Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Duitse herder
is dit wel een dh?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Nee een kruising Hollander, ik vind de hond ook niet zo zeer mooi, het ging alleen even om de rug.renee-uk schreef:is dit wel een dh?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Volgens mij is dit een Mechelaar met evt. Hollander....ik zie hier eigenlijk héél weinig Duitser in-Gaby- schreef:
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat zegt ze toch ook, het ging alleen om de rug.NelBowie schreef:Volgens mij is dit een Mechelaar met evt. Hollander....ik zie hier eigenlijk héél weinig Duitser in-Gaby- schreef:
Gr. Aniek

- NelBowie
- Zeer actief
YepBudkes schreef:Dat zegt ze toch ook, het ging alleen om de rug.NelBowie schreef:Volgens mij is dit een Mechelaar met evt. Hollander....ik zie hier eigenlijk héél weinig Duitser in-Gaby- schreef:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Mooie meid, die Reina!alm@ schreef:Geen goede foto maar hier kan je zien dat Reina een rechte rug heeft.
@ Nelbowie, hopelijk valt het vandaag mee met de poep.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Reina komt uit Tsjechische bloedlijnen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ook Reina heeft een afvallende croupe, wel in mindere mate als wat wij natuurlijk zien. Rechte ruggen hebben ze bijna allemaal, anders heb je karperruggen. Maar de afvallende croupe zorgt ervoor dat het lijkt of ze geen rechte rug hebbenalm@ schreef:Geen goede foto maar hier kan je zien dat Reina een rechte rug heeft.
- alm@
- moderator
Ik zie heel duidelijk wat je bedoelt Inge
ik ben niet zo thuis in kreten als een afvallende croupe 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hoe zit dat eigenlijk met de Saluki en dergelijke rassen? Die hebben ook zo een afvallende croupe, alleen dan niet die achterhandshoekingen:Inge O schreef:alm@ schreef:Ik zie heel duidelijk wat je bedoelt Ingeik ben niet zo thuis in kreten als een afvallende croupe
![]()
en net door dat afhellende kruis (en de vaak overdreven achterhandhoeking) kan je een dh ook zo overdreven schuin neerzetten als je wil - dat kan je met de doorsnee hond van een ras met normale hoekingen en rechter kruis echt niet, al mocht je het willen.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Waar je trouwens ook kan kijken is kennel v. Giliannes.
Die zit in Geel ( Belgie ) , onze Kyto komt daar vandaan.
Het is wel een fokker die werklijnen fokt, maar ik vind ze niet echt lelijk
* heeft trouwens op dit moment een nestje liggen van Haiky vh Groot Wezenland x Leon vd Staatsmacht.
Superschattige pupjes ,en toevallig ook nog halfbroertjes en zusjes van Kyto ( zelfde vader )
Die zit in Geel ( Belgie ) , onze Kyto komt daar vandaan.
Het is wel een fokker die werklijnen fokt, maar ik vind ze niet echt lelijk
* heeft trouwens op dit moment een nestje liggen van Haiky vh Groot Wezenland x Leon vd Staatsmacht.
Superschattige pupjes ,en toevallig ook nog halfbroertjes en zusjes van Kyto ( zelfde vader )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- NelBowie
- Zeer actief
Inge O schreef: als je onderstaande foto neemt bv. zie je bij deze dh zeker geen overdreven hoekingen en toch is er een foute helling van het kruis - in combinatie met de bouw van de achterpoten geeft dat een sterk onderstandige hond en dat is wel het laatste wat je bij jouw saluki ziet.
om maar te zeggen : één element in de bouw van een hond zegt weinig, het is meestal de combinatie van verschillende kenmerken die tot overdreven toestanden leiden.
- Budkes
- Zeer actief
Nee die wolf staat er lekker bij.
Het zit hem echt in de bouw hoor. Maakt niet uit hoe je hem neerzet.
Gr. Aniek

- alm@
- moderator
Dat klopt helemaal hoor. Even ter vergelijk voor NelBowie mijn andere hond. Een xDuitse Herder of een xMechelaar whateverBudkes schreef:Nee die wolf staat er lekker bij.![]()

- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Het is inderdaad de combinatie van het afvallend kruis / plaatsing van het bekken en de (extreme) hoekingen achter.
Panna valt qua kromme rug op zich nog mee, vergelijkbaar met combinatiefok denk ik?

Maar ze heeft wel behoorlijke hoekingen achter. Om nog maar niet te spreken van haar (licht) koehakkige stand en de typische zwakke Duitse Herder-polsen
Ze kan fantastisch mooi draven, ze zweeft echt. Dat dan weer wel.

Op de Doedag probeerde ik haar tijdens de workshop bouw en gangwerk van Marjolein goed in stand te zetten. Het is voor haar fysiek onmogelijk om beide achterpoten 'goed' neer te zetten, dan valt ze om, zo ver moeten haar poten naar achteren. Daarom staan Duitsers altijd met één poot naar achter en één poot meer onder zich. (Met dank aan Marjolein voor dit vervolledigde inzicht
)
Persoonlijk vind ik een lichtelijk aflopende rug (iets minder dan Panna) helemaal niet lelijk. Ook sterke hoekingen achter niet. Als het maar niet te extreem is.
De Duitse Herder met een wolf vergelijken vind ik een beetje onzinnig. Geen enkel ras heeft de bouw van een wolf
Afgezien van de wolfhonden waarbij dat juist geprobeerd wordt uiteraard.
Panna valt qua kromme rug op zich nog mee, vergelijkbaar met combinatiefok denk ik?

Maar ze heeft wel behoorlijke hoekingen achter. Om nog maar niet te spreken van haar (licht) koehakkige stand en de typische zwakke Duitse Herder-polsen
Ze kan fantastisch mooi draven, ze zweeft echt. Dat dan weer wel.

Op de Doedag probeerde ik haar tijdens de workshop bouw en gangwerk van Marjolein goed in stand te zetten. Het is voor haar fysiek onmogelijk om beide achterpoten 'goed' neer te zetten, dan valt ze om, zo ver moeten haar poten naar achteren. Daarom staan Duitsers altijd met één poot naar achter en één poot meer onder zich. (Met dank aan Marjolein voor dit vervolledigde inzicht
Persoonlijk vind ik een lichtelijk aflopende rug (iets minder dan Panna) helemaal niet lelijk. Ook sterke hoekingen achter niet. Als het maar niet te extreem is.
De Duitse Herder met een wolf vergelijken vind ik een beetje onzinnig. Geen enkel ras heeft de bouw van een wolf
- NelBowie
- Zeer actief
Zo!
Ik moet nog erg wennen aan de terminologie....maar zie inderdaad verschil tussen de foto's.
Die andere kruising van @lma lijkt wel iets meer gestroomlijnd....stáát gewoon beter, robuuster zeg maar.
Panna heeft naar mijn smaak ook een iets teveel aflopende rug (maar das een kwestie van smaak) verder lijkt ze goed in elkaar te zitten qua bottenstelsel
Ik ga me toch es iets meer verdiepen in de hoekingen en hellingen etc. Btw, ik vind ze mooi hoor, die van @lma en Panna ook
, maar er moet al iets héél dramatisch mis met ze zijn wil ik een DH of andere herder lelijk vinden...
ik ben nou eenmaal een herderfreak 
Willen jullie hier es wat van zeggen? Serieus graag, wat is dit voor type, bouw, hoe staat ze erbij etc, etc,

Die andere kruising van @lma lijkt wel iets meer gestroomlijnd....stáát gewoon beter, robuuster zeg maar.
Panna heeft naar mijn smaak ook een iets teveel aflopende rug (maar das een kwestie van smaak) verder lijkt ze goed in elkaar te zitten qua bottenstelsel
Willen jullie hier es wat van zeggen? Serieus graag, wat is dit voor type, bouw, hoe staat ze erbij etc, etc,

- Budkes
- Zeer actief
Je ziet het verschil zelfs als ze liggen, en dan heeft Cento nog niet eens een heel sterk hellend bekken.

Gr. Aniek

- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
@ Gaby, ik zal eens op zoek naar de stambomen van mijn duitse herders die ik heb gehad. Beide de ruggen en neus die je bedoelt. Zal de lijn opzoeken.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- Panna
- Zeer actief
Dat weet ik, was ook niet zo zeer tegen jou gerichtInge O schreef:het ging me ook niet om de totale bouw maar om het rechte kruis (in combinatie met goede achterhandhoeking) en dat hebben heel wat honden/rassen gewoon wel.Panna schreef:De Duitse Herder met een wolf vergelijken vind ik een beetje onzinnig. Geen enkel ras heeft de bouw van een wolf
Ik vind de extremen bij de Duitsers vreselijk, maar wat mij betreft horen DH's niet hetzelfde gebouwd te zijn als wolven. Net zo min als een Whippet of een Teckel
En ook weer die zwakke polsen. Wat is dat toch? Waarom kunnen ze wel de rest van de bouw aanpassen door selectief fokken, maar niet die polsen aanpakken? Heeft dat ook iets met hoekingen te maken?Inge O schreef:NelBowie schreef:Willen jullie hier es wat van zeggen? Serieus graag, wat is dit voor type, bouw, hoe staat ze erbij etc, etc,![]()
voor mij heeft ze de typische duitse-herderzwakheden : te sterk hellend kruis en te sterk gehoekt achter.
ik heb het nu even alleen over de lichaamsbouw qua stand want verder vind ik het een mooie dh.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
komisch die eerste van Nanna lijkt mbt bouw een beetje op mijn Bertje en dat noem ik altijd mijn mislukte foktproductje. hihihihi. Ik zal eens kijken of we tijd hebben om morgen een stand foto van hem te maken.
de tweede is mbt hoekingen ver over de top heen gefokt. niet normaal. beest staat bijna op zijn knieen. pfffff
de tweede is mbt hoekingen ver over de top heen gefokt. niet normaal. beest staat bijna op zijn knieen. pfffff
- Panna
- Zeer actief
Ja, prachtige hondNanna schreef:Voor mij zou een duitse herder er zo gebouwd uit moeten zien als de hond op onderstaande foto.
Denk daar DH kleurtjes op en je hebt gewoonweg een pláátje.![]()
- Budkes
- Zeer actief
Maar dat zijn nu eenmaal de duitsers waar Nanna nu eenmaal graag mee strooit. Ik kom ze gelukkig in het " echt" niet vaak tegen.Dianavdberkt schreef:komisch die eerste van Nanna lijkt mbt bouw een beetje op mijn Bertje en dat noem ik altijd mijn mislukte foktproductje. hihihihi. Ik zal eens kijken of we tijd hebben om morgen een stand foto van hem te maken.
Gr. Aniek

- alm@
- moderator
Ik wel. Hier in de buurt lopen er een paar. 2 ervan zijn op vrij jonge leeftijd ingeslapenBudkes schreef:Maar dat zijn nu eenmaal de duitsers waar Nanna nu eenmaal graag mee strooit. Ik kom ze gelukkig in het " echt" niet vaak tegen.Dianavdberkt schreef:komisch die eerste van Nanna lijkt mbt bouw een beetje op mijn Bertje en dat noem ik altijd mijn mislukte foktproductje. hihihihi. Ik zal eens kijken of we tijd hebben om morgen een stand foto van hem te maken.

- renee-uk
- Zeer actief
ik zie die ook nooit, zelfs niet hier waar de duitsers er nog erger aan toe zijn dan op het vasteland.
maar zelfs koehakkige Gina met haar verrote rug en heupen ziet er niet zo uit en die zwalkt ook niet.
maar zelfs koehakkige Gina met haar verrote rug en heupen ziet er niet zo uit en die zwalkt ook niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Panna
- Zeer actief
Ja, dat is natuurlijk zo.Inge O schreef:ik weet het niet maar acht het niet uitgesloten, een 'zwakke' pols is in wezen ook niet meer of minder dan een 'overhoekte' pols.Panna schreef: En ook weer die zwakke polsen. Wat is dat toch? Waarom kunnen ze wel de rest van de bouw aanpassen door selectief fokken, maar niet die polsen aanpakken? Heeft dat ook iets met hoekingen te maken?
De witte wolf die eerder gepost is (http://www.all-about-wolves.com/art/Fre ... papers.jpg) heeft trouwens ook behoorlijke hoekingen en niet bepaald rechte polsen.
Hoe dan ook, ik vind DH's echt heel erg leuk en als Gaby een fokker vindt die het type fokt dat zij graag ziet, houd ik me ook aanbevolen
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb ook kyno's maar die zwalken niet en zijn ook geen kromme hoepeltjesNanna schreef:Op de lookalikes na (die ik er veel beter uit vind zienBudkes schreef:Maar dat zijn nu eenmaal de duitsers waar Nanna nu eenmaal graag mee strooit. Ik kom ze gelukkig in het " echt" niet vaak tegen.Dianavdberkt schreef:komisch die eerste van Nanna lijkt mbt bouw een beetje op mijn Bertje en dat noem ik altijd mijn mislukte foktproductje. hihihihi. Ik zal eens kijken of we tijd hebben om morgen een stand foto van hem te maken.
de tweede is mbt hoekingen ver over de top heen gefokt. niet normaal. beest staat bijna op zijn knieen. pfffff) zie ik hier niet anders.....de 'echten met stamboom' zijn veelal kromme hoepeltjes die olijk over de hei zwalken. Moet ik wèl zeggen dat dat 'kynologen' zijn, geen werklijnhonden (ja, ik vraag dat wel eens na)

- Panna
- Zeer actief
Maar Renee, je kunt toch niet ontkennen dat ze er (in overvloede) zijn?renee-uk schreef:ik heb ook kyno's maar die zwalken niet en zijn ook geen kromme hoepeltjesNanna schreef:Op de lookalikes na (die ik er veel beter uit vind zienBudkes schreef:Maar dat zijn nu eenmaal de duitsers waar Nanna nu eenmaal graag mee strooit. Ik kom ze gelukkig in het " echt" niet vaak tegen.) zie ik hier niet anders.....de 'echten met stamboom' zijn veelal kromme hoepeltjes die olijk over de hei zwalken. Moet ik wèl zeggen dat dat 'kynologen' zijn, geen werklijnhonden (ja, ik vraag dat wel eens na)
Nanna is wat irritant in haar drammerigheid en houdt van overdrijven
- renee-uk
- Zeer actief
natuurlijk ontken ik niet dat het hard de verkeerde kant op gaat met de dh's, ik ben niet blind, zelfs niet rasblindPanna schreef: Maar Renee, je kunt toch niet ontkennen dat ze er (in overvloede) zijn?
Nanna is wat irritant in haar drammerigheid en houdt van overdrijvenmaar ze heeft wel een punt dat er behoorlijk wat DH's te extreem gefokt zijn. Niet allemaal gelukkig, wel veel teveel.
maar ik vind het wel redelijk irritant dat er steeds van die ontzettende kromme honden neergezet worden, ze zijn er maar ze zijn niet alemaal zo en die indruk wordt op deze manier wel gewekt.
en dan ga ik daar weer tegenin en is het cirkeltje weer rond
heb even gezocht en deze foto's van mijn honden gevonden: ja zwakke polsen hebben ze allebei en recht zijn ze ook niet helemaal, maar kromme hoepels vind ik het nog steeds niet
gina

allebei:

jan

heb van Jan niks beters, die is of aan het rennen of ligt te wachten op zijn bal