Ik loop in de Debutanten Groot en ik zag dat ik als 2de moet starten.
Opzich niet zo erg, maar ik ben vrij zenuwachtig, ja idd. nu al

Deze week kunnen we niet oefenen, omdat ik morgen een workshop heb met Beike.
En zondag is dus de wedstrijd al.
Normaal trainen we op zondag maar dat is dus verschoven naar de zaterdag voor deze keer, maar dan kan ik dus niet.
De paaltjes gaan de laatste tijd beter qua snelheid.
Het goede moment van insteken gaat niet altijd goed.
Maar dat komt door mijn aarzelen, ik stuur Beike er onbewust verkeerd in en dan gaat het wel eens fout.
Op training beheerst hij ze wel goed, maar het gaat wel eens een keertje fout.
Voor de rest beheerst Beike alles, ook wat we volgend seizoen in de A-klasse krijgen.
We trainen nu al op A65.
In de Debutanten springt hij 40cm ( meende ik, of was het 45cm?).
Ook trainen we zo nu en dan "onbekende" sprongen, die sporadisch wel eens voor kunnen komen, bij een wedstrijd.
Beike is een heerlijk hondje om agility mee te lopen en ben ook super trots op hem

Omdat ikzelf niet zo snel ben, past hij zich gewoon aan mij aan

De p'tjes voor de A65 hadden we al vrij snel, maar nu is Debutanten ook niet zo heel moeilijk, denk ik.
Hangt natuurlijk ook van de combinatie af ( baas/hond).
Heb zelfs een keer applaus gehad, toen we klaar waren met ons rondje en ik moet eerlijk zeggen, dat doet je wel goed

Het is een extra motivatie en het geeft je energie en doorzettingsvermogen.
Maar mijn "punt" is dus dat ik deze week niet heb kunnen oefenen en ik dus vrees dat de paaltjes mis zullen gaan, zondag.
Dat is iets wat ik toch graag nog had willen trainen.
Over de rest maak ik me niet zo'n zorgen.
Het komt voor al op mij aan, hoe ik Beike ga sturen en hoe ik loop.
Persoonlijk vind ik het ook prettiger om niet als één van de eersten aan de start te staan, kan ik mooi zien hoe de rest gaat lopen en wat ik evt. anders kan doen dan dat ik bij het verkennen had gepland.
En het is ook beter voor mijn zenuwen om niet als één van de eersten aan de start te staan.
Ik ben geloof ik nog zenuwachtiger dan de keer dat ik mijn aller eerste wedstrijd liep met Beike, dit jaar.
Waarom ben ik ook zo zenuwachtig en waar maak ik me nu druk om?
Het gaat vast wel goed komen

Ik kan dus wel duimen gebruiken