Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Hoe krijg ik haar stil??

Ongelezen bericht door lets have fun »

renee-uk schreef:wat raar dat dit jullie zo overvalt, ik zie Arcee regelmatig behoorlijk achterhaalde adviezen geven.
denk dat hij gewoon nog heel erg van de oude stempel is en dat is jammer want aan zijn liefde voor honden heb ik nog geen moment getwijfeld.
Mij overvalt het niet. Ik vind het alleen wel jammer om te lezen dat iemand die zo gek op honden is niet wil mee veranderen als inzichten veranderen. Of misschien is het onwetendheid? In dat geval zou ik maar snel gaan bijlezen arcee! http://www.alphahondenschool.nl/Leesvoe ... nantie.pdf
echt, de band met je hond wordt zoveel leuker dan wanneer je alles met straf en overheersing denkt te moeten oplossen.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Leg haar niet vast aan de lijn alsjeblieft...... :(: Famke lag ook vaak vast aan haar riempje, maar bij haar vorige baasje achter huis....

Famke is ook een herplaatser zoals je weet. Zij moet ook nog leren om in de mand te gaan als ik dat zeg, en dat komt heus wel. Natuurlijk help ik haar even zodat ze er ook in stapt, maar daar blijft het dan even bij. Maar ze gaat nooit voor straf in de mand, het hoort een fijne plek te zijn, die van haar is....

Famke piept soms nog als ik in een andere ruimte ben ( en zij niet mee mag), maar dat wordt steeds minder, omdat ze meestal wel mee mag, en lekker bij mij in de buurt is. Dus als ze dan een keer achter blijft, weet ze waar ik ben, en dat gaat nu voor driekwart van de tijd goed.....
Honden willen in je gezelschap zijn, het zijn roedeldieren....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Sneu.. heel sneu.
Het kunnen best oude opvattingen zijn maar als je zelf al gevoel voor honden hebt doe je dit soort dingen niet.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

renee-uk schreef:wat raar dat dit jullie zo overvalt, ik zie Arcee regelmatig behoorlijk achterhaalde adviezen geven.
denk dat hij gewoon nog heel erg van de oude stempel is en dat is jammer want aan zijn liefde voor honden heb ik nog geen moment getwijfeld.
Dan heeft hij wel een vreemde manier om met zijn geliefde hond om te gaan. Het arme dier heeft geen leven zo. :hmmm:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Marjoleine schreef:
Nou ja, ik dacht aan correctiekettingen en overmatig stemgebruik.
Niet aan vastbinden en zeker niet aan vastbinden als je weggaat.

ik ook :(:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Arcee zelf houdt zich stil, valt mij op..... :U: :hmmm:
Afbeelding
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Gon schreef:Arcee zelf houdt zich stil, valt mij op..... :U: :hmmm:
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat hij wisselende diensten draait , dus mischien aan het werk?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Da's geen wonder, hij is sinds vanmiddag niet meer online geweest...
Wie weet is hij gewoon aan het werk ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
lets have fun

Gon schreef:Arcee zelf houdt zich stil, valt mij op..... :U: :hmmm:
misschien is ie op z'n werk? :wink: Ik ga niet meteen van het negatievste uit. Ben wel benieuwd wat hij straks (morgen?) te zeggen heeft. Of hij bereidt is een beetje anders naar honden te kijken.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

van dit soort berichten huilt mijn hondenhart :jank: vastbinden als je thuisbent en/of weggaat :jank: dat het zelfs in iemand opkomt om het te doen :jank: :jank:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik ben ook niet echt verrast maar ben er wel van overtuigd dat Arcee het goed voorheeft met z'n hond.
Daarom vind ik het een beetje jammer dat er hier zo hard van stapel wordt gelopen door sommige mensen. Ik denk dat Arcee meer heeft aan goede adviezen (waar hij dus ook om vraagt) dan aan dusdanige kritiek dat hij straks niet meer op het HG wil komen. Daar zijn zowel Arcee als zijn hond niet mee geholpen. En volgens mij is dat niet wat we willen.

Arcee, ik ben geen deskundige en kan je helaas niet helpen. Maar ik heb tussen alle kritiek hierboven ook een aantal waardevolle adviezen gelezen. Ik hoop dat je ze eruit weet te vissen en dat je er iets mee kunt!
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Ik vind ook dat sommige mensen hier wel erg heftig reageren. Je hoort de hele situatie niet en weet dus ook niet precies hoe het zit. Het is duidelijk dat er iets mis is, want zoals het nu gaat wil het niet. Adviezen kan ik ook niet geven, maar vind het advies dat je een herplaatser eerst lekker laat wennen thuis en vertrouwen schept met elkaar wel een goeie.
Ik ben er ook van overtuigd dat Arcee het beste met zijn hond voor heeft, ookal heeft ie soms meningen waar niet iedereen het mee eens is.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

het gouden mandje is toch wat minder goud dan het leek. Heel veel minder :(
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou @echo dat vind ik ook, er wordt hier wel heel hard van stapel gelopen. Het is nog helemasl niet duidelijk wanneer ze piept, de info is veel te gering.
Dat Arcee haar vastlegt aan de kachel is niet mijn ding, maar ik ken het nog wel van vroeger. Voor de bench tijd lag onze boxer ook vast aan de muur als we er niet waren ter voorkoming van sloopgedrag. Maar dat was idd vroeguh, ik zou het nu never nooit niet meer doen. Maar dat maakt hem niet meteen tot dierenmishandelaar.
Ach ja typisch forum weer. Zoals ik het las en lees van Arcee is hij gewoon iemand van de oude stempel en zeker mag hij wat meer relaxed met het hondje omgaan, dat komt de band en de rust zeker ten goede, maar daar staan ook weer heel goede en mooie dingen tegenover.
Laatst gewijzigd door Budkes op 25 okt 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gon
Zeer actief

Ik ben ben eigenlijk benieuwd wat hij met de adviezen zal doen, en ik hoop gewoon, dat hij haar een beetje meer vrijheid geeft, gewoon de hond lekker in de buurt laten lopen, en laten wennen....Niet zo streng zijn..... :neenee: :jank:
Dat hij een hondenliefhebber is, is mij verder wel duidelijk......

Natuurlijk, hij kan aan het werk zijn...... :ok:
Laatst gewijzigd door Gon op 25 okt 2011 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Budkes schreef:Nou @echo dat vind ik ook, er wordt hier wel heel hard van stapel gelopen. Het is nog helemasl niet duidelijk wanneer ze piept, de info is veel te gering.
Dat Arcee haar vastlegt aan de kachel is niet mijn ding, maar ik ken het nog wel van vroeger. Voor de bench tijd lag onze boxer ook vast aan de muur als we er niet waren ter voorkoming van sloopgedrag. Maar dat was idd vroeguh, ik zou het nu never nooit niet meer doen. Maar dat maakt hem niet meteen tot dierenmishandelaar.
Ach ja typisch forum weer. Zoals ik het las en lees van Arcee is h gewoon iemand van de oude stempel en zeker mag hij wat meer relaxed met het hondje omgaan, dat komt de band en de rust zeker ten goede, maar daar staan ook weer heel goede en kooie ingen tegenover.
:ok:
Mee eens.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:Weet je wat nou echt interessant zou zijn? Als we niet allemaal ging huilen zodat het een gigantische berg jankerds wordt maar we Arcee gewoon een beetje ruimte laten.
Dan kan hij ook iets meepakken van wat er bedoeld wordt.
Kennelijk is het daar wel regel dat honden vastgebonden in huis liggen en In De Mand moeten.
Dan is het toch leuk als je daar een midden in kunt inden?
maar als ik hier mijn mechel verplichten zou om alleen maar in een mand te liggen als ik nota bene thuis ben dan zou ie gillend gek worden... zou ook zeker gaan piepen (als het niet meer zou zijn).
Hij ligt hier overal waar het hem uitkomt... en zo af en toe komt ie een aai halen. Ja echt wanneer het hem uitkomt en wanneer het mij uitkomt krijgt ie een aai terug en dat is 9 van de 10 keer gewoon zo... zolang het niet elke 5 minuten is vind ik het prima. En nee is dan ook nee en gaat ie zichzelf weer lekker vermaken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tja, typisch, misschien dat de herder in Gila toch, voor jou Arcee een heel ander soort hond is.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de mand vragen, misschien moet ze er niet de hele tijd inliggen?
Het lijkt me raar dat een rottweiler bv. de hele dag in een mand wil liggen maar heb geen ervaring met het ras.

Hier hoeven ze nooit op een plaats ze zoeken zelf hun plekje wel, ik bemoei me daar echt niet mee.
Ze zijn ook helemaal vrij als ik weg ben en geloof me er gebeurt echt geen rottigheid.

Arcee er is heel veel veranderd in de manier van omgang met honden...
Ik heb dat in het begin op het HF ook gemerkt en was best wel van de oude stempel.
Ben nu blij met de nieuwe inzichten die je krijgt.....dat "ïk ben de baas" dwingende gedoe is echt UIT. :wink: :ok:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik vind het idee van een nieuwe mand, een nieuw begin wel een goed idee. Zou Gila ook, helemaal als je zelf thuisbent, zelf en beetje laten rondscharrelen. als ik op de bank zit, ligt Lotus daarvoor, ben ik aan het koken, dan ligt ze daar op de mat. zit ik aan de eettafel dan ligt ze op mn voeten. Misschien is Gila wel veel rustiger als ze zelf mag kiezen waar ze ligt of loopt? Dat piepen zal best op jullie zenuwen werken, maar ze piept niet omdat ze zo blij is denk ik.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

En als je dan een nieuwe mand gaat kopen voor haar, koop dan alstjeblieft eentje die voor geen meter lijkt op deze die je nu gebruikt, zodat ze de associatie met het oude niet meer maakt!? Ik zou zo'n mooi groot zacht kussen kopen met afneembare hoes die je kunt wassen....maar dat moet je zelf weten natuurlijk. En alstjeblieft Rene, dwing haar niet, want dan verpest je het. Ze moet in eerste instantie zelf, vrijwillig dus, op dat nieuwe kussen gaan liggen, misschien een beetje lokken desnoods, en dan moet jij héél blij worden...daar leert ze meer van dan dat je haar vastketent aan de kachel :roll: Ik denk dat je dat misschien doet omdat ze niet mag slopen of niet achter de kat aan mag, maar dan kun je nog beter een bench als tijdelijke oplossing nemen dan dit...of ff in een andere ruimte waar niks stuk kan.
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

ArCee schreef:Peeps, ik dacht dat ik wel een beetje verstand had van hondenopvoeding, maar met het volgende ben ik het spoor wat bijster aan het raken eerlijk gezegt.

Als wij samen de deur uitgaan (mijn vrouw en ik) dan ligt Gila te piepen. maar na een minuut of 5 houd ze gewoon op en gaat in het mandje liggen slapen, aan haar kluif beginnen, whatever, maar het piepen stopt in ieder geval. Dit hebben we getest door een portofoon aan te zetten vlak bij haar en buiten meeluisteren, net de straat uit. Dat weet zij dus niet :W:
We waren al gewaarsdchuwd toen we haar meenamen dat ze verlatingsangst had, dus geen verrassing alles bij elkaar.
maar goed, ze kleerde al snel dat er niet zoveel was om je druk over te maken want we kwamen elke keer weer terug. Helemaal goed dus, zou je denken.

Maarrrr...........als wij gewoon in de kamer zitten, ligt ze vrij regelmatig ook te piepen/jengelen, maar dan gaat ze dus WEL veel langer door? Of we nu in de kamer zitten, boven achter de pc, in de tuin bezig zijn of ik voor met mijn auto bezig ben, het maakt niet uit, mevrouw blijft telkens geluid geven terwijl we thuis, en vlak bij haar zijn?? Ook als ik haar net uit gelaten heb, dus dat kan de reden zeker niet zijn.
Dat zal ze doen omdat ze bij ons wil zijn of zo, maar daar beginnen wij dus niet aan. Wij bepalen namelijk waar, en wanneer zij ergens bij mag zijn, en niet zij.
Het zal dus een combi zijn van ongenoegen en van erbij willen zijn gok ik?

Nu hebben we dat gepiep al een paar weken lopen negeren, maar dat lost niets op, want ze gaat gewoon door.
Nu zijn we dus bezig om met het commando S T I L haar stil te krijgen, er dus echt een apart commando van maken.
Desnoods met een opgestoken vingertje erbij, waarban zij begrijpt dat het serieus is. Als ik daar dan duidelijK, en wat harder L U I S T E R E N bij zeg, dan weet ze, nu is het helemaal serieus!!
Daarbij ga ik ook even vaker naar de mand om haar wat aandacht te geven, maar niet tijdens het piepen of vlak erna, om haar geen idee te geven dat ze door het jengelen mij of de aandacht als beloning krijgt. Ook beperken wij thuis het aandacht geven zoveel mogelijk tot het geven IN de mand, in de hoop dat die mand nog belangrijker voor haar word. Dat ze echt begrijpt, IN de mand, daar gebeurd het allemaal.

Of dit gaat werken, geen idee, we zijn er net mee begonnen, maar ALS dit het ook niet mocht zijn, wat dan? :U:
Dan is mijn truckendoos wel een beetje leeg en het enige wat ik kan bedenken is wat ik niet wil, namelijk fysiek afstraffen. Dat wil ik dus echt niet, omdat ze al zo onzeker was in het begin, en net blij ben dat ze overheen aan het raken is.
Iemand enig idee hoe dit eventueel anders aan te pakken, want dat piepen en jengelen gaat op den duur wel een beetje op je zenuwen werken eerlijk gezegt.
Nog niet eens zo zeer bij mij, maar meer bij mijn vrouw.
Ik heb destijds ook een onzekere hond geadopteerd. Mijn idee was: laat hem maar een beetje doen waar hij zich lekker bij voelt (of dat nou bij ons zijn is, of op zichzelf) en dwing zo min mogelijk af. Toen hij doorkreeg dat alles ok was, trok hij zich gewoon terug op zijn veilige plek. Een plek is i.m.o. alleen een veilige plek als het geen "gedwongen" plek is, maar een mogelijkheid waar hij zich terug kan trekken, als hij dat nodig heeft? Tja het bij jullie willen zijn is begrijpelijk en een teken dat ze binding met jullie zoekt toch? Zoals een gezelschapsdier vaak doet? :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Lillith schreef:.
Ben nu blij met de nieuwe inzichten die je krijgt.....dat "ïk ben de baas" dwingende gedoe is echt UIT. :wink: :ok:
Nou hier niet hoor, ze krijgen ladingen vrijheid, Perry ligt met zijn kleine kadavertje in bed, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon " ik ben de baas" , al dan niet gedwongen, en als dat niet meer in de mode is, jammer dan, mijn honden varen er wel bij.
Gr. Aniek

Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

De 'ultieme' baas zijn is uiteindelijk de bedoeling, lijkt me, maar als je dat bij elk wissewasje moet gaan benadrukken doe je iets fout. In dit geval gaat 't naar mijn mening fout door te blijven stressen over het feit dat Gila in de mand móet blijven. Je wil neem ik aan niet zozeer dat ze in de mand blijft, maar dat ze niet door blijft klieren om aandacht? Simpelweg dichtbij zijn kan ook aandacht zijn, ook al merk je er zelf niet zoveel van.

Ik vraag me dan af waarom je haar niet gewoon bij je voeten kan laten liggen. Je vertelt niet wat er gebeurt als ze uit de mand is in zo'n situatie en wat je dáár al mee hebt geprobeerd, dat maakt het wat lastig om te reageren omdat het nu zo focust op die mand, terwijl het zo te lezen niet zozeer om de plek alswel om het gedrag gaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Budkes schreef:
Lillith schreef:.
Nou hier niet hoor, ze krijgen ladingen vrijheid, Perry ligt met zijn kleine kadavertje in bed, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon " ik ben de baas" , al dan niet gedwongen, en als dat niet meer in de mode is, jammer dan, mijn honden varen er wel bij.
ja maar dat is net de clou, een middenweg vinden tussen voortdurend op je strepen staan en je hond ondanks bepaalde vrijheden er toch van weten te doordringen dat ie uiteindelijk niks in te brengen heeft dan lege briefjes ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Budkes
Zeer actief

Met je eens, helaas slaat het tegenwoordig maar al te vaak door de andere kant op. Wat mij betreft net zo kwalijk als je hond vastleggen aan de kachel.
De gulden middenweg, maar die is voor velen niet zo makkelijk te vinden.
Gr. Aniek

Afbeelding
lets have fun

Op zich snap ik het wel dat iemand graag een vaste lig plek voor z'n hond wil. En dat het dan ook handig is als de hond daar blijft liggen. Ook al was het alleen maar omdat je er dan niet steeds je nek over breekt :wink:

Mijn honden hebben ook vaste plekken in huis máár (en nu komt het :wink: ) die hebben ze wel ooit zelf gekozen. Toen ik in mei van dit jaar mijn herplaatser kreeg had ik ook een leuk ligplekje voor haar bedacht. Mooi dat mevrouw het daar niet mee eens was. Ze had de eerste dag al door dat het naast de houtkachel veel comfortabeler ligt. Ik heb ras haar mandje daar naartoe gesleept en nu is het goed. Ik weet zeker dat als ik haar had gedwongen om op de door mij bedachte plek te gaan liggen ik binnen geen tijd een pieperd had gecreeerd. En een hond die met tegenzin in de mand gaat.

Ik heb ook helemaal geen zin om vanwegen dit soort dingetjes de strijd met m'n hond aan te gaan. Het is net als bij kinderen opvoeden: pick your battles. Als je in termen van winnen en verliezen wilt spreken, laat de hond dan ook eens iets "winnen" . Bv zijn eigen bed. Spaar je energie voor de belangrijke dingen :wink:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Niet te geloven zeg dit forum. Gister stel ik een gewone vraag, en binnen 24 uur lees ik alleen maar verwijten, eigen, onzinnige conclusies, aanvallen en wat al niet meer.
Wat mankeert en bezield jullie in hemelsnaam? :80:

Niet 1 die ook maar een poging doet om gewoon een tip of idee te geven hoe ik van haar gepiep kan afkomen. En allemaal staan we met het vingertje omhoog. Allemaal weten we het zo goed, en sommige zouden het liefst Gila weg willen halen hier omdat we zo "fout" bezig zijn?
Hou toch op zeg met dat betweterige slappe gelul op niets af. :boos:

Ja ja, daarom worden onze honden gemeiddeld ouder als de meeste grote honden zeker? Daarom krijgen we altijd van iedereen complimeneten over onze honden?
Allemaal omdat we zo fout met onze dieren omgaan? Vlieg op!!

Als, en daarbij druk ik het dik ter verduidelijking, ALS wij al hadden besloten dat Gila 24/7 in haar mand zou moeten leggen, wat helemaal niet zo is, dat is alleen in het brein van wat verknipte figuren hier op dit forum, die de moeite niet nemen om eventueel uitleg te vragen, dan is dat nog altijd ONZE keuze, over ONZE hond, en niemand, maar dan ook werkelijk niemand zal mij kunnen aanzetten om het anders te doen.

Even ter verduidelijking, Gila loopt meer dan genoeg momenten, en tijden, los in de kamer en tuin, zowel alleen als met ons samen. Duidelijk veel meer als dat ze in haar mand ligt.
Tenminste, alleen in de tuin, in de kamer lukt (nog) niet.
Er zijn echter momenten dat zij in de mand MOET! Ze moet er dan van ons, ook een bepaalde tijd in blijven, en dat is het moment dat het piepen of protesteren begint.
Ten eerste omdat zij niet, zonder ondeugend te zijn alleen in de kamer kan. Ze gaat op stoelen en de bank liggen wat we niet willen. Ze is nog te enhousiast naar de katten toe die in paniek raken. Ze heeft de neiging om in teveel zaken haar tanden te zetten. Zelfs de planten worden aangevreten. Ze kan dus duidelijk nog niet alleen door de kamer, zonder dat ze ondeugend is, maar zoalng we erbij zitten gaat het goed, dus die momenten krijgt zij meer als genoeg vrijheid.

Maar, soms krijgen we ook bezoek die niet op honden gesteld zijn, of ronduit bang zijn zoals van de week onze verzekeringsagent in zijn 3delige zwarte pak. Dan kan ze er niet bij, hij wil dat niet, dus gaat ze even in de mand. En de piep gaat aan!
En ja, in die gevallen ook even vast aan de lijn, omdat ze toch blijft proberen eruit te komen, wat dat aangaat is nog duidelijk in training.

Ja, s'nachts ligt ze ook aan de lijn in de mand, omdat ze gaat lopen dolen, en dus wederom stoute dingen doen. Maar dan horen we dus werekelijk geen kik, en ligt ze heerlijk te slapen?
Als wij gewoon lekker in de woonkamer zitten, ook met bezoek waarbij ze wel kan, dan ligt ze gewoon altijd los, en mag ze ook gewoon lekker loslopen. Vaak ligt ze dan aan mijn voeten, en altijd een vorm van contact met mij zoekend, zoals een poot op mijn voet leggen. Best lief.

Dus, die mand is echt geen gevangenis hoor, zoals vele van jullie zowat zien!!
Daarbij, ik trots dat ze nu in de mand is, en niet meer in de bench?
Fok off, Gila heeft die mand BOVEN haar bench verkozen.
We hadden beide naast elkaar staan, en elke keer ging ze prinsheerlijk in de mand leggen, dus we hebben die bench op een gegeven moment weg gehaald. Haar na enige tijd zelfs de grootste mand van Hayleigh gegeven, terwijl we met de iets kleinere van King begonnen zijn.
Mevrouw heeft zelf gekozen, niet ik of een ander!!

Maar goed, het is mij duidelijk dat er hier heel erg veel mensen op het forum zitten om hun gal en frustraties te spuien, lekker in de anonimieteit van het internet, verborgen achter een nick name. Wat zijn we stoer zeg want we durven alles te zeggen!! Nou, poe poe, mans hoor...NOT!!
Vergelijkbaar met die mensen in de reclame over kinderen hun spel terug geven, lekker je gal spuwen aan de zijlijn, zonder ook maar 1 seconde hun best doen om om uitleg te vragen of een poging doen om een gewoon antwoord te geven op mijn vraag. Afbeelding

Ik laat dit forum maar eens even een mooi tijdje links liggen, en ga lekker door met trainen met Gila, op elke foute manier (in jullie ogen) die er denkbaar is. Daar heb ik dus verder niemand van dit forum meer voor nodig.
Er is tenslotte geen mens slim genoeg om een gewoon antwoord te kunnen geven, dus ik heb feitelijk helemaal niets aan jullie, en praten over honden kan ik met hele volksstammen, dus kraak elkaar lekker verder (onderling) af. Veel plezier ermee, maar ik doe er verder even niet meer aan mee.Afbeelding
Dit is namelijk al lang het stadium "discussie" voorbij, waar het bijna op elk honden of rasforum op uit draaid.

Sayonara allemaal, in jullie beperkte belevingswereld en denkvermogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArCee op 26 okt 2011 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

gut wat verrassend , ik zat al op zo'n spastische tegenreactie te wachten :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ArCee schreef:Niet te geloven zeg dit forum. Gister stel ik een gewone vraag, en binnen 24 uur lees ik alleen maar verwijten, eigen, onzinnige conclusies, aanvallen en wat al niet meer.
Wat mankeert en bezield jullie in hemelsnaam? :80:

Niet 1 die ook maar een poging doet om gewoon een tip of idee te geven hoe ik van haar gepiep kan afkomen. En allemaal staan we met het vingertje omhoog. Allemaal weten we het zo goed, en sommige zouden het liefst Gila weg willen halen hier omdat we zo "fout" bezig zijn?
Hou toch op zeg met dat betweterige slappe gelul op niets af. :boos:

Ja ja, daarom worden onze honden gemeiddeld ouder als de meeste grote honden zeker? Daarom krijgen we altijd van iedereen complimeneten over onze honden?
Allemaal omdat we zo fout met onze dieren omgaan? Vlieg op!!

Als, en daarbij druk ik het dik ter verduidelijking, ALS wij al hadden besloten dat Gila 24/7 in haar mand zou moeten leggen, wat helemaal niet zo is, dat is alleen in het brein van wat verknipte figuren hier op dit forum, die de moeite niet nemen om eventueel uitleg te vragen, dan is dat nog altijd ONZE keuze, over ONZE hond, en niemand, maar dan ook werkelijk niemand zal mij kunnen aanzetten om het anders te doen.

Even ter verduidelijking, Gila loopt meer dan genoeg momenten, en tijden, los in de kamer en tuin, zowel alleen als met ons samen. Duidelijk veel meer als dat ze in haar mand ligt.
Tenminste, alleen in de tuin, in de kamer lukt (nog) niet.
Er zijn echter momenten dat zij in de mand MOET! Ze moet er dan van ons, ook een bepaalde tijd in blijven, en dat is het moment dat het piepen of protesteren begint.
Ten eerste omdat zij niet, zonder ondeugend te zijn alleen in de kamer kan. Ze gaat op stoelen en de bank liggen wat we niet willen. Ze is nog te enhousiast naar de katten toe die in paniek raken. Ze heeft de neiging om in teveel zaken haar tanden te zetten. Zelfs de planten worden aangevreten. Ze kan dus duidelijk nog niet alleen door de kamer, zonder dat ze ondeugend is, maar zoalng we erbij zitten gaat het goed, dus die momenten krijgt zij meer als genoeg vrijheid.

Maar, soms krijgen we ook bezoek die niet op honden gesteld zijn, of ronduit bang zijn zoals van de week onze verzekeringsagent in zijn 3delige zwarte pak. Dan kan ze er niet bij, hij wil dat niet, dus gaat ze even in de mand. En de piep gaat aan!
En ja, in die gevallen ook even vast aan de lijn, omdat ze toch blijft proberen eruit te komen, wat dat aangaat is nog duidelijk in training.

Ja, s'nachts ligt ze ook aan de lijn in de mand, omdat ze gaat lopen dolen, en dus wederom stoute dingen doen. Maar dan horen we dus werekelijk geen kik, en ligt ze heerlijk te slapen?
Als wij gewoon lekker in de woonkamer zitten, ook met bezoek waarbij ze wel kan, dan ligt ze gewoon altijd los, en mag ze ook gewoon lekker loslopen. Vaak ligt ze dan aan mijn voeten, en altijd een vorm van contact met mij zoekend, zoals een poot op mijn voet leggen. Best lief.

Dus, die mand is echt geen gevangenis hoor, zoals vele van jullie zowat zien!!
Daarbij, ik trots dat ze nu in de mand is, en niet meer in de bench?
Fok off, Gila heeft die mand BOVEN haar bench verkozen.
We hadden beide naast elkaar staan, en elke keer ging ze prinsheerlijk in de mand leggen, dus we hebben die bench op een gegeven moment weg gehaald. Haar na enige tijd zelfs de grootste mand van Hayleigh gegeven, terwijl we met de iets kleinere van King begonnen zijn.
Mevrouw heeft zelf gekozen, niet ik of een ander!!

Maar goed, het is mij duidelijk dat er hier heel erg veel mensen op het forum zitten om hun gal en frustraties te spuien, lekker in de anonimieteit van het internet, verborgen achter een nick name. Wat zijn we stoer zeg want we durven alles te zeggen!! Nou, poe poe, mans hoor...NOT!!
Vergelijkbaar met die mensen in de reclame over kinderen hun spel terug geven, lekker je gal spuwen aan de zijlijn, zonder ook maar 1 seconde hun best doen om om uitleg te vragen of een poging doen om een gewoon antwoord te geven op mijn vraag.

Ik laat dit forum maar eens even een mooi tijdje links liggen, en ga lekker door met trainen met Gila, op elke foute manier (in jullie ogen) die er denkbaar is. Daar heb ik dus verder niemand van dit forum meer voor nodig.
Er is tenslotte geen mens slim genoeg om een gewoon antwoord te kunnen geven, dus ik heb feitelijk helemaal niets aan jullie, en praten over honden kan ik met hele volksstammen, dus kraak elkaar lekker verder (onderling) af. Veel plezier ermee, maar ik doe er verder even niet meer aan mee.
Dit is namelijk al lang het stadium "discussie" voorbij, waar het bijna op elk honden of rasforum op uit draaid.

Sayonara allemaal, in jullie beperkte belevingswereld en denkvermogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Even quoten hoor. Je weet immers maar nooit... :wink:

ArCee, JIJ bent degene die geplaatst heeft wat er hier in het topic staat over Gila en wat jullie met haar doen hoor. En jij wilde advies en input van het forum.... Als je niet met de antwoorden kunt omgaan, dan is het inderdaad misschien verstandiger om gewoon te doen wat jij denkt dat goed is en hier verder weg te blijven.
Overigens staan er genoeg tips en adviezen in dit topic, maar jij hebt verkozen alleen de verwijten te lezen en de rest voor het gemak maar over te slaan geloof ik.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Die laatste zin slaat vooral op jezelf...jammer dat je niet wat meer open staat voor advies...
Ik hoop voor je dat je hond zich niet ophangt als je niet thuis bent....je zal de eerste niet zijn die zn hond met de riem vastbindt en hem dood terugvindt...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”