Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Duitse herder

Ongelezen bericht door Joy C »

malinois schreef: ja hoor, kennel v.d. Staelduinhoeve
Thanks!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Jip schreef:
Joy C schreef:
malinois schreef:
Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg. :eek:

Ik zou in de toekomst best weer een Duitser willen, maar net als vele anderen hier, zou ik ook niet goed weten waar ik er een vandaan zou moeten halen. :19:
ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....
Ik weet dat je die laatst genoemd hebt in een ander topic, maar kan hem niet meer vinden in mijn browsergeschiedenis, kun je nog een keer opgooien?

Punt is, dat ik bang ben dat pure werklijn te veel drift heeft voor het doel waar ik hem voor wil. De reu of teef (is nu sowieso nog te vroeg en ik zou dan graag ipv een pup een wat jong volwassen of volwassen, zeg maar tussen de 1 en 3 jaar oude hond willen) komt bij ons overdag in huis en kantoor en buiten wanneer hij/zij wil, maar mag/moet kunnen waken op ons erf. Goed waarschuwen als er iemand de dam oprijdt dus. Verder lekker los lopen enzo, balletje gooien, knuffelen. Mag best een beetje scherp zijn en drift hebben, maar weer niet teveel, anders bieden wij hem of haar niet voldoende uitdaging en dat vind ik ook dan ook weer zo wat. Snuf en Terry zijn ook best scherp en prima te handlen, maar in een volgende hond mag het best iets minder. Nu heeft Snuf het scherpe meer van de MH hoor. Nick van mij (DH) was vermoedelijk een KynoXWerklijn, was kwa karakter een superhond, maar lichamelijk helaas niet op en top gezond.

Goh, wat een verhaal weer. Nou, ik meld me gwoon in dit topic als het actueel wordt, dan zitten hier vast mensen die mij goed kunnen helpen. :lol1:
In jouw geval zou je kunnen kijken naar een hond die wel uit werklijnen komt maar niet geschikt is voor de sport....

zoiets bv......
http://www.kennelvanhildernisse.nl/ en dan kijken bij for sale.........of maar beter niet kijken..... :mrgreen:
Das beslist geen kleine fokker meer. soms staan daar inderdaad honden op die niet geschikt zijn voor de sport maar wel voor huis en haard of andere takken van sport zoals behendigheid
Joy C
Zeer actief

Jip schreef:In jouw geval zou je kunnen kijken naar een hond die wel uit werklijnen komt maar niet geschikt is voor de sport....

zoiets bv......
http://www.kennelvanhildernisse.nl/ en dan kijken bij for sale.........of maar beter niet kijken..... :mrgreen:
Ja, daar zit ik zelf ook al een tijdje over te denken. Oe, en teefjes ook nog. :lol1: (Dit, omdat ik ervan uitga dat Snuf, reu dus, theoretisch gezien oude Terry zal overleven).
Maar goed dat er geen foto's bij staan. :mrgreen:
Maar inderdaad, zo'n hondje zou echt wat voor ons kunnen zijn. :ok:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Jip schreef:Das beslist geen kleine fokker meer. soms staan daar inderdaad honden op die niet geschikt zijn voor de sport maar wel voor huis en haard of andere takken van sport zoals behendigheid

Dat het geen kleine fokker meer is zegt natuurlijk niks........een eigen lijn fokken daar heb je nu eenmaal veel honden voor nodig lijkt me...... :wink:
het is absoluut een goede kennel. daar hoor je me niet over. maar eigen lijn. ?? heb je al eens gekeken binnen de duitse herder fokkerij hoeveel fokkers echt een "eigen" lijn hebben. :wink:
Joy C
Zeer actief

dan zijn ze best behoorlijk groter geworden in een paar jaar tijd, want enkele jaren geleden bezocht ik hun website ook wel eens en het deed me toen wel kleinschaliger voor. Maar goed, ik kan verder helemaal niet oordelen over de fokker en ook niet over de honden, want ik heb er geen flauw idee van, maar er zitten mooie honden tussen. :ok:
Groetjes Joyce
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

v. Sascibel Haus heeft niet zo heel veel honden , maar wel een eigen lijn.
Ze heeft nu een nestje liggen waarvan de dekreu en de teef eigen fok zijn . Zo komen de lijnen na 20 jaar bij elkaar

Zoek je een herplaatser , kan je ook eens hier kijken :http://barto2.home.xs4all.nl/Index2.htm
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er zijn hier al heel wat fokkers genoemd en van de meesten "ken" ik wel wat honden. Op de club kwamen er wel eens honden voorbij van fokkers die ik dan niet kende, maar wel degelijk erg leuke honden waren. Uiterlijk vind ik niet het enige waar je op moet letten, karakters en gezondheid zijn minstens zo belangrijk, belangrijker zelfs nog :roos:.

Wat bedoeld men precies met "eigen lijn".
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

** Angela ** schreef:v. Sascibel Haus heeft niet zo heel veel honden , maar wel een eigen lijn.
Ze heeft nu een nestje liggen waarvan de dekreu en de teef eigen fok zijn . Zo komen de lijnen na 20 jaar bij elkaar

Zoek je een herplaatser , kan je ook eens hier kijken :http://barto2.home.xs4all.nl/Index2.htm
Zélf heeft ze niet zo veel honden in huis, maar ze heeft toch een flink aantal honden op fokkersvoorwaarden geplaatst?
Dianavdberkt
Zeer actief

Jip schreef:
Dianavdberkt schreef:
Jip schreef:Das beslist geen kleine fokker meer. soms staan daar inderdaad honden op die niet geschikt zijn voor de sport maar wel voor huis en haard of andere takken van sport zoals behendigheid

Dat het geen kleine fokker meer is zegt natuurlijk niks........een eigen lijn fokken daar heb je nu eenmaal veel honden voor nodig lijkt me...... :wink:
het is absoluut een goede kennel. daar hoor je me niet over. maar eigen lijn. ?? heb je al eens gekeken binnen de duitse herder fokkerij hoeveel fokkers echt een "eigen" lijn hebben. :wink:
Ik weet niet of dat hun bedoeling is hoor een eigen lijn....... :wink: ik zie wel honden die op elkaar lijken ze fokken duidelijk met een bepaald beeld voor ogen ze zetten niet zomaar alles op elkaar...... :wink:
ik zeg ook niet dat ze zomaar van alles op elkaar zetten maar er worden diverse reuen gebruikt. geen lijnteelt dus eigen bloedlijnen zijn er niet. het is een mengelmoes van bloedlijnen zoals bij bijna alle DH fokkers. Jij schrijft dat je om een eigen lijn te fokken veel honden nodig hebt ikke niet. :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

** Angela ** schreef:v. Sascibel Haus heeft niet zo heel veel honden , maar wel een eigen lijn.

Ja Tuana is oma geworden :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

blondie schreef:

Zélf heeft ze niet zo veel honden in huis, maar ze heeft toch een flink aantal honden op fokkersvoorwaarden geplaatst?
Waar bij mijn weten dus niet mee gefokt word, als ik het terug zoek is de laatste paar keren Tuana gedekt en dat was de enige teef die ze op fokkersvoorwaarden uit had staan.
duitse herder
Zeer actief

** Angela ** schreef:
blondie schreef:

Waar bij mijn weten dus niet mee gefokt word, als ik het terug zoek is de laatste paar keren Tuana gedekt en dat was de enige teef die ze op fokkersvoorwaarden uit had staan.
Je vergeet Miesje nog :wink:
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Maar Miesje heeft ze bij haar eigen thuis toch ?
duitse herder
Zeer actief

** Angela ** schreef:Maar Miesje heeft ze bij haar eigen thuis toch ?
Klopt, dat zijn de enige 2 die nesten gehad hebben. Tuana is met gecastreerd en dus met pensioen
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jip schreef:
Dianavdberkt schreef:
Jip schreef:[..][..]

Ik weet niet of dat hun bedoeling is hoor een eigen lijn....... :wink: ik zie wel honden die op elkaar lijken ze fokken duidelijk met een bepaald beeld voor ogen ze zetten niet zomaar alles op elkaar...... :wink:
ik zeg ook niet dat ze zomaar van alles op elkaar zetten maar er worden diverse reuen gebruikt. geen lijnteelt dus eigen bloedlijnen zijn er niet. het is een mengelmoes van bloedlijnen zoals bij bijna alle DH fokkers. Jij schrijft dat je om een eigen lijn te fokken veel honden nodig hebt ikke niet. :wink:
Ik noemde het eigen lijn maar dat is niet de juiste benaming begrijp ik nu........ik bedoelde .....ja hoe zeg je dat...... :oeps: dat ik dus als leek zonder ook maar iets van bloedlijnen te weten wel aan een hond kan zien dat het een Van Hildernisse hond is bijv..snap je.....
dat kan bijna niet zonder lijnteelt...
Want juist dan zie je vaak overeenkomsten en niet met allerlei outcrossen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

-Gaby- schreef:
Dianavdberkt schreef:In stand keuring met een wat aflopende ( niet krom) rug. Geen overdreven hoekingen maar precies zoals het hoort.

Afbeelding
De kop vind ik prachtig, maar de rug vind ik al op de grens. Eigenlijk vind ik hem al te aflopend. Misschien komt het doordat hij op een bepaalde manier neer wordt gezet hoor, maar ik vind dat toch niet zo mooi. ;)
-Gaby- schreef: Doe mij die foto's dan!!! :S:

:F:

Nog een keer dezelfde hond, maar nu met zijn achterpoten veel meer onder het lichaam en nog niet in showstand

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bedankt voor de extra foto maar volgens mij komt het toch niet door de manier waarop hij wordt neergezet, ik vind zijn bouw nu nog steeds niet mooi. Sorry. Zijn kop vind ik wel prachtig, maar dit is niet het type Duitser waar ik naar op zoek ben.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Nanna schreef: Ik zou best een opname van de achterkant willen zien van dat moment want volgens mij staat ie zo koehakkig als de ziekte ;-)
Moet je die achtervoeten naar buiten zien wijzen :80:

Als je goed kijkt zie je dat de hond ook niet in een rechte lijn staat en de eigenaar geleider stond voor de hond aandacht te trekken.

En ja als ik schuin van voren sta kan ik niet tegelijk een foto van de achterkant maken.

Overigens is deze hond vandaag aangekeurd in keurklasse 1 en is daarmee aanbevolen voor de fokkerij.
Het fokadvies daarbij is: ter verbetering van het ras inclusief temperament en belastbaarheid
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Afbeelding
Nogmaals dezelfde hond in stand gezet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het een plaatje :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Vandaag ook in stand de hond op de foto kunnen zetten.

Foto-technisch zal er heus wel wat op aan te merken zijn, maar het geeft wel een beeld van de hond.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het nog steeds een plaatje :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

-Gaby- schreef:Bedankt voor de extra foto maar volgens mij komt het toch niet door de manier waarop hij wordt neergezet, ik vind zijn bouw nu nog steeds niet mooi. Sorry. Zijn kop vind ik wel prachtig, maar dit is niet het type Duitser waar ik naar op zoek ben.
Is het een idee om eens naar een Shiloh te kijken?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

100% mijn type hond, het is dat ik wat betreft fysieke problemen binnen het ras niet weer durf te beginnen aan een DH....
Momenteel kijk ik toch wel geregeld bij van Damburgerschloss, mooie honden om te zien en paar afstammelingen aan het werk gezien en dat zag er leuk uit.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

kipo schreef:
-Gaby- schreef:Bedankt voor de extra foto maar volgens mij komt het toch niet door de manier waarop hij wordt neergezet, ik vind zijn bouw nu nog steeds niet mooi. Sorry. Zijn kop vind ik wel prachtig, maar dit is niet het type Duitser waar ik naar op zoek ben.
Wat mij betreft wel, ik vind ze prachtig, maar mijn vriend vindt ze te groot. :(

Maar ik vind Zanthe van Zwanet (Dutch Pride Shilohs) toch echt super mooi. Mooie rechte rug, maar ook een prachtige draf. Naar zo'n bouw ben ik dan ook op zoek bij de DH: http://www.dutchprideshilohs.com/dutchp ... =7&lang=nl Maar volgens mij zoek ik iets wat er gewoon niet is. Ik hoef ook geen pure werklijn in huis.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

-Gaby- schreef:
kipo schreef:
Wat mij betreft wel, ik vind ze prachtig, maar mijn vriend vindt ze te groot. :(

Maar ik vind Zanthe van Zwanet (Dutch Pride Shilohs) toch echt super mooi. Mooie rechte rug, maar ook een prachtige draf. Naar zo'n bouw ben ik dan ook op zoek bij de DH: http://www.dutchprideshilohs.com/dutchp ... =7&lang=nl Maar volgens mij zoek ik iets wat er gewoon niet is. Ik hoef ook geen pure werklijn in huis.
gewoon eens met een Shiloh-wandeling meegaan en dan heeeel erg benadrukken dat die Shilohs eigenlijk toch wel een stuk rustiger zijn dan de (werklijn) duitse herders, dan maken die paar cm extra vast niet meer zoveel uit.... :F:
-Gaby-
Zeer actief

kipo schreef:
-Gaby- schreef:
kipo schreef:

gewoon eens met een Shiloh-wandeling meegaan en dan heeeel erg benadrukken dat die Shilohs eigenlijk toch wel een stuk rustiger zijn dan de (werklijn) duitse herders, dan maken die paar cm extra vast niet meer zoveel uit.... :F:
Haha, inderdaad. Én hem nooit dit topic laten lezen. :cool2:

Maar dit is echt iets voor op de lange termijn hoor, hij wil (helaas) zeker geen drie honden. :F:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Even over die werklijnen he.
Veel mensen zeggen dat een werklijn niet te handhaven is in huis.

Maar als je er genoeg mee doet, en dan heb ik het niet over trainen. Maar gewoon thuis lekker veel mee wandelen en spelletjes kan je een werklijn prima als huishond houden.

Mijn Elena was pure werklijn, ze vond het geweldig om te werken voor me.
Daar leefde ze voor.
Maar in huis was ze harstikke rustig, heb regelmatig naar haar moeten zoeken want dan was ik dr weer kwijt.

Lag ze weer eens ergens in een hoekje helemaal opgekrult te pitten.
Haar bijnaam was couchpotato ( zal t vast weer verkeerd schrijven ) , want t liefste lag ze toch hele dagen op de bank of mijn bed.

Heb meer te stellen met die 2 combifokjes die hier rondlopen haha :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met werklijn DH, maar wel met DH's zonder stamboom die inderdaad genoeg hadden aan een actief leven. Maar ik heb wel ervaring met een werklijn xHH en in zo'n hond heb ik geen zin. Altijd alert, reageert op alle prikkels, wil alleen maar gaangaangaan, vliegt overal achteraan en overheen, die hond moet constant bijgestuurd worden, anders knalt ze overal doorheen en is ze zo grenzeloos als wat. Ze wordt in huis gehouden en het is een lief dier hoor, maar als dat te vergelijken is met een DH werklijn, dan pas ik daar voor. ;)
T.z.t moet ik gewoon bekijken of er ruimte en tijd genoeg vrijgemaakt kan worden voor zo'n DH. Een Catahoula, werkhond pur sang, lukt ons nu ook natuurlijk.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Daar zit een wereld van verschil in. Net zoals de "gewone" duitser afgezet tegen de "gewone" hollander.
Mijn diensthonden waren achtereenvolgens duitser, hollander, mechelaar. Allen uiteraard werkhonden. Cento was in en om huis altijd de rust zelve, de hollander kon wel in huis, maar moest je regelmatig van een eettafel of aanrecht plukken en de mechelaar kan alleen in huis als er verder buiten mij om niemand is.
Ik vind de werklijn cq combifok Duitser een heerlojke stabiel hond, dwz. degenen die ik ken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”