhebbers het niet met je eens zijnBadu schreef:
Dat lijkt me een fijne exercitie om met ratten uit te halen, met honden lijkt het me nogal cruAls iedereen nou fijn zo min mogelijk familieleden op elkaar zet (dan maar niet die rastypische uiterlijkheden 4 x achter elkaar vastleggen) & qua uiterlijk & karaktereigenschappen partners bij elkaar zet die elkaar goed aanvullen, dan zouden er veel minder 'slechte genen' dubbel (dus manifest) worden vastgelegd. En als dat niet kan omdat de genenpool te klein is…. tja, dan moet je misschien de keuze maken om niet te fokken met dat ras
Of je voor of tegen lijnteelt of inteelt bent dat is weer een andere discussie
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Badu schreef:
Dat lijkt me een fijne exercitie om met ratten uit te halen, met honden lijkt het me nogal cruAls iedereen nou fijn zo min mogelijk familieleden op elkaar zet (dan maar niet die rastypische uiterlijkheden 4 x achter elkaar vastleggen) & qua uiterlijk & karaktereigenschappen partners bij elkaar zet die elkaar goed aanvullen, dan zouden er veel minder 'slechte genen' dubbel (dus manifest) worden vastgelegd. En als dat niet kan omdat de genenpool te klein is…. tja, dan moet je misschien de keuze maken om niet te fokken met dat ras
Ben zelf ook een rattenliefhebber, doelde hiermee meer op de levensduur van 2 jaar t.o.v. 15 jaarbiancamh schreef:Ik denk dat rattenliefhebbers het niet met je eens zijn![]()
Dat laatste geldt natuurlijk met name voor een ras in opbouw. Voor de Rottweiler kan je ook zoeken naar twee types die je aanstaan om mee verder te fokken. Niets pleit er bij dat ras nog voor om inteelt toe te passen om rastypisch te kunnen fokkenbiancamh schreef:Of je voor of tegen lijnteelt of inteelt bent dat is weer een andere discussie.... rastypische uiterlijkheden vastleggen doen fokkers eigenlijk allemaal of het nu links- of rechtsom is.
-
shadow1
- Actief
- Aantal honden: 3
Hoe kun je zo met een leven omgaanLeane schreef:Ik wel, Ik voel me niet geroepen om mensen die ik niet ken die mij niet kennen maar graag meer willen weten uit nieuwschierigheid tevreden te moeten stellen door te reageren hier op het forum. Mijn eerste berichtje in dat topic was voor mij genoeg. Mensen willen weten hoe of wat en in hetzelfde zinnetje word het alweer de grond ingeboort want het is toch niet goed. Dan heb ik er al geen zin meer in om serieus op in te gaan. Want is ik nu a zeg of b zeg, ze weten het weer zo te draaien dat het niet goed is. er word van alles bij verzonnen, bij gehaald en weet ik veel wat... Ik heb daar echt geen zin in. Want voor mij zijn dat mensen zoals ik zei die ik niet ken en daar voel ik echt niks voor om verandtwoording voor af te leggen. Dat moet ik voor me eigen en voor mijn pupkopers verder helemaal niemand. Want het feit blijft dat Winter twee puppen op de wereld heeft gezeg met het CES syndroom.. daar zal over gevallen blijven worden. Dan plaats ik in de veteranenhoek dat je lekker kan verdienen aan fokken enz. Prima is in veel gevallen toch ook zo ? Dat had ik net zo goed in het openbare gedeelte kunnen zetten. Als je gewoon een nest heb wat leuk groot komt hou je er ook wat aan over. Is toch niks mis mee. De mensen die denken dat ik dit nest fok voor de centen mogen dat denken, ik zal de berekening hier straks wel plaatsen en als ik er wat aan over houd jullie vertellen waar ik het aan uit geef.Marjoleine schreef:Alleen snap ik dus niet het grote zwijgen dat er nu heerst.
Mensen die vallen over de arme puppiekopers, de puppen gaan hier met 9 weken weg gerongtend op rug en heupen. Mocht er toch een pup zijn die niet goed is ( wat ik niet verwacht) kijken we na de ernst ervan en blijft die pup bij ons om te kijken hoe het ontwikkeld of word de pup meteen ingeslapen ( Jaaa, val daar ook maar weer over) Maar goed.. zoals ik al zei ik verwacht geen enkele probleem. En er blijft hier zo wie zo een pup, voordat ik over een paar maanden dat weer na mijn hoofd geslingerd krijg..
En mensen vallen over de advertentie op marktplaats, maar of ze nu via marktplaats komen of via de NRC, mensen zullen hier gewoon moeten komen en als ze ons niet aan staan krijgen ze geen pup, dus of nu links om of rechts om komt dat maakt niks uit. maar mensen sturen nu wel fake mailtjes met fake namen enz om achter info te komen. Maar bel me dan gewoon op en doe niet net of dat je een pup wilt. Ik heb altijd gezegd mensen zijn allemaal welkom voor info maar dan moeten ze wel persoonlijk het aan me vragen en niet via via of weet ik veel wat. Er is er maar eentje geweest via dit forum die contact met me heeft gelegd.
Als de modjes klaar zijn met zoeken naar het topic en het niet hebben gevonden zou dat dan hier ook even gemeld kunnen worden ? Want waarom zou ik in hemelsnaam dat topic verwijderen ? Die zelfde topics staan nog op 3 andere forums waarvan er 2 forums openbaar zijn om er kunnen te lezen. Dus waarom zou dat topic hier weg moeten ? Er staat niks in wat nieuw is.
Zo kunnen jullie weer verder met speculeren, jullie zijn er maar druk mee..
Zo'n beesje heeft er niet om gevraagt om geboren te worden en vervolgens een spuit te krijgen omdat hij/zij onderdeel is geworden van een experiment van de fokker
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Wooki
- Actief
Hallo,
heel lang geleden dat ik hier was en ja, ik ga ook nog eens in dit potje roeren, niet uit sensatiezucht, wel door het feit dat ik hier dagelijks geconfronteerd wordt met een 'ver familielid' van Winter en Xavier haar gebreken
Ik ben er toevallig op uitgekomen dat Winter alweer ingezet wordt voor de fok, na die rampzalige nest van vorig jaar. Toen ik dat te kennen gaf op een ander forum (neen, niet het nederlands rottweilerforum), kreeg ik onmiddellijk pb's van mensen die hier ook zitten....
Op 4 mei 2009 verscheen een oproep van een nederlandse fokster op het BRF (belgisch rottweilerforum), een noodoproep voor een pupje van 8 weken in nood, een teefje dat problemen had met stappen, een ernstig groeischijftrauma in de onderrug met afknelling van het ruggemergkanaal.
Het pupje zou ingeslapen worden indien niemand het wilde (gratis uiteraard). Het pupje was niet uit haar fok maar haar een door haar gefokte reu was wel de vader van de nest.
Ik ben haar 2 dagen later gaan ophalen, goed wetende dat het een mission impossible was maar ik kon het beestje niet aan haar lot overlaten (en er kon nog eentje bij
). En zo kwam Ivita in mijn leven.
Toen ik haar ging halen, zag het er imo allemaal niet zo erg uit... tot een paar uur later... het beestje ging in een waggelgangetje, afhangde onderrug, kon geen 2 sec op rechtstaan of ze viel om.
Ik ben toen in contact gekomen met een fysiotherapeute, die zag het zitten om haar een kans te geven en zo begonnen we met hydrotherapie, eerst 3x per week, dan 2x per week. Enige tijd later merkten we verbetering en ging het van 1x per week naar 1x per 2 weken.
Ruim 2 jaar aan een stuk (fysiotherapeute is ondertussen gestopt, ze blijft stabiel dus doen we dat niet meer).
Ook werd ze behandeld door een osteopaat voor dieren (Dr Di Duca uit Luik), ze had wel af en toe een terugval, kon soms schreeuwen ineens uit het niks maar over het algemeen had ze geen pijn.
Toen ze bijna 2 was, heb ik haar laten steriliseren en tegelijkertijd foto's laten nemen van de rug.
Op deze foto's was te zien dat het om een erfelijke aandoening gaat, ze heeft 1 kleine en 1 grote ruggewervel.
Op de foto's was ook te zien dat deze ondertussen vastgegroeid waren en dat er geen artrose was, gelukkig maar, artrose zou het ruggemergkanaal kunnen afknellen met verlamming tot gevolg.
Toen vorig jaar die CES aan het licht kwam, werd ik door iemand geïnformeerd dat ik eens op het rottweilerforum moest gaan lezen, deze persoon had sterke vermoedens dat die pups familie waren van mijn Ivita en ja idd, dat bleek zo te zijn.
Ik werd toen benaderd door een fokker (neen, niet Leane) en het kwam er op het einde op neer dat de aandoening van Ivita, misvormde ruggewervels met vernauwing van het ruggemergkanaal, niks te maken had de CES-pups
en het bij haar dus 'louter toevallig' was dat ze die aandoening had en dat het hoogstwaarschijnlijk toch door een ongeval komt in de nest maar Ivita heeft geen CES (zeg ik ook niet!) dus het een heeft niks met ander te maken
en ik moest 'discreet' zijn want anders werd naam van enkele fokkers zwartgemaakt
Nu, ik heb vorig jaar ook alles aan de NRC doorgegeven maar werd door niks of niemand meer op de hoogte gehouden...
Ik moet zeggen, Ivita stelt het voorlopig goed, ze heeft geen pijn, heeft een goede bespiering (waardoor ze goed op haar achterpoten staat) maar moesten jullie zien van waar we met haar komen.... En ja, sommigen op dit forum weten waar ze 'maar' stond op haar 8 weken, hebben haar zien opgroeien, ik overdrijf niet
Let op, voor mij geen slecht woord over de fokker van Ivita! Deze mensen waren pure hobbyfokkers en waren er het hart van in en wilden enkel het beste voor haar.
Ik vind het gewoon jammer (zacht uitgedrukt) dat ze nogmaals russische roulette gaan spelen terwijl ze weten wat er opnieuw kan gebeuren
Ik ken niks van genetica maar ik ken wel de feiten en die zijn genoeg voor mij.
Dit was mijn verhaal, een beetje beknopt ik weet het.
Iedereen die Ivita's verhalen wil lezen, gewoon op enkele grote fora haar naam opzoeken en jullie vinden genoeg terug
heel lang geleden dat ik hier was en ja, ik ga ook nog eens in dit potje roeren, niet uit sensatiezucht, wel door het feit dat ik hier dagelijks geconfronteerd wordt met een 'ver familielid' van Winter en Xavier haar gebreken
Ik ben er toevallig op uitgekomen dat Winter alweer ingezet wordt voor de fok, na die rampzalige nest van vorig jaar. Toen ik dat te kennen gaf op een ander forum (neen, niet het nederlands rottweilerforum), kreeg ik onmiddellijk pb's van mensen die hier ook zitten....
Op 4 mei 2009 verscheen een oproep van een nederlandse fokster op het BRF (belgisch rottweilerforum), een noodoproep voor een pupje van 8 weken in nood, een teefje dat problemen had met stappen, een ernstig groeischijftrauma in de onderrug met afknelling van het ruggemergkanaal.
Het pupje zou ingeslapen worden indien niemand het wilde (gratis uiteraard). Het pupje was niet uit haar fok maar haar een door haar gefokte reu was wel de vader van de nest.
Ik ben haar 2 dagen later gaan ophalen, goed wetende dat het een mission impossible was maar ik kon het beestje niet aan haar lot overlaten (en er kon nog eentje bij
Toen ik haar ging halen, zag het er imo allemaal niet zo erg uit... tot een paar uur later... het beestje ging in een waggelgangetje, afhangde onderrug, kon geen 2 sec op rechtstaan of ze viel om.
Ik ben toen in contact gekomen met een fysiotherapeute, die zag het zitten om haar een kans te geven en zo begonnen we met hydrotherapie, eerst 3x per week, dan 2x per week. Enige tijd later merkten we verbetering en ging het van 1x per week naar 1x per 2 weken.
Ruim 2 jaar aan een stuk (fysiotherapeute is ondertussen gestopt, ze blijft stabiel dus doen we dat niet meer).
Ook werd ze behandeld door een osteopaat voor dieren (Dr Di Duca uit Luik), ze had wel af en toe een terugval, kon soms schreeuwen ineens uit het niks maar over het algemeen had ze geen pijn.
Toen ze bijna 2 was, heb ik haar laten steriliseren en tegelijkertijd foto's laten nemen van de rug.
Op deze foto's was te zien dat het om een erfelijke aandoening gaat, ze heeft 1 kleine en 1 grote ruggewervel.
Op de foto's was ook te zien dat deze ondertussen vastgegroeid waren en dat er geen artrose was, gelukkig maar, artrose zou het ruggemergkanaal kunnen afknellen met verlamming tot gevolg.
Toen vorig jaar die CES aan het licht kwam, werd ik door iemand geïnformeerd dat ik eens op het rottweilerforum moest gaan lezen, deze persoon had sterke vermoedens dat die pups familie waren van mijn Ivita en ja idd, dat bleek zo te zijn.
Ik werd toen benaderd door een fokker (neen, niet Leane) en het kwam er op het einde op neer dat de aandoening van Ivita, misvormde ruggewervels met vernauwing van het ruggemergkanaal, niks te maken had de CES-pups
Nu, ik heb vorig jaar ook alles aan de NRC doorgegeven maar werd door niks of niemand meer op de hoogte gehouden...
Ik moet zeggen, Ivita stelt het voorlopig goed, ze heeft geen pijn, heeft een goede bespiering (waardoor ze goed op haar achterpoten staat) maar moesten jullie zien van waar we met haar komen.... En ja, sommigen op dit forum weten waar ze 'maar' stond op haar 8 weken, hebben haar zien opgroeien, ik overdrijf niet
Let op, voor mij geen slecht woord over de fokker van Ivita! Deze mensen waren pure hobbyfokkers en waren er het hart van in en wilden enkel het beste voor haar.
Ik vind het gewoon jammer (zacht uitgedrukt) dat ze nogmaals russische roulette gaan spelen terwijl ze weten wat er opnieuw kan gebeuren
Ik ken niks van genetica maar ik ken wel de feiten en die zijn genoeg voor mij.
Dit was mijn verhaal, een beetje beknopt ik weet het.
Iedereen die Ivita's verhalen wil lezen, gewoon op enkele grote fora haar naam opzoeken en jullie vinden genoeg terug

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In mijn ogen en zeker nu ik het laatste verhaal over Ivita lees kun je dat gewoon niet negeren. Ik ben echt niet iemand die zegt dat niks mag hoor. Van mij mag je fokken met een hondje met een navelbreukje. Van mij mag je fokken met een hond met een niet compleet gebit. Van mij mag je met zoveel fokken waar een hond geen last van heeft. Maar als je gaat praten over skelet-afwijkingen die gepaard gaan met pijn en handicaps dan moet je stoppen. Ook al is het geen CES. Ook al weet niemand wat het is. Als twee pups uit 1 nest precies hetzelfde hebben is het erfelijk. Dat kan niet anders. Dat heet kansberekening. Nu ik hoor dat een hond als Ivita familie is en ook al een afwijking in de rug heeft dan maakt het verder helemaal niet uit hoe iets heet en wat het is. Er is 1 overeenkomst. Nl dat pups uit die lijnen afwijkende ruggen hebben. Ga je dan fokken dan weet je donders goed dat je niet kan garanderen dat er niet weer pups komen die dat hebben. Gehandicapte of zelfs niet levensvatbare pups. Wat is dan de lol nog van dat fokken? Hoe ga je om met het feit dat je mensen moet gaan troosten die hun pup moesten inslapen? Terwijl je dat al wist voordat je ze ging fokken? Dat dat kan gebeuren bedoel ik dan. En wat gebeurd er met de reuen en teven uit die nesten die niks laten zien van die afwijking? Gaan die straks een ras in? Gaat het straks zo dat in elk nest deze afwijking kan ontstaan omdat deze honden gewoon het ras in gefokt worden? Dat kan toch niet? Nu uitsluiten is echt de enige juiste beslissing. Voor de toekomstige pups en voor het ras. Wie wil er nu op zijn of haar naam hebben dat het bij hen in de kennel begonnen is..... 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
laeken schreef:In mijn ogen en zeker nu ik het laatste verhaal over Ivita lees kun je dat gewoon niet negeren. Ik ben echt niet iemand die zegt dat niks mag hoor. Van mij mag je fokken met een hondje met een navelbreukje. Van mij mag je fokken met een hond met een niet compleet gebit. Van mij mag je met zoveel fokken waar een hond geen last van heeft. Maar als je gaat praten over skelet-afwijkingen die gepaard gaan met pijn en handicaps dan moet je stoppen. Ook al is het geen CES. Ook al weet niemand wat het is. Als twee pups uit 1 nest precies hetzelfde hebben is het erfelijk. Dat kan niet anders. Dat heet kansberekening. Nu ik hoor dat een hond als Ivita familie is en ook al een afwijking in de rug heeft dan maakt het verder helemaal niet uit hoe iets heet en wat het is. Er is 1 overeenkomst. Nl dat pups uit die lijnen afwijkende ruggen hebben. Ga je dan fokken dan weet je donders goed dat je niet kan garanderen dat er niet weer pups komen die dat hebben. Gehandicapte of zelfs niet levensvatbare pups. Wat is dan de lol nog van dat fokken? Hoe ga je om met het feit dat je mensen moet gaan troosten die hun pup moesten inslapen? Terwijl je dat al wist voordat je ze ging fokken? Dat dat kan gebeuren bedoel ik dan. En wat gebeurd er met de reuen en teven uit die nesten die niks laten zien van die afwijking? Gaan die straks een ras in? Gaat het straks zo dat in elk nest deze afwijking kan ontstaan omdat deze honden gewoon het ras in gefokt worden? Dat kan toch niet? Nu uitsluiten is echt de enige juiste beslissing. Voor de toekomstige pups en voor het ras. Wie wil er nu op zijn of haar naam hebben dat het bij hen in de kennel begonnen is.....
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
idd absoluut not done...jammer dat er nog steeds zo'n fokkers zijn die met liefde hun ras naar de verdommenis helpen...je zal maar pup koper zijn 
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto