Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dalmatiër / Weimaraner

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dalmatiër / Weimaraner

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Het is inderdaad niet aan te raden om een pup trap te laten lopen....eenmaal volwassen en gezond is dat geen probleem...vergeet alleen een pup niet te leren traplopen...dit doe je door je jonge hond (dus niet een frummeltje van 8 weken maar zo na de 12 weken) op de onderste tree van de trap te zetten en hem daar af te laten lopen..daarna op de tweede tree van beneden..en de derde...en niet 100 keer maar af en toe een keer ...de ene hond loopt vanzelf een trap af als ie een maal volwassen is maar ik ken ook honden die het echt nog geleerd moest worden die vonden het doodeng :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

amii.vii schreef:ik heb nog wel een vraagje wat betreft het traplopen,
want ik lees op iedere site/boek wat anders, is het zo dat het schadelijk is als pup zijnde of wordt het als ze volwassen zijn nog steeds dragen?
Als het nog een helemaal jong pupje is zou ik het niet doen. Ik heb het Roos geleerd bij de 3 maanden. Nu loopt ze elke dag wel trap. Als paps en mams geen hd dragen zou ik me er verder niet zo'n zorgen over maken na de 3/4 maanden dus.
Afbeelding
amii.vii
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door amii.vii »

Nog een vraagje, misschien beetje vreemd maar goed ben gewoon benieuwd.
Wat doen jullie met de hond als jullie bv. een dagje naar de dierentuin gaan of de Efteling? de hond meenemen mag niet en alleen thuis laten al die uren is ook niet mogelijk.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Zorgen voor oppas of in pension. meestal is er wel iemand die even op wil passen of de doggie's mee wilt nemen op wandeling. Maar het komt ook eigenlijk niet zovaak voor dat ik weg moet.
Kan ik niemand regelen tja dan blijf ik wel thuis
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

amii.vii schreef:Nog een vraagje, misschien beetje vreemd maar goed ben gewoon benieuwd.
Wat doen jullie met de hond als jullie bv. een dagje naar de dierentuin gaan of de Efteling? de hond meenemen mag niet en alleen thuis laten al die uren is ook niet mogelijk.
Sommige dierentuinen mag de hond mee en sommige attractieparken hebben een gratis pension ;)
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

amii.vii schreef:Nog een vraagje, misschien beetje vreemd maar goed ben gewoon benieuwd.
Héééél soms gaan we ergens heen, en dan blijft ze gewoon zelf thuis, duurt toch niet langer dan 6-8 uur. Als we langer weg gaan , gaat ze naar vrienden of familie.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Test of u geschikt bent voor een Dolmaat ?
Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgestrekt. Probeer na een aantal passen om je arm nog verder uit te strekken. Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren het commando "volg". Roep nu een aantal keren wat harder het commando "volg". Schreeuw nu een keer "stop nu eens met trekken', negeer de blikken van de voorbijgangers!

Vergeet de luxe BMW maar en koop maar gelijk een stationwagen of bus. Koop wat koekjes en wat botjes. Stamp de koekjes fijn, op de bekleding van de stoelen en ook in de achterbak. Gooi de botjes los in de auto. Ga naar de kapper en vraag daar of je het vloerafval van de afgelopen week mee mag nemen. Strooi dit in grote hoeveelheden in de auto over de bekleding. Maak nu met modder nog een paar mooie afdrukken op de bekleding. Maak nu met een hark nog wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect!
Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogelijk weg te sluipen. Loop tot halverwege het tuinpad, kom dan terug. Probeer het vijf minuten later nog eens. Ga maar weer terug. Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden. Probeer het nog eens. Ga maar weer terug en bel je vrienden maar op of ze naar jou kunnen toekomen i.p.v. jij naar hen!
Heeft u net de tuin zomerklaar, vraag dan of u buurkinderen in de tuin komen voetballen!
Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van jouw stoel te zitten. Probeer verschillende manieren uit om een kopje met koffie op de leuning te laten balanceren. Probeer eens om stilletjes een koekje er bij te eten. Geef het maar op en strooi de rest van de kruimels over de zitting van de stoel!
Bind twee vorken aan de hondenriem en hang deze aan de deurknop. Probeer meerdere malen om de riem stilletjes te pakken. Wanneer de vorken rinkelen, krab je jezelf hard aan je scheen met de vorken. Herhaal deze procedure meerdere keren!
Herhaal alles wat je zegt tenminste 5x, herhaal alles wat je zegt minstens..................!
Als er visite binnenkomt laat deze op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 30 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht !
Ga eens oefenen om iets heel snel uit de ijskast te halen. Bedenk van tevoren wat je precies wilt hebben en waar het staat. Doe de deur open pak wat je wilt hebben en sluit gelijk de deur weer. Duurt dit langer dan 10 seconden, helaas dan ben je de inhoud van de koelkast voor een groot gedeelte kwijt!

Hoe wen je eraan hoe je huis eruit ziet als je aan het schoonmaken bent? Begin met het zemen van de ramen. Zijn ze schoon? Prima, maak nu je handen lekker vet en doe deze tegen de ramen. Herhaal dit minstens twee keer per dag. Maak met een stofzuiger de vloer schoon, pak daarna een pot met zand en strooi deze over de vloer heen. Maak de vloer weer schoon. Herhaal ook dit minstens twee keer per dag!
Ga eens op bezoek bij mensen die al een dalmatier hebben en vraag hoe het in godsnaam zover is gekomen dat ze toestaan dat hun hond af en toe zich zo idioot gedraagt. Vraag hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat de pup wat langer wil slapen, hoe ze de pup zindelijk hebben gekregen. Hoe ze de hond tafelmanieren hebben geleerd en hoe ze Uberhaupt de hond manieren hebben geleerd.
Geniet er maar van.Het zal de laatste keer zijn dat u antwoord krijgt op al u vragen!
Om eens te ervaren hoe u nacht eruit ziet als u een dalmatier heeft (de meeste dalmaten slapen in bed ), ga dan om tien uur 's avonds naar bed. Zet de wekker op middernacht en gooi jezelf met geweld op de grond. Leg een zware zak aardappelen op het dekbed en probeer weer om onder de dekens te komen. Zet de wekker op half zes en sla net voor je wakker wordt jezelf in het gezicht met een natte spons!
Kun je tegen de rotzooi die een dalmatier maakt ? Omdat uit te vinden probeer je het volgende : Zorg eerst dat je heel je huis heb schoon gepoetst. Gooi een emmer met modder over je net gedweilde keukenvloer. Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes, van de koelkast en van de oven. Maak ook met modder een paar voetstappen op de vloerbedekking in de woonkamer en in de hal. Steek je vingers in een bloempot en veeg ze af aan de muur. Zo, hoe vindt je dat het eruit ziet!
Heeft u na dit te hebben gelezen nog geen zenuwinzinking, neem dan gerust eengeweldige dalmatier.
Veel plezier met Uw a.s. Dalmatier!
:F:
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

hahaahaha deze is leuk idd maureen, maar helaas kan dat wel iemand afschrikken hihihihih
Als je overal een dikke laag afhaalt en een goede opvoeding geeft.. valt het wel mee haha
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:mrgreen: ik weet het, maar vind hem wel erg grappig :mrgreen:
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

Is ie ook haha
Afbeelding
chantike
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): chihuahua en mops

Ongelezen bericht door chantike »

hoi allemaal, ik ben ook nieuw hier op het forum en wij twijfelen ook tussen een weimaraner of dalmatier,

nu mijn vraag is, de haartjes vd dalmatier zijn die echt zo erg of gaan ze met stofzuigen er vanaf?

groetjes elke
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat verschilt per hond. Ushi (een weim, maar hetzelfde soort haar als een dalmaat) verhaart bijna niet. De baasjes van haar zusje klagen altijd. Kan ook aan de voeding liggen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
chantike
geregistreerd lid

het is zo moeilijk kiezen he,

had een dalmaatpupje gezien waar we weldra mogen gaan kijken,
en mijn vriend wilt liever een weim maar die hebben nog eens een jachtinstinct wat mij weerhoudt eigenlijk,

welke voeding geef jij?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

chantike schreef:het is zo moeilijk kiezen he,

en mijn vriend wilt liever een weim maar die hebben nog eens een jachtinstinct wat mij weerhoudt eigenlijk,

welke voeding geef jij?
Daar zijn het jachthonden voor he :wink:

Ik voer vers. Lotgering en barf.
Afbeelding
chantike
geregistreerd lid

ja ik weet wel dat het jachthonden zijn hahaha maar ik denk dat als we door omstandigheden eens niet kunnen gaan wandelen op een dag (wel in de tuin ravotten) dat een weim mss moeilijker is dan een dalmatier?

ik weet het niet... wat zouden jullie zeggen, dalmatier of weimaraner?
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

chantike schreef:het is zo moeilijk kiezen he,

welke voeding geef jij?
nou ik ken ook dalmaten die niet bij de konijnen weg te houden zijn in het bos :LOL:
nou is dat misschien iets minder dan een weimeraner, dat weet ik niet..
Afbeelding
chantike
geregistreerd lid

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

chantike schreef:http://www.pets.be/sos-strays-dalmatier-dubida-83802
wat zeggen jullie hiervan??
http://www.sos-strays.nl/nederlands/apertadubida.html

Je kan het beste dat nummer bovenaan die pagina bellen voor meer info;) sos-strays heeft altijd leuke sociale honden en de nazorg is ook erg goed. Heb zelf ook een hond van die stichting.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

chantike schreef:ja ik weet wel dat het jachthonden zijn hahaha maar ik denk dat als we door omstandigheden eens niet kunnen gaan wandelen op een dag (wel in de tuin ravotten) dat een weim mss moeilijker is dan een dalmatier?

ik weet het niet... wat zouden jullie zeggen, dalmatier of weimaraner?
Dat verschilt ook weer per hond..
Afbeelding
chantike
geregistreerd lid

_Inge_ schreef:

Je kan het beste dat nummer bovenaan die pagina bellen voor meer info;) sos-strays heeft altijd leuke sociale honden en de nazorg is ook erg goed. Heb zelf ook een hond van die stichting.

ja ik mag ze gaan bezoeken, maar deze week kwam niet uit voor het opvanggezin wegens een overlijden in de familie,
daar heb ik alle respect voor, heb gezegd dat ze alle tijd mogen nemen die ze nodig hebben...

maar ook al dringt het niet voor een nieuwe hond in huis te halen, toch kriebelt het hahaha ...
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

chantike schreef:
_Inge_ schreef:

ja ik mag ze gaan bezoeken, maar deze week kwam niet uit voor het opvanggezin wegens een overlijden in de familie,
daar heb ik alle respect voor, heb gezegd dat ze alle tijd mogen nemen die ze nodig hebben...

maar ook al dringt het niet voor een nieuwe hond in huis te halen, toch kriebelt het hahaha ...
Ah oke ben benieuwd. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”