Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verboden op de bank
Moderator: moderatorteam
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Re: verboden op de bank
Dat heb ik zeker met Gila Renee, maar iets wat er al een jaar in zit, heb je er niet in een paar weken zomaar uit. Zeker niet als de hond eigenlijk vanaf nul opgevoed moet worden en andere zaken in mijn beleving belangrijker zijn om aan/af te leren. 1 ding tegelijk anders word het te gek voor de hond. 
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt ook gewoon de baas zijn zonder krampachtig gedoe.ArCee schreef:Link? Hoe kom je daar bij? Hayleigh heeft 12 jaar zo gelegen (ook zo'n stiekeme stoelen klimster), en King de eerste 4 jaar, nooit iets gebeurd hoor. Werkt uitstekend en niets links aan, ja, tenzij je zelf allemaal doemdingen gaat bedenken en met allemaal ja maar, ja maar, ja maar dingen aankomt.dagmar88 schreef:Ik kan er dus écht niet bij dat je je hond op die manier alleen zou laten; vind het hartstikke link.ArCee schreef:Hoe bedoel je dat?
Daarbij vraag ik me dus af hoe je er bij komt dat je een hond verpest met een stoel?
Gewoon niet doen, dat gebeurd namelijk niet.![]()
Je verpest een hond met een stoel, of in ieder geval deze hond, omdat het met een eigen stoel begonnen is, en vervolgens verder is gegaan doordat ze op elke stoel en bank klom in het vorige huis, zonder 1 enkele corectie. Met andere woorden, ze mocht overal leggen waar het haar uitkwam, altijd.
Dat afleren is een aardige kluif hoor kan ik je zeggen.
Vrijheden die je gewend bent inperken is moeilijker als iets tegen houden wat er nog niet in zit.
Maar goed, ik zal vreselijk verpeste dominante lijers van m'n honden hebben gemaakt....

Op de bank, eigen stoel (mogen overigens geen mensen in omdat ie van het grofvuil komt en te goor is), op de eetkamerstoelen, in de vensterbank en jaja in bed...
- ArCee
- Zeer actief
HillieS schreef:Wij hebben het opgegeven, en het nu zo omgebouwd dat Jamie op onze uitnodiging op de bank mag. En 's nachts ook.
Kleedjes zijn om van de bank te trekken, net als aluminiumfolie, volgens Jamie dan.
Spullen op de bank leggen gaat hier ook niet werken.
Jamie heeft een stoel waar hij altijd in mag liggen, maar als we bezoek hebben en iemand gaat op die bewuste stoel zitten is dat geen probleem voor hem.
Kijk, als je daar bewust voor kiest, en het gaat op de manier zoals jij het in je hoofd hebt gewoon hardstikke goed, dan is er toch niets aan het handje zou ik denken?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Klopt! Maar het is wel een keuze om het zo te doen...ArCee schreef:HillieS schreef:Wij hebben het opgegeven, en het nu zo omgebouwd dat Jamie op onze uitnodiging op de bank mag. En 's nachts ook.
Kleedjes zijn om van de bank te trekken, net als aluminiumfolie, volgens Jamie dan.
Jamie heeft een stoel waar hij altijd in mag liggen, maar als we bezoek hebben en iemand gaat op die bewuste stoel zitten is dat geen probleem voor hem.
Kijk, als je daar bewust voor kiest, en het gaat op de manier zoals jij het in je hoofd hebt gewoon hardstikke goed, dan is er toch niets aan het handje zou ik denken?
Hij weet gelukkig ook donders goed dat hij niet zonder uitnodiging bij ons op de bank mag, of op de andere bank...
Grappig genoeg gaat hij, als hij in een stoel wil liggen, altijd in die ene stoel liggen en niet in de zelfde stoel ernaast.
Dat is dan ook te zien aan het leer, maar daar heb je schoonmaakspul voor

-
Gajes
Vedorrie nou weet ik wat mijn honden nog missen een eigen stoel haha.dagmar88 schreef:Je kunt ook gewoon de baas zijn zonder krampachtig gedoe.ArCee schreef:Link? Hoe kom je daar bij? Hayleigh heeft 12 jaar zo gelegen (ook zo'n stiekeme stoelen klimster), en King de eerste 4 jaar, nooit iets gebeurd hoor. Werkt uitstekend en niets links aan, ja, tenzij je zelf allemaal doemdingen gaat bedenken en met allemaal ja maar, ja maar, ja maar dingen aankomt.dagmar88 schreef:Ik kan er dus écht niet bij dat je je hond op die manier alleen zou laten; vind het hartstikke link.ArCee schreef:Hoe bedoel je dat?
Daarbij vraag ik me dus af hoe je er bij komt dat je een hond verpest met een stoel?
Gewoon niet doen, dat gebeurd namelijk niet.![]()
Je verpest een hond met een stoel, of in ieder geval deze hond, omdat het met een eigen stoel begonnen is, en vervolgens verder is gegaan doordat ze op elke stoel en bank klom in het vorige huis, zonder 1 enkele corectie. Met andere woorden, ze mocht overal leggen waar het haar uitkwam, altijd.
Dat afleren is een aardige kluif hoor kan ik je zeggen.
Vrijheden die je gewend bent inperken is moeilijker als iets tegen houden wat er nog niet in zit.
Maar goed, ik zal vreselijk verpeste dominante lijers van m'n honden hebben gemaakt....
Op de bank, eigen stoel (mogen overigens geen mensen in omdat ie van het grofvuil komt en te goor is), op de eetkamerstoelen, in de vensterbank en jaja in bed...
Hier mogen ze ook overal liggen waar ze dat maar willen.
Dus ik heb ook verpeste dominante lijers haha
- HillieS
- Zeer actief
- ArCee
- Zeer actief
Quote: Je kunt ook gewoon de baas zijn zonder krampachtig gedoe.
Maar goed, ik zal vreselijk verpeste dominante lijers van m'n honden hebben gemaakt....Quote
Ik weet niet wat als krampachtig gezien of begrepen word, maar dat zal mijn tekortkoming zijn?
Als jij op deze manier met je honden wil omgaan, wie is er dan om te oordelen of dat wel of niet goed is, zonder dat je meteen wat overdreven gaat reageren. Als jij je honden houd op een manier dat jij het prettig vind en er vrede mee hebt, dan is het toch goed verder? Ik zal de laatste zijn omdaar iets van te zeggen hoor.
Zo is het onze keuze, met name door de gedeeltelijke allergie van mijn vrouw, om honden niet op de bank toe te staan.
Deze topic gaat er over hoe de vraagsteller het haar pup kan AFLEREN en wij wijken daar weer veel te veel vanaf.
Maar goed, ik zal vreselijk verpeste dominante lijers van m'n honden hebben gemaakt....Quote
Ik weet niet wat als krampachtig gezien of begrepen word, maar dat zal mijn tekortkoming zijn?
Als jij op deze manier met je honden wil omgaan, wie is er dan om te oordelen of dat wel of niet goed is, zonder dat je meteen wat overdreven gaat reageren. Als jij je honden houd op een manier dat jij het prettig vind en er vrede mee hebt, dan is het toch goed verder? Ik zal de laatste zijn omdaar iets van te zeggen hoor.
Zo is het onze keuze, met name door de gedeeltelijke allergie van mijn vrouw, om honden niet op de bank toe te staan.
Deze topic gaat er over hoe de vraagsteller het haar pup kan AFLEREN en wij wijken daar weer veel te veel vanaf.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het niet op de bank mogen neem je toch mee in je algemene opvoeding?
ik heb ook wel herplaatsers gehad die bij de vorige baas wel op de bank mochten en ik wil dat gewoon niet hebben, niet eens zo zeer uit opvoedkundig oogpunt maar omdat ik vind dat honden op de grond horen en de bank voor mensen is.
maar daar heb ik bij hen eigenlijk nooit zo'n speciaal punt van gemaakt: het mocht niet, klaar!
nieuw baasje nieuwe regels en dat hebben ze ook altijd gewoon geaccepteerd, al deden ze het soms wel stiekem als ik er niet was, net zoals Gina nu.
maar echt, dat heeft er nooit voor gezorgd dat ze ook op die bank klommen als ik er wel was, het was gewoon duidelijk dat dat niet mocht.
heb ook een hond gehad die alleen op de bank mocht van me als zijn kleed er op lag, die had dat ook binnen de kortste keren door en hield zich daar wel aan trouwens, zelfs als ik er niet bij was, de braverd
ik heb ook wel herplaatsers gehad die bij de vorige baas wel op de bank mochten en ik wil dat gewoon niet hebben, niet eens zo zeer uit opvoedkundig oogpunt maar omdat ik vind dat honden op de grond horen en de bank voor mensen is.
maar daar heb ik bij hen eigenlijk nooit zo'n speciaal punt van gemaakt: het mocht niet, klaar!
nieuw baasje nieuwe regels en dat hebben ze ook altijd gewoon geaccepteerd, al deden ze het soms wel stiekem als ik er niet was, net zoals Gina nu.
maar echt, dat heeft er nooit voor gezorgd dat ze ook op die bank klommen als ik er wel was, het was gewoon duidelijk dat dat niet mocht.
heb ook een hond gehad die alleen op de bank mocht van me als zijn kleed er op lag, die had dat ook binnen de kortste keren door en hield zich daar wel aan trouwens, zelfs als ik er niet bij was, de braverd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ArCee
- Zeer actief
......en anders leerverf van HG wat het erg goed doetHillieS schreef:Klopt! Maar het is wel een keuze om het zo te doen...ArCee schreef:HillieS schreef:Wij hebben het opgegeven, en het nu zo omgebouwd dat Jamie op onze uitnodiging op de bank mag. En 's nachts ook.
Hij weet gelukkig ook donders goed dat hij niet zonder uitnodiging bij ons op de bank mag, of op de andere bank...
Grappig genoeg gaat hij, als hij in een stoel wil liggen, altijd in die ene stoel liggen en niet in de zelfde stoel ernaast.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik heb destijds ook geprobeerd om de honden van de bank te houden. Aluminiumfolie op de bank, die tip kreeg ik. Zo gezegt zo gedaan. 's Ochtends kwam ik beneden en had Milo een mooie prop van de folie gemaakt, opzij gegooid en lag prinsheerlijk op de bank
Toen stoelen, vond ik zo'n gedoe, en nu ligt er een kleed. Waar overigens de haren lekker doorheen kruipen.....en zo dom geweest om een stoffen bank te kopen...Extra stofzuigen dan maar, ik vind het toch ook wel erg gezellig om die warme hondenlijfjes tegen me aan te hebben 's avonds. Volgende bank wordt een leren 
- HillieS
- Zeer actief
We hebben leerreiniger van HGArCee schreef:......en anders leerverf van HG wat het erg goed doetHillieS schreef:Klopt! Maar het is wel een keuze om het zo te doen...ArCee schreef:HillieS schreef:Wij hebben het opgegeven, en het nu zo omgebouwd dat Jamie op onze uitnodiging op de bank mag. En 's nachts ook.

- HillieS
- Zeer actief
Ben ook zo blij met onze leren bank en stoelen!!senna03 schreef:Ik heb destijds ook geprobeerd om de honden van de bank te houden. Aluminiumfolie op de bank, die tip kreeg ik. Zo gezegt zo gedaan. 's Ochtends kwam ik beneden en had Milo een mooie prop van de folie gemaakt, opzij gegooid en lag prinsheerlijk op de bankToen stoelen, vond ik zo'n gedoe, en nu ligt er een kleed. Waar overigens de haren lekker doorheen kruipen.....en zo dom geweest om een stoffen bank te kopen...Extra stofzuigen dan maar, ik vind het toch ook wel erg gezellig om die warme hondenlijfjes tegen me aan te hebben 's avonds. Volgende bank wordt een leren
Even een doekje erover en het is weer schoon, en af en toe een grote beurt met leerreiniger
Nee, hoe mooi ik het ook vind, hier komt geen stoffen bank

- ArCee
- Zeer actief
Gila probeerd het ook niet (meer) als we thuis zijn, dat is de eerste stap die we al hebben kunnen maken. Als ze graag bij mij wil komen leggen, pak ik een dekentje, leg dat pal naast de bank en daar mag ze dan komen leggen en dat gaat goed. Ik ga ook altijd even een moment met haar op die deken liggen om met haar te knuffelen wat ze heerlijk vind.renee-uk schreef:het niet op de bank mogen neem je toch mee in je algemene opvoeding?
Zonder dat we erbij zijn doet ze het nog wel. e is namelijk niet zo slim als Hayleigh voorheen was. Die maakte dat ze weg kwam als ze ons hoorde thuis komen, en als wij de kamer in stapte lag alles rustig in de mand, alleen voelde de bank nogal warm aan maar een aprtij onschuldig kijken die 2
Gila blijft gewoon met haar dikke kont zitten en kijkt je aan met een blik, zo, was je daar eindelijk, alsof wij iets verkeerd deden om zonder haar weg te gaan
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Iemand heeft mij ooit verteld, dat de hond de baas in huis is zodra jullie de deur uit zijn, dus gaat hij op de bank liggen.....
Maar of het klopt weet ik niet.....
Maar hoe je dat af leert?? Dat lukt niet volgens mij.......
Maar of het klopt weet ik niet.....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Prima, maar jij haalde de dominantie-theorie aan en ik vroeg me aan de hand daarvan iets afArCee schreef:De droom rangorde??Suske schreef:Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen
Maar zullen we de vragenstelster weer helpen om haar probleem op te lossen in plaats van er wederom een neven discussie te maken?
- ArCee
- Zeer actief
......en anders leerverf van HG wat het erg goed doet
[/quote]
We hebben leerreiniger van HG
[/quote]
Goed spul he??
Die verf is ook onwijs goed en werkt bijna overal op, niet alleen leer. Kunststof, rubber etc. Gebruik het ook om die delen van mijn auto zwart te maken zoals bumper strips, banden, binnenwerk, geweldig. Laat nooit meer los, en vervolgens gebruik ik het weer voor mijn leren schoenen of zo. Topperrrrrrrtje
We hebben leerreiniger van HG
Goed spul he??
Die verf is ook onwijs goed en werkt bijna overal op, niet alleen leer. Kunststof, rubber etc. Gebruik het ook om die delen van mijn auto zwart te maken zoals bumper strips, banden, binnenwerk, geweldig. Laat nooit meer los, en vervolgens gebruik ik het weer voor mijn leren schoenen of zo. Topperrrrrrrtje
- ArCee
- Zeer actief
Ik sprak op persoonlijke titel, met de ervaring die ik heb, omdat wij altijd dominante(re) rassen gehad hebben.Suske schreef:Prima, maar jij haalde de dominantie-theorie aan en ik vroeg me aan de hand daarvan iets afArCee schreef:De droom rangorde??Suske schreef:Ik vraag me dan toch af welke rangorde de hond aan het bewaken is als hij/zij alleen thuis zijnde heerlijk op zijn/haar rug op de bank ligt te slapen
Maar zullen we de vragenstelster weer helpen om haar probleem op te lossen in plaats van er wederom een neven discussie te maken?
- dagmar88
- Zeer actief
Bij 'oma' mag Charlie dus niet overal komen; niet in de keuken en niet op de bank.renee-uk schreef:het niet op de bank mogen neem je toch mee in je algemene opvoeding?
Hebben we 3 x duidelijk moeten maken, en tegenwoordig switched ze zodra ze daar in stap over de drempel zet van thuis regels naar oma regels
En het eerste wat ze doet is thuis met een diepe zucht op de bank springen en mij aankijken van 'hier mag het toch nog wel he?'
@Arcee, dat hele dominantie/ras gedoe vind ik dus krampachtig.
- renee-uk
- Zeer actief
Eigenlijk is dat laatste makkelijker, dan kun je haar met veel vertoon nog van die stoel afsturen, als ze het stiekem doen valt er niks te zeggen want geen heterdaadjeArCee schreef:Gila probeerd het ook niet (meer) als we thuis zijn, dat is de eerste stap die we al hebben kunnen maken. Als ze graag bij mij wil komen leggen, pak ik een dekentje, leg dat pal naast de bank en daar mag ze dan komen leggen en dat gaat goed. Ik ga ook altijd even een moment met haar op die deken liggen om met haar te knuffelen wat ze heerlijk vind.renee-uk schreef:het niet op de bank mogen neem je toch mee in je algemene opvoeding?
Zonder dat we erbij zijn doet ze het nog wel. e is namelijk niet zo slim als Hayleigh voorheen was. Die maakte dat ze weg kwam als ze ons hoorde thuis komen, en als wij de kamer in stapte lag alles rustig in de mand, alleen voelde de bank nogal warm aan maar een aprtij onschuldig kijken die 2Uitgekookte tante was het
![]()
Gila blijft gewoon met haar dikke kont zitten en kijkt je aan met een blik, zo, was je daar eindelijk, alsof wij iets verkeerd deden om zonder haar weg te gaan
Maar eigenlijk spreek je jezelf wel een beetje tegen, want als jij bij haar op haar kleedje gaat liggen ben je ook niet hoger dan je hondje en eerlijk gezegd zou ik juist midden in de opvoeding als alles nog niet helemaal zo vast staat als het zou moeten niet bij een hond op zijn/haar kleedje gaan liggen.
Dan zou ik op de grond (zonder kleedje dus) gaan zitten met de hond gedeeltelijk op mijn schoot
edit: maar eigenlijk doe ik dan liever niks van dit alles, dat komt later wel als de verhoudingen echt duidelijk zijn.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 20 okt 2011 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Inderdaad, de meeste honden liggen gewoon op de bank omdat zij dat lekker vinden liggen. Ik vind het persoonlijk nogal wat ver gezocht om elke keer de rangordetheorie er weer bij te halen.Reny schreef:ArCee schreef: Wij hebben dezelfde insteek, wij willen de hond ook niet op de bank. Het beste wat je kunt doen als je dit niet wilt, het gewoon nooit, onder geen enkele omstandheid toestaan. Vanaf moment nul niet toestaan, en mocht de pup het wel doen, eraf trekken en een FOEI geven.
Het is namelijk ook nog eens zo, dat honden dit niet alleen doen om lekker bij je te leggen, maar OOK om op gelijke hoogte met je te komen, terwijl een hond ALTIJD lager als jouw moet zijn, en blijven. Het is dus ook een mentale kwestie!!Met Gila hebben wij dit probleem ook, alleen is Gila is wat aangaat al verpest bij de vorige eigenaren waar mevrouw 2 jaar lang haar eigen stoel had![]()
Met het dik gedrukte ben ik het niet eens, dit geldt niet voor elke honden hoor
Net zoals als eerste door de deur e.d.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
foxalert schreef:Lijkt me heel verstandig als je een hond iets af wil leren.Gajes schreef:De bank baricaderen ?
Of een groot laken eroverheen dat hij er toch op kan liggen als je niet thuis bent.
wat wilde je afleren dan? je bent er niet bij dus alles wat je doet om hem eraf te laten blijven in jouw aanwezigheid telt niet meer als jij zelf weg bent. dus of een kleed dat hij er toch op kan, of bijvoorbeeld stoelen van de eettafel erop leggen ofzo.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Muk schreef:Inderdaad, de meeste honden liggen gewoon op de bank omdat zij dat lekker vinden liggen. Ik vind het persoonlijk nogal wat ver gezocht om elke keer de rangordetheorie er weer bij te halen.Reny schreef:[..]
Met het dik gedrukte ben ik het niet eens, dit geldt niet voor elke honden hoor
Net zoals als eerste door de deur e.d.
ben ik met je eens. toevallig net een stuk leesvoer van iemand gekregen met daarin een heel stuk over de achterhaaldheid van rangorde, dominantie en roedeltheorie.. héél interessant en ik merkte dat ik váák ja zat te knikken onder het lezen.

-
Muk
Welk boek is het? En als het een artikel is, is dat dan ook online te vinden? Leesvoer over hondengedrag mag ik graag lezen.massam schreef:Muk schreef:Inderdaad, de meeste honden liggen gewoon op de bank omdat zij dat lekker vinden liggen. Ik vind het persoonlijk nogal wat ver gezocht om elke keer de rangordetheorie er weer bij te halen.
ben ik met je eens. toevallig net een stuk leesvoer van iemand gekregen met daarin een heel stuk over de achterhaaldheid van rangorde, dominantie en roedeltheorie.. héél interessant en ik merkte dat ik váák ja zat te knikken onder het lezen.
- HillieS
- Zeer actief
Ik ook!Muk schreef:Welk boek is het? En als het een artikel is, is dat dan ook online te vinden? Leesvoer over hondengedrag mag ik graag lezen.massam schreef:Muk schreef:Inderdaad, de meeste honden liggen gewoon op de bank omdat zij dat lekker vinden liggen. Ik vind het persoonlijk nogal wat ver gezocht om elke keer de rangordetheorie er weer bij te halen.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bij ons niet, het komt niet eens in Magic's kop op om uit zichzelf op de bank te gaan liggen! Haha.Gon schreef:Iemand heeft mij ooit verteld, dat de hond de baas in huis is zodra jullie de deur uit zijn, dus gaat hij op de bank liggen.....![]()
Maar of het klopt weet ik niet.....![]()
Wij hebben onze hond geleerd dat hij dingen die wij ongewenst vinden (op de bank liggen, tegen je op springen, je gezicht likken) alleen op commando/uitnodiging mag doen, en onze hond was zo slim om dat te begrijpen en te respecteren.
Ik heb dus verder ook geen tips, behalve consequent zijn en het de hond evt. onmogelijk maken om in de verleiding te komen (onze hond kwam dus gewoon niet in de woonkamer als wij niet thuis waren, onze hal is groot genoeg om in te verblijven).

Iedere dag feest!
- ArCee
- Zeer actief
Laat ik eens een voorbeeld van lang geleden aanhalen, ik was zo'n 20 jaar jong meen ik, dus 27 jaar geleden. Margret, mijn achterbuurvrouw van toen had Naido, een beer van een Rottweiler die alles mocht, dus ook op de bank. Afijn, ik zit daar een keer op de koffie en Naido zit naast mij op de bank. Omdat ik grote honden gewend was van huisuit had geen angst of oog voor hem, maar maar mijn ouders thuis kwamen honden ook niet op de bank, maar dat was haar keuze dus.
Op een gegeven moment zegt Margret, kijk uit voor hem hoor. Als jij met je gezicht te dicht bij hem komt, dan bijt hij je"?
Ik denk dus, waarom roep je hem er dan niet af? Waarom pak je dat niet aan? "Waarom laat je hem gewoon zitten?
Afijn, na een klein tijdje zat ik een beetje met Naido te kroelen in zijn nek, gewoon relax, met de waarschuwing op zak, en ik hoor en voel achter in zijn keel een beginnende grom opkomen.
Meteen was ik gewaarschuwd en denk, daar komt hij. Margret ziet, merkt en doet helemaal niets, die zat mij gewoon als gescheiden achter buurvrouw van een jaar of 35 mij te versieren
Nu was ik daar door gevleid,
het was best een lekkere meid,
maar ik had alleen even oog voor Naido op dat specifieke moment.
Terwijl ik met 1 vinger door blijf kroelen in zijn nek pak ik met mijn overige vingers zijn halsband voor alle zekerheid vast. Ik heb hem nog niet vast, of hij haalt uit met het doel mij in mijn gezicht te pakken.
Geloof me, als dat gelukt was, dan had ik hier vandaag de dag met een mooie lading littekens in mijn gezicht gezeten.
Maar door mijn idiote karakter, die niet bang voor honden is, dus ook niet voor deze, met de waarschuwing op zak, ben ik blijven zitten terwijl ik beter ergens anders had kunnen gaan zitten, maar dat is dan mijn fout geweest.
Op het moment dat Naido dus uit haalt, spring ik omhoog, een stukje van hem af ter ontwijking (zo snel ben ik volgens daarna nooit meer geweest
) en haal in 1 x uit met rechts, pal op zijn neus. Ik weet dat er nu allemaal mensen over hun nek gaan, maar geloof me, deze rechter was goed raak en hij stoof van de bank af de achterkamer in.
Margret zat verstijft op de bank, maar die middag is er niets meer gebeurd.
2 dagen later gebeurde er zowat hetzelfde, hij probeerde het weer, weer sprong ik op, ontweek hem, en brulde alleen maar HEEEEE.terwijl ik hem vast had, en mijn arm ophief. Naido dook in elkaar en heeft het daarna nooit meer (bij mij) geprobeert.
Ik merkte en hoorde achteraf dat Margret doodsbang was voor haar eigen hond. Ze deed er niets mee, kon hem niet aan, liet hem niet eens uit en de hond was de baas in huis.
Ik ben toen dagelijks met hem gaan lopen en die hond veranderde met de dag. Na een week of zo kon ik lezen en schrijven met hem, zonder angst van weerszijde, ondanks die ene klap.
Helaas resulteerde dat in het feit dat Naido nu helemaal niet meer naar Margret luisterde, ik woonde alleen, en heb Naido moeten herplaatsten op een boerderij waar hij met 13 of 14 jaar is overleden. Ik heb hem wel regelmatig bezocht waarbij hij helemaal uit zijn potje ging, net als ik trouwens
Door hem is mijn liefde voor Rottweilers geboren en ontstaan.
Dit was dus duidelijk een dominante hond, die dit gedrag alleen had als hij op gelijke hoogte met je was. Als ik op de bank zat, en Naido op de grond zat of lag was er niets aan de hand.
Hayleigh, de Rottweilster die een paar maanden geleden is weg gevallen begon, zodra ze met haar kop hoger kwam als mij, dominant gedrag te vertonen en te grommen. Door haar lager als mij te houden daagde ik dit niet uit. Als zij het deed, meteen tot de orde roepen en naar beneden trekken. Later maakte zij zich ALTIJD,vanuit haar zelf, kleiner als mij, en bleef lager als mij. Als ik zakte, terwijl ze op haar achterpoten tegen mij op stond, dan liet zij zich ook zakken.
2 voorbeelden, van hetzelfde ras honden die mij duidelijk een waarschuwing gegeven hebben, en waar ik mijn verhaal op gebasseerd heb.
Als je zoiets persoonlijk meemaakt, dan hou je daar wel degelijk rekening mee, dat dit ook van invloed kan zijn met bepaalde honden, hoe oneens jullie het er ook mee zijn.
Aangezien Gila ook Rottweiler in haar heeft, en de eerste dominante trekjes begint te vertonen, Zie topic viewtopic.php?f=11&t=228105) ben ik dus ook met haar gewaarschuwd en houd ik haar laag. beter zaken voor zijn en niet laten ontwikkelen, als iets moeten afleren.
Ik neem gewoon geen risico meer met bepaalde type honden.
Na zo'n waarschuwing, neem ik de waarschuwingen serieus!!
Op een gegeven moment zegt Margret, kijk uit voor hem hoor. Als jij met je gezicht te dicht bij hem komt, dan bijt hij je"?
Ik denk dus, waarom roep je hem er dan niet af? Waarom pak je dat niet aan? "Waarom laat je hem gewoon zitten?
Afijn, na een klein tijdje zat ik een beetje met Naido te kroelen in zijn nek, gewoon relax, met de waarschuwing op zak, en ik hoor en voel achter in zijn keel een beginnende grom opkomen.
Meteen was ik gewaarschuwd en denk, daar komt hij. Margret ziet, merkt en doet helemaal niets, die zat mij gewoon als gescheiden achter buurvrouw van een jaar of 35 mij te versieren
Terwijl ik met 1 vinger door blijf kroelen in zijn nek pak ik met mijn overige vingers zijn halsband voor alle zekerheid vast. Ik heb hem nog niet vast, of hij haalt uit met het doel mij in mijn gezicht te pakken.
Geloof me, als dat gelukt was, dan had ik hier vandaag de dag met een mooie lading littekens in mijn gezicht gezeten.
Maar door mijn idiote karakter, die niet bang voor honden is, dus ook niet voor deze, met de waarschuwing op zak, ben ik blijven zitten terwijl ik beter ergens anders had kunnen gaan zitten, maar dat is dan mijn fout geweest.
Op het moment dat Naido dus uit haalt, spring ik omhoog, een stukje van hem af ter ontwijking (zo snel ben ik volgens daarna nooit meer geweest
2 dagen later gebeurde er zowat hetzelfde, hij probeerde het weer, weer sprong ik op, ontweek hem, en brulde alleen maar HEEEEE.terwijl ik hem vast had, en mijn arm ophief. Naido dook in elkaar en heeft het daarna nooit meer (bij mij) geprobeert.
Ik merkte en hoorde achteraf dat Margret doodsbang was voor haar eigen hond. Ze deed er niets mee, kon hem niet aan, liet hem niet eens uit en de hond was de baas in huis.
Ik ben toen dagelijks met hem gaan lopen en die hond veranderde met de dag. Na een week of zo kon ik lezen en schrijven met hem, zonder angst van weerszijde, ondanks die ene klap.
Helaas resulteerde dat in het feit dat Naido nu helemaal niet meer naar Margret luisterde, ik woonde alleen, en heb Naido moeten herplaatsten op een boerderij waar hij met 13 of 14 jaar is overleden. Ik heb hem wel regelmatig bezocht waarbij hij helemaal uit zijn potje ging, net als ik trouwens
Dit was dus duidelijk een dominante hond, die dit gedrag alleen had als hij op gelijke hoogte met je was. Als ik op de bank zat, en Naido op de grond zat of lag was er niets aan de hand.
Hayleigh, de Rottweilster die een paar maanden geleden is weg gevallen begon, zodra ze met haar kop hoger kwam als mij, dominant gedrag te vertonen en te grommen. Door haar lager als mij te houden daagde ik dit niet uit. Als zij het deed, meteen tot de orde roepen en naar beneden trekken. Later maakte zij zich ALTIJD,vanuit haar zelf, kleiner als mij, en bleef lager als mij. Als ik zakte, terwijl ze op haar achterpoten tegen mij op stond, dan liet zij zich ook zakken.
2 voorbeelden, van hetzelfde ras honden die mij duidelijk een waarschuwing gegeven hebben, en waar ik mijn verhaal op gebasseerd heb.
Als je zoiets persoonlijk meemaakt, dan hou je daar wel degelijk rekening mee, dat dit ook van invloed kan zijn met bepaalde honden, hoe oneens jullie het er ook mee zijn.
Aangezien Gila ook Rottweiler in haar heeft, en de eerste dominante trekjes begint te vertonen, Zie topic viewtopic.php?f=11&t=228105) ben ik dus ook met haar gewaarschuwd en houd ik haar laag. beter zaken voor zijn en niet laten ontwikkelen, als iets moeten afleren.
Laatst gewijzigd door ArCee op 20 okt 2011 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
waarom uit de bench? nu leert je hond gedrag aan wat jij niet goed vind en dat wil je hem afleren. kan je hem niet gewoon in de bench doen zodat je dat gedrag kan voorkomen? tijdens je verdere opvoeding kan je hem leren om niet op de bank te mogen.
als ik thuis ben mogen de honden alleen met mijn toestemming op de bank, want ik wil zelf ook graag zitten. ben ik niet thuis kijken ze maar wat ze doen, want dan heb ik de bank zelf niet nodig.
ellen
als ik thuis ben mogen de honden alleen met mijn toestemming op de bank, want ik wil zelf ook graag zitten. ben ik niet thuis kijken ze maar wat ze doen, want dan heb ik de bank zelf niet nodig.
ellen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ach, het is allemaal lood om oud ijzer en veel gebakken lucht over de definitie van woorden.
Mensen die zeggen dat rangorde niet bestaat bekijken een roedel liever als een familie.
En een familie funcioneert?....Juist. Door dominantie en een bepaalde rangorde.
Het feit dat we zolangzamerhand een negatief beeld hebben bij die woorden betekent niet dat er geen waarheid in zit
Het betekent alleen dat we een foute beeldvorming hebben bij die woorden.
Als je je hond twee wekenlang verplicht op de bank laat liggen is je probleem ook verholpen trouwens. Dan hoeft hij daarna niet zo nodig meer waarschijnlijk.
Mensen die zeggen dat rangorde niet bestaat bekijken een roedel liever als een familie.
En een familie funcioneert?....Juist. Door dominantie en een bepaalde rangorde.
Het feit dat we zolangzamerhand een negatief beeld hebben bij die woorden betekent niet dat er geen waarheid in zit
Het betekent alleen dat we een foute beeldvorming hebben bij die woorden.
Als je je hond twee wekenlang verplicht op de bank laat liggen is je probleem ook verholpen trouwens. Dan hoeft hij daarna niet zo nodig meer waarschijnlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
Bij ons mochten ze gewoon op de bank totdat we een nieuwe kochten, hebben we de oude bank met eeng root laken gestofeerd en aan de andere kant neergezet daar mogen de honden nu op, en natuuurlijk willen ze allemaal op de nieuwe bank
Ik doe dan gewoon de nieuwe bank bariceren met een cavia ren...
Ik doe dan gewoon de nieuwe bank bariceren met een cavia ren...
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
- renee-uk
- Zeer actief
en toch kan ik dit dan niet rijmen met je bewering dat je bij Gila op haar kleedje gaat liggen.ArCee schreef:Laat ik eens een voorbeeld van lang geleden aanhalen, ik was zo'n 20 jaar jong meen ik, dus 27 jaar geleden. Margret, mijn achterbuurvrouw van toen had Naido, een beer van een Rottweiler die alles mocht, dus ook op de bank. Afijn, ik zit daar een keer op de koffie en Naido zit naast mij op de bank. Omdat ik grote honden gewend was van huisuit had geen angst of oog voor hem, maar maar mijn ouders thuis kwamen honden ook niet op de bank, maar dat was haar keuze dus.
Op een gegeven moment zegt Margret, kijk uit voor hem hoor. Als jij met je gezicht te dicht bij hem komt, dan bijt hij je"?![]()
Ik denk dus, waarom roep je hem er dan niet af? Waarom pak je dat niet aan? "Waarom laat je hem gewoon zitten?![]()
Meteen was ik gewaarschuwd en denk, daar komt hij. Margret ziet, merkt en doet helemaal niets, die zat mij gewoon als gescheiden achter buurvrouw van een jaar of 35 mij te versierenNu was ik daar door gevleid,
het was best een lekkere meid,
maar ik had alleen even oog voor Naido op dat specifieke moment.
Geloof me, als dat gelukt was, dan had ik hier vandaag de dag met een mooie lading littekens in mijn gezicht gezeten.![]()
Op het moment dat Naido dus uit haalt, spring ik omhoog, een stukje van hem af ter ontwijking (zo snel ben ik volgens daarna nooit meer geweest) en haal in 1 x uit met rechts, pal op zijn neus. Ik weet dat er nu allemaal mensen over hun nek gaan, maar geloof me, deze rechter was goed raak en hij stoof van de bank af de achterkamer in.
Helaas resulteerde dat in het feit dat Naido nu helemaal niet meer naar Margret luisterde, ik woonde alleen, en heb Naido moeten herplaatsten op een boerderij waar hij met 13 of 14 jaar is overleden. Ik heb hem wel regelmatig bezocht waarbij hij helemaal uit zijn potje ging, net als ik trouwens![]()
Als je zoiets persoonlijk meemaakt, dan hou je daar wel degelijk rekening mee, dat dit ook van invloed kan zijn met bepaalde honden, hoe oneens jullie het er ook mee zijn.![]()
denk dat je best tegenstrijdige signalen uitzend naar je hond en of dat nou helpt om de zaken helder en duidelijk te krijgen weet ik eerlijk gezegd niet