renee-uk schreef:
maar dan kom je toch weer met die stamboom aan, die eigenlijk helemaal niks zegt en een paar honden die jij kent, maar daarom zijn ze niet allemaal zo en dat probeer ik te benadrukken en hoewel jij zegt niet een ras te willen beoordelen naar een aantal exemplaren dat je ervan kent doe je dat toch

en nogmaals ik snap best dat je niet van aflopende ruggen houdt, over smaak valt niet te twisten immers, en ik wil je ook helemaal niet tot andere gedachten brengen, maar alle gebreken die jij daar zo aan verbindt zijn niet automatisch van toepassing op alle kyno duitsers en dat is wat ik wil zeggen.
ik ken geen enkele catahoula, de enige waar ik wat over lees is die van jou.
het zou dan een beetje hetzelfde zijn als ik ga zeggen alle catahoula's hebben HD, want degene die ik ken heeft dat.
eerlijk gezegd lijkt me dat niet helemaal terecht
maar ik hou er over op hoor en ik hoop dat je tzt de hond van je dromen vindt

Nee Renee, jij trekt conclusies over dingen die niet geschreven zijn. Ik verbind in dit topic helemaal geen gebreken met alle kyno DH's en ik schrijf constant 'ik', waardoor ik de dingen niet generaliseer, maar het bij mijn eigen ervaringen hou.

Ik zeg dus niet dat alle DH's met een aflopende rug slecht lopen, ik zeg alleen dat
ik die ervaring heb met de paar kyno DH's die
hier lopen.

Daar doe ik niet een heel ras mee af (anders had ik dit topic in de eerste plaats niet geopend). Ik vind een aflopende rug gewoon niet mooi en bij de DH's die
ik ken is het ook zeker niet bevorderlijk voor hun snelheid en wendbaarheid. En daar ben ik dan ook niet naar op zoek. Maar mocht je filmpjes e.d. hebben van honden met aflopende rug die wel heel snel en wendbaar zijn, dan sta ik daar echt open voor hoor. Aangezien het topic uiteindelijk toch weer over ruggen gaat... (En daarover snap ik je frustratie heel goed, maar geloof me, dat was echt niet de bedoeling van dit topic.

)
Daarnaast heb ik het nu over een stamboom omdat ik op zoek ben naar een DH mét stamboom, of in elk geval, een DH waar de achtergrond van bekend is, want anders wordt het lastig zoeken.